Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:02

Hoi,

Ik ben druk bezig met het zoeken naar een televisie en nu kom ik zowel Plasma's als Lcd's tegen. Wie kan me uitleggen wat het verschil is? En wat beter is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Coccinelle do 2 dec 2010 - 1:41

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/extra/verschil-lcd-tv-en-plasma-tv/

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Coccinelle do 2 dec 2010 - 1:42

Wij hebben trouwens een lcd omdat deze zuiniger is als een plasma. Nog zuiniger, een led tv.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:45

Wij hebben een plasma tv, omdat we uit elke hoek van de kamer tv wilden kunnen kijken. De reikwijdte van een plasma tv is daarbij veel beter dan bij een lcd geloof ik. Plus dat plasma mooier uit komt bij een groter beeld. Wij hebben een 107 cm. Dat waren voor ons de grootste punten om voor plasma te gaan.

Om het stroomverbruik zou ik het niet laten in ieder geval. De tv's van nu zijn sowieso veel zuiniger als de tv's die we eerder hadden natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:55

Momenteel heb ik een LCD televisie op het oog. Een 107 cm. HD full. Aansluitingen voor digitale televisie. Een topdingetje. Althans, zo oogt het wel. Maar wederom is het geen pak suiker wat ik koop, dus wil wel weten dat ik ook echt iets goeds aanschaf. De link van de televisie gaat sowieso even naar de vriend van mijn moeder, zodat hij kan kijken of ik een beetje waar voor mijn geld krijg.

Coco; Bedankt voor de link. Maar dat had ik gewoon zelf ook kunnen googlen. Daar ging het me niet zozeer om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:56

Isa schreef:
Coco; Bedankt voor de link. Maar dat had ik gewoon zelf ook kunnen googlen. Daar ging het me niet zozeer om.

Dat vraag je toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Coccinelle do 2 dec 2010 - 2:01

Ik geloof dat je het verschil wou weten? Dat wordt in het artikel uitgelegd zoals in vele andere als je googled inderdaad, maargoed. Zo zou ik ook reviews van de tv opzoeken die je in gedachten hebt.




Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 3:40

Liva schreef:
Isa schreef:
Coco; Bedankt voor de link. Maar dat had ik gewoon zelf ook kunnen googlen. Daar ging het me niet zozeer om.

Dat vraag je toch?

Klopt. Maar ik wilde eigenlijk ook persoonlijke voorkeuren weten. Wellicht iets te snel getikt. Embarassed

@Coco; Ga ik sowieso doen! Thanks voor de tip, sowieso!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 4:35

Wij hebben een plasma, het beeld is mooier. En tja hij is niet zo energiezuinig als een lcd of een led.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  JD do 2 dec 2010 - 5:10

wij hebben een paar weken geleden een hele grote plasma gekocht, 155 cm....
wij twijfelde ook, maar uiteindelijk was dezde net zo duur als een lcd van 107 cm....dat maakte de keuze iets makkelijker.

op zich zit er heel weinig verschil in, behalve t stroomverbruik en de inbranding. bij plasma is t stroomverbruik idd iets hoger, maar ja....tegenwoordig valt dat allemaal best mee denk ik.
en een plasma brandt sneller in. zo had ik laatst teletekst een kwartiertje op dezelfde pagina staan. de eerstvolgende keer dat ik de tv aanzette en het beeld was nog zwart, zag je die hele pagina erin staan zeg maar...maar daar zie je niks van als je tv aan het kijken bent....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 6:37

Doedell schreef:Wij hebben een plasma, het beeld is mooier.

Dat dus.
En qua stroomverbruik maakt een plasma of een lcd tegenwoordig niet meer zoveel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 6:42

Ik geloof dat me nu pas begint te dagen wie Isa is Idea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 6:55

Maple schreef:Ik geloof dat me nu pas begint te dagen wie Isa is Idea


Geen geheim hoor. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV Empty Re: Wat is het verschil tussen Plasma en LCD TV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum