Shaken -> gezonde tussendoortjes
+6
Lousanne
Caro
Lavendel
Lejow
Ibbeltje
SuzieQ
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Shaken -> gezonde tussendoortjes
Ik ben aan het shaken en vervang ontbijt en lunch door een shake. Nu heb ik nog vakantie en ontbijt wat later, maar als ik maandag weer aan het werk ga, en ik ontbijt om half 8, dan hou ik het niet vol tot half 1 zonder honger. Wat kan ik behalve fruit en groenten nog als tussendoortje eten? Ik wil liever geen Liga of andere dingen vol suiker eten.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Shaken -> gezonde tussendoortjes
komkommer, stukjes paprika of andere groentes.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
SuzieQ schreef:Ik ben aan het shaken en vervang ontbijt en lunch door een shake. Nu heb ik nog vakantie en ontbijt wat later, maar als ik maandag weer aan het werk ga, en ik ontbijt om half 8, dan hou ik het niet vol tot half 1 zonder honger. Wat kan ik behalve fruit en groenten nog als tussendoortje eten? Ik wil liever geen Liga of andere dingen vol suiker eten.
Ibbel
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat het qua echte gezonde tussendoortjes met fruit en groenten wel een beetje ophoudt..
Misschien een bouillonnetje of gekookt eitje?
Misschien een bouillonnetje of gekookt eitje?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Hihi maar toch bedankt voor het meedenken. Komkommer vind ik niet lekker, die smaak blijft de hele dag in mijn mond hangen dus die valt af. Het moet overigens ook gemakkelijk mee te nemen zijn, want ik ga vaak op de fiets naar mijn werk (3 kwartier fietsen). En worteltjes niet, want daar zit blijkbaar veel suiker in.
SuzieQ- Prater
Lejow schreef:SuzieQ schreef:Ik ben aan het shaken en vervang ontbijt en lunch door een shake. Nu heb ik nog vakantie en ontbijt wat later, maar als ik maandag weer aan het werk ga, en ik ontbijt om half 8, dan hou ik het niet vol tot half 1 zonder honger. Wat kan ik behalve fruit en groenten nog als tussendoortje eten? Ik wil liever geen Liga of andere dingen vol suiker eten.
Ibbel
oow oops Ik las over de liga en zo wel ....excuses dan heb je niks aan mijn antwoord.
Nou, in wortels zitten gewoon gezonde suikers die hartstikke goed zijn voor je lijf. Juist al die extra vitaminen hebben je lijf nodig als je gaat shaken hoor! Dus ik zou dat gewoon doen.
Hou het verder bij natuurlijke producten: noten, dadels (niet teveel), fruit, groente, eitje wellicht etc.
Hou het verder bij natuurlijke producten: noten, dadels (niet teveel), fruit, groente, eitje wellicht etc.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
SuzieQ schreef:Hihi maar toch bedankt voor het meedenken. Komkommer vind ik niet lekker, die smaak blijft de hele dag in mijn mond hangen dus die valt af. Het moet overigens ook gemakkelijk mee te nemen zijn, want ik ga vaak op de fiets naar mijn werk (3 kwartier fietsen). En worteltjes niet, want daar zit blijkbaar veel suiker in.
Worteltjes kun je prima eten hoor, er zal misschien wat suiker inzitten maar dan zeker wel koolhydraten waar je wat aan hebt, lijkt mij niet verkeerd
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Zouden die shakes ongezond zijn? Natuurlijk geen vervanging voor groenten enzo, maar ik eet 's avonds wel gewoon (groenten en een vleesvervanger, soms wat pasta of rijst erbij). Ik vervang dus de broodmaaltijden voor shakes.
SuzieQ- Prater
De shakes lijken mij niet enorm gezond, maar het fijne weet ik er niet van.
Nouja, die shakes zijn in principe natuurlijk niet super ongezond, en zeker als je normaal avondeet dan krijg je vast alle vitamientjes wel binnen.. En je zal er ook vast wel mee afvallen..
Maar het punt is als je straks weer gewoon gaat eten (je kunt moeilijk levenslang shakes eten) dat je dan vaak net zo hard weer aankomt.
Ik ben ervoor om structureel je eetpatroon aan te passen voor de rest van je leven.. 3 keer per dag een gezonde maaltijd, gezonde tussendoortjes.. Dat is naar mijn idee een betere manier om af te vallen en gezond te leven, dan jojo je ook minder..
In het topic van CBL over dieet van water (wat niet gaat over het dieet van water) worden veel bruikbare tips gegeven!
Maar het punt is als je straks weer gewoon gaat eten (je kunt moeilijk levenslang shakes eten) dat je dan vaak net zo hard weer aankomt.
Ik ben ervoor om structureel je eetpatroon aan te passen voor de rest van je leven.. 3 keer per dag een gezonde maaltijd, gezonde tussendoortjes.. Dat is naar mijn idee een betere manier om af te vallen en gezond te leven, dan jojo je ook minder..
In het topic van CBL over dieet van water (wat niet gaat over het dieet van water) worden veel bruikbare tips gegeven!
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Dat is ook de bedoeling, ik eet normaal gesproken ook gewoon gezond, maar had er tijdens mijn vakantie 2 kilo aan gegeten (en ik sport normaal 4x per week en de afgelopen weken dus helemaal niet). Daarbij was ik vond ik net iets te zwaar, dus wil nu even een kilo of 5 kwijt en dan weer mijn gewone eetpatroon aanhouden. Minder snoepen en weer gewoon 3 a 4x per week sporten, dan moet het wel goedkomen. Maar het is dus eigenlijk vooral bedoeld om even snel die overtollige kilo's eraf te krijgen. Er zou evt nog 2 kg bij mogen als ik er eerst 5 af heb, dus als ik weer iets aan zou komen zou het niet erg zijn. Maar dus wel eerst die 5 er af.
SuzieQ- Prater
Rijstwafels? Van die snack-a-jacks, kun je kiezen of je zoete (chocolade smaak) of hartige (bbq of kaassmaak) wilt.
Verder geen idee... crackers, sultana's en dat soort dingen komen weer allemaal uit de categorie brood zeg maar en kleine bakjes kwark of yoghurt? Optimel bevat vrijwel geen vet en heel weinig suikers.
Verder geen idee... crackers, sultana's en dat soort dingen komen weer allemaal uit de categorie brood zeg maar en kleine bakjes kwark of yoghurt? Optimel bevat vrijwel geen vet en heel weinig suikers.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Magere yoghurt of kwark (gewoon een pak/bak kopen en die in de koelkast van je werk zetten), gekookt eitje of noten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb in ieder geval cherry tomaatjes, eieren en noten op mijn boodschappenlijstje gezet. Ik ontbijt vaak met kwark, wat rozijnen en noten en een beetje lijnzaad (als ik geen shake neem). Snack a Jacks en Sultana enz wil ik liever niet, dat is allemaal bewerkt en ik heb altijd het idee dat je dan toch nog best veel binnen krijgt wat je helemaal niet nodig hebt. Ik zat net de ingredienten van rijstwafels met peper en zoutsmaak te bestuderen, en daar zat ook van alles in wat ik er liever niet in zie. Het is nog best moeilijk om geen onbewerkt voedsel te eten. Ook de vleesvervangers zitten vol met van die dingen, behalve de plan tofu en dat vind ik dan weer zo saai om elke dag te eten (en ook niet lekker, dan heb ik toch liever een groentenschijf).
SuzieQ- Prater
Zijn het van die shakes waarbij je in ketose moet raken? Daar mag je volgens mij niet zomaar van alles bij eten, omdat je dan uit ketose raakt.
(Heb er geen verstand van, maar weet wat dat Inge daar een paar keer over heeft geschreven toen ze met shakes bezig was).
(Heb er geen verstand van, maar weet wat dat Inge daar een paar keer over heeft geschreven toen ze met shakes bezig was).
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Ik ben ook bezig met een shake dieet. Vervang ontbijt en lunch voor een shake. Maar tussen door eet ik ook gewoon wel wat.
Ontbijt: shake
Tussendoor: stuk fruit
Lunch: shake
Tussendoor: iets van een cracker, rond de 100 kcl
Diner: gewoon wat de pot schaft, en dan natuurlijk wel opletten met aardappels/rijst enzo.
Avond: nog een stuk fruit.
Ik kan het hier goed mee uit houden, en ben in 2 weken tijd al 5 kilo kwijt geraakt.
Qua tussendoortjes neem ik vaak: volkorensoepstengels, rijstewafels, cracottes, vita lu meerzaden, maar je zou ook een handje popcorn kunnen nemen of van die zoute stokjes, zolang je steeds maar wel rond het zelfde aantal kcl blijft zitten. Walnoten zijn trouwens heel goed om te eten, andere noten liever niet!
Ontbijt: shake
Tussendoor: stuk fruit
Lunch: shake
Tussendoor: iets van een cracker, rond de 100 kcl
Diner: gewoon wat de pot schaft, en dan natuurlijk wel opletten met aardappels/rijst enzo.
Avond: nog een stuk fruit.
Ik kan het hier goed mee uit houden, en ben in 2 weken tijd al 5 kilo kwijt geraakt.
Qua tussendoortjes neem ik vaak: volkorensoepstengels, rijstewafels, cracottes, vita lu meerzaden, maar je zou ook een handje popcorn kunnen nemen of van die zoute stokjes, zolang je steeds maar wel rond het zelfde aantal kcl blijft zitten. Walnoten zijn trouwens heel goed om te eten, andere noten liever niet!
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Gezonde, vullende tussendoortjes
» Gezonde recepten, tussendoortjes, ideeen enz.
» Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes
» OK.. Ik sta nog te shaken..
» Tussendoortjes to go
» Gezonde recepten, tussendoortjes, ideeen enz.
» Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes
» OK.. Ik sta nog te shaken..
» Tussendoortjes to go
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: