Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

temperatuur voeding vanuit flessenwarmer

5 plaatsers

Ga naar beneden

temperatuur voeding vanuit flessenwarmer Empty temperatuur voeding vanuit flessenwarmer

Bericht  duckie ma 28 feb 2011 - 10:17

onze dochter krijgt elke dag een flesje met gekolfde borstvoeding, meestal is het wat ik direct gekolft heb en dan direct aan haar geef dus dan ben ik de flessenwarmer niet nodig, maar nu krijgt ze voeding wat ik in de flessenwarmer opwarm. hoe weet je nou of de voeding te koud/warm is? ik voel wel aan de binnenkant van mn pols maar vind dat erg lastig voelen. straks als ik eens weg ga moet mn man dit doen en die heeft daar helemaal weinig gevoel voor en die gaat echt niet proeven... hoe doen jullie dit?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

temperatuur voeding vanuit flessenwarmer Empty Re: temperatuur voeding vanuit flessenwarmer

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 21:33

Gewoon proeven?smile

Gast
Gast

temperatuur voeding vanuit flessenwarmer Empty Re: temperatuur voeding vanuit flessenwarmer

Bericht  mauwmauw ma 28 feb 2011 - 21:36

ja ik proef ook,aan de binnenkant van mijn pols voel ik ook niet of het warm is.gewoon met puntje van je tong.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  mickey ma 28 feb 2011 - 21:40

Als ik op mijn werk (KDV) wil controleren of een flesje niet te heet is, houdt ik het flesje tegen mijn lippen of mijn wang aan. Dan voel ik snel genoeg of het niet te heet is. Volgens een collega voel je zoiets in je gezicht beter. Ik voel het op mijn pols ook niet.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mauwmauw ma 28 feb 2011 - 21:44

@micky,maar wat ik met flesje vind en ,vooral uit de magnetron,dat de flesjes gloeiend worden maar dan vaak met de inhoud mee valt.,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  ekjir@M ma 28 feb 2011 - 23:46

Ik heb toen der tijd lepeltjes gehaald van Nuby die verkleuren als voeding te warm is, als ze een klein beetje verkleuren was het hier net goed, als ze wit worden is het te heet. Dit is eigenlijk voor fruit en groentje hapjes maar omdat ik toch al moest roeren ivm JBPM vond ik dit wel makkelijk.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872

Bericht  duckie di 1 maa 2011 - 8:22

ekjir@M schreef:Ik heb toen der tijd lepeltjes gehaald van Nuby die verkleuren als voeding te warm is, als ze een klein beetje verkleuren was het hier net goed, als ze wit worden is het te heet. Dit is eigenlijk voor fruit en groentje hapjes maar omdat ik toch al moest roeren ivm JBPM vond ik dit wel makkelijk.

dan doe je gewoon een klein beetje voeding op het lepeltje?
kan dat wel eens proberen, aangezien ik het wel aardig kan voelen denk ik en ik proef ook wel maar mn man wil dus echt niet proeven/tegen zn lip aan doen
ga van de week maar eens even bij de kruidvat ofzo kijken
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 8:34

Beetje voeding op de binnenkant van je pols doen?

Hmm.. dat had je gezegd, maar je voelt het daar toch echt wel goed hoor..

Gast
Gast

Bericht  duckie di 1 maa 2011 - 8:36

ja ik voel het wel, alleen voor mn man die twijfelt of hij het wel voelt zeg maar, net zoals bij badwater temperatuur kun je ook met je elleboog voelen maar dat is ook niet aan hem besteed zeg maar Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 8:37

Maar als het echt te warm is voelt hij het heus wel hoor.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 1 maa 2011 - 8:39

dat denk ik ook wel, maar denk dat we het gewoon eens gaan proberen met een flesje water Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  mickey di 1 maa 2011 - 23:03

mauwmauw schreef:@micky,maar wat ik met flesje vind en ,vooral uit de magnetron,dat de flesjes gloeiend worden maar dan vaak met de inhoud mee valt.,
Als je het even omschud (dus met flesje schudden) dan verdeelt het zich beter, is het flesje ook niet meer zo heet. Dan kun je het dus wel voelen.
@Duckie: ik bedoel dus alleen het flesje tegen mijn mond, ik ga het ook niet proeven hoor! (maar ik heb dan zelf ook geen kinderen, dus wie weet veranderd dat tegen die tijd nog Wink )
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  ekjir@M wo 2 maa 2011 - 1:25

duckie schreef:
ekjir@M schreef:Ik heb toen der tijd lepeltjes gehaald van Nuby die verkleuren als voeding te warm is, als ze een klein beetje verkleuren was het hier net goed, als ze wit worden is het te heet. Dit is eigenlijk voor fruit en groentje hapjes maar omdat ik toch al moest roeren ivm JBPM vond ik dit wel makkelijk.

dan doe je gewoon een klein beetje voeding op het lepeltje?
kan dat wel eens proberen, aangezien ik het wel aardig kan voelen denk ik en ik proef ook wel maar mn man wil dus echt niet proeven/tegen zn lip aan doen
ga van de week maar eens even bij de kruidvat ofzo kijken

Nee hoor ik laat het lepeltje gewoon even in het flesje staan. Als het lepeltje wit wordt moet het flesje nog even onder de koude kraan oid.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872

Bericht  duckie wo 2 maa 2011 - 6:10

heb vandaag die lepeltjes van de kruidvat gekocht ze hadden ook eigen merk Very Happy en direct maar even getest met gekookt water grappig om te zien hoor
nu kan ik het van de week eens met de fles gaan testen ben benieuwd, dan kan mn man daar mooi mee voelen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 2 maa 2011 - 6:15

Ik warm het flesje gekolfde melk gewoon in een grote beker op. Heb je dat al eens geprobeerd? Ik vind het wel gemakkelijk zo. Warm water in een beker, flesje erin, eerst even het luiertje verschonen en dan is het flesje warm genoeg.
Afgekolfde melk hoeft ook niet perse op een bepaalde temperatuur te zijn, sommige babies drinken het zelfs koud uit de koelkast. Ik hoop dat onze dochter dat ook gaat doen, dat is helemaal handig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  duckie wo 2 maa 2011 - 6:30

Linda schreef:Ik warm het flesje gekolfde melk gewoon in een grote beker op. Heb je dat al eens geprobeerd? Ik vind het wel gemakkelijk zo. Warm water in een beker, flesje erin, eerst even het luiertje verschonen en dan is het flesje warm genoeg.
Afgekolfde melk hoeft ook niet perse op een bepaalde temperatuur te zijn, sommige babies drinken het zelfs koud uit de koelkast. Ik hoop dat onze dochter dat ook gaat doen, dat is helemaal handig.

das ook wel handig ja... wil namelijk voor strax bij de oppas anders nog een flessenwarmer erbij kopen maar dis natuurlijk ook n optie... moet alleen wel op zoek naar n grote beker aangezien ik de brede flessen van avent heb. ja als het wat koud is geworden drinkt ze het volgens mij ook wel maar helemaal uit de koelkast durf ik nie aan aangezien er dan ook van die vetvlokjes op drijven he (als het al een poosje staat)

doe je gewoon warm kraanwater in de beker of heet water of gekookt?
en dan een flesje uit de koelkast?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 2 maa 2011 - 6:51

duckie schreef:
das ook wel handig ja... wil namelijk voor strax bij de oppas anders nog een flessenwarmer erbij kopen maar dis natuurlijk ook n optie... moet alleen wel op zoek naar n grote beker aangezien ik de brede flessen van avent heb. ja als het wat koud is geworden drinkt ze het volgens mij ook wel maar helemaal uit de koelkast durf ik nie aan aangezien er dan ook van die vetvlokjes op drijven he (als het al een poosje staat)

Ik doe het in een grote maatbeker. Ik doe er warm water uit de kraan in, het water is dan op z'n heetst, maar dat is niet super heet aangezien we een geiser hebben. Het flesje komt inderdaad uit de koelkast.

Zouden die vetvlokjes kwaad kunnen als je dat zo koud geeft?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  duckie wo 2 maa 2011 - 7:31

Linda schreef:
duckie schreef:

Ik doe het in een grote maatbeker. Ik doe er warm water uit de kraan in, het water is dan op z'n heetst, maar dat is niet super heet aangezien we een geiser hebben. Het flesje komt inderdaad uit de koelkast.

Zouden die vetvlokjes kwaad kunnen als je dat zo koud geeft?

dus je brand je handen dan niet aan het water? aangezien als ik hier heet water uit de kraan pak ik er wel mn handen aan brand zeg maar
ik weet niet of die vetvlokjes kwaad kunnen eigenlijk, vind het zelf niet zo lekker eruit zien zeg maar
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: