Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vers vs potjes

+30
Star007
MamaDaan
SarahKey
studiebol
Parel
-Ieniemienie-
Twellie
Fearie
Tania
Teddyaapje
Flower_L
Printje
Tiara
Océane
Purpleflower
Aggi
Annemie
mauwmauw
Bloem86
Theezakje13
Slakje
Susan
Parisienne
Happydobby
Aimee
CCC
Liadan
Linda
Steep
Clapperdie
34 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Flower_L vr 27 jul 2012 - 8:35

eerste hapjes uit een mini potje bloemkool, daarna alles vers. Op vakantie en soms op visite een potje, maar vaak nam ik gewoon wat uit vriezer mee of van vorige dag...om daar op te warmen. Fruit altijd vers.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Teddyaapje vr 27 jul 2012 - 9:19

We hebben de rapley methode toegepast dus dat was uiteraard vers. Af en toe kreeg hij wel een potje, bijv. als we ergens op visite gingen of als we zelf iets wilden eten wat T. nog niet mocht hebben.

Als we het niet volgens rapley hadden gedaan had ik er toch voor gekozen om alles vers gepureerd en ook gescheiden van elkaar te geven (dus niet de aardappelen met de groente mixen maar apart laten), in de eerste 2 jaar worden de smaakpapillen ontwikkeld en ik vind dat een kindje de 'echte' smaak van eten moet leren kennen en niet de smaak van potjes.

Hoe het zit met de vitamine weet ik verder niet maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er in de potjes meer vitamines zouden zitten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Linda vr 27 jul 2012 - 10:11

Groente uit potjes worden gekookt en geconserveerd, er zitten dan geen vitamines meer in, die voegen ze er later kunstmatig aan toe.
Ik heb zelf nog nooit iemand horen zeggen dat potjes net vergif zijn.
Ik heb het zelf nooit nodig gehad, maar ik kan me voorstellen dat het voor het gemak best eens een keer handig kan zijn. Iedere dag zou ik het niet geven. Even een aardappel en wat groente koken en prakken hoeft ook niet veel tijd te kosten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Tania vr 27 jul 2012 - 10:16

Ik was van plan om altijd alles vers te geven, met fruit is dat aardig gelukt. Alleen als hij ziek was kreeg hij vaak een potje fruit extra omdat hij dat wel erg lekker vond en dan wat extra vocht binnen kreeg. En op vakantie ook soms een fruitpotje. Groente heeft hij vaak uit potjes gehad. Ik heb een paar keer staan koken om zelf porties in te vriezen maar meneer wenst geen eten uit de vriezer Laughing . Dus als we weg gingen of we aten iets wat hij niet mee at kreeg hij een potje. Nogsteeds trouwens.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Fearie vr 27 jul 2012 - 10:22

Hier uit nood soms wel eens een potje, als ik sochtends vergeten was iets uit de vriezer te halen. Maar anders altijd vers, D eet ook vrijwel alles.
Kreeg in het begin wel commentaar, want potjes is toch veel makkelijker. Maar ondertussen ben ik niet meer de enige die het zelf maakt en lijkt het normaler gevonden te worden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Twellie vr 27 jul 2012 - 11:59

Gepureerd eten geef ik altijd uit een potje en daarnaast eet ze ook stukken fruit en groente a la Rapley.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  -Ieniemienie- vr 27 jul 2012 - 17:57

Meestal vers. Alleen als we weg gaan, of vakantie gaan potjes.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 19:16

L. krijgt altijd potjes, behalve als wij iets eten wat ze ook 'mag'. Fruit (bijna) altijd vers.

Edit ; overigens krijgt L. va 6 mnd 8mnd potjes en nu ze 8mnd is ga ik eens kijken naar 12 mnd potjes. Brood eet ze wel altijd in flinke stukken.

Ik kan zelf niet zo goed koken, en gun me er de rust niet voor. Bovendien (moet toch proeven wat ik mijn kind geef) vind ik die potjes helemaal niet zo smakeloos.


Laatst aangepast door Parel op vr 27 jul 2012 - 19:37; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  studiebol vr 27 jul 2012 - 19:20

Hier krijgen ze vers ik vind het niet ontzettend veel werk, ik kook namelijk gewoon een hele zooi doe ze in verschillende bakjes en vries het dan in, kan ik elke ochtend iets er uit halen. Ik ben niet tegen potjes ofzo maar ik wilde ze gewoon graag vers eten, ook omdat ik wel wil dat ze stukjes leren eten, ik doe het niet ala rapley maar ze eten hier gewoon halve aardbeien, ongeveer die grote van stukjes zeg maar en dat vind ik niet in potjes.

Maar als wij straks op vakantie gaan zullen ze vast potjes krijgen want ja op vakantie kan ik niet invriezen, en ik ga niet elke dag apart voor ze koken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  SarahKey vr 27 jul 2012 - 19:59

Ik geef geen potjes. Het is helemaal niet veel moeite om 1 keer in de twee dagen wat groente te koken. Soms maak ik wat meer en vries ik in zodat als ik moet werken er ook vers eten is. Fruit maak ik ook vers. En vaak zat eet S ook met ons mee want we eten veel verse groenten.

Wil de potjes nog heel lang proberen te bannen.Tot nu toe red ik het ook nog als we een dagje uit gaan met vers eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 20:02

Redden jullie kindjes het dan totdat jullie gaan eten? Wij eten heel hollands 5 uur/half 6 maar L. redt dat echt niet, zolang wachten met eten. Half 7 krijgt ze vaak al haar papfles.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  SarahKey vr 27 jul 2012 - 20:06

S krijgt om 3 uur nog een fles , daarna tukkie en half 6 eten we.
Wanneer krijgt L de laatste fles voor het avondeten? Misschien tussendoor wat sap en een soepstengel/rijstewafel geven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  studiebol vr 27 jul 2012 - 20:09

Parel, nee hoor als ik ze op haal uit het dagverblijf dan krijgen ze vaak rond 5 uur kwart over 5 eten.. daarna kook ik voor mezelf, zij eten dus ook echt apart, heb ook geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen dat ze met de pot mee eten dan heb ik zelf koud eten. Hier krijgen ze rond half 7 ook de laatste fles.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Linda vr 27 jul 2012 - 20:19

Wij eten meestal rond half 7 à 7 uur, dochter heeft altijd al met ons meegegeten. Maar zij hoefde ook nooit zo vroeg op bed te liggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 20:21

Ja maar ja studie jij bent ook alleen hè dan is samen eten helemaal niet te doen!

Ze krijgt na haar middageten een fles, die niet helemaal op gaat vanwege het feit dat er al een bh in zit. Ze krijgt ook een snackie, sap probeert ze maar is geen favoriet. En slapen na half 5 doet ze helemaal niet meer anders is het s'avonds zingen tot half 10. Ze eet nu tussen 4 en 5, en dat gaat ook prima.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 20:22

Linda schreef:Wij eten meestal rond half 7 à 7 uur, dochter heeft altijd al met ons meegegeten. Maar zij hoefde ook nooit zo vroeg op bed te liggen.

Bij ons gaat de wekker vaak al kwart over 6, en het komt schema technisch zo prima uit. Ook is ze om 19 uur max helemaal afgedraaid.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Linda vr 27 jul 2012 - 20:27

Parel schreef:
Linda schreef:Wij eten meestal rond half 7 à 7 uur, dochter heeft altijd al met ons meegegeten. Maar zij hoefde ook nooit zo vroeg op bed te liggen.

Bij ons gaat de wekker vaak al kwart over 6, en het komt schema technisch zo prima uit. Ook is ze om 19 uur max helemaal afgedraaid.

Hier 2 dagen in de week om half 6... Bleeeehhh..
Maar dochter slaapt dan om kwart over 6 weer verder naast oma in bed. Dus dan is het niet zo erg.
Ze slaapt (helaas) sowieso nooit voor achten, dan ligt ze te stuiteren in bed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  SarahKey vr 27 jul 2012 - 20:27

Parel schreef:
Linda schreef:Wij eten meestal rond half 7 à 7 uur, dochter heeft altijd al met ons meegegeten. Maar zij hoefde ook nooit zo vroeg op bed te liggen.

Bij ons gaat de wekker vaak al kwart over 6, en het komt schema technisch zo prima uit. Ook is ze om 19 uur max helemaal afgedraaid.

Hier ook een kindje waarbij het lichtje uitgaat na 7 uur. Half 6 avondeten komt hier het beste uit. Was wel even wennen voor ons want we hadden, als ik vrij ben, niet een vast eet tijd. Maar we willen als gezin eten dus nu eten wij ook rond half 6. Als ik moet werken eet mijn man alleen met S, want dan ben ik pas half 7 thuis.

Parel: misschien de fles na de lunch wat later geven zodat die helemaal opgaat? Maar als het ritme zoals die nu is lekker werkt, dan zou ik hem zo houden. Komt vanzelf wel een tijd dat ze het wel gaat trekken en met jullie mee kan eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  MamaDaan vr 27 jul 2012 - 20:32

Bij mij zei het CB toen ik zei vers te geven: "Kook jij zelf? Maar weet je dan wel waar je allemaal op moet letten, qua zout en vetten en vitaminen?" Alsof het toch beter is dat ik potjes geef, kwam een beetje over alsof ik niet wist hoe ik moest koken! Trek me er niks van aan en zolang hij zoutloos en voldoende groenten en wat vlees binnenkrijgt komen we een heel eind denk ik!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 vr 27 jul 2012 - 20:33

Ik maak soms voor een week vers en ze krijgt soms weer een week uit een potje ( Als ze op het kdv eet, krijgt ze sowieso een potje). Het ligt er maar net aan hoeveel ik die week moet werken, en hoeveel puf en tijd ik nog heb om voor haar te koken. Ik vind al het gedoe over potjes altijd maar onzin, want kom op, het zijn speciaal potjes voor baby's, alsof ze daar dan alleen maar rotzooi in gooien Rolling Eyes . Ja natuurlijk zitten er in vers eten meer vitamines enzo, maargoed ze worden ook groot van de potjes hoor. Waarom ik dan toch geregeld vers maak? Het is goedkoper en ze leert pure smaken kennen.
Fruit geef ik overigens alleen uit een potje als ik ben vergeten vers fruit te kopen. Als we weg gaan neem ik vaak gewoon een bananaan mee. Fruit is zo klaar te maken , dus daarom meestal vers.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 20:52

De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  SarahKey vr 27 jul 2012 - 21:09

Wij eten altijd verse groente, we eten alleen mais uit een potje. Wel heb ik meestal twee potjes met doppers/wortels op voorraad staan. Dus ja dan vind ik het raar als ik mijn kind wel potjes geef terwijl we zelf elke dag vers eten hebben. Ook eten we zelden kant en klaar eten, vind ik niet gezond. Dus op dit gebied wil ik mijn kind ook vers eten geven, en potjes versta ik niet onder vers eten.
Voor een keer makkelijk, ok, maar voor dagelijks, nee.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 21:15

Star007 schreef:Ik maak soms voor een week vers en ze krijgt soms weer een week uit een potje ( Als ze op het kdv eet, krijgt ze sowieso een potje). Het ligt er maar net aan hoeveel ik die week moet werken, en hoeveel puf en tijd ik nog heb om voor haar te koken. Ik vind al het gedoe over potjes altijd maar onzin, want kom op, het zijn speciaal potjes voor baby's, alsof ze daar dan alleen maar rotzooi in gooien Rolling Eyes . Ja natuurlijk zitten er in vers eten meer vitamines enzo, maargoed ze worden ook groot van de potjes hoor. Waarom ik dan toch geregeld vers maak? Het is goedkoper en ze leert pure smaken kennen.
Fruit geef ik overigens alleen uit een potje als ik ben vergeten vers fruit te kopen. Als we weg gaan neem ik vaak gewoon een bananaan mee. Fruit is zo klaar te maken , dus daarom meestal vers.
Ja precies, van sommige reacties in dit topic krijg ik ook wel het gevoel alsof potjes zo vreselijk slecht zijn. Mijn zoontje is nooit wat te kort gekomen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 vr 27 jul 2012 - 21:28

Parel schreef:De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing

Wij aten ook bijna altijd groente uit pot. Maar moet wel zeggen dat we nu vaker vers eten, zodat ik ook nog wat voor D. kan gebruiken. Dus het heeft ook een positief effect op ons haha Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 21:46

Star007 schreef:
Parel schreef:De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing

Wij aten ook bijna altijd groente uit pot. Maar moet wel zeggen dat we nu vaker vers eten, zodat ik ook nog wat voor D. kan gebruiken. Dus het heeft ook een positief effect op ons haha Laughing

Nou precies! Ik pak heus wel vaker vers nu, maar je moet ons nu niet af gaan schilderen als een boeman ofzo! Mijn kind is kerngezond en ik ook, ondanks alle potjes en (jahaaaaa foei!) flesvoeding. Ik leg alleen mijn prioriteiten anders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 2 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum