Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby laten dopen

+3
Teddyaapje
moepie
Parisienne
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Baby laten dopen

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 0:57

Een aantal vragen voor meiden die hun kindjes hebben laten dopen:

Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
Hoe zag de doopdienst eruit?
Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?

Wij willen N. namelijk heel graag nog laten dopen. Heb zojuist de predikant gemaild met de vraag hoe het bij hun precies in zijn werk gaat. We wonen hier namelijk nog maar 2,5 jaar en elke kerk heeft toch een eigen vorm van doopdiensten. Ik verwacht dat we binnenkort een gesprek met de predikant zullen hebben, maar ben toch al benieuwd naar hoe dit bij andere gedaan is.



Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:17

Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Ik ben zelf ook gedoopt en ik vind het wel een bijzonder iets!

Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
We hadden een gesprek met de predikant. Daarnaast konden we inderdaad ook een lied aanleveren die voor ons speciaal was.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
Q. was 2 maanden toen hij gedoopt werd. F. zal 9 maanden zijn als hij gedoopt wordt.

Hoe zag de doopdienst eruit?
Onze families waren naar de kerk gekomen. Het begin is nog als een 'normale' dienst. Daarna volgt de dienst van de Heilige Doop. Bij ons wordt dan het kindje naar binnen gebracht door een opa/oma of wie je maar wilt. Diegene draagt dan het kindje over aan de ouders.
Vervolgens moesten we naar voren komen, waar de doopvragen gesteld werden. Daarna werd Q. officieel gedoopt.
Toen dit voorbij was, kregen we nog een cadeau namens de kerk. Die konden we zelf uitkiezen.

Aan het einde van de dienst is het bij ons gebruikelijk dat de doopouders voorin de kerk gaan staan, zodat de gemeente je kan feliciteren.

Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?

De meesten gingen na de dienst meteen weer naar huis. Alleen mijn opa en oma bleven en daarmee hebben we eigenlijk niks speciaals gedaan. Je zou het natuurlijk kunnen vieren met koffie en taart bij jullie thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  moepie ma 16 mei 2011 - 1:36

Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Wij vonden het heel belangrijk om onze dochter te laten dopen. God laat door de doop zien dat hij onze dochter aanneemt als zijn kind en wij hebben daarbij beloofd om haar christelijk op te voeden. Wij hebben nu voor haar deze keuze gemaakt en we hopen dat ze later ook zelf die keuze zal maken (belijdenis doen)

Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
Wij hebben ook een gesprekje gehad met onze dominee. Hierbij hebben we zelf de tekst uitgekozen die centraal stond in de dienst en een aantal liederen.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
Onze dochter was 7 weken oud.

Hoe zag de doopdienst eruit?
Een normale kerkdienst alleen dan stond hij meer in het teken van de doop en de geboorte van onze dochter.

Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?
Na de dienst konden alle gemeenteleden ons feliciteren en daarna hebben we bij de kerk koffie gedronken met de familie.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Teddyaapje ma 16 mei 2011 - 6:39

Wij zijn nog aant twijfelen wat we doen met T...

Van de ene kant; we zijn zelf allebei gedoopt vroeger en hebben ook de communie en vormsel gedaan. Maar we komen echt nóóit in de kerk, alleen met begrafenissen en/ of bruiloften...en dat is zo'n 1x per 2 jaar totaal denk ik. We geloven ook allebei eigenlijk niet in god.

De reden waarom we het misschien toch laten doen: Een familielid van mijn vriend is vroeger na een aanrijding overleden. Ze zat op de fiets samen met haar dochtertje van nog geen jaar oud wat nog niet gedoopt was, zij is ook omgekomen bij het ongeluk.
Ze wilden graag de begrafenismis samen houden en ze samen in 1 graf begraven, maar omdat het dochtertje nog niet gedoopt was mocht ze de kerk niet in en ze mocht ook niet in de gezegende grond begraven worden. Ze hebben toen van alles moeten regelen (wat weet ik ook niet) om het toch zo te mogen doen.

Ik weet niet of ze tegenwoordig nog zo streng zijn hierin, dit is denk ik zo'n 15 tot 20 jaar geleden gebeurd.

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje aan jullie...wat kost het eigenlijk om je kindje te laten dopen en hadden jullie een mis voor jullie alleen of werden er meerdere kindjes gedoopt?

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 7:02

Bij ons kostte het dopen niks. Soms moet je de kilometers betalen die de predikant maakt om naar de kerk te komen (als hij niet standaard voorgaat in de kerk).

Wij waren samen met nog een gezin waarvan een kindje werd gedoopt. Maar hier kies je geloof ik wel zelf voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 7:02

Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Ik ben zelf gedoopt, heb de communie gedaan, ben gevormd, we zijn in de kerk getrouwd, dus het hoort er voor mij wel bij. Ook vind ik het belangrijk dat mijn zoontje toch een soort van 'basis' mee krijgt, dat als hij later de H. Communie wil doen of wil worden gevormd, dan kan dat ook. Mijn gevoel speelt hierin ook een grote rol, als hij is gedoopt, dan 'hoort' mijn zoontje er voor mijn gevoel echt bij. Mijn man staat hier iets minder enthousiast tegenover, maar staat er wel achter. We komen eigenlijk ook vrijwel nooit in de kerk en we bidden bijvoorbeeld niet thuis (ik alleen bij mijn ouders, en alleen als mijn vader er is, want hij hecht daar nog veel waarde aan). Toch denk ik wel dat er 'iets' is en daar wil ik wel in geloven.

Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
Ik heb mijn zoontje laatst aangemeld voor het H. Doopsel. Er zullen 2 voorbereidingsavonden zijn met max. 3 andere stellen. Bij de eerste bijeenkomst wordt er gepraat over wat je redenen zijn om te dopen en in de 2e bijeenkomst wordt er inhoudelijk ingegaan op de doopviering en dan gaan we het boekje in elkaar zetten, met de andere stellen dus. Met hen zullen we ook gaan overleggen welke gedichten, liedjes etc. in het boekje komen.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
Mijn zoontje zal bijna 11 maanden zijn als hij wordt gedoopt.

Hoe zag de doopdienst eruit?
Ik weet natuurlijk nog niet hoe de doopviering er echt uit gaat zien, maar ik weet het wel een beetje. In de viering zullen max. 4 kindjes (incl. ons zoontje) worden gedoopt. Per kindje duurt het ongeveer 15 minuten. Ik denk dat de peetouders (peetoom/tante) er bij worden betrokken en de doopkaars zal worden aangestoken.

Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?
Ik heb nog geen idee. Ik wil het niet zomaar voorbij laten gaan, dus ik denk dat we bij ons thuis iets van koffie met gebak ofzo zullen doen.

Ik zag dat iemand vroeg naar wat het kost..
Bij ons kost het 40 euro per kindje. (administratieve kosten, doopkaars, kleine vergoeding etc.).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 7:30

Wij hebben ook even getwijfeld of we N. zouden laten dopen. Zelf zijn we beiden gedoopt. We zijn opgevoed met het geloof, maar gingen en gaan nooit naar de kerk en bidden niet aan tafel. De reden dat wij N. heel graag willen laten dopen is om haar een bepaalde vorm van bescherming mee te geven. Daarnaast willen wij haar gelovig opvoeden, op onze eigen manier. Naar de kerk zullen we niet wekelijks gaan, bidden voor het eten ook niet. Het is puur gevoelsmatig, maar we voelen ons er wel erg fijn bij als ze gedoopt zou zijn. Wij denken overigens ook dat er iets in en willen hier graag in geloven.. zoals ik al zei: op onze eigen manier. Maar voor mijn gevoel 'moet' N. dan wel gedoopt zijn.

Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?

Is het overigens gebruikelijk dat men (de genodigden) bij het koffie en thee drinken en feliciteren iets van een cadeautje geeft? En hebben jullie iets van bijvoorbeeld doopsuikers meegegeven aan de genodigden? En wie hadden jullie allemaal uitgenodigd? En wat had jullie kindje aan?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  M@niek ma 16 mei 2011 - 7:46

F.elice was 4 maanden toen ze gedoopt werd.

Wij zijn allemaal gedoopt, ik wil haar daar gewoon iets in meegeven (het geloof). Wat ze er later mee wilt doen dat is haar beslissing.

Wij hebben een heel eigen boekje gemaakt met teksten en liedjes! Van te voren hebben we de pastor gesproken en die is bij ons op visite geweest om het een en ander door te bespreken. Ook heb ik 2 doopvoorbereidingavonden gehad.

Na de doop hebben we een soort van feestje gegeven bij ons thuis.


M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  M@niek ma 16 mei 2011 - 7:48

F.elice had een doopjurk aan:

Baby laten dopen 11401858445yx41

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  M@niek ma 16 mei 2011 - 7:51

@Teddyaapje, bij ons kosten dopen 106 euro. Dit was incl kaars, huur van de kerk, pastor, 2 voorbereidingsavonden, doopschelp. Wij hadden de kerk helemaal voor ons alleen. Wij kunnen kiezen uit verschillende kerken in onze woonplaats.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 8:46

Ik vind zo'n doopjurk erg mooi. Leuke foto M@niek!

N. krijgt waarschijnlijk de doopjurk aan die ik en mijn zusjes ook aangehad hebben. Vind ik een erg leuke en mooie gedachte! Ik hoop alleen dat ze deze gaat passen... Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Flip Fluitketel ma 16 mei 2011 - 8:57

Wat waren jullie 'beweegredenen'? Wij vonden het belangrijk om onze dochter te laten dopen. Zelf zijn wij ook beide gedoopt, belijdend lid en getrouwd in de kerk. Wij vinden het belangrijk dat ze iets meekrijgt van het geloof in haar opvoeding. Wij hebben beloofd haar christelijk op te voeden totdat ze zelf beslissingen kan maken.

Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)? Wij hebben een bevriende dominee die ons ook getrouwd heeft gevraagd of hij haar wilde dopen. Hij kent ons persoonlijk en weet het één en ander van ons. Wij mochten 1lied opgeven (zegenlied) opgeven. Verder heeft hij de dienst zelf geregeld. Wij hebben de band en pianist alleen zelf geregeld die de liederen begeleidde.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd? Ze was 8weken oud.

Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)? Na de dienst was er koffie/thee drinken in de kerk. Daarna nog voor vrienden en familie bij ons thuis hapje en een drankje.

Hoe zag de doopdienst eruit? Als een normale kerkdienst alleen aangepast en in het teken van de doop van onze dochter.

Bij ons kostte het dopen trouwens niks, omdat wij belijdend lid zijn van de gemeente.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  moepie ma 16 mei 2011 - 9:00

Parisienne schreef:

Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?

?

Bij ons in de kerk zou je dan niet je kindje kunnen laten dopen (nederlands gereformeerd).
Je moet ook eerst zelf zijn gedoopt en belijdenis hebben gedaan, anders mag je niet antwoorden op de vragen. Er mag wel mee ingestemd worden. Bijvoorbeeld de moeder is lid van de kerk, gedoopt en heeft belijdenis gedaan aan haar worden dan de vragen gesteld en aan de man word gevraagd of hij ermee in stemt.

Ook als je nooit in de kerk komt zou het niet gaan. Je moet lid zijn van de kerk bij ons, als je maar zelden komt dan zal daar wel over gesproken worden en dan wordt gekeken of het mogelijk is.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Flip Fluitketel ma 16 mei 2011 - 9:03

moepie schreef:
Parisienne schreef:

Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?

?

Bij ons in de kerk zou je dan niet je kindje kunnen laten dopen (nederlands gereformeerd).
Ook als je nooit in de kerk komt zou het niet gaan. Je moet lid zijn van de kerk bij ons, als je maar zelden komt dan zal daar wel over gesproken worden en dan wordt gekeken of het mogelijk is.

Hier precies hetzelfde (gereformeerde kerk vrijgemaakt)


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op ma 16 mei 2011 - 9:06; in totaal 2 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 9:03

Flip Fluitketel schreef:
moepie schreef:
Parisienne schreef:

Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?

?

Bij ons in de kerk zou je dan niet je kindje kunnen laten dopen (nederlands gereformeerd).
Ook als je nooit in de kerk komt zou het niet gaan. Je moet lid zijn van de kerk bij ons, als je maar zelden komt dan zal daar wel over gesproken worden en dan wordt gekeken of het mogelijk is.

Hier precies hetzelfde (gerefomeerde kerk vrijgemaakt)
Bij ons net zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  PapillonRose ma 16 mei 2011 - 9:05

Parisienne schreef:Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?
Ik ben er helemaal niet in thuis, maar hoorde toevallig laatst iets over een kindje wat gedoopt zou worden waarvan de ouders niet getrouwd waren. Dat was daar niet een heel groot probleem, het kon gewoon. Alleen op het kaartje werd wel maar 1 achternaam gezet, net alsof beide ouders dezelfde achternaam hadden en dus getrouwd leken :P Dat kwam vanuit de kerk. Zal wel per kerk verschillen, maar ik weet dus dat het kan. Hopelijk kan het bij jullie ook!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 9:08

Mijn vriend is hier lid van de hervomde gemeente. Toen hij hierheen verhuisde is het automatisch doorgegeven. Bij mij was dit niet het geval (waarom weet ik niet), maar ik ben wel gewoon gedoopt, evenals mijn vriend. Als we gaan trouwens zouden we dit ook heel graag hier in dezelfde kerk willen doen. Ik hoop dan ook dat het geen probleem zou zijn als we N. willen laten dopen. Maar het zal verschillen per kerk/gemeente.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  M@niek ma 16 mei 2011 - 9:52

Wij zijn ook niet getrouwd en hier maakt dat niks uit. Katholieke kerk.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 10:00

M@niek schreef:Wij zijn ook niet getrouwd en hier maakt dat niks uit. Katholieke kerk.

Hier precies hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 10:36

Ik heb al vaker gehoord dat de katholieke kerk iets 'milder/makkelijker' is, in vele gevallen. Ik hoop dat dat bij onze kerk ook het geval zal zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  sheila123 ma 16 mei 2011 - 21:53

Parisienne schreef:Een aantal vragen voor meiden die hun kindjes hebben laten dopen:

1: Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Wij vonden het belangrijk om haar dat mee te geven en om te laten zien dat ze ook bij de Here mag horen.

2: Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
Wij moesten de doop aanvragen en de dominee is langsgeweest voor een bezoekje om alles te bespreken. (tekst en liederen)

3: Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
4 weken.

4: Hoe zag de doopdienst eruit?
Als een gewone kerkdienst alleen dan in het teken van de doop.

5: Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?
Na de dienst was er bij ons thuis gelegenheid voor koffie en wat lekkers en kon iedereen ons komen feliciteren die dat wilde.

Wij willen N. namelijk heel graag nog laten dopen. Heb zojuist de predikant gemaild met de vraag hoe het bij hun precies in zijn werk gaat. We wonen hier namelijk nog maar 2,5 jaar en elke kerk heeft toch een eigen vorm van doopdiensten. Ik verwacht dat we binnenkort een gesprek met de predikant zullen hebben, maar ben toch al benieuwd naar hoe dit bij andere gedaan is.



sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Teddyaapje ma 16 mei 2011 - 23:45

Kennissen van ons hebben de kleine laten dopen terwijl ze niet getrouwd waren. Het was een dienst voor meerdere kindjes tegenlijk (is gebruikelijk in dat dorp). Het dopen opzich was geen probleem, dat mocht daar wel, maar ze kregen door de pastoor wel steeds van die rare opmerkingen en blikken omdat ze dus niet getrouwd waren. Hij was het er waarschijnlijk niet helemaal mee eens.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:32

Bij ons hangt het overigens qua aantal vanaf hoeveel er geboren zijn in de periode. De ene keer kunnen er 4 zijn, de andere keer 1.
Geloof ook niet dat je bij ons de keus hebt om het 'alleen' te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:40

Parisienne schreef:
Tegenwoordig zijn ze volgens mij niet zo heel streng meer. Het enige punt waar wij op geweigerd zouden kunnen worden is het feit dat we niet getrouwd zijn. Dit verschilt heel erg per kerk (en per geloof). Iemand een idee of dit een groot probleem zou kunnen worden?


hier zou dat zowel in de katholieke (ik) als de gereformeerde (man) kerk geen probleem zijn. De dominee is vlak voor ons trouwen op bezoek geweest en ons huwelijk zou zelfs wat katholiek ingevuld kunnen worden, in een gereformeerde kerk dus. Ook dopen was geen probleem, de dominee wilde de dienst met alle liefde voor mee aanpassen.

Uiteindelijk toch besloten om haar niet te laten dopen. Zelf zijn we allebei gedoopt en ik heb de communie en het vormsel gedaan, maar achteraf had ik niet voor deze keuze gekozen. Wij willen Y. zelf de keuze laten, als zij zich wil verdiepen in het geloof en zich alsnog wil laten dopen staan wij achter haar, maar dan willen we wel graag dat ze zelf die keuze maakt en wij die niet voor haar maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:40

Wat waren jullie 'beweegredenen'?
Wij zijn beide ook gedoopt en alles en willen dat onze kinderen dat ook zijn, vanwege ons geloof dus, niet dat we iedere week in de kerk zitten overigens
Wat moesten jullie doen om de doop te regelen (gesprek, bijbelteksten/liederen aanleveren, etc.)?
Formulier invullen, informatieavond bijwonen
Hoe oud was je kindje toen hij/zij gedoopt werd?
Mijn zoon was 4 maanden oud en mijn dochter was ook 4 maanden oud
Hoe zag de doopdienst eruit?
Ze werden met meerdere kinderen tegelijk gedoopt, er werden teksten voorgelezen, liederen gezongen, wat uit de kinderbijbel voorgelezen , dopen zelf en doopkaars aansteken
Wat hebben jullie na de doop gedaan met de genodigden (familie/vrienden)?
Koffie met vlaai bij ons thuis met ouders/peet oom en tante / broers / zussen en opa's en oma's

Kosten
25 euro per kindje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby laten dopen Empty Re: Baby laten dopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum