Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vers of potjes

+16
Tania
snoezel
M@niek
Monnie
PapillonRose
loesje
LotteK
liesje
Bruintje Beer
Mamasapje
Mamsie
Annemie
Susan
Parisienne
Liadan
nillis
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vers of potjes Empty vers of potjes

Bericht  nillis ma 16 mei 2011 - 0:13

Hallo allemaal

T is eindelijk begonnen met haar hapjes eten. Ik maakte eerst alles vers, maar dat wilde ze absoluut niet. Nu doe ik alles uit potjes en dat eet ze, maar eigenlijk wil ik dat ze alles vers eet. Nu vind ik het avondeten uit potjes niet zo erg, maar het fruit wilde ik dan wel vers. Net haar nog weer banaan gegeven en ze houdt de mond stijf dicht, vervolgens een potje en mevrouw eet zo de helft op.

Wat doen jullie? geven jullie vers of uit potjes?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vers of potjes Empty Re: vers of potjes

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 0:14

Hoe lang eet ze al groenten en fruit? Je moet haar wel de kans geven om ana nieuwe smaken te wennen, dara kan per soort ene paar dagen, misschien zelfs paar weekjes overheen gaan.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 0:16

Ik heb altijd alles vers gegeven, maar wel in stukken. Misschien dat jullie dochter het ook liever zelf eet?
En anders misschien potjes en vers gaan mengen steeds iets minder uit het potje erbij doen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 0:17

Oh, ze is pas 6 maanden, dan zou ik haar ook gewoon vers blijven aanbieden. Het is nu toch alleen nog maar bijvoeding, borst/flesvoeding is het belangrijkst.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 0:21

Ik geef het gemixt. Als wij iets eten wat N. ook kan eten dan krijgt ze dus vers. Eten wij iets wat N. niet mag, dan krijgt zij een potje. Dit hebben we vanaf het begin gedaan en gaat op zich vrij goed. Potjes eet ze heel goed, vers iets minder. Maargoed.. we geven haar de tijd om aan smaken te wennen. Ze eet tot nu toe eigenlijk alles wat je haar in haar mondje doet! Al merk ik dat ze wel een duidelijke voorkeur heeft voor spinazie! :P En dan met name het Biologische Potje van de AH (vanaf 6 maanden).

We zitten ook heel vaak met elkaar aan tafel en eten met elkaar. Ik merk dat ze dan veel beter eet omdat het gezellig is. Ik geef haar dan hapjes uit haar eigen schaaltje, maar ook bijvoorbeeld een stukje aardappel van mij (zonder jus e.d. uiteraard) of een mini-stukje gehakbal. Zo heeft ze het idee dat ze echt mee-eet met ons. Misschien dat je dat ook kan proberen?

Wat ook kan helpen is haar iets in haar handen geven. Als wij sperzieboontjes eten krijgt N. zelf een sperzieboon in haar handen. Hier 'hapt' ze dan van of sabbelt ze op. Ondertussen geef ik haar gewoon haar prakje met een lepel. Zo heeft ze toch ook het idee dat ze zelf aan het eten is, maar genoeg binnenkrijgt. Dit laatste vinden wij als ouders natuurlijk belangrijk! Wink Het eerste (het zelf doen) is weer belangrijk voor haar.

Maargoed, aangezien T. nog maar 6 maanden is zou ik me niet al te druk maken. Blijven aanbieden! Ze heeft voorlopig nog genoeg aan de flesvoeding/borstvoeding, wat Liadan al zegt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 0:25

Ezra at ook heel weinig vers en wel uit potjes, dus hij heeft vrij lang potjes gegeten, hij vindt het nog steeds erg lekker maar hij krijgt het niet meer zo vaak. Yrsa kreeg de eerste maanden zowel potjes als vers, ze heeft bijna niet die gemengde potjes gegeten, maar wel met bijvoorbeeld alleen wortel en dan de biologische variant. Toen ze een maand of 9 was is ze met de pot mee gaan eten, in het begin nog niet helemaal, dan kookte ik een extra pannetje voor haar zonder zout, ui en kruiden bijvoorbeeld, of ik kookte alles aangepast op haar. Nu eet ze vrijwel alles gewoon mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annemie ma 16 mei 2011 - 0:30

Ons zoontje krijgt alles uit potjes, fruit en groente. Ten eerste lust hij geen vers en ten tweede vind ik het net zo makkelijk, aangezien mijn vriend en ik pas om 19.00 eten en wij zelf ook alles uit potten eten, dus daar zit zout in wat een kindje nog niet veel mag hebben. Ik ken iemand die gaf haar kind tot zijn 3e jaar alleen maar uit potjes, misschien 1 keer in de week vers. Je moet gewoon doen wat je zelf het makkelijk vind, die potjes zijn vast niet slecht, anders hadden ze het niet in de winkel staan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Mamsie ma 16 mei 2011 - 0:32

Ik maak het meeste vers maar ik geef ook wel potjes zodat hij die toch lust ( mocht je een x zitten dat het nodig is )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamasapje ma 16 mei 2011 - 0:35

Hier alles vers!

We hebben we voor nood paar potjes Olvarit staan, maar die gebruiken we meer op dagjes uit. Hij vindt vers ook veel lekkerder.

Qua groentehapjes vers: in het begin deed ik er wat gepureerde appel doorheen, niet te veel, maar meer voor de smaak.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Bruintje Beer ma 16 mei 2011 - 0:37

Ze kreeg het meeste vers. Weleens uit een potje maar dan waren we niet thuis.
Ze vindt het beide lekker.

Laatst aangepast door Bruintje Beer op ma 16 mei 2011 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  liesje ma 16 mei 2011 - 0:37

ik geef het meeste uit potjes maar ze krijgt soms weleens wat vers aardbeien ik wil tegen de 9 maanden wel overgaan om haar met de pot mee te laten eten

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:13

Wij ook alles vers eerlijk gezegd! En als je iet nieuws probeert zou ik het gewoon 3dagen achter elkaar hetzelfde geven voor de smaak..vorige week hadden we sperziebonen, dag 1 wou mevrouwtje het niet, dag 2 ging het al beter en dag 3 was haar bordje schoonleeg!

Tis ook kwestie van doorzetten en heel veel geduld hebben haha

Gast
Gast

Bericht  LotteK ma 16 mei 2011 - 1:17

Ik maakte altijd alles vers. Heel af en toe at ze een potje, als we een dagje weg waren of omdat het beter uitkwam.
Ook voor onze zoon ben ik van plan alles vers te maken, maar dat duurt nog een hele tijd.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  nillis ma 16 mei 2011 - 1:27

We zijn met de hapjes met 5,5 maand begonnen, maar toen wilde ze helemaal niet. Vervolgens waren met de bv van hypo allergeen op standaard over gegaan en werd zie heel ziek op deze voeding. Dus weer helemaal terug gegaan op ha voeding en toen ze weer fit was opnieuw met de hapjes begonnen, dat was met 6 maand en 1 week. Heb alles vers aangeboden en ook drie dagen hetzelfde, maar de mond ging niet open.
Nu moest ze van het cb naar drie flessen, maar omdat het met de hapjes niet goed ging ben ik nog op 4 flessen gebleven. Maar met 4 flessen had ze totaal geen honger. Nu zijn we gisteren naar drie flessen gegaan en gaat ineens wel alle eten erin, behalve het vers gemaakte. Bij de verse banaan hield ze echt haar mond dicht en bij peer ook. Terwijl ze uit het potje dus wel eet en gaat haar mondje helemaal open. Morgen wil ik haar nog broccoli met een aardappel geven en als fruit mango.Kijken of ze dat ook lekker vind.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  loesje ma 16 mei 2011 - 1:50

a.lex wilde in het begin alleen maar potjes en ik probeerde langzamerhand over te stappen op vers. en nu wil hij alleen nog maar vers en vind hij potjes niet lekker. Wel blijft het een kieskeurig jongetje dat niet alles lust.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 2:00

hier moet ze ook niks weten van vers, tenzij het stukjes zijn (rapley). Gemalen krijgt ze nu dus vooral uit potjes en via rapley alles vers. Ben al lang blij dat ze wat beter eet, dus dan neem ik die potjes maar voor lief. De smaak leert ze ook wel ontdekken via rapley!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 16 mei 2011 - 2:47

Hier krijgt ze zoveek mogelijk vers en af en toe een potje (vooral als we niet thuis zijn). Het gaat best goed, maar dat was in het begin wel anders. Ik ben het wel steeds blijven aanbieden en naar mate ze dingen vaker geproefd had ging het ook beter. Zo werd ze in het begin hysterisch als ik haar verse appel gaf, maar nu eet ze het op!
Ik zou het nog wel blijven proberen vers te geven, maar als blijkt dat ze echt liever potjes heeft zou ik daar denk ik niet echt een probleem van maken. Als ze dan wel goed eet, dan is het allang fijn denk ik. Maar ik snap dat je liever vers geeft, zou ik ook nog eventjes proberen en kijken of het nog verbetert.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Monnie ma 16 mei 2011 - 3:15

N. krijgt meestal vers, maar als het zo uitkomt krijgt hij een potje. De eerste weken kreeg hij ook alleen voeding uit potjes, omdat ze er (meestal) dan nog maar zo weinig van eten vond ik dat wel makkelijker. Na een paar weken ben ik overgegaan op vers, hij at toen meteen alles. Als ze echt alleen maar potjes wil eten, blijf je daar toch voorlopig eerst op. Vers gewoon blijven aanbieden, gaat ze vast een keer lekker vinden.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  M@niek ma 16 mei 2011 - 5:10

Als wij gewoon normaal eten (dus niks pittigs, friet e.d.) dan krijgt ze gewoon vers en anders een potje!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:54

Ik doe het beide. S. krijgt nu 2 a 3 keer per week vlees en 1 keer per week vis en dan pak ik een potje. Zelf maak ik potjes met alleen maar groente en aardappel/rijst/pasta

Gast
Gast

Bericht  snoezel ma 16 mei 2011 - 6:09

Waarom wil je persé dat ze fruit vers eet?
Ik denk dat je haar de tijd moet geven, zo lang eet ze nog geen groente/fruit. Gewoon aan blijven bieden, zo'n kindje moet er ook aan wennen.
Hier was het precies andersom. Alles ging er in hier, als t maar vers was... Nu eet ze ook potjes. Nog steeds eet ze liever vers overigens.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 6:25

Yrsa vindt niet al het verse fruit lekker, een peer bijvoorbeeld vindt ze niks aan en honingmeloen ook niet, terwijl Ezra daar gek op is. Mango gaat er wel achter elkaar in. Banaan vindt ze ook wel oké.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania ma 16 mei 2011 - 6:30

Fruit eet J. bijna altijd vers, maar groente krijgt hij ook regelmatig uit een potje. Als wij pas laat eten of als we dingen eten die hij nog niet mag krijgt hij een potje. Ik dank dat hij iets vaker een potje groente krijgt dan vers. Hij vindt het allebei wel prima, maar als hij mocht kiezen zou hij denk ik een potje nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Coccinelle ma 16 mei 2011 - 9:21

Wij geven zo goed als alles vers, en wat ze zelf vast kan houden krijgt ze in stukken. Als we een dagje weg gaan of bij iemand blijven eten neem ik wel een potje mee.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  maiadebij ma 16 mei 2011 - 9:24

Alles vers en volgens de rapley methode. Ze lust ook bijna alles, vandaag voor het eerst iets wat ze meteen weer haar mond uit werkte, meloen. Maar ik heb niet eens potjes in huis eigenlijk. Als we iets eten wat ze niet mag, dan kook ik een wortel of wat broccoli en klaar, ik denk net zoveel werk als een potje verwarmen smile

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende