Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

koken, bij jullie ook zo'n drama?

+21
Suus
Jeanette
Tiana
Mizz_S
Poubelle
Inge
Rush
minoessepoes
Reeza
silly-one
Lady Starstruck
Minx
Parisienne
Arwyn
girli
SoGood
Printje
Marin
sarah
_Nina
Jilke
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Jilke ma 23 jul 2012 - 7:41

Hier is het iedere dag weer een strijd met mezelf:iets gezonds op tafel zetten.
Heb een enorme hekel aan koken, en weet altijd wel een reden om het niet te hoeven. Om vervolgens uit eten te gaan, friet te bakken, iets te bestellen/halen of een simpel stokbrood te eten.

Allemaal leuk en aardig, maar zo langzamerhand groei ik dicht, en financieel zou het ook wel schelen.

Maar dat koken, 3x per week meestal en thats it.

Herkenbaar?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  _Nina ma 23 jul 2012 - 7:43

Ik heb op Viva gekeken, daar staan topics met snelle en gezonde gerechten, ik krijg dara altijd helemaal zin van om de keuken in te duiken Very Happy
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  sarah ma 23 jul 2012 - 7:46

Hierin herken ik je wel een beetje. Ik vind koken echter wel leuk om te doen, maar sinds het uit is gegaan met mijn ex en ik dus alleen woon, heb ik ook geen zin meer om te koken. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik alleen nog maar op zaterdag mag gaan uit eten / of iets bestel en dat ik de rest van de week dus moet koken (of net als vandaag brood eet)
sarah
sarah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Woonplaats : Noord-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Marin ma 23 jul 2012 - 7:50

Nee helemaal niet. Ik hou van koken, het hele proces van uitzoeken wat ik ga maken, boodschappen doen, snijwerk en koken zelf. En gelukkig m'n vriend ook, dus we koken bijna altijd samen en anders lossen we elkaar wel af als de ander echt eens geen zin heeft.
Misschien kan je uit de Allerhande recepten halen, die zijn vaak niet zo moeilijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Jilke ma 23 jul 2012 - 7:51

Ja dat sprak ik hier ook met mezelf af, maar vriend denkt er vaak anders over. Die is verslaafd aan fastfood zooi en als ik dan al eens van plan was iets te koken heeft hij zin in friet ofzo.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:58

Wat ik ook nog wel eens doe als ik weet dat het de volgende dag niet uitkomt, meer maken zodat we er twee keer van kunnen eten. Scheelt alweer een dag! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:59

Ik heb er ook echt niet altijd zin in maar het scheelt hier heel veel dat er een peuter mee eet, dat stimuleert me wel om gezonder te koken. Al is het soms nu in de vakantie ook echt naadje pet hoor...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:59

Heel herkenbaar! Bij mij is het ook elke dag een 'gevecht'. Ik kookte echt nooit maar nu ben ik al blij als ik tenminste 2 keer in de week kook. Ik kook ook alleen voor mezelf dus het voelt al zo nutteloos op de een of andere manier, helemaal omdat ik het ook nog niet eens leuk vind.
Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik op de dagen dat ik niet kook, ik niet meer een pizza mag pakken of een zak chips ofzo. Ik eet dan soep (uit blik natuurlijk Very Happy ) en brood. Ook niet echt voedzaam, maar beter dan chips of pizza. In het weekend mag ik wel een pizza of patatdag hebben smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  SoGood ma 23 jul 2012 - 8:04

Binnen 5 minuten kan je een gerecht op tafel hebben toch:

Kip wokken (ik heb altijd voorgesneden)


Wokgroenten erbij en kruiden of eventueel een woksausje


Volkoren tortilla's in de magnetron, beetje sla erbij en klaar.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  girli ma 23 jul 2012 - 8:07

Ik herken je probleem! Mijn vriend en ik trekken elkaar vaak naar beneden. Dan heeft Ă©Ă©n van ons het idee om te koken, maar dan heeft de ander meer zin in iets makkelijks en dan wordt het later en later en kiezen we toch voor iets makkelijkers. Heel slecht!

De tip van Joan passen wij ook regelmatig toe. Genoeg pastasaus maken voor bijvoorbeeld twee dagen. Restjes vries ik vaak in voor als ik een dagje alleen moet eten. Dan heb ik namelijk nog minder zin om te koken en dan eet ik toch nog redelijk gezond. Dan moet ik het alleen niet vergeten uit de diepvries te halen haha.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Jilke ma 23 jul 2012 - 8:11

Inderdaad Girli!
Morgen is het voornemen om tagliatelle met spekjes en champignons td maken. Voor vriend gooi ik dan wel een stokbrood in de oven met filet american. Die lust nl geen pasta.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Arwyn ma 23 jul 2012 - 8:47

Hmm, nee, ik heb daar nooit zo'n moeite mee. Alleen nu met het warme weer heb ik niet zo'n zin om lang in de keuken te staan.
Er zijn genoeg simpele gezonde dingen te maken hoor smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Parisienne ma 23 jul 2012 - 8:48

Ik houd van koken, maar niet te lang en zeker niet van de rommel erna (we hebben geen vaatwasser). Dus bij mij is het ook elke dag een hele uitdaging om iets gezonds en lekkers op tafel te zetten. Ik moet wel, omdat N. mee eet, maar eigenlijk kook ik nog te weinig gezonde dingen. Ben meer van de snelle pasta en rijst maaltijden e.d.

Ik eet bijna elke avond alleen met mijn dochter. Mijn vriend is kok dus die is bijna elke avond aan het werk. Ik bedenk me net dat ik hem eens kan vragen om op een vrije dag een hele week voor N. en mij eten te koken en in de koelkast/vriezer te zetten zodat ik elke avond snel gezond eten op tafel kan hebben Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Minx ma 23 jul 2012 - 8:53

Eigenlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Vandaag risotto pakje van de ah. Wat champignons aangebakken die door de risotto en er dan ook nog wat rucola door gemixt aan het eind.

Roerbakken e.d. Gaat vrij snel. Ook kunnen wij vrij snel in de oven aardappeltjes klaar hebben. Je bent met een pizza toch ook minstens 20 minuten kwijt net als met friet en iets halen.

Ook vries ik restjes in. Dus als ik echt een keer geen zin heb kan ik dat altijd nog eten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Lady Starstruck ma 23 jul 2012 - 9:03

Marin schreef:Nee helemaal niet. Ik hou van koken, het hele proces van uitzoeken wat ik ga maken, boodschappen doen, snijwerk en koken zelf. En gelukkig m'n vriend ook, dus we koken bijna altijd samen en anders lossen we elkaar wel af als de ander echt eens geen zin heeft.
Misschien kan je uit de Allerhande recepten halen, die zijn vaak niet zo moeilijk.

+1 het is echt een hobby van mij Very Happy

Edit: kunnen we ook hier geen snelle gerechten recepten topic openen? Misschien wel handig als ik het zo zie.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  girli ma 23 jul 2012 - 9:11

Minx schreef:Roerbakken e.d. Gaat vrij snel. Ook kunnen wij vrij snel in de oven aardappeltjes klaar hebben. Je bent met een pizza toch ook minstens 20 minuten kwijt net als met friet en iets halen.
Het voordeel van een pizza in de oven is dat je zelf daar niets voor hoeft te doen. Voor bijvoorbeeld een snelle pasta of rijstgerecht moet je vaak snijden, blijven roeren etc. Al moet ik zeggen dat ik inderdaad steeds meer begin te merken dat het ook in tijd kan schelen, omdat mijn oven bijvoorbeeld 10 min. moet voorverwarmen bovenop de baktijd.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  silly-one ma 23 jul 2012 - 9:35

Heel herkenbaar. Ik vind koken echt super leuk om te doen, maar niet voor mij alleen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik wil afvallen en dat zelf koken daar een super motivatie voor is. Vandaag begonnen en dan heb ik er weer lol in, morgen ga ik weer iets nieuws proberen en hopelijk kan ik er deze vakantie dan een ritme in krijgen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 15:54

Mijn vriend moet nu degelijke koken omdat ik niets kan met mijn arm en dat is iedere dag weer een drama. Niet dat het hem niet lukt, maar zodra hij de keuken binnen loopt is hij al chaggrijnig en roept hij dat het niet lukt.
Als ik hem dan tips wil geven, is het niet goed. Maar als ik niets zeg, breekt ook de hel los want dan wil ik hem niet helpen! Laughing
Ik laat het maar even en hoop dat ik snel zelf weer kan koken smile

Als ik weer aan het werk ben kook ik ook 's ochtends vaak voor mijn vriend zodat hij 's avonds alleen wat op hoeft te warmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Reeza ma 23 jul 2012 - 17:37

Ik kook iedere dag, vind het helemaal niet erg en ben het zo gewend. Maak regelmatig recepten uit een kookboek, hartstikke leuk! Zou mn geld nooit verspillen aan afhaalmaaltijden..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 18:41

Ik heb zelf echt een enorme hekel aan koken. Daarom kookt mijn vriend altijd, maar 9 van de 10 keer maakt hij rijst wat ik nu toch wel een beetje zat ben.

Ik ben een zeurkous laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 19:22

Minx schreef:Eigenlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee.

Vandaag risotto pakje van de ah. Wat champignons aangebakken die door de risotto en er dan ook nog wat rucola door gemixt aan het eind.

Roerbakken e.d. Gaat vrij snel. Ook kunnen wij vrij snel in de oven aardappeltjes klaar hebben. Je bent met een pizza toch ook minstens 20 minuten kwijt net als met friet en iets halen.
.

Mooie redenatie haha hier werkt het alleen niet omdat friet/pizza/kebab gewoon eigenlijk veeeeeeeeeel lekkerder is en makkelijker soms
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  minoessepoes ma 23 jul 2012 - 19:37

Ik vind koken leuk, dus voor mij is dit probleem niet aan de orde.

Wat ik eerder vervelend vind is dat als ik iets bestel (zoals vorige week samen met een vriendin), dat je als je pech hebt 1.5 uur op je eten moet wachten (ik had inmiddels geen trek meer). Dat als ik friet wil halen, ik eerst mezelf moet fatsoeneren voordat ik de deur uit kan en dan naar de friettent toe en vervolgens nog wachten tot het klaar is, om thuis tot de conclusie te komen dat het al bijna koud is, en ik ook zo 30 minuten verder ben.

Wat dat betreft ben ik op dagen dat ik geen zin heb om te koken eerder van iets uit de diepvries trekken en opwarmen.

Als ik alleen ben dan kook ik ook zelden, maar meestal maak ik dan wel een simpele salade (met bijvoorbeeld gerookte kip, alleen wat snij werk), of trek ik iets uit de vriezer. Dingen die ik lekker vind om uit de vriezer te eten zijn stoofvlees, verse maaltijdsoep (kastagne champignons, minestrone, kippensoep enz), pasta saus enz.

Wat ik zelf altijd doe als ik weet dat ik een lange dag op het werk heb, of weinig tijd om te koken, is van te voren dingen al klaar zetten. Ik weet gewoon dat ik moe ben als ik thuis kom en het liefst ga zitten.

Ik hou altijd aan dat bereid eten 48 uur in de koelkast bewaard kan worden, afgedekt. Zo heb ik zondag tijdens het eten koken tegelijkertijd een kipfilet gekookt met een bouillonblokje en een uitje, terwijl mijn vriend de afwas deed van die avond heb ik er ragout van gemaakt (gezellig samen in de keuken en een kleine moeite zo), vanavond hoef ik alleen maar verse champignons toe te voegen, lente ui en wat zilvervliesrijst te koken. Zo zet ik ook vaak lasagne een dag van te voren klaar, pasta sauzen, of een hartige taart en dan eten we die soms koud en soms warmen we het nog even op in de oven.

Zo kan je het jezelf ook makkelijk maken op het moment dat je gaat koken door bijvoorbeeld de kip al in blokjes te snijden na dat je het gekocht hebt en zo in te vriezen, kant en klare wokgroenten kopen, kant en klare zakjes rauwkost/ sla enz. En wij eten veel aardappels/ krieltjes in de schil, gezond en bovenal makkelijk, even wassen en klaar. En als ik bijvoorbeeld rijst of pasta kook dan gooi ik kokend water uit de waterkoker erbij, dat gaat veel sneller dan wachten tot het water in het pannetje kookt. Dan heb je echt binnen een kwartier een maaltijd op tafel staan als je dat wilt.

Er zijn zoveel recepten te verzinnen die snel op tafel staan. Zo hadden wij gister kip krokant schnitzels (ik paneer kipfilet zelf, maar die dingen kan je zo kant en klaar kopen), even bakken en in reepjes in een meergranen wrap, met ijsbergsla (kan je ook gesneden kopen), komkommer in reepjes, kerstomaat en rode ui en tot slot een klein beetje honing/mosterd dressing. In de tijd dat de kip bakt heb ik de groenten gesneden, je gooit alles op een wrap en klaar, ik geloof dat het in 10 minuten op tafel stond.

Ook kook ik weleens op zondag als we een eitje eten bij het ontbijt een aantal extra eitjes als ik weet dat we bijvoorbeeld een maaltijd salade of roti eten de volgende dag. Het is geen extra moeite om een eitje meer in de pan te gooien op dat moment, maar scheelt de volgende dag wel weer.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 19:46

Ik vind het niet lekker om eten opnieuw op te warmen...of vers gemaakt of niet...Dus vooraf iets maken heeft hier geen zin. Misschien dat het scheelt of je wel/niet kinderen hebt. Ik heb soms echt geen puf meer om allerlei dingen op tafel te zetten.

Ik vries weleens eten in (zoals nasi) maar ik vind er opgewarmd geen fluit aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  minoessepoes ma 23 jul 2012 - 20:00

Nasi opnieuw opwarmen vind ik ook niet lekker trouwens, eigenlijk niks waar al rijst of pasta doorheen zit. Ik vries voornamelijk sauzen of soepen in, alleen lasagne maak ik van te voren, maar die gooi ik pas in de de oven op het moment dat we het gaan eten.

Ik werk zelf dagen van 6.15 tot meestal 17.30 soms nog wat later en daarna moet ik nog naar huis fietsen, dat betekend dat ik om 5.45 de deur uit ga en tegen 18.00 uur thuis kom, dan ben ik ook moe en heb ik geen puf meer om uitgebreid te koken. Op de dagen dat ik vrij ben (zondag en woensdag) bereid ik al eten voor voor de komende dagen, op deze manier zet ik dan dus wel een relatief gezonde maaltijd op tafel. Dat is inderdaad een kwestie van plannen en zin maken om te koken (wat voor mij dus niet zo'n probleem is).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Jilke ma 23 jul 2012 - 20:11

Printje schreef:Ik vind het niet lekker om eten opnieuw op te warmen...of vers gemaakt of niet...Dus vooraf iets maken heeft hier geen zin. Misschien dat het scheelt of je wel/niet kinderen hebt. Ik heb soms echt geen puf meer om allerlei dingen op tafel te zetten.

Ik vries weleens eten in (zoals nasi) maar ik vind er opgewarmd geen fluit aan.

Nee dat vind ik dus ook, ontdooit en opgewarmd wordt het er vaak niet beter van. Als je aardappels/puree in vriest komt het er zompig uit, rijst met saus/kruiden gaat best aardig, maar heb nu al drie keer gehad dat door het condens van het ontdooien de kruiden totaal van het gerecht af zijn gegaan (vraag me niet hoe) en je in een smakeloze hap rijst zit te bijten.

Zoiezo heb ik echt een ienieniemie vriezer, dus veel invriezen gaat al niet, bij 1 bakje staat mijn vriezer al propvol, als er ook nog brood en iets van vlees in zit.

Wat ik dan wel lekker vind is zo'n zak van Iglo bv, pastaschelpjes met groene groente, kip en pesto. Even opbakken en klaar. Maar dat is nou ook niet bepaald gezond lijkt me?

Ik zie de oplossing al...er moet gewoon een kind in huis komen! Dan moet ik wel koken! koken, bij jullie ook zo'n drama? 281626781
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koken, bij jullie ook zo'n drama? Empty Re: koken, bij jullie ook zo'n drama?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum