Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vers vs potjes

+30
Star007
MamaDaan
SarahKey
studiebol
Parel
-Ieniemienie-
Twellie
Fearie
Tania
Teddyaapje
Flower_L
Printje
Tiara
Océane
Purpleflower
Aggi
Annemie
mauwmauw
Bloem86
Theezakje13
Slakje
Susan
Parisienne
Happydobby
Aimee
CCC
Liadan
Linda
Steep
Clapperdie
34 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 4 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 za 28 jul 2012 - 4:51

Susan schreef:Ze mogen toch al vrij snel wat (milde) kruiden?

Naar mijn weten bijvoorbeeld geen stroganoff kruiden en ui ( die ik mijn gehaktballen doe) of bijvoorbeeld de zoute kipkruiden. Maar wat paprika poeder, of nootmuskaat zal best mogen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 5:02

Wij zijn de eerste tijd overgestapt op zoutloze kruiden. Dan deden we er op ons bord een beetje zeezout op. Of ik maakte zelf kruidenmixjes. Nu eten we af en toe weer fajitakruiden en dat krijgt dochter nu ook gewoon.
Het gaat namelijk om het zout, de kruiden ansich mogen ze al heel snel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje za 28 jul 2012 - 5:04

Ik kook de aardappelen altijd samen maar vind ze zelf niet smaken zonder zout. Ik gooi T.'s aardappel op het laatst bij de groenten waar ik geen zout bij doe en doe bij onze eigen aardappelen wat zout.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 5:08

Yrsa at wel oregano, basilicum, tijm, kaneel, bieslook. Geen zout inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje za 28 jul 2012 - 7:18

Ik kookte inderdaad ook zoutloos, nu gebruik ik wel iets maar nog meer minimaal.

Als we groente uit een potje aten dan spoelde ik het eerst goed om in water, ik heb gelezen dat je dan het gros van het extra zout er al afspoelt. Maar meestal eten we diepvriesgroente of verse.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Twellie za 28 jul 2012 - 7:28

Ze krijgen hier weinig zout binnen, maar kruiden houd ik geen rekening mee. We eten bijvoorbeeld regelmatig Thais of Indiaas, inclusief kruiden en pepers die normaal in deze gerechten zitten. Zie het kwaad in kruiden ook niet, het zijn gewoon plantjes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Happydobby za 28 jul 2012 - 7:51

Susan schreef:

Yrsa vindt een potje bruine bonen met appel en rundvlees voor 6 maanden trouwens echt een traktatie, dat lust ze om 8 uur 's ochtends nog wel. Soms krijgt ze dat tussen de middag.

Hier ook een fan van bruine bonen van ovarit, ik geef die van 8 maanden wel eens, M.yles zit dan echt te smullen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  SarahKey za 28 jul 2012 - 9:03

Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Je kunt ook gewoon mij quoten met die opmerking want ik ben de enige (of ik moet er over heen gelezen hebben) die zei over zelf vers eten en je kind een potje geven ipv zo in het algemeen zeggen.
Ik vind het zelf wel raar om zelf vers te eten en mijn kind kant en klaar eten te geven. Wat een ander doet moettie zelf weten, maar ik vind dat een naar gevoel.

Gaat op andere forums er idd wel harder aan toe met aanvallen. Lees nergens dat iemand die vers eten geeft een moeder afzeikt omdat ze wel potjes geeft.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Printje za 28 jul 2012 - 9:06

Ik weet niet meer wie het zei maar het is idd een beetje hetzelfde als het flesvoeding/bv verhaal. Ik zal nooit bv gaan geven wat er ook gezegd wordt maar das idd mijn keuze en die is niet minder/slechter/beter of wat dan ook.

Ik vind het persoonlijk een kleine moeite om voor hem erbij te koken (toen hij kleiner was en eerder at) maar ik snap ook wel dat mensen potjes geven, en bovendien we hebben het niet over vergif maar over potjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 9:10

Ja, maar ik weet zeker dat als ik in een flesvoeding/borstvoeding-discussie zou zeggen dat ik het raar vind om je kind poedermelk te geven en zelf verse melk te drinken en dat ik het een kleine moeite vond om mijn kinderen lang borstvoeding te geven, daar echt wel over gevallen was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 9:12

Ik vind borstvoeding toch wel een stuk intensiever en meer van m'n lijf vragen dan eten koken. Maar dat zal wellicht ook wel per persoon verschillen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 9:14

Ik niet, ik heb borstvoeding serieus altijd een kleine moeite gevonden, pas nu begin ik het gevoel te krijgen dat ik eigenlijk wel wil gaan stoppen, maar ze is nu ook al ruim tweeëneenhalf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 9:19

Beter hoor! Ik heb het in sommige tijden wel echt pittig gevonden. Zeker nu ik zwanger ben. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn als ik langer zwanger ben..

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 28 jul 2012 - 9:20

Susan schreef:Ja, maar ik weet zeker dat als ik in een flesvoeding/borstvoeding-discussie zou zeggen dat ik het raar vind om je kind poedermelk te geven en zelf verse melk te drinken en dat ik het een kleine moeite vond om mijn kinderen lang borstvoeding te geven, daar echt wel over gevallen was.

hahaha das waar. Ik vind een flesje dan weer een kleine moeite hahahaha maar goed das een andere discussie haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan za 28 jul 2012 - 9:21

Ik vond het borstvoeding geven ook wel wat minder fijn worden naarmate ik langer zwanger was. Het ging na een paar maanden ook echt pijn doen, gelukkig besloot ze toen al vrij snel zelf af te bouwen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje za 28 jul 2012 - 9:24

Maar goed potje/vers... bv/fv wat maakt het uiteindelijk uit, er zijn zoveel dingen belangrijker voor je kind, een fijn gezin (hoe dat er ook door omstandigheden uitzien) een lieve papa en mama die voor ze door het vuur gaan en ze in hun waarde laten. Een kind dat vers eten krijgt en bv heeft gehad maar vervolgens thuis geslagen wordt (even heel extreem) die had toch dan liever wel dat potje groente gehad denk ik.

Ik denk dat het dus uiteindelijk weinig uitmaakt alsje kijkt op langer termijn, bv/fv of dus potje/vers. Kinderen kijken op hele andere dingen terug denk ik, en leren veel meer van andere dingen dan van wel of geen potje te eten krijgen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 9:25

Ik heb de hele zwangerschap doorgevoed en nog een paar maanden getandemvoed. Mijn productie was wel veel lager tijdens de zwangerschap.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 28 jul 2012 - 9:25

Liadan, ik kan me dat wel voorstellen.
Hier doet het gelukkig nog geen zeer. Maar m'n energielevel is echt ontzettend laag nu.
Afgelopen week is dochter alle nachten aan het spoken geweest, dat kan ik nu erg slecht hebben...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 9:26

Printje schreef:Maar goed potje/vers... bv/fv wat maakt het uiteindelijk uit, er zijn zoveel dingen belangrijker voor je kind, een fijn gezin (hoe dat er ook door omstandigheden uitzien) een lieve papa en mama die voor ze door het vuur gaan en ze in hun waarde laten. Een kind dat vers eten krijgt en bv heeft gehad maar vervolgens thuis geslagen wordt (even heel extreem) die had toch dan liever wel dat potje groente gehad denk ik.

Ik denk dat het dus uiteindelijk weinig uitmaakt alsje kijkt op langer termijn, bv/fv of dus potje/vers. Kinderen kijken op hele andere dingen terug denk ik, en leren veel meer van andere dingen dan van wel of geen potje te eten krijgen.

Klopt. Het was bij mij trouwens ook geen kwestie van teveel moeite, want de eerste tijd maakte ik alles vers voor Ezra, ik had zelfs zo'n Babycook gekocht. Hij wilde het alleen niet eten en potjes wel en ik was heel bang dat hij te weinig at.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey za 28 jul 2012 - 9:27

Susan schreef:Ja, maar ik weet zeker dat als ik in een flesvoeding/borstvoeding-discussie zou zeggen dat ik het raar vind om je kind poedermelk te geven en zelf verse melk te drinken en dat ik het een kleine moeite vond om mijn kinderen lang borstvoeding te geven, daar echt wel over gevallen was.

Zo zie ik het dan weer niet. In poedermelk zit meer voedingsstoffen in dan gewone melk. (of zeg ik nu iets heeeel doms vers vs potjes - Pagina 4 827601 )

Maar als ik voor bv zou zijn, zou ik ook voor vers eten geven zijn.

Of je moet zo'n eigenwijsje hebben die geen vers eten blieft zoals Ezra.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 9:29

Bij de baby is verse melk dan borstvoeding, bij jezelf koemelk, dat is niet helemaal gelijk, maar bij een baby van zes maanden is je eigen verse avondeten ook niet gelijk aan zijn avondeten, althans, dat mag ik hopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey za 28 jul 2012 - 19:08

Susan schreef:Bij de baby is verse melk dan borstvoeding, bij jezelf koemelk, dat is niet helemaal gelijk, maar bij een baby van zes maanden is je eigen verse avondeten ook niet gelijk aan zijn avondeten, althans, dat mag ik hopen.

Nee hij krijgt alles zonder zout etc. We koken nu zoutloos onze groente (En wil deze week ook beginnen met wat aardappel erbij) en hij krijgt er wat van en zout strooien we nu op ons bord ipv meekoken. Vlees enzo krijgt hij nog lang niet.
Maar goed die paar hapjes wat hij nu nog eet. Fruit vind hij lekkerder en ik geef hem geen ongelijk Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud