Slimpie
+14
Twellie
Purpleflower
Tania
Dora
Printje
Flower_L
PapillonRose
Coco
TukTuk
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Aimee
Teddyaapje
18 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Slimpie
PapillonRose schreef:Hier ook geen zoetstoffen, vind het geen fijn idee dat je niet zeker weet wat het effect ervan zal zijn. In plaats daarvan krijgt A. meestal diksap, of soms Roosvicée 50/50 (zit in een pak en is de helft puur fruit en de helft water). En heel soms appelsap of sinaasappelsap.
Je gelooft toch niet echt dat daar 50% echt fruit in zit en 50% water? Lijkt mij héél sterk. Het is gewoon frisdrank.
Gast- Gast
Luce schreef:PapillonRose schreef:Hier ook geen zoetstoffen, vind het geen fijn idee dat je niet zeker weet wat het effect ervan zal zijn. In plaats daarvan krijgt A. meestal diksap, of soms Roosvicée 50/50 (zit in een pak en is de helft puur fruit en de helft water). En heel soms appelsap of sinaasappelsap.
Je gelooft toch niet echt dat daar 50% echt fruit in zit en 50% water? Lijkt mij héél sterk. Het is gewoon frisdrank.
Maar dan wel frisdrank zonder toegevoegde suikers, zoetstoffen en E-nummers
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Printje schreef:Evy schreef:Printje schreef:Razz_ schreef:idd Printje als je alles moet laten wat 'niet goed is' dan blijft er niet veel meer over. Hier krijgt S. Soms ook gewoon ets uit een pak wat ik toevallig open heb staan. Geen ice tea of prik maar boomfruit of dubbelfris mag hij best een keer hebben hoor
Dat bedoel ik. als je overal paniek om gaat maken kun je dat met heel veel dingen doen tegenwoordig. Als je hoort wat er in vlees zit, of waarmee groente soms bespoten wordt daar kun je dan ook weer van zeggen dat geef ik niet meer.
+1000, tegenwoordig is niks meer goed. Nou ik ben ook opgegroeid met al die "zooi" en ben nog steeds gezond.
Daarom, ze zeggen ook dat er meer adhd is door het gebruik van suiker ook daar geloof ik niets van. Zolang je alles met mate doet is er niets aan de hand lijkt mij.
Geen ADHD, maar ADHD klachten. En dat klopt inderdaad wel.
Gewoon met mate eten is goed. Maar niet iedereen doet dat. En er zijn hordes kinderen die constant voorverpakte zooi krijgen. Niet zo gek dat je daar lichamelijke klachten van krijgt. Let voor de gein de komende tijd eens op hoeveel suiker er in producten zitten. Valt je vies tegen denk ik. Ik heb het moeten doen voor mijn gezondheid en ik schrok er echt van. Daarom kies ik er bewust voor om mijn kinderen niet teveel suiker te geven. Op feestjes en visite let ik er niet zo op maar thuis wel.
Gast- Gast
Purpleflower schreef:Luce schreef:PapillonRose schreef:Hier ook geen zoetstoffen, vind het geen fijn idee dat je niet zeker weet wat het effect ervan zal zijn. In plaats daarvan krijgt A. meestal diksap, of soms Roosvicée 50/50 (zit in een pak en is de helft puur fruit en de helft water). En heel soms appelsap of sinaasappelsap.
Maar dan wel frisdrank zonder toegevoegde suikers, zoetstoffen en E-nummers
Dat geloof ik dus niet. In bijna alles zit E-nummers. Kan er zo niet opstaan, maar Google de ingrediënten maar eens. Dan zie je dat er E-nummers inzitten.
En met logisch denken kom je er ook wel. Want als je kijkt hoe lang zo'n pak frisdrank houdbaar is.. Dat krijg je niet door niks toe te voegen. Dat is simpelweg onmogelijk. Gewoon een verkoperstrucje.
Gast- Gast
Ik geef hier gewoon een rijstwafel bij de thee hoor.
En als ik cola heb krijgt E. gewoon diksap.
Ze zegt mama drinken.. en E. drinken.
Geef ook geen koekjes,snoepjes,chips enz.
Laat haar wel als wij patatjes eten een paar patatjes eten. maar geen bord vol.
Ze moet er wel een beetje aan wennen, als we een keer ergens zijn, en er is niks anders, moet ze er niet meteen ziek van worden omdat ze geen vette kan verdragen.
Merk wel dat ik nu ook snellere een rijstwafel ofzo pak..
Is ook weer ergens goed voor.
Ze moet er wel een beetje aan wennen, als we een keer ergens zijn, en er is niks anders, moet ze er niet meteen ziek van worden omdat ze geen vette kan verdragen.
Purpleflower- Prater
Google zegt het volgende, ingredienten:
Sap uit vruchtensapconcentraat 50% (paarsfruit 32% (rode druif, braam), appel, rozenbottel, citroen), water 50%, vitaminen, aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat).
Nou, daar heb je het al. Ik zie al 2 E-nummers.
Sap uit vruchtensapconcentraat 50% (paarsfruit 32% (rode druif, braam), appel, rozenbottel, citroen), water 50%, vitaminen, aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat).
Nou, daar heb je het al. Ik zie al 2 E-nummers.
Gast- Gast
Purpleflower schreef:Ik geef hier gewoon een rijstwafel bij de thee hoor.
maar over een half jaar ofzo kom je daar echt niet meer mee weg hoor. Ze weten heel goed wat lekker is, ik vind het bovendien zielig, zelf wel frietjes eten en hij mag dat niet..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
e-nummers worden niet altijd als e-nummers op de verpakking aangegeven. Er bestaat tig andere namen voor. Zo geloof ik dat vitamine C ook een conserveringsmiddel is. Dan staat er dus op het pak dat er vitamine C in zit, maar is het eigenlijk bedoeld als conserveringsmiddel. Gistconstract is ook gewoon een e-nummer.
En purple flower, zit jouw dochter dan nog niet in de fase dat ze haar hoofd in haar nek gooit en dramatisch gaat lopen huilen en er met veel drama een traan uit weet te persen als ze iets anders krijgt dan de rest? Ze wil álles proberen wat wij hebben. Gelukkig lust ze geen prik en lukt het vaak met het smoesje dat ergens prik in zit, maar meestal maakt ze er hele drama's van en is me dat dan ook weer niet waard.
Overdag drink ik vaak thee en drinkt zij thee mee, maar 's avonds drinkt mijn man vaak taksi of ijsthee en dan wil zij dat ook per se hebben. Ik vind het net als printje niet kunnen om voor haar neus met iets lekkers te gaan zitten en dat zij het vervolgens niet mag hebben. En ik kan mijn man niet verbieden om bepaald eten en drinken niet te nuttigen.
En purple flower, zit jouw dochter dan nog niet in de fase dat ze haar hoofd in haar nek gooit en dramatisch gaat lopen huilen en er met veel drama een traan uit weet te persen als ze iets anders krijgt dan de rest? Ze wil álles proberen wat wij hebben. Gelukkig lust ze geen prik en lukt het vaak met het smoesje dat ergens prik in zit, maar meestal maakt ze er hele drama's van en is me dat dan ook weer niet waard.
Overdag drink ik vaak thee en drinkt zij thee mee, maar 's avonds drinkt mijn man vaak taksi of ijsthee en dan wil zij dat ook per se hebben. Ik vind het net als printje niet kunnen om voor haar neus met iets lekkers te gaan zitten en dat zij het vervolgens niet mag hebben. En ik kan mijn man niet verbieden om bepaald eten en drinken niet te nuttigen.
Laatst aangepast door Rejoy. op do 2 aug 2012 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik verdiep me wel een beetje in wat er in ons eten zit aan onder andere E-nummers. In Nederland mogen er véél meer stoffen in eten zitten dan in veel andere landen. Er is hier een goedgekeurd E-nummer dat in de VS alleen als bestanddeel van verf wordt gebruikt.
Momenteel loopt er in Nederland een wetenschappelijk studie die nu volgens mij in fase drie (testen op een heel grote groep) zit. Uit het testen op kleinere groepen bleek er een significant verband te bestaan tussen voeding en ADHD. Bij kinderen met een lagere intelligentie of hersenbeschadiging bleek ADHD niet samen te hangen met voeding, bij een grote groep van 66% van de geteste ADHD-ers bleek een dieet een betere oplossing voor de gedragsproblemen dan bijvoorbeeld Ritalin.
Het is heel erg moeilijk om goed te eten inderdaad en met een goede balans kom je al een heel eind. Van bepaalde E-nummers is het echter wel duidelijk dat lange termijn gevolgen niet bekend zijn en dat er toch wel veel aanwijzingen zijn dat ze verre van gezond zijn.
Ik kan nog wel een veel langer verhaal gaan schrijven, maar ben bang dat het dan een beetje oninteressant wordt .
Momenteel loopt er in Nederland een wetenschappelijk studie die nu volgens mij in fase drie (testen op een heel grote groep) zit. Uit het testen op kleinere groepen bleek er een significant verband te bestaan tussen voeding en ADHD. Bij kinderen met een lagere intelligentie of hersenbeschadiging bleek ADHD niet samen te hangen met voeding, bij een grote groep van 66% van de geteste ADHD-ers bleek een dieet een betere oplossing voor de gedragsproblemen dan bijvoorbeeld Ritalin.
Het is heel erg moeilijk om goed te eten inderdaad en met een goede balans kom je al een heel eind. Van bepaalde E-nummers is het echter wel duidelijk dat lange termijn gevolgen niet bekend zijn en dat er toch wel veel aanwijzingen zijn dat ze verre van gezond zijn.
Ik kan nog wel een veel langer verhaal gaan schrijven, maar ben bang dat het dan een beetje oninteressant wordt .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
wij hebben vanavond bij de mac donalds gegeten
Laatst aangepast door Rejoy. op do 2 aug 2012 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Niet oninteressant. Dat zijn ook dingen die ik gelezen heb. En wat mij dus wel doet besluiten om goed op te letten wat mijn kinderen binnen krijgen. Ik merk aan mezelf ook heel sterk dat suiker een invloed heeft op mijn ADD klachten.
Gast- Gast
@ Rejoy: Ja klopt. Veel fabrikanten zetten nu gewoon de naam van de chemische stof voluit op de verpakking. Sommigen klinken best gezond en het ziet er beter uit dan een rijtje E-nummers.
Twellie- Ratel
ik ben dan wel beniewd...
Appelsientje Mild Mandarijn
Ingrediënten:
Vruchtensap uit geconcentreerd vruchtensap(appel,witte druif, mandarijn25%, sinaasappel, grapefruit,limoen) vitamine C
Wat hier dan "ongezond" aan?
Ingrediënten:
Vruchtensap uit geconcentreerd vruchtensap(appel,witte druif, mandarijn25%, sinaasappel, grapefruit,limoen) vitamine C
Purpleflower- Prater
Aroma is dé naam om de E-nummers te verbloemen. Je weet uiteindelijk niet wat voor nummer in zit. Vaak wel E471 en E621
Gast- Gast
Purpleflower schreef:ik ben dan wel beniewd...
Ingrediënten:
Uhm niks ?
Twellie- Ratel
Rejoy. schreef:Printje schreef:Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
oooooooooooooooooooooh niet zeggen tegen mij!!!!!!!!!!!!!! ik heb echt een big mac tic.....grrr nu heb ik daar zin in
Je hebt toch zeker Y wel een salade gegeven he ahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Daar zitten geen E-nummers in. Maar als je even omhoog kijkt op die site zie je dat ze het pasteuriseren zodat het langer houdbaar is. Normaal gezien zou het zo bederven.
Gast- Gast
Jullie verhalen doen me denken aan mezelf als kind. Mijn broer, zus en ik kregen geen snoep of andere zoetigheid. Mijn oma vond dat zielig en gaf ons op een dag een doosje smarties. De smarties kwamen uit het doosje, we speelden ermee, en toen we weggingen ruimden we de smarties weer netjes op in het doosje friet lustte ik pas in mijn tienerjaren en ik ben nooit veel gaan snoepen.
Wij leven overigens wel vrij bewust. Veel biologisch, onbespoten en weinig kleur en smaakstoffen. Het enige wat ik lastig vind is vlees. Volgens mij is er nog maar moeilijk écht gezond vlees te krijgen, maar dat vinden we wel zo lekker dat we het daar ook niet om gaan laten.
Wij leven overigens wel vrij bewust. Veel biologisch, onbespoten en weinig kleur en smaakstoffen. Het enige wat ik lastig vind is vlees. Volgens mij is er nog maar moeilijk écht gezond vlees te krijgen, maar dat vinden we wel zo lekker dat we het daar ook niet om gaan laten.
Gast- Gast
Luce schreef:Daar zitten geen E-nummers in. Maar als je even omhoog kijkt op die site zie je dat ze het pasteuriseren zodat het langer houdbaar is. Normaal gezien zou het zo bederven.
Maar met pasteuriseren is niks mis toch?
Twellie- Ratel
Printje schreef:Rejoy. schreef:Printje schreef:Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
oooooooooooooooooooooh niet zeggen tegen mij!!!!!!!!!!!!!! ik heb echt een big mac tic.....grrr nu heb ik daar zin in
Nee, is geen biologische sla!
Gast- Gast
Printje schreef:Rejoy. schreef:Printje schreef:Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
nee, die heeft lekker 4 kipnuggets vol antibiotica weg zitten schransen en nog een deel van mijn cheesburger mee gehad ook nog. Uiteraard danoontje vol kleurstoffen na en ze heeft in de auto terug lekker zitten spelen met speelgoed waar ongetwijfeld een hoop toxische stoffen in zitten.
Gast- Gast
Evy schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Printje schreef:Al met al heeft dit topic over gezorgd dat ik net heerlijke knakworstjes heb gegeten hahahaha
Nee, is geen biologische sla!
Ow Rejoy wat heb je je kind aangedaan hahahahahhaa dan zelf een bruine boterham met kaas meegenomen hoop ik toch zeker wel.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: