Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis?

5 plaatsers

Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis? Empty kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis?

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 8:22

Ik wil kinderopvangtoeslag aan vragen.. maar nu heb ik hier wel eens gelezen dat je meer terug kan krijgen als je een eigen huis hebt. Weet iemand of dat klopt? En wat moet je dan precies invullen?

Iemand die me kan helpen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis? Empty Re: kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis?

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 8:23

niet meer terug krijgen dacht ik. De kinderopvangkosten kun je volgens mij van je inkomen afhalen, waardoor je minder belasting betaald. Behoorlijk oneerlijk als je het mij vraagt.. Maargoed, wie ben ik Rolling Eyes :P

Gast
Gast

kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis? Empty Re: kinderopvangtoeslag, hoe zat het met een eigen huis?

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 8:26

Je krijgt meer kinderopvangtoeslag omdat die berekent wordt over je verzamelinkomen. Als je een eigen huis hebt kun je hypotheekrente aftrekken waardoor je verzamelinkomen lager wordt. De toeslag wordt daardoor dus hoger.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PiP wo 18 jan 2012 - 8:27

Ik dacht dat je je rente van het huis in mindering mocht brengen op je inkomen.
Maar dat vind ik raar, want je geeft je rente toch ook al op?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 8:28

Tania schreef:Je krijgt meer kinderopvangtoeslag omdat die berekent wordt over je verzamelinkomen. Als je een eigen huis hebt kun je hypotheekrente aftrekken waardoor je verzamelinkomen lager wordt. De toeslag wordt daardoor dus hoger.

Oke, dus als ik mijn verzamelinkomen op ga zoeken in de belastingpapieren moet ik die dus invullen.. bedankt! Eens kijken of ik er uit kom.. volgens mij heb ik dat nog nooit bij de proefberekening zien staan, kan dat kloppen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 8:32

studiebol schreef:
Tania schreef:Je krijgt meer kinderopvangtoeslag omdat die berekent wordt over je verzamelinkomen. Als je een eigen huis hebt kun je hypotheekrente aftrekken waardoor je verzamelinkomen lager wordt. De toeslag wordt daardoor dus hoger.

Oke, dus als ik mijn verzamelinkomen op ga zoeken in de belastingpapieren moet ik die dus invullen.. bedankt! Eens kijken of ik er uit kom.. volgens mij heb ik dat nog nooit bij de proefberekening zien staan, kan dat kloppen?

Bij de berekening moet je je toetsingsinkomen invullen. Als je op bereken toetsingsinkomen klikt en dat op basis van een eerdere aangifte invult moet je onder andere je verzamelinkomen invullen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  PiP wo 18 jan 2012 - 8:34

Oja dat was het!

Studiebol: Ze vragen wel om je verzamelinkomen, maar hebben het nergens in de berekening over rente..

Maar is het niet zo dat wanneer je dit zelf niet in mindering brengt, dit uiteindelijk toch naar boven komt bij de definitieve toeslag? Ze gaan dan kijken wat daadwerkelijk je inkomen was. Neem aan dat ze dan gaan kijken naar je verzamelinkomen in de aangifte over het hele jaar!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 8:41

Wij hebben nu niet onze rente afgetrokken, maar gewoon mijn salaris en dat van mijn vriend opgeteld. Dit is niet ons verzamelinkomen toch? Als we volgend jaar het aangifteformulier invullen krijgen we toch hetgeen wat we nog 'tegoed' hebben aan kinderopvangtoeslag terug bij de aangifte?

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 8:45

Parel schreef:Wij hebben nu niet onze rente afgetrokken, maar gewoon mijn salaris en dat van mijn vriend opgeteld. Dit is niet ons verzamelinkomen toch? Als we volgend jaar het aangifteformulier invullen krijgen we toch hetgeen wat we nog 'tegoed' hebben aan kinderopvangtoeslag terug bij de aangifte?

Niet bij de aangifte maar bij de eindafrekening van de kindertoeslag als het goed is wel.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 8:50

Je krijgt KOT wel met terugwerkende kracht toch? Moet het nog aanvragen, DigiD aangevraagd en was alweer verlopen toen ik er aan dacht Embarassed

Ik vul gewoon de gegevens van de aanslag van vorig jaar aan, terwijl ik komende jaar minder ga werken, dan krijg ik hopelijk nog geld terug aan het eind.

Gast
Gast

Bericht  nisavi wo 18 jan 2012 - 9:06

Stofzuiger schreef:Je krijgt KOT wel met terugwerkende kracht toch? Moet het nog aanvragen, DigiD aangevraagd en was alweer verlopen toen ik er aan dacht Embarassed

Ik vul gewoon de gegevens van de aanslag van vorig jaar aan, terwijl ik komende jaar minder ga werken, dan krijg ik hopelijk nog geld terug aan het eind.

Over 2011 wel, maar in 2012 hebben ze dat aangepast:

De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen is beperkt. Ouders kunnen alleen nog toeslag aanvragen over de kosten voor kinderopvang in de lopende maand en 1 maand daaraan voorafgaand.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 9:26

nisavi schreef:
Stofzuiger schreef:Je krijgt KOT wel met terugwerkende kracht toch? Moet het nog aanvragen, DigiD aangevraagd en was alweer verlopen toen ik er aan dacht Embarassed

Over 2011 wel, maar in 2012 hebben ze dat aangepast:

De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen is beperkt. Ouders kunnen alleen nog toeslag aanvragen over de kosten voor kinderopvang in de lopende maand en 1 maand daaraan voorafgaand.
Snel doen dan, het ging per 1 januari in, dus zijn we nog op tijd gelukkig. Dank je wel.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 18 jan 2012 - 9:38

Tania schreef:
Parel schreef:Wij hebben nu niet onze rente afgetrokken, maar gewoon mijn salaris en dat van mijn vriend opgeteld. Dit is niet ons verzamelinkomen toch? Als we volgend jaar het aangifteformulier invullen krijgen we toch hetgeen wat we nog 'tegoed' hebben aan kinderopvangtoeslag terug bij de aangifte?

Niet bij de aangifte maar bij de eindafrekening van de kindertoeslag als het goed is wel.

Klopt; bij de eindafrekening/definitieve berekening pas, dus niet bij je belasting aangifte.

Wij hebben in 2011 ook ons bruto jaarinkomen ingevuld, dit omdat ik er gewoon vanuit ging dat mijn bruto inkomen mijn verzamelinkomen was. nerd We hebben het ook niet tussentijds aangepast. Bij de belasting gaan er zo vaak dingen fout met die toeslagen en we waren toch al uitgegaan van het te ontvangen bedrag op basis van ons bruto jaarinkomen.'
Ik krijg liever straks nog wat terug met de definitieve berekening dan dat we terug moeten betalen...

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: