Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koffer op slot of open laten?

+8
Diesel
TNMN
Joli86
tralala
Caro
Inge
TukTuk
Monte
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Koffer op slot of open laten?

Bericht  Monte wo 26 jan 2011 - 9:27

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen. Als je met het vliegtuig gaat, doe je hem dan op slot? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat als hij dicht zit(ook op TSA-slot) en ze geen sleuteltje hebben(of niet kunnen vinden), dat ze hem dan gewoon openmaken, ook als dit met geweld moet en je koffer stuk gaat.

Maar ik vind het ook zo raar om hem helemaal niet op slot te doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:31

Hangt er vanaf waar je heen gaat. Naar Amerika mag je je koffer inderdaad niet op slot doen, omdat ze 'm open moeten kunnen maken. Anders forceren ze 'm inderdaad. Maar naar Europa mag je 'm volgens mij gewoon op slot doen. Heb ik vaak genoeg gedaan iig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  TukTuk wo 26 jan 2011 - 10:08

Een TSA slot is er voor gemaakt dat ze je koffer kunnen openmaken zonder het slot te forceren, omdat ze een speciale loper er voor hebben. Ik doe dus altijd mijn backpack (waar dan een flightbag omheen zit) op slot.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Monte wo 26 jan 2011 - 10:29

AngelNyn schreef:Een TSA slot is er voor gemaakt dat ze je koffer kunnen openmaken zonder het slot te forceren, omdat ze een speciale loper er voor hebben. Ik doe dus altijd mijn backpack (waar dan een flightbag omheen zit) op slot.

Klopt, maar ik heb ook gehoord dat als ze het sleuteltje niet kunnen vinden of geen zin hebben om te pakken ze je koffer gewoon forceren.

Marin: ik vlieg niet naar amerika maar naar israël. Misschien dat daar ook andere veiligheidsregels zijn en ze daar ook wel in mijn koffer willen kijken.

Misschien zijn er mensen die wel eens daar in de ''buurt'' zijn geweest(israël, jordanië, egypte) en die het zeker weten. Zou het namelijk niet echt prettig vinden als ze mijn koffer moeten forceren. Dus ik neig naar open laten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Inge wo 26 jan 2011 - 10:31

voor daar hoef je geen TSA slot
Als je geen TSA slot op je koffer hebt kan je ook zo'n kofferband kopen met TSA slot, dan kan je je koffer gewoon op de code laten staan en die band om je koffer heen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Caro wo 26 jan 2011 - 22:58

Op onze vlucht naar New York hebben ze ook met hun neus gekeken. Omdat een kofer in A'dam was achtergebleven, was er niemand om hem officieel in ontvangst te nemen. Dus werd hij sowieso opengemaakt: maar in plaats van hun mooie loper voor TSA sloten te gebruiken, hebben ze hem inderdaad gewoon kapot gemaakt.

Jammer mevrouw: dan had u per direct een klacht moeten indienen. Hoe moet dat beste meneer als ik naar het hotel ben gestuurd omdat het koffer pas de dag erna aankomt?

Naja: het kan dus voorkomen dat je koffer alsnog wordt geforceerd. Maar TSA sloten zijn volgens mij alleen verplicht naar Amerika en niet naar andere landen..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:47

Vorig jaar waren we 1 van onze koffers vergeten op slot te doen en daar kwamen we pas achter na het inchecken op de heenreis. Dus terug er extra goed aan gedacht.
Vind het zo raar he dat je naar amerika je koffer niet op slot mag doen. Je hebt toch altijd nog zoiets als rechten? Zeker in zo soort land vind ik het raar dat het niet mag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:58

Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Caro vr 28 jan 2011 - 0:07

Caribbeanlover schreef:Vorig jaar waren we 1 van onze koffers vergeten op slot te doen en daar kwamen we pas achter na het inchecken op de heenreis. Dus terug er extra goed aan gedacht.
Vind het zo raar he dat je naar amerika je koffer niet op slot mag doen. Je hebt toch altijd nog zoiets als rechten? Zeker in zo soort land vind ik het raar dat het niet mag.

Nou, zo raar is dat niet. Alles wordt in Amerika onder de zogenoemde terrorisme wetgeving geschaard. Dus zodra ze verdenkingen hebben dat je iets in je koffer hebt wat niet mag, dan gaat de nationale veiligheid boven de individuele rechten. Zo simpel mis het. En daar scharen ze heel veel onder!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 0:09

Ik doe mijn koffer altijd op slot en toen wij naar Amerika gingen heb ik een TSA slot gekocht. Doordat onze koffer niet mee waren gegaan op de vlucht (zowel heen als terug) moesten onze koffer allemaal open worden gemaakt toen ze later aankwamen. Mijn koffer is toen dus wel open geweest, maar mijn slot was nog helemaal heel hoor! Die sloten zijn er inderdaad speciaal voor gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 22:14

_Donnaa schreef:Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..

Haha dat kun je voortaan wel laten, das heel makkelijk open te krijgen:



Ik doe mijn koffer nooit op slot. Op verre reizen laat ik hem wel altijd sealen maar dat is ook meer om te laten zien dat ik zelf iets voor de veiligheid doe en vooral om mijn koffer schoon te houden. Zeker als je moet overstappen, er wordt zo mee gegooid. Mocht er dan iets kapot gaan aan mijn koffer, blijft tenminste wel alles bij elkaar.

Caribbeanlover schreef:Vorig jaar waren we 1 van onze koffers vergeten op slot te doen en daar kwamen we pas achter na het inchecken op de heenreis. Dus terug er extra goed aan gedacht.
Vind het zo raar he dat je naar amerika je koffer niet op slot mag doen. Je hebt toch altijd nog zoiets als rechten? Zeker in zo soort land vind ik het raar dat het niet mag.

Als je koffer door een scan gaat en ze zien iets verdachts moeten ze dat logischerwijs kunnen controleren. Dat soort dingen gebeurd niet waar jij nog bij bent dus als je koffer dan op slot zit kunnen ze het niet controleren. Niet gek dus dat ze dit van je verwachten of dat ze het anders gewoon openbreken.

Daarnaast, wat Mila al zegt. Als je koffer kwijt raakt en op de een of andere manier zijn label verliest maken ze je koffer ook open om te kijken wat er in zit en dit geven ze dan weer door aan de afdeling die zich bezig houdt met kwijtgeraakte koffers. Op die manier hebben wij ook ooit onze koffer terug kunnen vinden. Ik doe nu altijd een blad met mijn naam, telefoonnummer en vluchtgegevens bovenop mijn spullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Caro vr 28 jan 2011 - 22:37

Mila schreef:Ik doe mijn koffer altijd op slot en toen wij naar Amerika gingen heb ik een TSA slot gekocht. Doordat onze koffer niet mee waren gegaan op de vlucht (zowel heen als terug) moesten onze koffer allemaal open worden gemaakt toen ze later aankwamen. Mijn koffer is toen dus wel open geweest, maar mijn slot was nog helemaal heel hoor! Die sloten zijn er inderdaad speciaal voor gemaakt.

Volgens mij hadden wij ook gewoon pech hoor en hadden wij een half blinde beveiligingsbeambte Wink.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 22:50

Wij laten 'm altijd open en doen er gewoon een simpele kofferband om (zoeentje zonder slot). Liever dat ze 'm gewoon open kunnen maken, dan dat ik al m'n spulletjes stuk voor stuk van de bagageband moet plukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  tralala vr 28 jan 2011 - 23:11

Ik doe hem altijd op slot, behalve als ik naar de VS ga. Dan doe ik hem niet op slot, maar wel zo'n kofferband er omheen. Dan kan hij ook niet zomaar openspringen als er mee wordt gegooid. (Die band doe ik eigenlijk altijd er wel om)
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Joli86 za 29 jan 2011 - 5:21

[quote="Monte"]
AngelNyn schreef:
Misschien zijn er mensen die wel eens daar in de ''buurt'' zijn geweest(israël, jordanië, egypte) en die het zeker weten. Zou het namelijk niet echt prettig vinden als ze mijn koffer moeten forceren. Dus ik neig naar open laten.

Ik ben 2,5 jaar geleden naar egypte gweest en heb mijn koffer gewoon op slot gedaan. Voelt niet goed om em gewoon open te laten...
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 5:25

Zusje van Bert schreef:
_Donnaa schreef:Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..

Haha dat kun je voortaan wel laten, das heel makkelijk open te krijgen:
Het gaat er toch ook om dat het voor de douane gemakkelijk open te krijgen is.. Op een normale manier dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 20:17

Maar waarom gebruik je dan een tie-wrap? Zodat hij zichzelf niet openritst ofzo? Ik heb wel altijd een kofferband om mijn koffer, mocht hij ergens open gaan dan blijft toch alles bij elkaar.

  • Door onbekendheid met de herkomst van de term, worden ook vaak allerlei varianten gebruikt, zoals tyrip, tyrap, tierip, e.d.
  • En de herkomst is de merknaam van de fabrikant: Ty-Rap. De fabrikant is Thomas & Betts (New Jersey, U.S. of A.), die dit product in 1958 in de handel brachten.
  • Alle uitspraakvarianten zijn terug te voeren op de uitspraak van de merknaam, vaak in combinatie met het doel van het bundelbandje.
  • De oorspronkelijke versie had een stalen stripje i.p.v. de nu gangbare ribbels.
  • In bepaalde delen van Vlaanderen wordt ook wel de benaming "stripke" gebruikt.


Aldus, volgens Wikipedia is het tie-wrap Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 20:19

[quote="x-justme-x"]
Monte schreef:
AngelNyn schreef:
Misschien zijn er mensen die wel eens daar in de ''buurt'' zijn geweest(israël, jordanië, egypte) en die het zeker weten. Zou het namelijk niet echt prettig vinden als ze mijn koffer moeten forceren. Dus ik neig naar open laten.

Ik ben 2,5 jaar geleden naar egypte gweest en heb mijn koffer gewoon op slot gedaan. Voelt niet goed om em gewoon open te laten...

Dit zijn dan van die dingen dat ik me afvraag of je op basis hiervan dan maar je koffer moet open laten. Dat het 2,5 jaar geleden bij jou goed ging, wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit keer niet controleren. Een koffer is ook niet echt een goedkoop ding en je hebt hem wederom nodig op de terugweg. Wat vind je eng aan het 'niet op slot doen'? Kun je je koffer niet beter sealen? Dan zie je tenminste gelijk of ze in je koffer geweest zijn of niet en blijft hij nog schoon ook. Vanuit Egypte werd mijn koffer toch wel het meest toegetakeld. Hij zat helemaal onder het zand en krasjes daarvan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:14

_Donnaa schreef:Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..
Dit doe ik ook..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:24

Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..
Dit doe ik ook..

Waarom dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:25

Zusje van Bert schreef:
Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:Ik heb een zachte koffer met ritsen, daar doe ik gewoon ty-rips (schrijf je dat zo? ) doorheen.. Zo doen wij het thuis allemaal, haha..
Dit doe ik ook..

Waarom dan?
Ik vind het geluid zo leuk als je ze dichtritst..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  TNMN zo 30 jan 2011 - 2:20

Ik heb een cijferslot op mijn koffer. Ik doe 'm nooit op slot, maar als ik aankom zijn de cijfers vaak door elkaar (en dus op slot). Hoe kan je dit voorkomen? (Bijvoorbeeld als je naar de USA vliegt moet de koffer natuurlijk open blijven)
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Diesel zo 30 jan 2011 - 4:07

Oh, handig dat ik dit nu lees want ik ga over 4 weken naar Amerika. Ik heb ook een koffer met cijfercode, die moet dus niet op slot neem ik aan? Ik doe m eigenlijk altijd op slot, en heb er nooit problemen mee gehad.
Diesel
Diesel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 7:13

TNMN schreef:Ik heb een cijferslot op mijn koffer. Ik doe 'm nooit op slot, maar als ik aankom zijn de cijfers vaak door elkaar (en dus op slot). Hoe kan je dit voorkomen? (Bijvoorbeeld als je naar de USA vliegt moet de koffer natuurlijk open blijven)

Je zou de code gewoon 0000 kunnen laten zijn en die code erboven schrijven met pen. Dat zou ik doen tenminste. Alhoewel, ik denk dat ik gewoon een andere koffer zou kopen :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Polly ma 31 jan 2011 - 5:49

Ik ben wel blij met dit topic, toen ik afgelopen jaar naar Amerika vloog heb er helemaal niet bij nagedacht en gewoon mijn koffer op slot gedaan... Dat zal ik volgende maand toch maar niet doen dan!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koffer op slot of open laten? Empty Re: Koffer op slot of open laten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum