Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

+9
Stuiterbal
Tania
PapillonRose
mauwmauw
Susan
Liadan
Annemie
Linda
Printje
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  PapillonRose ma 23 jul 2012 - 3:46

Parisienne schreef:
Luce schreef:Voornamelijk uit gevoel. Maar toen ik boeken over UP las, merkte ik wel dat ik veel dingen die bij UP ook 'gebruikt' worden al zelf toe pas. Dus ik vond het wel fijn om herkenning te lezen eigenlijk.
+1

Ik vind het wel grappig dat mensen denken als je boeken leest over opvoeden dat er een precieze handleiding instaat over hoe je je kind moet opvoeden, behandelen, benaderen, belonen, straffen, etc. Met de boeken die ik lees verdiep ik me meer in de achterliggende filosofie en wetenschap. Ik lees het uit interesse en verwacht echt geen lijstjes met 'hoe te handelen in welke situatie' Laughing
Dit ook ja! Ik verdiep me graag in dingen, ook in opvoeding. Maar niet met de achterliggende gedachte dat die boeken mij precies gaan vertellen hoe ik precies moet handelen in welke situatie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  SarahKey ma 23 jul 2012 - 6:11

Ik doe alles op gevoel en hoef dat ook niet wetenschappelijk te onderbouwen. Gevoel is gevoel en dat is bij iedereen weer anders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Parisienne ma 23 jul 2012 - 7:54

Ik denk dat de meesten die hier boeken lezen over opvoeden dit doen omdat ze het gewoon erg interessant vinden, niet omdat ze willen weten hoe ze kunnen opvoeden. Iedereen doet het uiteindelijk uit gevoel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:56

Teddyaapje schreef:
Parisienne schreef:
Luce schreef:Voornamelijk uit gevoel. Maar toen ik boeken over UP las, merkte ik wel dat ik veel dingen die bij UP ook 'gebruikt' worden al zelf toe pas. Dus ik vond het wel fijn om herkenning te lezen eigenlijk.
+1

Ik vind het wel grappig dat mensen denken als je boeken leest over opvoeden dat er een precieze handleiding instaat over hoe je je kind moet opvoeden, behandelen, benaderen, belonen, straffen, etc. Met de boeken die ik lees verdiep ik me meer in de achterliggende filosofie en wetenschap. Ik lees het uit interesse en verwacht echt geen lijstjes met 'hoe te handelen in welke situatie' Laughing



Het grappige vind ik trouwens dat bijv. Printje (ik neem jou nu even als voorbeeld, maar ook een vriendin van me die de pabo heeft gedaan zei dit laatst) vindt dat je opvoeden niet kunt leren uit een boek, dat ze genoeg kennis op hebben gedaan tijdens hun studie en werk...maar dan vraag ik me af...dat komt toch ook uit een boek?

In de theorie die wij op de Pabo kregen ging het meer over hoe kinderen zich ontwikkelen etc. Leerlijnen van verschillende vakken etc etc. Het echte omgaan met kinderen vond ik dat je dat pas leerde op stage maar vooral vanaf het moment dat ik zelf voor de klas ging staan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Nana ma 23 jul 2012 - 8:02

Een combinatie van gevoel en wetenschap. Ik heb orthopedagogiek gestudeerd dus ik heb veel boeken gelezen over opvoeden en het omgaan met kinderen.
Nu ik zelf moeder ben geworden merk ik wel dat ik over sommige standpunten genuanceerder ben gaan denken.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:05

Vooral op gevoel. Ik heb ook de pabo gedaan, maar ik vind het met je eigen kinderen toch heel anders. Soms lees ik weleens wat boeken over opvoeding ed, maar dat is meer uit interesse dan dat ik op zoek ben naar bepaalde 'opvoedtechnieken'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 8:06

lelie schreef:Vooral op gevoel. Ik heb ook de pabo gedaan, maar ik vind het met je eigen kinderen toch heel anders. Soms lees ik weleens wat boeken over opvoeding ed, maar dat is meer uit interesse dan dat ik op zoek ben naar bepaalde 'opvoedtechnieken'.

Ik vind het met eigen kinderen ook wel heel anders, er zit natuurlijk veel en veel meer gevoel bij. Maar door hoe ik zie hoe sommige ouders opvoeden denk ik; zo ga ik het dus echt nooit doen haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap.. - Pagina 2 Empty Re: nav opvoeden vanuit gevoel of vanuit wetenschap..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum