Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grrrr.... Rabobank

+3
Dora
Minx
Twellie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Grrrr.... Rabobank

Bericht  Twellie za 4 aug 2012 - 8:58

Geen idee of het topic hier thuis hoort, maar moet echt even spuien.

Ik heb mijn rekeningen dus bij de Rabobank, maar ik word gek van alle blunders die ze daar maken. Van grove fouten in de hypotheek tot dubbele verzekeringen (Interpolis) die we niet hebben afgesloten tot mijn pinpas die in het buitenland ineens niet meer bleek te werken (oude pas vast geblokkeerd voor ik de nieuwe had) tot nu het nieuwste debacle: ik had vreemde valuta besteld.

De telefoniste had me de middag doorgegeven wanneer ik het op kon halen. De ochtend ervoor bel ik de Rabobank op om te vragen of mijn vriend het kan ophalen, omdat ik nogal druk was. Telefonist op zeer geirriteerde toon: 'Nou mevrouw, A. U moet het persoonlijk op komen halen, B. dan heeft u wel uw paspoort nodig en C. het kantoor zit 's middags dicht deze week'. Alleen ik ging de volgende dag al weg en had dus niets meer aan die valuta, volgens de telefonist moest ik er maar persoonlijk voor langs komen om het op te lossen want hij kon er ook allemaal niets aan doen (?).

Nou, vorige week dus besproken dat ik mijn geld terug ga krijgen. Keek ik deze week op mijn rekening: veel te weinig terug geboekt. Ze hebben gewoon twee keer kosten berekend: voor het omwisselen naar vreemde valuta en dan weer terug naar euro's. Weer gebeld, ging opgelost worden, is niet gebeurd.

En nu was ik net aan het internetbankieren: ze hebben óók nog een keer bijna vijftien euro afgeboekt aan 'kosten vreemde valuta' en nog iets.

Ik word er echt helemaal beroerd van, kan ik dáár weer achteraan. Iemand er verstand van of het makkelijk is je bankzaken naar een andere bank te verplaatsen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  Minx za 4 aug 2012 - 9:02

Volgens mij is dat vrij makkelijk, maar of het daar veel beter van word moet je je af vragen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  Dora za 4 aug 2012 - 9:06

Dat kan soms een behoorlijke klus zijn het overplaatsen van je bankzaken.
Je zou dan even een goed overzicht moeten maken van door wie er automatische afschrijvingen worden gedaan, daar alvast telefoonnummers/mailadressen etc bij elkaar zoeken om het straks zo snel mogelijk door te kunnen geven.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  ellibre za 4 aug 2012 - 9:28

Teigertje schreef:Dat kan soms een behoorlijke klus zijn het overplaatsen van je bankzaken.
Je zou dan even een goed overzicht moeten maken van door wie er automatische afschrijvingen worden gedaan, daar alvast telefoonnummers/mailadressen etc bij elkaar zoeken om het straks zo snel mogelijk door te kunnen geven.
Dat hoeft niet; de grote banken bieden allemaal een overstapservice. In deze overstapservice zit ook het doorgeven van het nieuwe rekeningnummer voor alle automatische incasso's die op het oude rekeningnummer liepen.

Overigens vind ik het niet zo gek dat je zelf je vreemde valuta moest ophalen, tenzij het bedrag afkomstig was van een gezamenlijke rekening. En al helemaal niet dat je je paspoort er bij nodig had. De andere zaken zijn natuurlijk wel slordig en vervelend.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  Twellie za 4 aug 2012 - 9:35

Het ging me er ook niet om dat ik het zelf op moest halen, want of mijn vriend het ook kon doen was maar een vraagje. Maar helemaal niemand kon het ophalen, want de bank was op het afgesproken tijdstip dicht.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  mauwmauw zo 5 aug 2012 - 1:07

Wij ook veel problemen gehad met de rabobank,we zijn ruim 7 maanden bezig geweest een hypotheek aftesluiten.Dan moesten ze weer een papiertje zo dan weer zus.Dan was er weer wat weg.We wilde eerst al onze rekeningen naar de rabo doen,maar nu echt niet meer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  mzcharlotte zo 5 aug 2012 - 3:19

Wij hebben eigenlijk alleen goede ervaringen met de Rabobank. Wij kwamen van de SNS waar het alleen maar drama was voor ons.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  Japie zo 5 aug 2012 - 3:57

Ik zit al 27 jaar bij de rabobank en heb er ook nooit problemen mee gehad. Maar als ik die problemen had die jij, was ik daar ook echt niet blij mee geweest en zou ik ook denken aan overstappen. Maar als je overstapt zijn er bij een andere bank misschien weer dingen die je niet fijn vindt, of niet goed gaan. Zo is het overal wel wat.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr.... Rabobank Empty Re: Grrrr.... Rabobank

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum