Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vers vs potjes

+30
Star007
MamaDaan
SarahKey
studiebol
Parel
-Ieniemienie-
Twellie
Fearie
Tania
Teddyaapje
Flower_L
Printje
Tiara
Océane
Purpleflower
Aggi
Annemie
mauwmauw
Bloem86
Theezakje13
Slakje
Susan
Parisienne
Happydobby
Aimee
CCC
Liadan
Linda
Steep
Clapperdie
34 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Lejow vr 27 jul 2012 - 21:47

Wij eten zelf 9 van de 10 keer ook uit een potje.
Ik ben nog van voornemen om het voor B zelf te gaan maken, ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud smile
Maar inderdaad, als we weg gaan of iets zal ik gewoon een potje meenemen. Wel zo makkelijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Clapperdie vr 27 jul 2012 - 21:59

Mij maakt het niet uit of je nou een potje geeft of vers. Ik heb vroeger ook alleen maar potjes gekregen toen ik een baby was. Maar de "smoes" van ik kan niet goed koken snap ik niet? Je pakt een paar wortels, die kook je in water en daarna even pureren. Klaar is het hapje.

Ook maak ik wel 2 porties of meer en dat vries ik in. Laatst was ik vergeten om een bakje uit de vriezer te halen en toen heb ik het au bain marie warm gemaakt. Ging ook makkelijk.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 22:05

Wij gaan vers aanbieden in stukken. Zelf eten we ook altijd vers, het is nooit in me opgekomen een potje te geven.
Nu heb ik me niet zo verdiept in de hoeveelheid voedingsstoffen in potjes babyvoeding vs vers e.d., maar wat me wel verbaast zijn de mama's die zelf ook veel groenten uit pot eten. Naar mijn weten zit er in potten groenten veel meer zout en is er niet veel meer van de voedingsstoffen over. Bovendien vind ik het niet meer naar groente smaken laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 22:18

Tiramisu schreef:Wij gaan vers aanbieden in stukken. Zelf eten we ook altijd vers, het is nooit in me opgekomen een potje te geven.
Nu heb ik me niet zo verdiept in de hoeveelheid voedingsstoffen in potjes babyvoeding vs vers e.d., maar wat me wel verbaast zijn de mama's die zelf ook veel groenten uit pot eten. Naar mijn weten zit er in potten groenten veel meer zout en is er niet veel meer van de voedingsstoffen over. Bovendien vind ik het niet meer naar groente smaken vers vs potjes - Pagina 3 394967

Er valt van alles te zeggen, tegenwoordig zijn er weer allemaal onderzoeken die aantonen dat er in potgroente vaak ook heel veel vitaminen zitten, doordat ze gelijk opgepot worden, idem dito met diepvriesvers. Ik maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk om. Wij eten ook lang niet elke dag groente, en eten ook niet alle groente, ieder zijn ding.

Straks Clapperdie, dan moet je ook aardappelen & vlees toevoegen, dan wordt het toch wel meer koken! Als wij aardapellen, groente (broccoli e.d.), vlees eten dan kook ik zoutloos en krijgt zij een keer vegetarisch.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  studiebol vr 27 jul 2012 - 22:21

Parel schreef:
Star007 schreef:
Parel schreef:De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing

Wij aten ook bijna altijd groente uit pot. Maar moet wel zeggen dat we nu vaker vers eten, zodat ik ook nog wat voor D. kan gebruiken. Dus het heeft ook een positief effect op ons haha Laughing

Nou precies! Ik pak heus wel vaker vers nu, maar je moet ons nu niet af gaan schilderen als een boeman ofzo! Mijn kind is kerngezond en ik ook, ondanks alle potjes en (jahaaaaa foei!) flesvoeding. Ik leg alleen mijn prioriteiten anders.

Als ik eerlijk ben zorg ik gewoon ook niet super goed voor mezelf, sta echt niet een heerljk maaltijd voor mijn eentje te koken, dus ik vind het fijn dat er dingen in diepvries,vaak dan wel eerst gekookt en dan dus ingevroren, maar toch ik eet ook wel is kant en klaar maaltijden.. tja na een drukke dag net zo makkelijk.

ik hoop dat als de meiden straks mee kunnen eten dat ik dan voor ons drieen kan koken en ik dus uiteindelijk ook wat beter/gezonder eet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  loesje vr 27 jul 2012 - 22:30

Ik gaf eigenlijk alleen potjes als we een dag weg waren, of als we zelf wat gingen halen of lieten bezorgen. Voor derest kreeg hij altijd wel vers. Nu eet hij gewoon met de pot mee (lust ook geen potjes meer). straks met de tweede erbij weet ik nog niet wat ik doe of ik weer bijna alles ver doe of dat ik toch overstap op potjes uit gemak.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Susan vr 27 jul 2012 - 22:33

Ik vind sommige groenten wel lekkerder uit een potje, worteltjes bijvoorbeeld, die vind ik zo waterig en flauw als ik ze zelf kook.

Yrsa vindt een potje bruine bonen met appel en rundvlees voor 6 maanden trouwens echt een traktatie, dat lust ze om 8 uur 's ochtends nog wel. Soms krijgt ze dat tussen de middag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Aimee vr 27 jul 2012 - 22:45

Parel schreef:
Star007 schreef:
Parel schreef:De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing

Wij aten ook bijna altijd groente uit pot. Maar moet wel zeggen dat we nu vaker vers eten, zodat ik ook nog wat voor D. kan gebruiken. Dus het heeft ook een positief effect op ons haha Laughing

Nou precies! Ik pak heus wel vaker vers nu, maar je moet ons nu niet af gaan schilderen als een boeman ofzo! Mijn kind is kerngezond en ik ook, ondanks alle potjes en (jahaaaaa foei!) flesvoeding. Ik leg alleen mijn prioriteiten anders.

Soms vraag ik me af of ik anders lees dan anderen ofzo... Ik zie hier namelijk niemand 'potjesgevers' af schilderen als boeman. Er staan een aantal redenen waarom mensen zelf niet kiezen voor het geven van potjes, maar ik zie niemand iemand anders veroordelen. Of ben ik nou gek?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 vr 27 jul 2012 - 22:47

Aimee schreef:
Parel schreef:
Star007 schreef:
Parel schreef:De meeste groente hier voor ons komt ook uit een potje Laughing

Wij aten ook bijna altijd groente uit pot. Maar moet wel zeggen dat we nu vaker vers eten, zodat ik ook nog wat voor D. kan gebruiken. Dus het heeft ook een positief effect op ons haha Laughing

Nou precies! Ik pak heus wel vaker vers nu, maar je moet ons nu niet af gaan schilderen als een boeman ofzo! Mijn kind is kerngezond en ik ook, ondanks alle potjes en (jahaaaaa foei!) flesvoeding. Ik leg alleen mijn prioriteiten anders.

Soms vraag ik me af of ik anders lees dan anderen ofzo... Ik zie hier namelijk niemand 'potjesgevers' af schilderen als boeman. Er staan een aantal redenen waarom mensen zelf niet kiezen voor het geven van potjes, maar ik zie niemand iemand anders veroordelen. Of ben ik nou gek?

Maar je krijgt door mensen om je heen (of dat nou in real life of het forum is) vaak het gevoel dat je als je potjes geeft, je verkeerd bezig bent ofzo. Misschien bedoelt ze dat. Ik in ieder geval wel.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Annemie vr 27 jul 2012 - 22:48

Ik zag het ook al niet Aimee... ik gaf zelf ook alleen maar potjes, maar voel me door niemand aangevallen ofzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  *Lookie* vr 27 jul 2012 - 22:48

Wij geven altijd vers. De paar keer dat wij hem toch een potje gaven (als we ergens heen gingen) vond hij het ook echt niet lekker, groente dan. Fruit uit eenpotje lust ie wel. Als wij iets eten wat hij niet mag hebben, dan kook ik voor hem iets anders. Vaak koop ik in een keer meerdere groenten, houd wat apart van de groente die hij wel mag. Eten wij bv dag 1 bloemkool en dag 2 rode kool, dan krijgt hij dus gewoon 2x bloemkool.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Susan vr 27 jul 2012 - 22:51

Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 vr 27 jul 2012 - 22:52

Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 22:53

Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Jazzlyn vr 27 jul 2012 - 22:56

Ik geef alleen potjes. Tot een maand of 9 a 10, dan gaan ze met de pot mee eten. Fruit geef ik dan nog wel uit een potje. Met een jaar geen potjes meer. Ik heb er geen zin of tijd voor. Misschien te eerlijk ofzo, maar beiden kids doen/deden het er erg goed op. vers vs potjes - Pagina 3 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Aimee vr 27 jul 2012 - 22:57

Zelda schreef:
Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Nou, dan zal ik het wel echt anders lezen.
Ik zie een aantal keer 'ik vind het een kleine moeite' terugkomen, maar daar zie ik geen veroordeling van een ander in.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 23:16

Zelda schreef:
Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Dat vind ik ook. Het is inderdaad misschein een kleine moeite maar van een potje is nog nooit een kind dood gegaan hoor.
En een moeder is ook echt niet slechter omdat ze een kee rgeen zin heeft om apart te koken voor haar kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Parel vr 27 jul 2012 - 23:17

Zelda schreef:
Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Susan weet dingen altijd stukken beter te verwoorden, dus ik sluit me hier graag bij aan.

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Linda vr 27 jul 2012 - 23:22

Aimee schreef:
Zelda schreef:
Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Nou, dan zal ik het wel echt anders lezen.
Ik zie een aantal keer 'ik vind het een kleine moeite' terugkomen, maar daar zie ik geen veroordeling van een ander in.

Nee, ik lees dat ook echt niet hoor. Ik lees gewoon ervaringen van mensen en hoe zij daar in staan. Dat was volgens mij ook de intentie van dit topic.

Ik heb op andere fora wel eens heftige discussies gelezen, waar mensen onrespectvol met elkaar omgingen. Maar dat vind ik nu echt niet het geval.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 23:27

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 7:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Clapperdie za 28 jul 2012 - 0:15

Parel schreef:
Tiramisu schreef:Wij gaan vers aanbieden in stukken. Zelf eten we ook altijd vers, het is nooit in me opgekomen een potje te geven.
Nu heb ik me niet zo verdiept in de hoeveelheid voedingsstoffen in potjes babyvoeding vs vers e.d., maar wat me wel verbaast zijn de mama's die zelf ook veel groenten uit pot eten. Naar mijn weten zit er in potten groenten veel meer zout en is er niet veel meer van de voedingsstoffen over. Bovendien vind ik het niet meer naar groente smaken vers vs potjes - Pagina 3 394967

Er valt van alles te zeggen, tegenwoordig zijn er weer allemaal onderzoeken die aantonen dat er in potgroente vaak ook heel veel vitaminen zitten, doordat ze gelijk opgepot worden, idem dito met diepvriesvers. Ik maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk om. Wij eten ook lang niet elke dag groente, en eten ook niet alle groente, ieder zijn ding.

Straks Clapperdie, dan moet je ook aardappelen & vlees toevoegen, dan wordt het toch wel meer koken! Als wij aardapellen, groente (broccoli e.d.), vlees eten dan kook ik zoutloos en krijgt zij een keer vegetarisch.

Gister heb ik sperziebonen met een aardappel gegeven. Gewoon samen in 1 pannetje gekookt. En als hij vlees mag mee-eten dan gaat hij gewoon met de pot mee eten Wink
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Liadan za 28 jul 2012 - 3:39

Aimee schreef:
Zelda schreef:
Star007 schreef:
Susan schreef:Ik proef dat toontje wel eerlijk gezegd. Er wordt niet letterlijk gezegd dat potjesgevers boemannen zijn, maar wel van die opmerkingen als 'het is toch een kleine moeite' en 'raar om zelf vers te eten en je kind een potje te geven'.

Dit dus inderdaad.
Ja precies.

Nou, dan zal ik het wel echt anders lezen.
Ik zie een aantal keer 'ik vind het een kleine moeite' terugkomen, maar daar zie ik geen veroordeling van een ander in.
Ik zie het in dit topic ook niet terug.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Star007 za 28 jul 2012 - 4:32

Clapperdie schreef:
Parel schreef:
Tiramisu schreef:Wij gaan vers aanbieden in stukken. Zelf eten we ook altijd vers, het is nooit in me opgekomen een potje te geven.
Nu heb ik me niet zo verdiept in de hoeveelheid voedingsstoffen in potjes babyvoeding vs vers e.d., maar wat me wel verbaast zijn de mama's die zelf ook veel groenten uit pot eten. Naar mijn weten zit er in potten groenten veel meer zout en is er niet veel meer van de voedingsstoffen over. Bovendien vind ik het niet meer naar groente smaken vers vs potjes - Pagina 3 394967

Er valt van alles te zeggen, tegenwoordig zijn er weer allemaal onderzoeken die aantonen dat er in potgroente vaak ook heel veel vitaminen zitten, doordat ze gelijk opgepot worden, idem dito met diepvriesvers. Ik maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk om. Wij eten ook lang niet elke dag groente, en eten ook niet alle groente, ieder zijn ding.

Straks Clapperdie, dan moet je ook aardappelen & vlees toevoegen, dan wordt het toch wel meer koken! Als wij aardapellen, groente (broccoli e.d.), vlees eten dan kook ik zoutloos en krijgt zij een keer vegetarisch.

Gister heb ik sperziebonen met een aardappel gegeven. Gewoon samen in 1 pannetje gekookt. En als hij vlees mag mee-eten dan gaat hij gewoon met de pot mee eten Wink

Maar dat 'mag' dus niet. Of je moet zelf altijd ongekruid vlees eten. Ik bak altijd apart voor D. wat tartaar of kipfilet zonder kruiden.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Susan za 28 jul 2012 - 4:37

Ze mogen toch al vrij snel wat (milde) kruiden?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Clapperdie za 28 jul 2012 - 4:51

Wij eten onze groente atijd zoutloos. Dus dat kan hij gewoon mee-eten.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

vers vs potjes - Pagina 3 Empty Re: vers vs potjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum