Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scheiding oma en stiefopa

4 plaatsers

Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Scheiding oma en stiefopa

Bericht  PiP wo 25 jul 2012 - 9:10

Weet niet zo goed wat ik tegen F moet zeggen...

Mijn moeder gaat weg bij haar man, ze zit nu tijdelijk in het huis van mijn oom en tante en hoopt snel een eigen huisje te hebben.
We zijn net bij haar op visite geweest en hebben gezegd dat oma aan het logeren was.
Ze reageerde verder helemaal niet, net alsof alles normaal was. In de auto zei ze net wel een keer 'opa niet'.
Maar hoe nu? Ze zal hem waarschijnlijk niet vaak meer zien.
Hoe leggen we uit dat opa en oma uit elkaar gaan/zijn en dat oma straks een eigen/ander huis heeft?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Re: Scheiding oma en stiefopa

Bericht  Twellie wo 25 jul 2012 - 12:25

Vervelend voor je zeg!

Wij hebben pas geleden ook helaas een scheiding meegemaakt in de familie.

Ik heb uitgelegd dat ze niet meer bij elkaar woonden en dat een van de twee een nieuw huis had gevonden. En als we in het vervolg op bezoek gingen dat we ze dus ook niet meer beiden samen zouden zien. Eigenlijk heb ik vooral de praktische gevolgen uitgelegd in eerste instantie. Ik heb even afgewacht met wat voor een vragen ze dan zelf zou komen.

Ze had zelf eigenlijk ook alleen maar praktische vragen, waar nou de pop was waar ze altijd mee speelde als ze er op bezoek was en of ze echt apart bleven wonen. Ze heeft niet gevraagd waarom ze uit elkaar waren, of ze elkaar niet meer lief vonden enzovoorts. Ze heeft het nu heel licht opgevat en zich er eigenlijk zo overheen gezet.

Als ze wel met wat moeilijkere vragen was gekomen, had ik gezegd dat ze elkaar nu nog wel redelijk lief vonden maar dat ze apart moesten gaan wonen om dat ook te blijven vinden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Re: Scheiding oma en stiefopa

Bericht  -Ieniemienie- wo 25 jul 2012 - 18:16

Toen M 2.5jr was, ging haar oom (man zn broer) en zn vriendin ook uit elkaar.
Ze waren al samen voor M geboren was.
We hebben haar eigenlijk niet zoveel verteld. Als ze vroeg maar tante S was. Zeiden we dat ze was werken.
En dat ze niet meer bij Oom T woonde. Ze heeft er nog best lang naar gevraagd. Maar was nog te jong om het echt te beseffen. Vanaf het moment dat hij een nieuwe vriendin mee nam. Was het over. Dat meisje was zo leuk met M dat M meteen helemaal blij was. Dat andere meisje was ook echt een schat. En ik weet dat ze de kids (ze heeft T alleen in zn eerste week gezien) heel erg mist. Maar ik vind het zo lastig en verwarrend voor hun beide om nog eens langs te gaan.
Maar denk toch dat we het nog wel een keer gaan doen. Al is het alleen maar voor dat meisje.
LIjkt mezelf ook echt heel erg als ik mn neefje en nichtje ineens nooit meer zou zien.

Maar met een opa is het toch weer anders. Lastig. Ik wete niet hoe jou contact met je stiefvader is?
Of je er contact mee blijft houden of niet.

Igg veel sterkte!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Re: Scheiding oma en stiefopa

Bericht  Teddyaapje do 26 jul 2012 - 0:38

Hmm lastig. Ik zou het denk ik globaal vertellen. Gewoon de feiten, oma logeert nu daar en gaat straks naar een nieuw huis voor haar alleen. Opa blijft in het oude huis wonen. En als ze dingen vragen zou ik er eerlijk op antwoorden, wel op een manier die voor zo'n kleintje te begrijpen is en niet te uitgebreid.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Re: Scheiding oma en stiefopa

Bericht  PiP do 26 jul 2012 - 0:45

Ik denk niet dat we nog veel contact zullen hebben met mijn stiefvader, is toch anders dan je eigen vader.
Denk idd dat we het eerst maar eens doen zoals Teddyaapje zegt. Kijken hoe ze daar op reageert en anders verder kijken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiding oma en stiefopa Empty Re: Scheiding oma en stiefopa

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum