Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar?

+7
Lady4
Tabbert
Susan
Lenthe
Mint
Mermaid
MarySun
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar? Empty Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar?

Bericht  MarySun wo 22 feb 2012 - 9:42

Hoi medeforummers!

Ik ben best onzeker wat betreft mannen / relaties. Heb er nog niet echt zoveel ervaring mee, maar ik wil graag even jullie advies over iets.

Ruim een jaar geleden had ik een borrel van mijn werk. Het was een afscheidsborrel van iemand waar ik mee samengewerkt heb. Tijdens die borrel was er een collega van diegene die afscheid nam, die volgens mij nogal interesse in mij had. Ik vond hem op het eerste gezicht ook best leuk en aardig, maar op dat moment had ik wat andere dingen aan mijn hoofd. Op het werk ben ik hem nog een paar keer tegengekomen en inmiddels werkt hij ergens anders. Telkens als we elkaar tegenkwamen, was het vaak niet meer dan 'hoi'. Vaak was dat in de lunchpauze en waren we allebei met eigen collega's, hierdoor kwam er geen echt gesprek.

Eigenlijk vind ik het best jammer dat ik zelf niet meer actie naar hem heb ondernomen. Nu kan ik hem via werk niet meer bereiken. Hij was namelijk ingehuurd en de collega's met wie hij werkte, zijn ook vrijwel allemaal weg. Ik weet zijn volledige naam en heb hem gevonden op Hyves en Facebook. Volgens mij weet hij mijn achternaam niet, dus is het voor hem ook niet echt makkelijk zoeken. Zelf heb ik geen Hyves en Facebook.

Ik zit er nu aan te denken om een Facebook account aan te maken om met hem in contact te komen. Het Facebook-gebeuren is verder niets voor mij, dus ik doe het puur om hem te spreken.

Nu is mijn vraag aan jullie: zouden jullie dit doen om hem weer te vinden? Ik ben een beetje bang dat dit raar overkomt zo na ruim een jaar. Zo opeens uit het niets, zeg maar. En dan ziet hij natuurlijk ook dat ik verder helemaal niemand op Facebook heb staan.

Wat is jullie mening? En heeft iemand misschien nog andere tips? Ik ben benieuwd!

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar? Empty Re: Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar?

Bericht  Mermaid wo 22 feb 2012 - 9:44

Je ziet echt geen andere manier om contact met hem te krijgen?
Ik zou het wel een beetje raar vinden om alleen een account aan te maken om contact met hem te krijgen. Aan de andere kant als dat de enige manier is, waarom niet?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar? Empty Re: Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar?

Bericht  Mint wo 22 feb 2012 - 9:46

Ik zou het wel doen en een privebericht sturen. Leuk toch?! Wat heb je te verliezen?
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Lenthe wo 22 feb 2012 - 10:17

Ik zou gewoon een facebookaccount aanmaken en dan wel meer mensen die je kent toevoegen. Als je er verder niets mee wil doen, gewoon weinig info en geen foto's op je profiel zetten.
Ik zou het wel een beetje vreemd vinden als je alleen een facebookaccount aanmaakt, om verder niemand toe te voegen, maar alleen hem aan te spreekt. Dat komt denk ik wel een beetje vreemd over voor hem. Als je veel mensen toevoegt, komt het wat luchtiger over. En mocht je Facebook alsnog niks vinden, verwijder je het toch later weer.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:26

Ik zou het op de een of andere manier ook gek vinden om alleen daarvoor een account aan te maken haha. Ik zou dus eerst een account aanmaken en wat vriendjes voor ik hem zou toevoegen :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 11:18

Ken je niemand uit zijn lijstje? Sommige mensen hebben hun telefoonnummer op FB staan maar dan alleen afgeschermd voor vrienden. Misschien kan je dan via diegene daar bijv achterkomen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 11:46

Zusje schreef:Ik zou het op de een of andere manier ook gek vinden om alleen daarvoor een account aan te maken haha. Ik zou dus eerst een account aanmaken en wat vriendjes voor ik hem zou toevoegen :P.

Eens.

Ik ben ook eens toegevoegd door een ex-collega op Hyves. Hij had mij als enige vriend pale. Ik vond dat nogal eng, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat ook nog met wat anders te maken had.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 22 feb 2012 - 22:12

Ik zou ook nog wat andere mensen toevoegen, ik vind het in deze situatie wel raar staan als hij echt je enige Facebookvriend is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tabbert wo 22 feb 2012 - 23:13

Susan schreef:Ik zou ook nog wat andere mensen toevoegen, ik vind het in deze situatie wel raar staan als hij echt je enige Facebookvriend is.
+1
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:46

Veel mensen hebben hun e-mailadres ook op FB staan. Kun je niet aan iemand die bevriend is met hem vragen of ze zijn e-mailadres aan jou door kunnen geven?

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 23 feb 2012 - 0:48

Zusje schreef:Ik zou het op de een of andere manier ook gek vinden om alleen daarvoor een account aan te maken haha. Ik zou dus eerst een account aanmaken en wat vriendjes voor ik hem zou toevoegen :P.

Eens.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  MarySun do 23 feb 2012 - 5:14

O.k, heel duidelijk; eerst wat vrienden toevoegen dus! Dank jullie wel!

MarySun
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 5:23

Je kunt het hem toch gewoon uitleggen waarom je dat account hebt aangemaakt?
Dat je anders niet wist hoe je met hem in contact kon komen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 5:41

Ik zou hier absoluut zonder twijfel toe in staat zijn, maar zeker ook eerst zorgen dat ik flink wat andere vrienden in mijn lijst had staan.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie do 23 feb 2012 - 5:55

Misschien kan je hem beter via linkedin opzoeken en toevoegen? Dan komt het in 1e instantie werkgerelateerd over maar kan je via priveberichten toch weer met elkaar in contact komen. Meteen wat andere collega's toevoegen?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Vanilla Queen do 23 feb 2012 - 6:34

Je kan je fb ook zo instellen dat je fb-vriendjes jouw eigen fb-vrienden-lijst niet ziet. :P
dan weet ie ook niet dat je hem alleen heb toegevoegd om hem haha
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sugarfall do 23 feb 2012 - 11:15

Vanilla Queen schreef:Je kan je fb ook zo instellen dat je fb-vriendjes jouw eigen fb-vrienden-lijst niet ziet. :P
dan weet ie ook niet dat je hem alleen heb toegevoegd om hem haha

Maar als hij haar dan toevoegt kan hij dat wel zien, of nee volgens mij kan je dat ook instellen dat dan je vriendenlijst nog niet zichtbaar is, maar het zal hem ook wel opvallen dat het verder wel erg rustig is op haar profiel :P

Ik zou ook eerst wat andere vrienden toevoegen. Of hem gewoon een prive berichtje sturen en ondertussen wat anderen toevoegen. Misschien ga je Facebook nog leuk vinden ook Wink
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Mint vr 24 feb 2012 - 0:34

Ik snap het probleem niet. Als je een profiel hebt, hoef je hem niet eens als vriend toe te voegen. Je kunt dan gewoon een privebericht sturen.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Faye zo 26 feb 2012 - 15:24

June schreef:

Eens.

Ik ben ook eens toegevoegd door een ex-collega op Hyves. Hij had mij als enige vriend pale. Ik vond dat nogal eng, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat ook nog met wat anders te maken had.
Doet me denken aan de southpark aflevering dat Kyle de enige vriend is van een jongetje (jouw excollega? :P)

Faye
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 13-02-12

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 8:33

@ Faye: Nee, mijn collega had ook nog een zwangere vrouw en een kind Vraagje: zouden jullie dit doen of is het raar? 394967

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: