slagroom 5 dagen over datum, nog gebruiken?
+10
marjoleinnn
Tazz
Gizmo
Caramba
Susan
Printje
Elysia
Jerry
Minx
claudiaveronique
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
slagroom 5 dagen over datum, nog gebruiken?
Wat denken jullie kan dat nog? Het pakje zit nog wel dicht, of is 5 dagen echt teveel?
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10
Re: slagroom 5 dagen over datum, nog gebruiken?
Voor nog te kloppen room zou ik dat te veel vinden. Tenzij het houdbare slagroom is
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ja ik twijfelde al onwijs maar baal weer van mijzelf dat ik het weg moet gooien!!
claudiaveronique- Prater
Ik zou het even proberen te kloppen. Als het namelijk niet meer goed is dan zie je dat al vrij snel, bijvoorbeeld omdat het juist heel snel stolt of wellicht helemaal niet. Die ervaring heb ik althans met slagroom.
Gast- Gast
Het moet door soep dus ik durf het niet te gokken! Ik gooi het wel weg, thanks meiden!
claudiaveronique- Prater
Ah, nee dan zou ik de gok ook niet nemen. Zo'n pakje kost de halve wereld niet.
Gast- Gast
Pakje openmaken, dan ruik je snel genoeg of het nog goed is of niet. Waarom zou je gelijk iets weggooien zonder te vertrouwen op je eigen zintuigen?
Gast- Gast
Pakje open, ruiken, als 't goed ruikt even proeven, als 't goed proeft gewoon gebruiken...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik snap dat ook niet zo goed haha. Maak het gewoon open!
Gast- Gast
Ik ben altijd heel erg paranoia met dat soort dingen, dus ik had het meteen al in de prullenbak gegooid
Sowieso, als je het niet vertrouwd, niet gebruiken.
Als je straks ziek bent ben je verder van huis, dan is het maar zonde.
Sowieso, als je het niet vertrouwd, niet gebruiken.
Als je straks ziek bent ben je verder van huis, dan is het maar zonde.
Elysia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 100
Registratiedatum : 03-03-12
De wegwerpmaatschappij...
Eerst inderdaad even ruiken, proeven, voelen.
Schenk het in een doorzichtige bak: zitten er klontjes in?
Eerst inderdaad even ruiken, proeven, voelen.
Schenk het in een doorzichtige bak: zitten er klontjes in?
Gast- Gast
Wat kost zo'n pakje? Ergens rond de euro, neem ik aan. Daar zou ik geen risico voor durven nemen. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik bang ben om misselijk te worden en van dat idee kan ik al zo in paniek raken, dat ik alleen daarvan al misselijk word. Sowieso was ik altijd al heel voorzichtig met houdbaarheidsdata van eten en helemaal sinds ik een voedselvergiftiging heb gehad een paar maanden geleden en echt 2 weken geheel uitgeschakeld was, tot bijna opname in het ziekenhuis aan toe. Dat vind ik die paar centen voor een betrouwbaarder produkt domweg niet waard.
Gast- Gast
Ik heb n paar eieren met datum begin juni in de koelkast, die zou ik niet meer openbreken om te checken of ze nog goed zijn, maar n pakje slagroom van 5 dagen over.... als t niet bol staat, is er wss niet zoveel aan de hand. En als t wel verkeerd is, word je er echt niet meteen ziek van...
Jerry- Ratel
Jerry schreef:Ik heb n paar eieren met datum begin juni in de koelkast, die zou ik niet meer openbreken om te checken of ze nog goed zijn, maar n pakje slagroom van 5 dagen over.... als t niet bol staat, is er wss niet zoveel aan de hand. En als t wel verkeerd is, word je er echt niet meteen ziek van...
Volgens mij ligt dat ook echt wel aan hoe sterk je maag is. Van een magnetronmaaltijd of van die ovendingetjes van Knorr/Honig krijg ik al erge maagpijn. Voor mij is het veel te vet en ik word er domweg misselijk van na de maaltijd.
Gast- Gast
Ik heb het zonder te ruiken, kijken of proeven weg gegooid
claudiaveronique- Prater
Jerry- Ratel
Zonde! Ik kwam er laatst achter dat ik nog toetjes aan het eten was die al 3 weken over de datum waren maar was echt niks mis mee! Datum zegt ook niet altijd alles
Gast- Gast
Ik zou het ook weggooien, ik eet niets dat over de tht heen is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik had het ook weggegooid.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ergens is het jammer dat mensen het verschil vaak niet weten tussen tht en tgt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het ook niet op de tgt en tht. Nu met dit weer is het al niet lang houdbaar (hondsdagen, of hoe men het ook noemt.) Hier ligt dan ook alles snel, open of dicht, in de vuilnisbak.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Minx schreef:Ergens is het jammer dat mensen het verschil vaak niet weten tussen tht en tgt.
Hoezo jammer? Ik weet het verschil wel, maar neem gewoon liever geen risico. Volgens mij heeft niemand anders daar last van behalve mijn eigen bankrekening; aangezien ik het dan weer moet kopen.
Gast- Gast
Van 1 potje slagroom heeft idd niemand anders dan jouw bankrekening last van. De wegwerpmaatschappij in zijn geheel heeft echter veel bredere gevolgen die echt niet positief zijn.Nour schreef:Minx schreef:Ergens is het jammer dat mensen het verschil vaak niet weten tussen tht en tgt.
Hoezo jammer? Ik weet het verschil wel, maar neem gewoon liever geen risico. Volgens mij heeft niemand anders daar last van behalve mijn eigen bankrekening; aangezien ik het dan weer moet kopen.
Ik snap ook niet waarom je niet eerst ruikt en een klein beetje proeft. Als het niet raar ruikt of smaakt is er helemaal niets aan de hand. Ik eet hier zovaak dingen die over de datum zijn. Nooit last van gehad.
Gast- Gast
Een paar dagen over datum kan bij een hoop dingen echt geen kwaad. Het is echt niet dat de slagroom/vla/whatever denkt: 'Oei, het is nu de 31e, laat ik vandaag maar snel bederven'.
Gewoon op je zintuigen afgaan en kijken of het nog goed is.
Gewoon op je zintuigen afgaan en kijken of het nog goed is.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Jerry schreef:Ik heb n paar eieren met datum begin juni in de koelkast, die zou ik niet meer openbreken om te checken of ze nog goed zijn, maar n pakje slagroom van 5 dagen over.... als t niet bol staat, is er wss niet zoveel aan de hand. En als t wel verkeerd is, word je er echt niet meteen ziek van...
Bij eieren kan je heel makkelijk zien of ze nog goed zijn, vul een maatbeker met water, doe de eieren er in als ze gaan drijven zijn ze niet goed meer, blijven ze op de bodem dan zijn ze nog wel goed. Ik ben ook een miep wat THT betreft maar vroeger stond nergens een datum op, het is ook maar een richtdatum. Je kan het beste zelf oordelen of iets nog goed is of niet.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Taart vraag, wat ipv slagroom gebruiken?
» slagroom
» Wat in plaats van slagroom?
» Slagroom nog goed?
» Slagroom in warme gerecht
» slagroom
» Wat in plaats van slagroom?
» Slagroom nog goed?
» Slagroom in warme gerecht
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: