Slimpie
+14
Twellie
Purpleflower
Tania
Dora
Printje
Flower_L
PapillonRose
Coco
TukTuk
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Aimee
Teddyaapje
18 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Slimpie
we hebben die dadelsticks gehad, van die granenkoekjes en één soort chips. Die vonden we alledrie niet lekker, maar laatst had ze bij een vriendin andere goodie chips gehad en die heeft ze wel opgegeten.
Gast- Gast
Wij snoepen overdag eigenlijk nooit. Af en toe een koekje of iets als er visite is. Dochter mag sowieso de koekjes van de supermarkt niet ivm allergieën. Die goodies zijn hier dus juist een uitkomst.
Ik drink alleen maar thee en water en 1 glas fris per dag. Dus dat doe ik bij dochter ook meestal zo. Dan krijgt ze een beker ijsthee. Met warm weer ben ik daar wel wat makkelijker in, want ze drinkt liever sapjes dan water/thee.
Nog even over de e-nummers.. Die zijn niet per definitie slecht. Er zijn tal van e-nummers die natuurlijk zijn. Dus laat je niet afschrikken als er een e-nummer in je product zit.
Daarnaast zijn er ook heel veel "slechte" e-nummers, maar ook daar verschillen de meningen sterk over. Ik ben daar zelf wel wat voorzichtig in. Maar ik moest sowieso de etiketten goed lezen ivm de allergie van dochter, dus dan kon ik die e-nummers net zo goed mee nemen. Ik gebruik trouwens de e-nummer app, vind ik best handig.
Sinds wij meer bezig zijn met gezonde voeding, voelen we ons allemaal wel een stuk beter. Dochter is sowieso nog maar 1 keer ziek geweest. Voor de zwangerschap was ik om de haverklap ziek, sowieso wel iedere 2 maanden. Tegenwoordig ben ik bijna nooit meer ziek. En dat in combinatie met al ruim anderhalf jaar super slecht slapen. Dus dat zegt me best veel.
Maar mensen moeten gewoon doen wat goed bij hun voelt. Extreem op eten letten terwijl je daar helemaal geen zin in hebt schiet ook niet op. Daar wordt je ook geen gelukkig mens van. En dat is toch het belangrijkste.
Ik drink alleen maar thee en water en 1 glas fris per dag. Dus dat doe ik bij dochter ook meestal zo. Dan krijgt ze een beker ijsthee. Met warm weer ben ik daar wel wat makkelijker in, want ze drinkt liever sapjes dan water/thee.
Nog even over de e-nummers.. Die zijn niet per definitie slecht. Er zijn tal van e-nummers die natuurlijk zijn. Dus laat je niet afschrikken als er een e-nummer in je product zit.
Daarnaast zijn er ook heel veel "slechte" e-nummers, maar ook daar verschillen de meningen sterk over. Ik ben daar zelf wel wat voorzichtig in. Maar ik moest sowieso de etiketten goed lezen ivm de allergie van dochter, dus dan kon ik die e-nummers net zo goed mee nemen. Ik gebruik trouwens de e-nummer app, vind ik best handig.
Sinds wij meer bezig zijn met gezonde voeding, voelen we ons allemaal wel een stuk beter. Dochter is sowieso nog maar 1 keer ziek geweest. Voor de zwangerschap was ik om de haverklap ziek, sowieso wel iedere 2 maanden. Tegenwoordig ben ik bijna nooit meer ziek. En dat in combinatie met al ruim anderhalf jaar super slecht slapen. Dus dat zegt me best veel.
Maar mensen moeten gewoon doen wat goed bij hun voelt. Extreem op eten letten terwijl je daar helemaal geen zin in hebt schiet ook niet op. Daar wordt je ook geen gelukkig mens van. En dat is toch het belangrijkste.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:we hebben die dadelsticks gehad, van die granenkoekjes en één soort chips. Die vonden we alledrie niet lekker, maar laatst had ze bij een vriendin andere goodie chips gehad en die heeft ze wel opgegeten.
Ja, je hebt 3 soorten chippies. Wortel, paprika en kaas. Kaas mag dochter hier niet, maar die andere 2 vond ze niet lekker. Smaken verschillen.
Maar je hebt heel veel verschillende soorten koekjes, die droge granenkoekjes vond dochter hier ook niet lekker. Dat bleef zo in je keel hangen zo droog waren ze.
Linda- Ratel
Er zijn ook natuurlijke ingrediënten welke E-nummers zijn inderdaad. Die app is zeker een goede, al zou ik die ook niet meteen letterlijk nemen. Bij sommige E-nummers staan allemaal gevaarlijke klachten die je er van kan krijgen. Maar ik heb zo'n idee dat je er kilo's van weg moet werken in 1 dag wil je dat krijgen
Lusten jullie zelf ook rijstewafels? L vond ze nooit te pruimen en ik eigenlijk ook niet haha.
Lusten jullie zelf ook rijstewafels? L vond ze nooit te pruimen en ik eigenlijk ook niet haha.
Gast- Gast
Ik vind rijstwafels echt smerig, zit geen smaak aan. Die dingen met chocolade of karamel gaan nog maar vind ik te duur. R lust het trouwens ook niet...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Luce schreef:Er zijn ook natuurlijke ingrediënten welke E-nummers zijn inderdaad. Die app is zeker een goede, al zou ik die ook niet meteen letterlijk nemen. Bij sommige E-nummers staan allemaal gevaarlijke klachten die je er van kan krijgen. Maar ik heb zo'n idee dat je er kilo's van weg moet werken in 1 dag wil je dat krijgen
Ja, daarom zei ik inderdaad ook dat de meningen daarover verschillen. Ik vind de klachten die beschrijven ook nogal heftig. Dus ik weeg voor mezelf af of ik het dan wil eten of niet. Een product waar 5 rode e-nummers in zit hoef ik niet. Maar af en toe iets waar een slechte e-nummer in zit eet ik best. Dat zijn toch over het algemeen de lekkere, ongezonde dingen.
Rijstewafels vind ik ook niet zo. Ik haal altijd speltwafels, die zijn wat minder droog. Bij de natuurwinkel heb je sowieso meerdere soorten granenwafels. Sommige zijn best te eten, inmiddels ben ik er aan gewend.
Linda- Ratel
@Rejoy: onze dochter vind best veel dingen van Goodies lekker. De zakjes knijpfruit, de rijstwafels met een smaakje, de wortelchips ( vind ik zelf minder haha) de tomaat/paprika chips, de graanreepjes en de fuitsticks.
Wij proberen thuis idd ook zoveel mogelijk minder gezonde dingen uit het zicht te houden, dochter weet alleen best in welke kast de chips en koekjes liggen dus gaat daar dan gewoon bij staan wijzen haha.
Ik vind rijstwafels eigenlijk best lekker, vooral die van de Lidl met een klein laagje chocolade erover.
Wij proberen thuis idd ook zoveel mogelijk minder gezonde dingen uit het zicht te houden, dochter weet alleen best in welke kast de chips en koekjes liggen dus gaat daar dan gewoon bij staan wijzen haha.
Ik vind rijstwafels eigenlijk best lekker, vooral die van de Lidl met een klein laagje chocolade erover.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
J. is nooit echt fan geweest van rijstwafels. Hij at ze wel op maar van een soepstengel of een biscuitje werd hij veel blijer. Ik gaf hem geen ongelijk trouwens. Nu eet hij nooit meer rijstwafels, hij krijgt elke dag een lekker koekje en een keer fruit als tussendoortje.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij hebben nooit frisdrank gekregen thuis. Mijn moeder perste 2 sinaasappels uit en verdunde deze flink met water en dat kregen wij. Ook bij mijn zusje deed ze dat. Kost nog geen minuut, of we kregen water met honing. Later toen ze zag dat wij er niet meer intrapten vulde ze flessen sinas met water en sinaasappelsap en water en dan dachten wij dat wij iets anders te drinken kregen. Ik heb daarom tot mijn 20ste geen cola gelust. De tranen sprongen in mijn ogen door de prik, ik drink het ook vrijwel nooit. Op het werk staan tray's vol met allemaal blikjes, nooit pak ik 1. Nu bij ons thuis heb ik allemaal flesjes water in de koelkast staan, voor 6 flessen betaal je bij de AH geloof ik €1.19, ik pak nooit wat anders dan water en mijn man wel, die drinkt een lading aan al dat zoete weg.
Straks met de baby wil ik hem zo lang mogelijk geen zoete dingen geven of ongezonde dingen maar op een gegeven moment kan je het niet niet geven, ze krijgen het zelf door en willen dan ook. Soms denk ik wel eens dat het van die bedelaartjes worden als ze thuis nooit eens wat krijgen. Mijn zusje had zo'n vriendinnetje, zij mocht helemaal niets thuis nog geen koekje toen ze 6 was. Als ze dan bij ons speelde was het eerste wat ze vroeg als ze binnenkwam, mag ik een koek/snoep/etc. Ik wil dat echt niet.
Straks met de baby wil ik hem zo lang mogelijk geen zoete dingen geven of ongezonde dingen maar op een gegeven moment kan je het niet niet geven, ze krijgen het zelf door en willen dan ook. Soms denk ik wel eens dat het van die bedelaartjes worden als ze thuis nooit eens wat krijgen. Mijn zusje had zo'n vriendinnetje, zij mocht helemaal niets thuis nog geen koekje toen ze 6 was. Als ze dan bij ons speelde was het eerste wat ze vroeg als ze binnenkwam, mag ik een koek/snoep/etc. Ik wil dat echt niet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Christia.n eet en drinkt eigenlijk hetzelfde als ik, behalve koffie en alcohol We eten standaard iedere dag groeten en fruit, en verder mag hij per dag een glas cola als ik het in huis heb. Hij drinkt verder siroop en sappen of ijsthee, maar geen light producten.
Ik vind het belangrijk om gezond te eten dus vandaar de groenten en fruit, maar je kunt niet overal op blijven letten. Ik denk dat je als je gevarieerd eet met verse ingredienten je best gezond leeft. Dat van Slimpie wist ik al dat het niet gezond is, en wicky ook, en C. heeft het ook nooit gehad tot zijn 4e jaar ofzo, nu koop ik wel eens wicky pakjes voor mee naar school.
Ik vind het belangrijk om gezond te eten dus vandaar de groenten en fruit, maar je kunt niet overal op blijven letten. Ik denk dat je als je gevarieerd eet met verse ingredienten je best gezond leeft. Dat van Slimpie wist ik al dat het niet gezond is, en wicky ook, en C. heeft het ook nooit gehad tot zijn 4e jaar ofzo, nu koop ik wel eens wicky pakjes voor mee naar school.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Trouwens, ik heb 2 vriendinnen die supergezond eten en nooit eens iets 'slechts' in hun mond stoppen, hun eigen eten meenemen als ze komen eten bij me, er altijd ziek uitzien, vale huid, dof haar, bleek, doffe ogen en ogen zo magertjes. Misschien is het wel niet goed om super super gezond te eten?
Die slaan er dan wel heel erg in door als ze hun eigen eten meenemen, ik denk inderdaad dat het niet erg is af en toe iets minder gezonds te eten, je lichaam breekt ook schadelijke stoffen af, die functie is er niet voor niks.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Paper Crown schreef:Trouwens, ik heb 2 vriendinnen die supergezond eten en nooit eens iets 'slechts' in hun mond stoppen, hun eigen eten meenemen als ze komen eten bij me, er altijd ziek uitzien, vale huid, dof haar, bleek, doffe ogen en ogen zo magertjes. Misschien is het wel niet goed om super super gezond te eten?
Dan eten ze blijkbaar toch niet zo gezond
Gast- Gast
Luce schreef:Paper Crown schreef:Trouwens, ik heb 2 vriendinnen die supergezond eten en nooit eens iets 'slechts' in hun mond stoppen, hun eigen eten meenemen als ze komen eten bij me, er altijd ziek uitzien, vale huid, dof haar, bleek, doffe ogen en ogen zo magertjes. Misschien is het wel niet goed om super super gezond te eten?
Of veel te weinig
Gast- Gast
Razz_ schreef:Luce schreef:Paper Crown schreef:Trouwens, ik heb 2 vriendinnen die supergezond eten en nooit eens iets 'slechts' in hun mond stoppen, hun eigen eten meenemen als ze komen eten bij me, er altijd ziek uitzien, vale huid, dof haar, bleek, doffe ogen en ogen zo magertjes. Misschien is het wel niet goed om super super gezond te eten?
Of veel te weinig
Eigenlijk eten ze de hele dag door, een stuk komkommer vult niet dus je eet al gauw een hele op haha.
@ Rejoy: ik vind alle chips van Goodies ook vies, maar dochter vindt ze wel lekker. Soms geeft ze mij heel lief een chipje mee en als ik hem dan opeet moet ik echt mijn gezicht in de plooi houden zodat er niet van af te lezen valt hoe smerig ik het vind, haha. Maar als ze het zelf maar lusten.
In grotere supermarkten en bij de reformwinkel heb je ook chips van vruchten: dus gewoon plakken gedroogde mango of andere vruchten. Die geef ik ook wel als chipjes. En er is ook zo'n nieuw merk (even naam vergeten) met allemaal Indonesische spulletjes: er zijn nu reclames van op televisie en het is een familiebedrijf en de hele familie staat op de verpakking. Het ligt bij de kroepoek en zo in de supermarkt. Die hebben in gezonde olie gebakken chips puur gemaakt van nootjes, die vallen hier ook erg in de smaak.
In grotere supermarkten en bij de reformwinkel heb je ook chips van vruchten: dus gewoon plakken gedroogde mango of andere vruchten. Die geef ik ook wel als chipjes. En er is ook zo'n nieuw merk (even naam vergeten) met allemaal Indonesische spulletjes: er zijn nu reclames van op televisie en het is een familiebedrijf en de hele familie staat op de verpakking. Het ligt bij de kroepoek en zo in de supermarkt. Die hebben in gezonde olie gebakken chips puur gemaakt van nootjes, die vallen hier ook erg in de smaak.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Late reactie, maar het ging mij erom dat er in roosvicée 50/50 geen toegevoegde suikers en zoetstoffen zitten. Hoe het met E-nummers zit weet ik vrijwel nooit, want ik zie soms door de bomen het bos niet meer Ik drink dit sap zelf vaak, en als A. dan eens geen zin heeft in haar eigen drinken krijgt ze er soms ook wat van. Lijkt me een gezonder alternatief dan iets van frisdrank waar wel suiker of zoetstoffen in zit, of nog meer vervelende stoffen.Luce schreef:Purpleflower schreef:Luce schreef:PapillonRose schreef:Hier ook geen zoetstoffen, vind het geen fijn idee dat je niet zeker weet wat het effect ervan zal zijn. In plaats daarvan krijgt A. meestal diksap, of soms Roosvicée 50/50 (zit in een pak en is de helft puur fruit en de helft water). En heel soms appelsap of sinaasappelsap.
Je gelooft toch niet echt dat daar 50% echt fruit in zit en 50% water? Lijkt mij héél sterk. Het is gewoon frisdrank.
Maar dan wel frisdrank zonder toegevoegde suikers, zoetstoffen en E-nummers
Dat geloof ik dus niet. In bijna alles zit E-nummers. Kan er zo niet opstaan, maar Google de ingrediënten maar eens. Dan zie je dat er E-nummers inzitten.
En met logisch denken kom je er ook wel. Want als je kijkt hoe lang zo'n pak frisdrank houdbaar is.. Dat krijg je niet door niks toe te voegen. Dat is simpelweg onmogelijk. Gewoon een verkoperstrucje.
Ik vind het trouwens net als veel van jullie ook lastig om echt gezond te eten/drinken. Ik probeer er wel op te letten trouwens. Maar tegenwoordig is er aan bijna alles wel iets fout, en hoe gezonder het eten is hoe duurder het vaak ook is. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten, maar wil ook weleens wat lekkers en dat is niet altijd gezond. Voor A. let ik nog wat beter op. Als ze wat lekkers krijgt is het vaak iets van Goodies. Maar ook zij krijgt weleens koek, chips of een snoepje, want ze snapt maar al te goed wat anderen nemen en dan wil ze het ook graag. Vind ik prima, zolang het af en toe is en met mate. Hier in huis zijn de tussendoortjes voor A. in elk geval bijna altijd gezond.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij zijn vanavond uit eten geweest.
Ik had voor E. een bakje doperwtjes mee
Neem dan een eigen bordje mee, ze eet dan plakje stokbrood mee van ons voorafje..
Bij het hoofdgerecht haar doperwtjes, en dan wat patatjes van ons bord en een stukje vlees.
Alle doperwtjes en het vlees gaat op, en ze eet maar 4 patatjes,..maar wil ze niet.
Als toetje hadden ze een lekker bakje aardbeien voor haar gemaakt. Opa zat tegen over haar met zijn ijsje.. ze kijkt er niet eens naar.
hoe doen jullie dat met uit eten?
Ik had voor E. een bakje doperwtjes mee
Neem dan een eigen bordje mee, ze eet dan plakje stokbrood mee van ons voorafje..
Bij het hoofdgerecht haar doperwtjes, en dan wat patatjes van ons bord en een stukje vlees.
Alle doperwtjes en het vlees gaat op, en ze eet maar 4 patatjes,..maar wil ze niet.
Als toetje hadden ze een lekker bakje aardbeien voor haar gemaakt. Opa zat tegen over haar met zijn ijsje.. ze kijkt er niet eens naar.
hoe doen jullie dat met uit eten?
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
R is een enorme miep met eten nog steeds maar in feite krijgt hij gewoon iets van het kindermenu, en dan neem ik daarnaast voor de zekerheid iets mee van huis waarvan ik zeker weet dat hij het lust. hij is wel iets ouder dan jouw kindje maar uit eten gaan moet een feestje zijn ook voor hem.
Vanavond heeft hij ook een bakje tucjes op en hij vond het heeeeeeeeeeeerlijk hahahaha.
Vanavond heeft hij ook een bakje tucjes op en hij vond het heeeeeeeeeeeerlijk hahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij zijn laatst bij de Griek geweest met zoon en hij kreeg een kindermenu en at een paar stukjes van ons mee, hij is helaas geen grote eter (maakt niet uit wat ik aanbied). Ach hij vond het iig een echt feestje, met een lekker flesje fristi, een kleurplaat, kleurtjes en veel aandacht!
Gast- Gast
Als wij uit eten gaan eet N. meestal wat met ons mee als dat kan. Met wat patat is zij al tevreden. Meestal nog iets van een stukje vlees erbij en wat komkommer uit de salade en zij is voorzien.
N. is overigens verder ook niet gek op zoet. Ze eet veel liever hartig dan zoet. Ze is gek op de Goodies chips, op een stuk komkommer, op rijstewafels met kaas, op een stukje/plakje worst, een cracker, etc. Verder doet de rest haar niet veel. Ik kan zo een stuk chocolade of taart naast haar opeten, ze lust het niet eens
N. is overigens verder ook niet gek op zoet. Ze eet veel liever hartig dan zoet. Ze is gek op de Goodies chips, op een stuk komkommer, op rijstewafels met kaas, op een stukje/plakje worst, een cracker, etc. Verder doet de rest haar niet veel. Ik kan zo een stuk chocolade of taart naast haar opeten, ze lust het niet eens
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij zijn afgelopen weekend uit eten geweest, tapas eten. Ik had voor D een potje mee. Hij heeft dat opgegeten en nog van alles geprobeerd wat ons voor gezet werd en voor hem te doen was qua kruiden. Vond het allemaal wel prima en goed :-)
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: