Gezonde dingen/dieet
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gezonde dingen/dieet
Ik ben het helemaal zat om altijd zo te snoepen en snaaien, volgens mij heb ik een suikerverslaving (hebben we dat niet allemaal eigenlijk?). Dus nu wil ik structureel gezond gaan eten en dan met de superfoods zoals chia zaden enzo. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik er aan moet beginnen en hoe ik zo'n "dieet" in elkaar moet zetten. Het liefst wil ik van tevoren zoveel mogelijk plannen en dan 1x per week alle boodschappen doen.
Weet iemand een goed dieet, of een goed boek/website waar ik zulke dingen kan vinden? Ik eet vegetarisch en wil zoveel mogelijk glutenvrij gaan eten. Ik moet extra eiwitten eten, want die eet ik te weinig (daarentegen eet ik weer te veel koolhydraten) en ik sport 3 a 4x per week.
Tips?
Weet iemand een goed dieet, of een goed boek/website waar ik zulke dingen kan vinden? Ik eet vegetarisch en wil zoveel mogelijk glutenvrij gaan eten. Ik moet extra eiwitten eten, want die eet ik te weinig (daarentegen eet ik weer te veel koolhydraten) en ik sport 3 a 4x per week.
Tips?
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Gezonde dingen/dieet
Misschien The China Study van Collin Campbell? Of minder extreem Amber Albarda?
Gast- Gast
Eet jezelf mooi slank en gelukkig van amber Albarda vind ik echt een superboek. Heel duidelijk en leest makkelijk.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Minx schreef:Eet jezelf mooi slank en gelukkig van amber Albarda vind ik echt een superboek. Heel duidelijk en leest makkelijk.
Die heb ik een tijdje geleden idd aangeschaft. Zal hem nog eens gaan doorspitten. Gebruiken jullie het veel?
SuzieQ- Prater
Ik doe op dit moment het 17 dagen dieet vind het moeilijk om zelf volledig om te schakelen. Denk dat die combi erg prettig is. Bepaalde dingen van amber wil ik aanhouden met name het zo natuurlijk mogelijk koken, en er staan heerlijke recepten in
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Ik doe op dit moment het 17 dagen dieet vind het moeilijk om zelf volledig om te schakelen. Denk dat die combi erg prettig is. Bepaalde dingen van amber wil ik aanhouden met name het zo natuurlijk mogelijk koken, en er staan heerlijke recepten in
Het topic over het 17 dagen dieet heb ik nog niet gelezen, zal ik zo ook nog eens naar gaan kijken. Ik moet 5 kg kwijt en omdat ik niet wil gaan jojo-en, wil ik dus structureel anders gaan eten. Maar mijn eetgewoonten zijn nu niet goed, ik eet vrij gezond op zich, maar snoep te veel en als ik iets zoets eet, moet ik even later weer zoet hebben. Verder eet ik tijdens de weekenden en vakanties helemaal niet gestructureerd, zo heb ik vanochtend niet ontbeten en ook niet gelunched, maar heb een banaan, een handje bessen en een handje chips gehad. Niet echt goed dus.
SuzieQ- Prater
Ik gebruik een aantal dingen uit het boek van Amber Albarda en vind het goed bruikbaar in de praktijk. Ik gebruik er lang niet alles uit, maar het staat duidelijk en goed beschreven en de spullen die zij noemt zijn over het algemeen te koop in de grotere supermarkten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik gebruik het boek van dokter Frank. Ik heb het eerste deel van zijn boeken en mijn ouders het 2de deel. Deze combineer ik een beetje.
Zo haal ik 1x per 2 weken een halfje koolhydraat arm brood, maar eet ik de andere momenten gewoon brood. Het ontbijt van kwark, met muesli en noten vind ik heerlijk en ik merk ook echt dat ik dat voldoende vind.
Als avond eten pak ik zo nu en dan een recept van hem, waarbij voornamelijk de koolhydraten worden weggelaten. Ik volg zijn boek niet geheel, maar haal er wel dagelijks dingen uit. Hij maakt ook gebruik van 'normale' dingen waardoor het goed te doen is.
Zo haal ik 1x per 2 weken een halfje koolhydraat arm brood, maar eet ik de andere momenten gewoon brood. Het ontbijt van kwark, met muesli en noten vind ik heerlijk en ik merk ook echt dat ik dat voldoende vind.
Als avond eten pak ik zo nu en dan een recept van hem, waarbij voornamelijk de koolhydraten worden weggelaten. Ik volg zijn boek niet geheel, maar haal er wel dagelijks dingen uit. Hij maakt ook gebruik van 'normale' dingen waardoor het goed te doen is.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Soortgelijke onderwerpen
» Gezonde traktaties
» Gezonde traktatie?
» Gezonde hapjes!
» Shaken -> gezonde tussendoortjes
» Gezonde pastasaus?
» Gezonde traktatie?
» Gezonde hapjes!