Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 1:32

Nou?
(en nee dit is geen flauw grapje, maar een serieuze vraag haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lousanne di 31 jul 2012 - 1:35

Naar mijn idee is er geen verschil, is dit gewoon het zelfde? Rolling Eyes
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 1:39

een peen is een wortel maar een wortel niet per definitie een peen??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Monte di 31 jul 2012 - 1:42

De peen zoals wij die vaak gebruiken is de winterpeen en dat een wortelsoort. De dunne worteltjes die wij altijd eten zijn bospeentjes en ook weer een andere soort van de wortelplant. Je hebt dus de wortelplant en daaronder vallen allemaal verschillende soorten/typen.


Laatst aangepast door Monte op di 31 jul 2012 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lousanne di 31 jul 2012 - 1:43

Minx schreef:een peen is een wortel maar een wortel niet per definitie een peen??

ik heb gegoogled! het is andersom, een wortel is een peen, maar een peen niet per definitie een wortel.. Een wortel is een soort van tamme eetbare soort van het geslacht peen, je hebt ook wilde penen etc.
Weten we dat ook weerWat is het verschil tussen een wortel en een peen? 827601
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 1:45

Dus in de c1000 maakt het geen flikker uit of ik voor mijn dochter peentjes of worteltjes koop?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Monte di 31 jul 2012 - 1:48

Lejow schreef:Dus in de c1000 maakt het geen flikker uit of ik voor mijn dochter peentjes of worteltjes koop?
Als het maar geen winterpenen zijn of hele dikke wortels, deze zijn sterker van smaak(vind ik) en horen meer thuis in hutspot(al weet ik niet eens of ze winterpenen nu wel verkopen).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Minx di 31 jul 2012 - 1:48

Lousanne schreef:
Minx schreef:een peen is een wortel maar een wortel niet per definitie een peen??

ik heb gegoogled! het is andersom, een wortel is een peen, maar een peen niet per definitie een wortel.. Een wortel is een soort van tamme eetbare soort van het geslacht peen, je hebt ook wilde penen etc.
Weten we dat ook weerWat is het verschil tussen een wortel en een peen? 827601

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? 5DC886FC0D041718C356CCFDD8133482-boomwortel

Ik had het over dit soort wortels Wink. haha beide stellingen kloppen dus.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 1:52

Monte schreef:
Lejow schreef:Dus in de c1000 maakt het geen flikker uit of ik voor mijn dochter peentjes of worteltjes koop?
Als het maar geen winterpenen zijn of hele dikke wortels, deze zijn sterker van smaak(vind ik) en horen meer thuis in hutspot(al weet ik niet eens of ze winterpenen nu wel verkopen).

Nee het waren dunnetjes! En ze waren goedkoper dan een zakje worteltjes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Lousanne di 31 jul 2012 - 1:55

haha minx, aan dat soort wortels had ik nog helemaal niet gedacht;) maar dan klopt jouw stelling idd ook

Lejow, ik denk dat het idd niet uit maakt..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een wortel en een peen? Empty Re: Wat is het verschil tussen een wortel en een peen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum