Slimpie
+14
Twellie
Purpleflower
Tania
Dora
Printje
Flower_L
PapillonRose
Coco
TukTuk
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Aimee
Teddyaapje
18 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Slimpie
Kennen jullie dit?
http://www.slimpie.com/
T. krijgt meestal gewoon water te drinken maar af en toe wil hij wat anders, dan krijgt hij slimpie ranja. Helaas is zo'n fles maar 30dgn houdbaar, en ondanks dat ik er zelf ook van drink krijgen we hem niet leeg. Nu zag ik bij 'help mijn kind is te dik' dat zo'n meisje een pakje slimpie dronk maar die verkopen ze hier niet in de winkel. Ga denk ik maar eens vragen of ze hun assortiment slimpie willen uitbreiden. Zag net op de site dat ze ook snoep hebben.
http://www.slimpie.com/
T. krijgt meestal gewoon water te drinken maar af en toe wil hij wat anders, dan krijgt hij slimpie ranja. Helaas is zo'n fles maar 30dgn houdbaar, en ondanks dat ik er zelf ook van drink krijgen we hem niet leeg. Nu zag ik bij 'help mijn kind is te dik' dat zo'n meisje een pakje slimpie dronk maar die verkopen ze hier niet in de winkel. Ga denk ik maar eens vragen of ze hun assortiment slimpie willen uitbreiden. Zag net op de site dat ze ook snoep hebben.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Slimpie
Ik drink het zelf wel eens. Maar goed dat je zegt dat die fles maar 30 dagen houdbaar is, dan word het nu wel eens tijd om hem weg te gooien
Hier in de supermarkt heb ik ook alleen nog maar de siroop gezien!
Hier in de supermarkt heb ik ook alleen nog maar de siroop gezien!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Daar heb ik ook een keer mee in mijn handen gestaan maar zag dat er zoetstoffen in zitten. Dat geef ik liever niet aan mijn dochter, hier krijgt ze gewoon roosvicee.
edit: lijkt me dat zo'n fles wel wat langer goed blijft dan 30 dagen toch?
edit: lijkt me dat zo'n fles wel wat langer goed blijft dan 30 dagen toch?
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dietiste adviseerde me destijds om het niet teveel aan de kleintjes te geven omdat het door de zoetstoffen laxerend kan werken.
Gast- Gast
Zelf zou ik het niet geven. Volgens mij zit er in Slimpie aspartaam en aspartaam is kankerverwekkend. Ik zou dan eerder wat als diksap geven.
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Zelf zou ik het niet geven. Volgens mij zit er in Slimpie aspartaam en aspartaam is kankerverwekkend. Ik zou dan eerder wat als diksap geven.
Er zit idd aspartaam in, dat is dus ook de reden dat mijn dochter het niet krijgt.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Hmmm..ik heb het etiket nog eens goed bekeken, en het ziet er idd niet echt fantastisch uit. Mijn schoonouders kwamen hier laatst mee aanzetten, ze hadden de tip gekregen van een vriendin van hun (ook oma). Ga toch maar weer opzoek naar wat anders...
Teddyaapje- Ratel
Teddy: misschien is de babybio appeldiksap van de AH wat voor jullie? Die hebben wij altijd en smaakt precies naar appelsap, maar dan een tikkeltje minder zoet.
Gast- Gast
Bedankt voor de tip rejoy, ga er de volgende keer bij appie ff naar kijken!
Teddyaapje- Ratel
Die slimpie smaakt niet lekker, heel kunstmatig, net als suikervrij aanmaaksiroop. het zit inderdaad vol met zoetstoffen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Slimpie zit inderdaad aspartaam in. Daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Dan inderdaad gewoon diksap. Of appelsientje mild, daar heb je best wel wat verschillende smaken van en daar zit geen toegevoegde suikers in.
Dan inderdaad gewoon diksap. Of appelsientje mild, daar heb je best wel wat verschillende smaken van en daar zit geen toegevoegde suikers in.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik vind die aanmaaklimonade van Slimpie echt niet te drinken. Je blijft echt zo'n 'light' smaak proeven. S. krijgt hier gewoon Roosvicee en appelsap aangelengd met water
Gast- Gast
Volgens mij kan je beter gewone limonade geven. Er zit namelijk aspertaan in, en zoetstoffen (Light producten in het algemeen) worden afgeraden voor kinderen omdat nog steeds niet bekend is welk effect ze kunnen hebben op lange termijn.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik geef mijn kinderen ook geen zoetstoffen. Op diverse pakken sap waar zoetstoffen inzitten staat ook dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 4 jaar ivm de zoetstoffen.
Er zijn inmiddels wel wat drankjes die ipv met (chemische) zoetstoffen gezoet zijn met stevia (natuurlijk zoetmiddel welke niet slecht is voor de gezondheid en ook geschikt zijn voor kinderen).
O.a. yogho yogho yoghurtdrink en ice tea van lipton waarvan ik het zo uit mijn hoofd weet. En cola van AH eigen merk, maar dat geef je je kind niet neem ik aan.
Stevia is er ook nog in andere smaakjes (o.a. appel en aardbei en nog wat andere) wat je eventueel ook alleen met water kunt mengen als drinken. Lijkt heel duur, maar je hebt echt maar zo weinig nodig dat je er langer mee doet dan het aantal flessen limonadesiroop dat je voor dat bedrag hebt.
https://www.stevija.nl/Stevia-Producten/SteviJa-Natuurlijk/Stevia-Extract-Aardbei/
Er zijn inmiddels wel wat drankjes die ipv met (chemische) zoetstoffen gezoet zijn met stevia (natuurlijk zoetmiddel welke niet slecht is voor de gezondheid en ook geschikt zijn voor kinderen).
O.a. yogho yogho yoghurtdrink en ice tea van lipton waarvan ik het zo uit mijn hoofd weet. En cola van AH eigen merk, maar dat geef je je kind niet neem ik aan.
Stevia is er ook nog in andere smaakjes (o.a. appel en aardbei en nog wat andere) wat je eventueel ook alleen met water kunt mengen als drinken. Lijkt heel duur, maar je hebt echt maar zo weinig nodig dat je er langer mee doet dan het aantal flessen limonadesiroop dat je voor dat bedrag hebt.
https://www.stevija.nl/Stevia-Producten/SteviJa-Natuurlijk/Stevia-Extract-Aardbei/
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier ook geen zoetstoffen, vind het geen fijn idee dat je niet zeker weet wat het effect ervan zal zijn. In plaats daarvan krijgt A. meestal diksap, of soms Roosvicée 50/50 (zit in een pak en is de helft puur fruit en de helft water). En heel soms appelsap of sinaasappelsap.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier ook geen zoetstoffen. Of roosvicee of multinogwat, ook zo'n siroop wat je aan moet leggen met water. L drinkt overigens vrijwel alles aangelegd. soms keer pakje drinken als we weg zijn.
Slimpie vind ik overigens ook niet lekker.
Slimpie vind ik overigens ook niet lekker.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
R krijgt van alles eigenlijk gewoon ranja/water/Wicky of net wat we in huis hebben, nog geen prik uiteraard.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Op dit site van slimpie (nouja de fabrikant dan) staat ook dat geadviseerd wordt onder de 4 jaar dit niet aan kinderen te geven! Dit heb ik toevallig pas geleden opgezocht, mijn vader mag dit namelijk wel hebben in combinatie met zijn diabetes (van de diëtiste). Dus het was al in huis bij mijn ouders.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Printje schreef:R krijgt van alles eigenlijk gewoon ranja/water/Wicky of net wat we in huis hebben, nog geen prik uiteraard.
Haha, +1!
Gast- Gast
J. krijgt ook alles wat we hebben van drinken maar we hebben zelf ook nooit iets waar zoetstoffen inzitten. In de winkel kiest hij altijd Wicky uit omdat die pakken onderaan staan maar dat mag hij dus niet. Als hij nu iets mag kiezen staat hij al te wijzen: "die nee, die nee, die nee" tot hij iets tegen komt wat hij wel mag en dan heel blij "jaaaaa die!".
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ben ik even blij dat ik dit topic heb geopend! Ik dacht gewoon hét spul gevonden te hebben! Heb t ook gewoon klakkeloos van mijn schoonouders aangenomen omdat die normaalgesproken wel weten wat wel en niet goed is. Ga t hun meteen zeggen de volgende keer dan kunnen ze het tegen hun vriendin zeggen.
Teddyaapje- Ratel
Maar zo slecht is Wicky toch ook eigenlijk niet? Ieder zijn ding natuurlijk maar zoveel zooi zit er toch niet in?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Maar zo slecht is Wicky toch ook eigenlijk niet? Ieder zijn ding natuurlijk maar zoveel zooi zit er toch niet in?
Volgens mij zit daar aspartaam in, ik heb niet zelf gekeken maar mijn man heeft een pak weggegooid een tijdje terug omdat hij zag dat het erin zat.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Printje schreef:Maar zo slecht is Wicky toch ook eigenlijk niet? Ieder zijn ding natuurlijk maar zoveel zooi zit er toch niet in?
Volgens mij zit daar aspartaam in, ik heb niet zelf gekeken maar mijn man heeft een pak weggegooid een tijdje terug omdat hij zag dat het erin zat.
Ik lees net dat het helemaal niet waar is dat het kankerverwekkend is....zal het zo eens kopiëren hierheen.
Printje- Lady Post-a-lot
Grrr nu kan ik het niet vinden, alleen van die lijstjes waarin het zit maar overal staat alleen in Wicky framboos en dat drinkt hij niet.
Misschien heel naïef maar ik geloof dr allemaal niet zo in eigenlijk, dan krijg je weer kanker van deo dan weer van kijken naar een tv...
Misschien heel naïef maar ik geloof dr allemaal niet zo in eigenlijk, dan krijg je weer kanker van deo dan weer van kijken naar een tv...
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: