Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

laatste keer zwanger zijn...

+6
Linda
Susan
Tania
kwak
Printje
Flower_L
10 plaatsers

Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Flower_L di 24 jul 2012 - 8:44

Hopelijk mag ik deze zwangerschap uitdragen, en ooit nog een volgende zwangerschap uitdragen...maar er komt wel een moment dat je vrijwel zeker weet dat het de laatste zwangerschap is. Soms denk ik er wel over na, vooral omdat ik totaal nog niet zwanger 'voel', dat mocht mijn vriend het toch bij 2 willen houden, dit echt de laatste keer is. Lijkt me eigenlijk best naar die gedachte, daarom hoop ik dat ik snel ga beseffen dat ik toch ècht zwanger ben Cool



Hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie dat ervaren? Idee van 'dit is de laatste keer'
Zijn er ook mama's die zwanger zijn geweest met gedachte 'dit is niet de laatste keer', en dat het toch wel de laatste keer bleek te zijn?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 8:47

Dit is zeker weten mijn laatste zwangerschap, ik wil geen derde kindje meer hierna. Ik sta er eigenlijk nu nog niet zoveel bij stil dat het zo is, ik voel me ook totaal niet zwanger dus dat scheelt natuurlijk ook. (dat had ik bij R precies hetzelfde overigens) Mijn buik groeit maar verder merk ik niets...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:49

Dit is zeer waarschijnlijk wel mijn laatste zwangerschap en ben nu ook wel bewust bezig met de laatste keer en bewust periodes achter me laten. Ik probeer nu meer stil te staan bij de zwangerschap en me in te prenten om bepaalde dingen te onthouden/herinneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Flower_L di 24 jul 2012 - 8:52

dat vraag ik mij dan inderdaad wel af, wat je voor 'speciaals' doet wanneer je weet dat je het hoogstwaarschijnlijk nooit meer mee gaat maken..

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  kwak di 24 jul 2012 - 8:53

Wij zijn er samen niet uit hoeveel kindjes we hopen te kunnen krijgen.
Nummer 2 komt in januari en het niet uit te sluiten dat er ook nog een nummer 3 & 4 komen, wel zal dit nog een aantal jaar duren omdat mijn man graag een keer goed op vakantie wil en dat kan pas (vind hij) als de jongste 2/3 jaar is en daarna wil hij nog wel een kindje, of 2.
We zien het hier wel, ik hoop alleen niet dat ik bij een zwangerschap weet dat het mijn laatste zou zijn, dat lijkt me eigenlijk maar niks.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Tania di 24 jul 2012 - 8:55

Ik vond het een heel vervelend idee dat ik nooit meer zwanger zou zijn na mijn laatste zwangerschap. Maar eigenlijk kon ik me daar na de bevalling meteen al bij neerleggen. Nu vind ik het wel jammer dat ik nooit meer mee zal maken hoe het voelt maar ik heb helemaal niet het gevoel nog een keer zwanger te willen worden ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 9:07

Flower_L schreef:dat vraag ik mij dan inderdaad wel af, wat je voor 'speciaals' doet wanneer je weet dat je het hoogstwaarschijnlijk nooit meer mee gaat maken..

Ik ga er niets speciaal voor doen hoor,misschien ben ik hierin erg nuchter maar ik hoop gewoon een zwangerschap te krijgen zoals bij R en dan is het voor mij super geweest.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 9:08

Ik hoop dat mijn laatste zwangerschap in ieder geval niet de laatste is geweest. Maar zal het wel zo zijn, had ik geloof ik niet veel anders gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  kwak di 24 jul 2012 - 9:13

Ik weet ook niet of ik wat speciaals zou doen als ik zou weten dat het mijn laatste zwangerschap zou zijn.

Ik wil nu bijv. ook een gipsbuik maken, gewoon omdat het me leuk lijkt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 9:31

Ik had bij de tweede zwangerschap veel meer het gevoel dat het wel eens de laatste zou kunnen zijn dan dat ik dat nu heb gehad. Komt ook doordat mijn vriend bij de tweede vrij stellig was dat hij er 2 wilde, en bij de derde wilde hij er ineens toch vier.
Gevoelsmatig heb ik dus niet echt de zwangerschap 'bewust' als laatste zwangerschap beleefd. Ik denk nu ook niet dat dat het geweest is, omdat de wens voor een vierde op dit moment bij ons allebei aanwezig is. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat we er door veranderde omstandigheden niet meer aan toe zullen komen, of niet meer zullen willen. Ik denk niet dat ik iets anders gedaan zou hebben. Ik ben wel heel blij dat ik nu onder de douche toen ik weeen had bewust afscheid heb genomen van mijn buik. Klinkt misschien raar maar ik voelde hem schoppen, en toen dacht ik dat dat ws de laatste keer was, en dat was fijn maar ook wel een beetje verdrietig, en ik vind het nu heel fijn dat ik daar zo stil bij heb gestaan. Dat had ik bij de andere twee niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Susan di 24 jul 2012 - 9:39

Flower_L schreef:
Zijn er ook mama's die zwanger zijn geweest met gedachte 'dit is niet de laatste keer', en dat het toch wel de laatste keer bleek te zijn?

Ja, ik. Ik dacht destijds dat we in elk geval nog wel een derde kindje zouden krijgen, maar dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren. Mocht ik ooit ongepland zwanger raken, dan zou het mogelijk een ander verhaal worden, maar zoals het nu is zou ik het naar Ezra én naar Yrsa toe niet fair vinden om bewust voor nog een kindje te kiezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 18:23

Ondanks dat ik er achter sta dat hier nooit meer een baby'tje zal komen vind ik het toch vervelend.
Nooit maar dan ook nooit wil ik meer zwanger zijn, maar dat ik nooit meer dat getrappel zal voelen of nooit meer zal bevallen vind ik niet leuk.

Ze zeggen weleens dat je van een 2e minder kunt genieten dan van een eerste, dat gaat bij mij absoluut niet op.
Ik probeer echt elke seconde van A. in me op te nemen omdat ik bang ben dat ik het zal vergeten.
Heel raar misschien en het zal ook vast niet zo zijn want van H. weet ik ook nog alles.
Maar misschien omdat ik weet dat dit de laatste keer was. Nooit zal ik meer zien dat mijn baby'tje begint te tijgeren, hoe hij/zij aan het oefenen is om te gaan kruipen etc etc.

Het is goed zo. Maar toch vreet het aan me.
Lekker duidelijk he? laatste keer zwanger zijn... 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Linda di 24 jul 2012 - 19:02

Als deze zwangerschap goed blijft gaan, dan ga ik ervan uit dat dit m'n laatste zwangerschap is. Ik denk dat wij geen drie kindjes willen, maar dat is vooral uit praktisch oogpunt.
Ik hoop dat deze zwangerschap gewoon heel goed gaat, zodat ik er van kan genieten alsof het de laatste is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 19:33

Hier zal het ook de laatste x zijn, ook gezien de choloestase. Evt bij een 3e kan het nog gevaarlijker zijn en toch kan ik me nu nog niet echt daar iets by voorstellen, maargoed, ik ga me er maar proberen bij neer te leggen.
Ik denk dat 2 ook financieel gezien beter is, althans dat hoor ik iedereen om me heen zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 19:39

Dit is als het goed is mijn laatste zwangerschap. Meer dan twee kinderen wil mijn man niet. Ik ben er niet anders mee bezig, maar wil wel heel graag een fotoshoot laten maken van mijn buik en mijn zoontje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Dille di 24 jul 2012 - 19:46

Watermeloen schreef:Ondanks dat ik er achter sta dat hier nooit meer een baby'tje zal komen vind ik het toch vervelend.
Nooit maar dan ook nooit wil ik meer zwanger zijn, maar dat ik nooit meer dat getrappel zal voelen of nooit meer zal bevallen vind ik niet leuk.

Heel erg +1!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 19:50

Wij hebben altijd gedacht dat we drie kindjes zouden krijgen, dus bij de zwangerschap van de tweede was ik er niet zo erg mee bezig dat het de laatste keer zou zijn. Het einde van de zwangerschap en de periode daarna waren best heftig voor me, waardoor ik nu nooit meer zwanger wil zijn of een baby wil. Ik denk ook niet dat dit gevoel zal slijten, en dan vind ik het af en toe echt niet leuk dat ik de zwanger zijn- en babytijd zo af heb moeten sluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 19:58

Wij wilde het een tijdje terug het alleen bij S. houden maar ik heb heel lang het gevoel gehad (en nu nog steeds) dat ik nog niet 'klaar' was en ik toch heel graag nog een keer zwanger wilde zijn. Nu zijn we dus bezig voor nummer 2. Ook ben ik zelf enigskind en lijkt me het geweldig om een groter gezin te hebben. Maar meer als 2 kinderen willen we niet dus wordt dit mijn laatste zwangerschap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Roos di 24 jul 2012 - 20:43

Mijn man heeft altijd gezegd 2 kindjes te willen, ik 3 eigenlijk.
Voor 99% is dit dus mijn laatste zwangerschap...
Ik ben in ieder geval heel blij dat het ons een tweede keer is gegund en heb er ergens ook wel vrede mee.


Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  _Lana_ di 24 jul 2012 - 21:03

Wij zijn er nog niet over uit of hier nog een derde komt, dus dan zou mijn eerste ook meteen mijn laatste zwangerschap zijn. En dit vind ik eigenlijk heeeeeeel erg. Mijn vorige zwangerschap is ook zo abrupt geëindigd en zo vroeg, dat ik daar helemaal niet bij na heb kunnen denken.
Dus ik hou nu in mijn achterhoofd, dat we over 1,5 jaar wel kijken wat we willen en mochten we geen kindje meer willen, dan hoop ik dat dat gevoel van zo graag nog een keer zwanger willen zijn, gezakt is en ik het gevoel heb dat mijn gezin compleet is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  liesje di 24 jul 2012 - 21:22

Dille schreef:
Watermeloen schreef:Ondanks dat ik er achter sta dat hier nooit meer een baby'tje zal komen vind ik het toch vervelend.
Nooit maar dan ook nooit wil ik meer zwanger zijn, maar dat ik nooit meer dat getrappel zal voelen of nooit meer zal bevallen vind ik niet leuk.

Heel erg +1!

+2
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

laatste keer zwanger zijn... Empty Re: laatste keer zwanger zijn...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum