Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slimpie

+14
Twellie
Purpleflower
Tania
Dora
Printje
Flower_L
PapillonRose
Coco
TukTuk
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Aimee
Teddyaapje
18 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Slimpie - Pagina 2 Empty Re: Slimpie

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:26

Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:Maar zo slecht is Wicky toch ook eigenlijk niet? Ieder zijn ding natuurlijk maar zoveel zooi zit er toch niet in?

Volgens mij zit daar aspartaam in, ik heb niet zelf gekeken maar mijn man heeft een pak weggegooid een tijdje terug omdat hij zag dat het erin zat.

Ik lees net dat het helemaal niet waar is dat het kankerverwekkend is....zal het zo eens kopiëren hierheen.

is het niet zo dat het gewoon niet duidelijk is wat de lange-termijn gevolgen van aspartaam zijn? Zeker niet voor jonge kinderlichaampjes?

Ik vind het trouwens wel lastig om een balans te vinden tussen gezond en leven. Af en toe heb ik echt het idee dat onze dochter alleen maar spullen met suiker en andere ongezonde dingen krijgt, maar ik wil me ook weer niet teveel laten beperken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:27

idd Printje als je alles moet laten wat 'niet goed is' dan blijft er niet veel meer over. Hier krijgt S. Soms ook gewoon iets uit een pak wat ik toevallig open heb staan. Geen ice tea of prik maar boomfruit of dubbelfris mag hij best een keer hebben hoor

Laatst aangepast door Razz_ op do 2 aug 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:28

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:Maar zo slecht is Wicky toch ook eigenlijk niet? Ieder zijn ding natuurlijk maar zoveel zooi zit er toch niet in?

Volgens mij zit daar aspartaam in, ik heb niet zelf gekeken maar mijn man heeft een pak weggegooid een tijdje terug omdat hij zag dat het erin zat.

Ik lees net dat het helemaal niet waar is dat het kankerverwekkend is....zal het zo eens kopiëren hierheen.

is het niet zo dat het gewoon niet duidelijk is wat de lange-termijn gevolgen van aspartaam zijn? Zeker niet voor jonge kinderlichaampjes?

Er staat dat er meer tumoren zijn sinds het gebruik van aspartaam maar nergens is bewezen dat het daarvan komt. In heel veel eten zit tegenwoordig zoveel rommel dat het natuurlijk niet perse hier aan hoeft te liggen. Daarom ga ik nergens paniekerig om doen en krijgt hij alles met mate, dingen die ze mogen hebben natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:29

Razz_ schreef:idd Printje als je alles moet laten wat 'niet goed is' dan blijft er niet veel meer over. Hier krijgt S. Soms ook gewoon ets uit een pak wat ik toevallig open heb staan. Geen ice tea of prik maar boomfruit of dubbelfris mag hij best een keer hebben hoor

Dat bedoel ik. als je overal paniek om gaat maken kun je dat met heel veel dingen doen tegenwoordig. Als je hoort wat er in vlees zit, of waarmee groente soms bespoten wordt daar kun je dan ook weer van zeggen dat geef ik niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 2 aug 2012 - 8:30

Printje schreef:Grrr nu kan ik het niet vinden, alleen van die lijstjes waarin het zit maar overal staat alleen in Wicky framboos en dat drinkt hij niet.

Misschien heel naïef maar ik geloof dr allemaal niet zo in eigenlijk, dan krijg je weer kanker van deo dan weer van kijken naar een tv...

We hadden een rood pak dus dat zal dan wel framboos zijn geweest inderdaad Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:31

Printje schreef:
Razz_ schreef:idd Printje als je alles moet laten wat 'niet goed is' dan blijft er niet veel meer over. Hier krijgt S. Soms ook gewoon ets uit een pak wat ik toevallig open heb staan. Geen ice tea of prik maar boomfruit of dubbelfris mag hij best een keer hebben hoor

Dat bedoel ik. als je overal paniek om gaat maken kun je dat met heel veel dingen doen tegenwoordig. Als je hoort wat er in vlees zit, of waarmee groente soms bespoten wordt daar kun je dan ook weer van zeggen dat geef ik niet meer.

+1000, tegenwoordig is niks meer goed. Nou ik ben ook opgegroeid met al die "zooi" en ben nog steeds gezond.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:32

Tania schreef:
Printje schreef:Grrr nu kan ik het niet vinden, alleen van die lijstjes waarin het zit maar overal staat alleen in Wicky framboos en dat drinkt hij niet.

Misschien heel naïef maar ik geloof dr allemaal niet zo in eigenlijk, dan krijg je weer kanker van deo dan weer van kijken naar een tv...

We hadden een rood pak dus dat zal dan wel framboos zijn geweest inderdaad Very Happy

hahaha dat is de enigste Wicky die ik vind in die lijstjes. Maar ik zou me er niet teveel zorgen om maken, zelfs de site vd kankervereniging zelf zegt dat het geen kwaad kan,mits je het met mate doet maar dat is met alles.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:33

Printje schreef:

dat bedoel ik inderdaad, voor mijn gevoel moet je wel heel erg je best en je heel erg in voeding verdiepen doen wil je écht gezond eten. 'gewoon' groente en fruit is bij wijze al niet meer goed omdat het bespoten is, maar bio uit de supermarkt is ook al niet meer goed genoeg, omdat dit randje bio zou zijn en je via de vergiftigde grond alsnog gifstoffen in je eten kunt krijgen. Vlees zit schijnbaar vol met allerlei antibiotica, zakjes zit vol met zout en e-nummers, gewone ranja zit vol met suiker, slimpie zit weer aspartaam in.. Wat moet ik dan nog wel eten, dan blijft er weinig over, zeker als je geen honderden euro's per week aan voeding uit kunt of wilt geven.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:33

Evy schreef:
Printje schreef:

+1000, tegenwoordig is niks meer goed. Nou ik ben ook opgegroeid met al die "zooi" en ben nog steeds gezond.

Daarom, ze zeggen ook dat er meer adhd is door het gebruik van suiker ook daar geloof ik niets van. Zolang je alles met mate doet is er niets aan de hand lijkt mij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:34

Rejoy. schreef:
Printje schreef:

dat bedoel ik inderdaad, voor mijn gevoel moet je wel heel erg je best en je heel erg in voeding verdiepen doen wil je écht gezond eten. 'gewoon' groente en fruit is bij wijze al niet meer goed omdat het bespoten is, maar bio uit de supermarkt is ook al niet meer goed genoeg, omdat dit randje bio zou zijn en je via de vergiftigde grond alsnog gifstoffen in je eten kunt krijgen. Vlees zit schijnbaar vol met allerlei antibiotica, zakjes zit vol met zout en e-nummers, gewone ranja zit vol met suiker, slimpie zit weer aspartaam in.. Wat moet ik dan nog wel eten, dan blijft er weinig over, zeker als je geen honderden euro's per week aan voeding uit kunt of wilt geven.

Precies Rejoy; overal zit iets in wat ongezonds is en toch worden de mensen steeds ouder...zo erg is het dus allemaal niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 2 aug 2012 - 8:38

Printje schreef:

Maar je hoeft toch geen paniek te maken als je gewoon iets liever niet eet of drinkt? Wij eten weinig vlees, zoveel mogelijk biologisch vlees, groente, fruit en zuivel, zo min mogelijk dingen met zoetstoffen enz. Maar als we ergens anders zijn en we krijgen iets wat niet biologisch is ofzo dan eten we dat ook gewoon. Geen paniek hoor.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 2 aug 2012 - 8:40

Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:

Precies Rejoy; overal zit iets in wat ongezonds is en toch worden de mensen steeds ouder...zo erg is het dus allemaal niet.

Dat heeft meer te maken met de gezondheidszorg die steeds beter wordt dan met de levensstijl die we hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Purpleflower do 2 aug 2012 - 8:41

misschien kan ik jullie helpen..

Ik koop:

diksap van C1000 eigen merk,exotische fruit mix vanaf 4 mnd. Is alleenfruit. Geen suiker,zoetstof of E-nummers

Of

Covelt Dixap( koop ik bij de ah,staat bij de babyvoeding) wordt gemaakt door versgeperst zongerijpt vruchtensap in te dikken tot dixap. De suikers zijn uitsluitend afkomstig uit het fruit; er worden geen suikers of andere hulpmiddelen toegevoegd. Het is een prima alternatief voor de suikerhoudende limonadesiropen.

• Geen suiker toegevoegd.
  • 100% fruit.
  • Geschikt voor baby's vanaf 4 maanden.
  • Goed voor 3,5 - 5 liter vruchtensap.
  • Ingrediënten: geconcentreerd appelsap 100%
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:42

Tania schreef:
Printje schreef:

Maar je hoeft toch geen paniek te maken als je gewoon iets liever niet eet of drinkt? Wij eten weinig vlees, zoveel mogelijk biologisch vlees, groente, fruit en zuivel, zo min mogelijk dingen met zoetstoffen enz. Maar als we ergens anders zijn en we krijgen iets wat niet biologisch is ofzo dan eten we dat ook gewoon. Geen paniek hoor.

Het was ok niet op jou gericht, sorry als dat zo leek. Maar sommige mensen (niet jij) gaan er zo paniekerig mee om dat ik denk alles met mate en volgens mij val het dan allemaal reuze mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:43

dat het niet erg is wil ik niet zeggen, ik zou eerder denken: wat doen we onszelf aan dat al die ongezonde producten gewoon gemaakt worden en in alle supermarkten liggen. Ik zou wel heel graag gezond willen eten, maar daarvoor zul je het meeste in bio-winkels moeten halen en daar hangt dan weer het nodige prijskaartje aan. En zelfs dan vind ik het lastig, want nu schijnt melk ineens helemaal niet zo goed te zijn voor je lichaam bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 2 aug 2012 - 8:44

Ik let er vooral op sinds we T. hebben. Maar ik weet het af en toe ook niet meer...dat onderzoek zegt dit, dat onderzoek zegt het tegenovergestelde.

Alles met mate is idd het beste denk ik, al probeer ik veel dingen (zoals snoep, chips en chocolade) nog zo lang mogelijk niet te geven. Zolang hij er niet naar vraagt en hij het niet krijgt kan hij het ook niet missen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:45

maar Rejoy heb je aan de ene kant niet zoiets dat roepen ze steeds om iets anders, dan weer melk, dan weer kip etc etc.

Maar nogmaals misschien veel te naief maar ik denk dat het allemaal, wanneer je dus met mate eet, het allemaal wel meevalt. Mijn overgrootopa werd 104 en die at kei ongezond, dronk en rookte...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 2 aug 2012 - 8:46

Rejoy. schreef:dat het niet erg is wil ik niet zeggen, ik zou eerder denken: wat doen we onszelf aan dat al die ongezonde producten gewoon gemaakt worden en in alle supermarkten liggen. Ik zou wel heel graag gezond willen eten, maar daarvoor zul je het meeste in bio-winkels moeten halen en daar hangt dan weer het nodige prijskaartje aan. En zelfs dan vind ik het lastig, want nu schijnt melk ineens helemaal niet zo goed te zijn voor je lichaam bijvoorbeeld.

Laat staan de foute voorlichting van fabrikanten (die alleen maar hun product willen verkopen en zich niks aantrekken van de consument) en het 'ik kies bewust logo' en het voedingscentrum...kijk eens door wie hun gesponsord worden...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:46

Teddyaapje; snoep,chips etc krijgt R ook vrijwel nog niet, hij wil het niet eens maar ik bedoel met 'gewone' eetdingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 2 aug 2012 - 8:47

Printje schreef:Teddyaapje; snoep,chips etc krijgt R ook vrijwel nog niet, hij wil het niet eens maar ik bedoel met 'gewone' eetdingen.

Dat was ook niet naar jou bedoelt, gewoon een 'algemene' opmerking
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje do 2 aug 2012 - 8:48

[quote="Printje"]maar Rejoy heb je aan de ene kant niet zoiets dat roepen ze steeds om iets anders, dan weer melk, dan weer kip etc etc.

Maar nogmaals misschien veel te naief maar ik denk dat het allemaal, wanneer je dus met mate eet, het allemaal wel meevalt. Mijn overgrootopa werd 104 en die at kei ongezond, dronk en rookte...[/quote]

Maar dan kun je ook zeggen dat je 100x de snelweg bent overgestoken met een blinddoek om en niet bent aangereden, dan hoef je ook niet meer uit te kijken voor je een weg oversteekt Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:48

Ik weet niet meer zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant ben ik wel gevoelig voor de uitkomsten van wetenschappelijke onderzoeken, maar aan de andere kant wordt het je allemaal zo moeilijk gemaakt, is er zoveel op de markt waarvan geclaimed wordt gezond te zijn, maar blijkt toch nog zo ontzettend veel relatief gezonde voedingsmiddelen helemaal niet zo gezond te zijn.

Ik zou heel graag zo gezond mogelijk willen leven en mijn kinderen zo gezond mogelijk voedsel willen geven, om zuinig te zijn op onze lichamen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en heb de tijd (en zin) om me daar uitgebreid in te verdiepen.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 8:49

[quote="Teddyaapje"]
Printje schreef:maar Rejoy heb je aan de ene kant niet zoiets dat roepen ze steeds om iets anders, dan weer melk, dan weer kip etc etc.

Maar nogmaals misschien veel te naief maar ik denk dat het allemaal, wanneer je dus met mate eet, het allemaal wel meevalt. Mijn overgrootopa werd 104 en die at kei ongezond, dronk en rookte...[/quote]

Maar dan kun je ook zeggen dat je 100x de snelweg bent overgestoken met een blinddoek om en niet bent aangereden, dan hoef je ook niet meer uit te kijken voor je een weg oversteekt Very Happy

hahaha tsja das waar maar ik doelde meer op de zogenaamde gevaarlijke dingen in eten, hij at alles wat verkeerd was en had dus nergens last van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 2 aug 2012 - 8:49

Rejoy. schreef:Ik weet niet meer zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant ben ik wel gevoelig voor de uitkomsten van wetenschappelijke onderzoeken, maar aan de andere kant wordt het je allemaal zo moeilijk gemaakt, is er zoveel op de markt waarvan geclaimed wordt gezond te zijn, maar blijkt toch nog zo ontzettend veel relatief gezonde voedingsmiddelen helemaal niet zo gezond te zijn.

Ik zou heel graag zo gezond mogelijk willen leven en mijn kinderen zo gezond mogelijk voedsel willen geven, om zuinig te zijn op onze lichamen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en heb de tijd (en zin) om me daar uitgebreid in te verdiepen.

+1

En soms wíl ik me er ook niet zo ver in verdiepen omdat ik geen 'zeur' wil zijn/ worden en gewoon wil eten wat lekker is Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:52

en w.b. snoep, chips en zoet drinken: als Y.inthe hier de taksi in de koelkast ziet staan, dan gaat ze echt niet meer akkoord met haar water of diksap hoor, jullie kinderen wel? Ze drinkt al zo slecht, dan ben ik nog wel eens geneigd om haar dat te geven. Ik hoef al dat zoete spul uit die pakken niet, maar mijn man is daar nogal op gesteld en wil ook niet voor hem bepalen wat hij wel en niet mag drinken.
Als wij een koekje bij de koffie nemen, dan krijgt Y.inthe er ook eentje, die wil dan echt geen rijstwafeltje ofzo meer. Als er chips op tafel staat als we visite hebben op de zondag, dan krijgt zij daar ook wel wat van mee. Zij heeft alles ontzettend goed door en heeft nu echt wel een leeftijd waarop ze het niet meer accepteert om andere (gezondere) dingen te krijgen.

En teddyaapje: dat laatste wat je zegt inderdaad ook. Ik wil ook blijven genieten van mijn eten en niet constant bezig zijn met wat er precies in zit, wat het met mijn lichaam doet en welke gezondere alternatieven ik eigenlijk beter had kunnen nemen Razz

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: