Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voelt het om zwanger te zijn?

+7
Dora
L!ND@
Liadan
Susan
Pien
Flip Fluitketel
PapillonRose
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 10:18

Ik ben hier erg benieuwd naar...

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Hoe voelen weeën aan?

Dus voor alle vrouwen die zwanger zijn/ zijn geweest.... laat maar horen! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  PapillonRose za 19 maa 2011 - 10:35

BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Ik ben hier erg benieuwd naar...

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Ik kan het niet goed omschrijven, het is een heel bijzonder en uniek gevoel. Er groeit een nieuw mensje in je en dat ontwikkelt zich van bijna niks tot een baby! Je voelt daar op zich niks van (ja, schopjes enzo op een gegeven moment), maar het idee alleen al is heel speciaal.

Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Bij mij deed dat geen zeer. Soms kan het wel een beetje jeuken of trekkerig aanvoelen, maar ook dat vond ik eigenlijk wel meevallen.

Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Daar voel je niks van, je merkt alleen dat je eigen buik groter wordt en hoe groter het kindje wordt, hoe beter je het gaat voelen qua bewegen en waar het zit in je buik.

Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
In het begin voelde het bij mij als het samentrekken van een spier, een soort trilling die heel even duurde en weer wegging. Dat werd gedurende een paar weken steeds sterker, vaker en duurde langer. Totdat het nog sterker werd en echt op zachte schopjes / klopjes van binnenuit tegen mijn buik aan ging voelen.

Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Niet echt.. Je ziet volgens mij niet een exacte voetafdruk. Wel had ik op het laatst weleens dat er een handje of voetje tegen mijn buik duwde en je daar wel een soort bobbel zag.

Hoe voelen weeën aan?
Tsja.. dat vind ik een lastige om te omschrijven. Sowieso had ik vooral rugweeën en die zijn weer anders dan buikweeën. Ik hou het maar op een hele heftige kramp (zoals menstruatiekramp maar dan veel erger) die langzaamaan erger wordt, tot een bepaald hoogtepunt en dan weer afzwakt. Zo gaat het steeds door, komt steeds sneller achterelkaar en doet steeds meer pijn. Maar niet iedereen ervaart het hetzelfde en geen enkele bevalling is ook hetzelfde.

Dus voor alle vrouwen die zwanger zijn/ zijn geweest.... laat maar horen! Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Flip Fluitketel za 19 maa 2011 - 11:21

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? Ik vind het nog steeds een wonder dat zoiets klein kan uitgroeien tot een volledig mensje. Ik genoot ook elke minuut van de dag van het feit dat ik zwanger was en dat er een klein mensje in m'n buik groeide.

Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Niet echt, ik had wel wat pijn aan m'n banden maar dit was draaglijk. Verder kan het een trekkerig en jeukerig gevoel hebben.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? Op zich voel je er niks van. Naarmate de zwangerschap vordert ga je de baby wel steeds beter en meer voelen.

Hoe voelt het aan als het kindje schopt? In het begin vraag je af..was dat hem/haar nou....Het schoppen wordt steeds beter voelbaar en ik kon daar echt van genieten. Het was niet altijd een even fijn gevoel, maar pijnlijk was het niet.

Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? Nee, niete echt een voetafdruk Je zag wel, zeker de laatste weken een bobbel op de buik verschijnen als ze schopte.

Hoe voelen weeën aan? Ik had buik en rug weeen....ja dat was geen pretje! In het begin zijn het net menstruatieachtige krampen alleen heftiger. Ik was blij dat ik op den duur een ruggeprik kreeg en de weeen niet meer voelde en de fijne kantjes van de persweeen hierdoor eraf waren. Maar ondanks de ruggeprik (die op dat moment aan het uitwerken was) oeioei! Maar toen ik m'n dochter in m'n armen had.....pfff een heel mooi moment! En het was het allemaal waard!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Pien za 19 maa 2011 - 11:27

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? het is heel speciaal... ik ben nu bijna 25 weken zwanger en vind het nog altijd onwerkelijk dat er echt een klein meiske in mn buik groeit. ze is nu al rond de 34 cm en dat is gewoon niet te bevatten!!
Doet het pijn als je buik aan het groeien is? ja, ik heb wel pijn ja. sowieso hele erge bandenpijn en verder een trekkende huid. daarnaast heb ik mijn leven lang al een gevoelige navel en nu door mijn groeiende buik staat die helemaal strak en dat doet ook weer pijn.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? je voelt je kindje natuurlijk niet groeien, maar je gaat je kindje gewoon steeds meer voelen.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt? de eerste keren voelt het niet als schop, meer als een fladderend vlindertje zeg maar.. daarna dacht ik vaak dat het mn darmen waren, een beetje zo'n rommelend gevoel. dat word steeds sterker en nu voelt het wel echt als schopjes.
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? nee, bij mij nog niet. maar ik ben natuurlijk ook nog "maar" 25 weken zwanger.
Hoe voelen weeën aan? nog geen ervaring mee!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 11:31

Ik ben hier erg benieuwd naar...

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? In het begin merk je daar nog niet zoveel van, ik voelde me in het begin wel wat misselijk en flauw en snel moe, maar verder is het heel onwerkelijk. Later ga je je kindje steeds meer voelen bewegen en dan voel je ook bijvoorbeeld wel de druk van het hoofdje op je bekkenbodem.
Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Je kunt in het begin wel wat lichte menstruatie-achtige krampjes hebben en als je niest of hoest of een plotselinge beweging maakt dan kun je ook een felle spierpijn voelen.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? Op een gegeven moment moet je er wel aan wennen dat je minder ruimte krijgt. Sommige vrouwen krijgen last van maagzuur, dat had ik dan niet, maar ik werd na een tijdje wel wat kortademig. Op een gegeven moment went je lichaam daar weer aan en heb je daar minder last van.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt? In het begin is dat heel subtiel, voelt het als een kriebeltje of een streling langs de binnenkant van je buik, later worden het meer plopjes en nog wat later echt duidelijke duwtjes. Soms voel je de baby ook draaien, dat is nog duidelijker, dan golft het echt op en neer.
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? Ik heb wel eens foto's gezien waarop een voetje zichtbaar was, maar zelf heb ik nooit heel duidelijk een voetafdruk gezien. Wel dat ik duidelijk de contouren van een voetje kon voelen.
Hoe voelen weeën aan? Ik vond het aanvoelen alsof iemand je buik afknijpt. In het begin is het goed te doen en zitten er best lange pauzes tussen, het wordt langzaam steeds een beetje heviger en dichter op elkaar. Zo ga je steeds een stapje verder. Ik vond het zelf trouwens niet aanvoelen als menstruatiepijn.

Dus voor alle vrouwen die zwanger zijn/ zijn geweest.... laat maar horen! Very Happy
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Liadan za 19 maa 2011 - 19:55

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? Ik vind het een onwerkelijk gevoel, een heel raar idee dat er een kindje in je buik groeit. Vooral toen ik het nog niet voelde was het onwerkelijk. Nu voel ik het de hele dag door bewegen/draaien/duwen/schoppen en besef ik het meer. Ik vind het wel een heel mooi gevoel.
Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Nee pijn deed het bij mij niet. Ik heb wel weken gehad dat de huid bij mijn buik heel strak aanvoelde. En door het groeien heb ik af en toe bandenpijn gehad, dat is wel pijnlijk.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? Je voelt het niet letterlijk groeien maar merkt wel dat het kindje steeds groter wordt. Ik heb er nu door al het duwen waarschijnlijk weer een gekneusde rib en dat wordt alleen maar erger hoe groter het kindje wordt.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt? In het begin voelde ik vooral kleine duwtjes, nu schopt hij als ik in bed leg door mijn buik tegen het matras aan. Ik zie mijn buik vaak heel erg golven en zie vaak een bobbel van billen of een hoofd op mijn buik.
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? Ik heb nog geen teentjes ofzo gezien, maar wel vaak een bobbel van een hand/voet/elleboog die naar buiten steekt.
Hoe voelen weeën aan? De weeen begonnen bij mij gelijk heel heftig en ik vond de weeen ontzettend pijnlijk. Ik voelde het vooral in mijn onderbuik.


Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  L!ND@ za 19 maa 2011 - 20:06

BeautyFuL-RoSe-90 schreef:Ik ben hier erg benieuwd naar...

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? Als het grootste wonder wat er is, eigenlijk is het onomschrijfbaar, zo bijzonder!
Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Ja bij mij wel, ik heb tijdens groeispurten erg last gehad van bandenpijn. Alsof er een mes in je buik werd gezet.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? Dat voel je niet, je ziet het alleen maar Wink
Hoe voelt het aan als het kindje schopt? In het begint begint het met plopjes, net alsof er een belletje knapt. Ook was het net alsof er een handje aan de binnenkant van mijn buik aan het kriebelen was. Later werd het echt schoppen en duwen.
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? Nee, bij mij niet. Was meer een flinke bobbel en als ze ook nog ging draaien golfde mijn buik alle kanten op.
Hoe voelen weeën aan? Ik heb alleen buikweeën gehad en het voelde alsof ik heel erg ongesteld was, maar dan nog heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel erger! Een wee wordt steeds sterker, om tot een hoogtepunt te komen en weer af te zakken. Uiteindelijk volgen de weeën elkaar erg snel op. Mijn persweeën duurden een halve minuut en als er eentje weg was duurde het een minuut, voordat er weer een nieuwe kwam. Heel veel mensen vinden persweeën bevrijdend. Nou, ik niet! Ik heb ze anderhalf uur weg liggen puffen en wist soms niet waar ik het zoeken moest.

Dus voor alle vrouwen die zwanger zijn/ zijn geweest.... laat maar horen! Very Happy
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Dora za 19 maa 2011 - 20:08

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Geweldig! Ik geniet er ook volop van. En nu het ook schopt en doet zorgt het er wel voor dat het een stuk werkelijker wordt. In het begin is het gewoon moeilijk te bevatten, en nu nog steeds soms. Ik zie mijn buik dikker worden, voel beweging, zie de echo's, en toch vind ik het soms moeilijk om voor te stellen dat er een klein meisje in mij groeit!
Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Tja, wat is pijn? Dat is natuurlijk een relatief groot begrip. Ik moet nog bevallen, maar dat zal een stuk pijnlijker zijn dan een buik die groeit. Je 'voelt' het wel, dat je buik groeit, het oprekken van de banden.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Tot nu toe voel ik het kindje niet groeien. Maar ik kan wel zelf voelen waar het kindje ligt en als ik dan vergelijk met een paar weken terug merk ik wel dat ze groter is geworden!
Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
Dat is een heerlijk gevoel, alleen ligt ze bij mij erg laag dus trapt, schopt en slaat ze veel op mijn blaas en onderin mijn buik, dat is soms vervelend, want zo kan ik dus niet 'netjes' meer zitten, met mijn benen over elkaar, want daar reageert ze meteen op, dan ligt ze klem. En ook op mijn darmen schoppen vind ze erg leuk, ze schopt graag naar achteren, haha
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Nog niet gehad. Sinds van de week zie ik wel af en toe mijn buik bewegen een bobbel komen op de plek waar ze schopt.
Hoe voelen weeën aan?
Daar kan ik nog niet over meepraten, dat hoop ik over ongeveer 17 weken te kunnen vertellen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Bruintje Beer zo 20 maa 2011 - 1:19


Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? Het voelt heel onwerkelijk dat er een kindje in jouw groeit. Het is echt een wonder om te zien op echo's hoe het van zoiets kleins groeit naar een volgroeide baby. Ik geniet er echt van het zwanger zijn.

Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Bij de 1e totaal geen last gehad van mijn buik. Maar bij deze spruit is dat heel anders. Heb nu een hele gevoelige buik en heel veel bandenpijn en harde buiken.

Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?Echt voelen groeien tja.... je merkt steeds verder in je zwangerschap dat je kindje groeit maar dat komt dan omdat je haaar/hem dan duidelijk voelt bewegen.

Hoe voelt het aan als het kindje schopt?Ik voelde rond 15 weken plopjes in mijn buik. En dacht dan zou dit de baby zijn rond 17 weken voelde ik duidelijk dat de bij schopte Naarmate dat je zwangerschap vordert ga je het steeds duidelijker voelen.

Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?Echte voetafdrukken zie je niet maar je ziet je buik wel echt bewegen van buitenuit. Als je dan je hand op mijn buik lag voelde je weleens een voetje(dit was bij 35 weken zwangerschap)

Hoe voelen weeën aan? Ik vond de weeén vreselijk had veel rugweeén en buikweeen. En dan ook nog onregelmatig en ze hielden lang aan. Ook voelde ze heel pijnlijk. Omschrijven kan ik niet echt. Maar het deed bij mij echt zeer. Hoop dat het bij deze spruit minder zeer en wat regelmaat zou ook fijn zijn


Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:18

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Ik vond het vooral heel bijzonder dat er een kindje in je buik groeide.

Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Nee over het algemeen niet, heel af en toe had ik last van bandenpijn maar dat is een soort spierpijn dat valt wel mee smile ( tenminste bij mij)

Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Daar merk je niet zoveel van, behalve dat je buik groter word en je darmen en andere ingewanden aan de kant worden gedrukt.

Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
Je kan het vergelijken met die plopjes die je darmen wel eens maken ( als er luchtbellen in je darmen zitten) En als ze groter worden dan worden die plopjes echte schopjes dan voelt dat wat sterker en soms doet het ook wel pijn als ze bijv tegen je ribben schoppen.

Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Nee bij mij zag je niet de voet maar wel een bultje.

Hoe voelen weeën aan?
Euhm pijnlijk haha.. De eerste weeen kan je wel vergelijken met ongi krampen.. naarmate je meer ontsluiting krijgt hoe heftiger het word. Ik wist niet dat je eigen lichaam je zoveel pijn kon doen haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:43

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Pas achteraf besef ik hoe bijzonder het eigenlijk was. IN de zwangerschap zelf heb ik daar nooit zo bij stil gestaan, eigenlijk heel jammer. Het is namelijk wel heel bijzonder, dat uit een eicel en spermacel zomaar leven kan groeien, dat zo'n baby zich zomaar goed ontwikkeld, dat alle organen zomaar kunnen gaan werken, dat het kindje karakter heeft en geboren kan worden.
Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
nee, daar voel je niks van. De huid van mijn buik begon op een gegeven moment wel te jeuken.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
het groeien zelf voel je niet. Je merkt op een gegeven moment wel dat de baby ruimte inneemt doordat je kortademig wordt, 3000x op een dag naar de wc moet en last krijgt van zuurbranden.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
helemaal in het begin voelde het als zenuwtrekjes die je ook bij je oog kunt hebben. Een week later was het schoppen al zo duidelijk dat mijn man het aan de buitenkant kon voelen. Nog later in de zwangerschap kun je ook voelen of het kindje draait, de hik heeft, zich afzet, schopt of schuift.
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Ik kon er geen voetje in herkennen, maar af en toe stak er wel een punt naar buiten wat dan een voetje, knie, elleboog of handje was. Soms zag je ook een groter uitsteeksel wat dan het kontje of het hoofdje was.
Hoe voelen weeën aan?
goede vraag, ik weet het niet meer confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:47

BeautyFuL-RoSe-90 schreef:

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Heel onwerkelijk & bijzonder
Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Uhm nee smile
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Voel je niet.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
Heel raar en apart, de laatste weken soms zelfs pijnlijk Wink
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Nee, je ziet wel een bobbel omhoog komen waarvan je weet dat het een voetje is.
Hoe voelen weeën aan?
Alsof je buik uit elkaar word gescheurd (sorry kan het niet anders omschrijven haha)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Filoria zo 20 maa 2011 - 19:54

Over je buik die groeit: bij mij voelde dat soms heel onprettig! Dan had ik echt het idee dat mijn vel elk moment kon scheuren en dat ik zou ontploffen. Meestal had ik dan een soort 'groeispurt' want een paar dagen later zei iedereen dat mijn buik weer veel groter leek.

En ik ben niet daadwerkelijk ontploft hoor, gelukkig laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Pussycat zo 20 maa 2011 - 21:21

Nou je ziet dat het bij iedereen weer totaal anders kan zijn... maar hierbij mijn verhaal:

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben?
Heel apart... in het begin ook zo onwerkelijk omdat je er nog niks van voelt. En op een gegeven moment besef je het steeds meer en meer totdat je denkt en nu mag hij/zij er wel uit :P Nu wil ik wel eens zien wat er al die tijd in mijn buik heeft gezeten.

Doet het pijn als je buik aan het groeien is?
Dat vond ik niet. Niks van gemerkt.

Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is?
Dat voel je niet, maar je ziet het wel steeds op de echo en je buik wordt zwaarder etc...

Hoe voelt het aan als het kindje schopt?
Dat vond ik ook zeker niet pijnlijk. Net alsof ze steeds aan het duwen was.

Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik?
Bij mij niet :P Maar op een gegeven moment weet je ongeveer hoe je kindje ligt en kun je misschien wel onderscheid maken tussen een handje en voetje of billen en hoofd.

Hoe voelen weeën aan?
Ja.. uhm nou hoe ongesteldheid voelt weet je denk ik wel dat gevoel dat je lichaam probeert alle rotzooi eruit te werken.
Maar nu moet je lichaam gewoon een heel kind eruit werken! Dus ja dat doet pijn, maar ik verging niet ofzo het is te doen.
Bovendien toen mijn ontsluitingsweeen klaar waar had ik geen pijn meer, maar persdrang en dat doet geen zeer. Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar een korte bevalling heb gehad, dus vandaar dat ik het allemaal wel mee vond vallen, maar ik kan me voorstellen dat als je 12 uur doet over je ontsluiting ofzo dat je het dan wel gehad hebt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Pussycat zo 20 maa 2011 - 21:23

Dromertje schreef:Hoe voelen weeën aan?
goede vraag, ik weet het niet meer confused

Hahaha en daarom worden er dus vaak wel meer dan 1 kind per gezin geboren. :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 0:25

Hoe voelt het om een kindje in je buik te hebben? Heel bijzonder! Ik vond het altijd heerlijk als ik bijvoorbeeld ergens rondliep en het kleintje ging trappen. De hele wereld gaat gewoon door en niemand heeft het in de gaten, maar jij hebt als zwangere vrouw echt even je momentje met je kind.
Doet het pijn als je buik aan het groeien is? Niet echt pijn, voelde soms wel een beetje trekkerig.
Hoe voelt het aan als het kindje aan het groeien is? Dat het kindje groeit voel je niet, je merkt alleen dat je buik groter wordt en dat kan dus soms een beetje trekkerig voelen.
Hoe voelt het aan als het kindje schopt? In het begin voelt het een beetje als fladderende vlinders in je buik, later voelt het gewoon echt letterlijk als een zachte trap (en soms een heel harde trap Wink )
Als het kindje schopt, zie je dan ook van die voetafdrukken op je buik? Nee, wel zag ik mijn buik dan een beetje naar buiten gedrukt worden (wel pas als het kind wat groter is en niet als het voor het eerst trapt)
Hoe voelen weeën aan? Bij de eerste begonnen de weeen heel zachtjes en leek het net alsof er iets te strak om mijn buik heen zat. Zodra ze heftiger worden (zo begonnen ze meteen bij de tweede Mad ), zijn het net een soort van pijngolven die door je buik en/of rug heen gaan. Maar geloof me, ik weet dat het pijn heeft gedaan maar hoe erg het ook al weer was, ben je vergeten zodra je je kindje in je armen hebt.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelt het om zwanger te zijn? Empty Re: Hoe voelt het om zwanger te zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum