Gezonde traktaties
+5
PiP
Theeleut
rapa nui
Caroow
kwak
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gezonde traktaties
C.iske is bijna jarig en dan wil ik dat hij iets zonder snoep of chips trakteert. Jullie nog ideeén voor verantwoorde traktaties?
Gast- Gast
Re: Gezonde traktaties
Zo'n ijskoekbakje gevuld met vers fruit
Tuttifrutti-ketting
Uitdeelspeelgoed
Fruitsate
Fruit met stickers zodat ze het fruit kunnen bestickeren
Tuttifrutti-ketting
Uitdeelspeelgoed
Fruitsate
Gast- Gast
met D. haar verjaardag heb ik fruitspiesjes gemaakt, met fruit en van die yoghurt fruitsnoepjes van katja en ik heb uit kaas en worst bloemetjes geprikt op een spiesje gezet en van halve komkommer schijfjes als blaadjes er onder geprikt.
D. werd toen 1 maar ik vind het niet leuk om hapjes op tafel te zetten die D. niet mocht hebben dus ik had allemaal kind vriendelijke hapjes.
D. werd toen 1 maar ik vind het niet leuk om hapjes op tafel te zetten die D. niet mocht hebben dus ik had allemaal kind vriendelijke hapjes.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb vroeger een keer getracteerd op een komkommerkrokodil. W uiteinde had mijn moeder dwars doorgesneden en werd opengehouden met een cocktailprikker. Op zijn rug had hij spieskes met andere groenten en fruit. Klinkt een beetje vaag zo, maar ik was heel trots
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Shoesdontlie schreef:Zo'n ijskoekbakje gevuld met vers fruit
Tuttifrutti-ketting
Uitdeelspeelgoed
Fruitsate
dat is leuk! dat ga ik onthouden voor als D. 2 word!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
kwak schreef:Shoesdontlie schreef:Zo'n ijskoekbakje gevuld met vers fruit
Tuttifrutti-ketting
Uitdeelspeelgoed
Fruitsate
dat is leuk! dat ga ik onthouden voor als D. 2 word!
O ja, en het parapluutje niet vergeten, zo'n coctailparasolletje (verkopen ze bij oa zeeman en de bakjes bij C1000)
Gast- Gast
http://eenvoudigleven.blogspot.nl/
Appels met chocolade dip. De eierkoekmuizen zijn iets minder gezond maar vond ik wel leuk.
Appels met chocolade dip. De eierkoekmuizen zijn iets minder gezond maar vond ik wel leuk.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
De eerste jaren maakte ik ook alleen gezonde traktaties, nu toch vaak snoep haha
Ik heb wel eens gemaakt:
Eierkoek doormidden besmeren met jam/appelstroop, opelkaar doen, dropveter als staart ertussen, 2 smarties of krentjes als oogjes, maak van dik papier of snoeppapier de vorm van oren a la mickey mouse, maak een snee bovenop de eierkoek en schuif de oortjes er in. Tada een muis
Afgelopen traktatie heb ik hengels gemaakt. Leuke potloden met een dropveter eraan daaraan allerlei soorten papieren vissen daar achter op geplakt een zakje lekkers of doosje krentjes, smoeltjes, voorverpakte mini ontbijtkoekjes enz.
Manderijn beplakken met vinnen, ogen er op tekenen en je hebt nemo.
Grote bloemen uitknippen met in het midden een uitsparing voor een danoontje.
Ik heb zelf gezocht op google en kwam toen op een leuke site terecht, heb het nu nietbij de hand op de ipad.[i]
Ik heb wel eens gemaakt:
Eierkoek doormidden besmeren met jam/appelstroop, opelkaar doen, dropveter als staart ertussen, 2 smarties of krentjes als oogjes, maak van dik papier of snoeppapier de vorm van oren a la mickey mouse, maak een snee bovenop de eierkoek en schuif de oortjes er in. Tada een muis
Afgelopen traktatie heb ik hengels gemaakt. Leuke potloden met een dropveter eraan daaraan allerlei soorten papieren vissen daar achter op geplakt een zakje lekkers of doosje krentjes, smoeltjes, voorverpakte mini ontbijtkoekjes enz.
Manderijn beplakken met vinnen, ogen er op tekenen en je hebt nemo.
Grote bloemen uitknippen met in het midden een uitsparing voor een danoontje.
Ik heb zelf gezocht op google en kwam toen op een leuke site terecht, heb het nu nietbij de hand op de ipad.[i]
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Leuke dingen! Dank jullie wel.
En trakteren jullie de juffrouw ook nog op iets anders op de voorschool/peuterspeelzaal?
En trakteren jullie de juffrouw ook nog op iets anders op de voorschool/peuterspeelzaal?
Gast- Gast
Ik ben wel benieuwd naar foto`s!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik doe er ook altijd wat bij voor de leidsters/leraren. Choconelli's in een glas met een strik erom of cake, koekjes..
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Iets van Goodies? Mijn dochter trakteert op de kinderopvang trouwens op van die kleine voorleesboekjes van Sesamstraat of op kleurboeken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind uitdeelboekjes ook altijd leuk, ik heb ook wel eens stickerkaarten gekocht, die waren van de Zeeman. Ik doe er dan wel vaak wat snoepjes bij, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Die uitdeelboekjes zijn inderdaad ook erg leuk maar ik wil er ook nog iets van knutselen. Op zich een snoepje erbij vind ik niet erg maar ik wil gewoon niet zo'n tasje vullen met snoep of chips.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb trouwens ook echt hele leuke traktaties gezien van babybells maar die kun je volgens mij niet de avond tevoren maken.
Gast- Gast
Yara heeft de laatste keer stokjes getrakteerd met een stuk komkommer, een tomaatje en een stukje kaas (en het stukje kaas was in de vorm van vlindertjes). Ze vond het helemaal leuk om 'toverstafjes' te trakteren.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Sunprincess schreef:Ik heb trouwens ook echt hele leuke traktaties gezien van babybells maar die kun je volgens mij niet de avond tevoren maken.
Lieveheersbeestjes van Babybells? Stond een paar maanden geleden in de Kinderen. Ik denk niet dat je die de avond ervoor kunt maken inderdaad. Maar als je alles klaar hebt liggen zijn ze zo gemaakt.
Of bedoelde je iets anders? Dan ben ik wel benieuwd.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Sunprincess schreef:Ik heb trouwens ook echt hele leuke traktaties gezien van babybells maar die kun je volgens mij niet de avond tevoren maken.
Lieveheersbeestjes van Babybells? Stond een paar maanden geleden in de Kinderen. Ik denk niet dat je die de avond ervoor kunt maken inderdaad. Maar als je alles klaar hebt liggen zijn ze zo gemaakt.
Of bedoelde je iets anders? Dan ben ik wel benieuwd.
Ik had gezichtjes van Babybells gezien, die stonden in de Flair.
Susan- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Traktaties
» Leuke Traktaties kdv.
» Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?
» 'gezonde' voorkeur..
» Gezonde pastasaus?
» Leuke Traktaties kdv.
» Dit soort traktaties zijn toch niet leuk meer?
» 'gezonde' voorkeur..
» Gezonde pastasaus?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: