Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedtijd

+13
Printje
Angela_1986
Flower_L
Liadan
Linda
Tazz
Jasmine
Susan
Bruintje Beer
Stuiterbal
Thunder
loesje
Annie24
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bedtijd Empty Bedtijd

Bericht  Annie24 za 21 jul 2012 - 8:09

Ik ben benieuwd hoe laat jullie kindjes meestal naar bed gaan/gingen op de leeftijd tussen de 2 en 4 jaar? Of ze dan meteen slapen is weer een ander verhaal natuurlijk Wink Oja...gewoon op normale dagen, dus niet in het weekend of in vakanties.

Ik wacht eerst even wat antwoorden af voordat ik uitleg waarom ik het vraag smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedtijd Empty Re: Bedtijd

Bericht  loesje za 21 jul 2012 - 8:10

zo rond 18.30-19.00 gaat a.lex slapen en vaak valt hij ook snel in slaap
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Thunder za 21 jul 2012 - 8:11

Op door de weekse dagen gaan ze hier altijd om half 8 naar bed en in de weekenden om half 9/9 uur. Nu het vakantie is gaan ze door de weeks om half 9 en in het weekend om 9 uur.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Stuiterbal za 21 jul 2012 - 8:11

Door de week ligt hij er voor 19:30 in. Maar tegenwoordig maakt hij er een wedstrijd van zo lang mogelijk wakker te blijven en valt vaak pas tegen 22:00 in slaap :O

In het weekend ligt het er maar net aan waar we zijn en hoelaat. Als we thuis zijn dan gaat hij rond 20:00 uur.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:12

Hier gaat ze (buiten de vakantie om) eigenlijk altijd rond 19.00/19.15 naar bed.
A. krijgt om 19.00 (soms wat eerder) zijn laatste fles en dan gaan ze tegelijk naar bed.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 21 jul 2012 - 8:13

Als we thuis zijn gaat de oudste(bijna 3 jaar)rond 19u naar bed. Maar vaak slaapt ze veel later. Blijft wel meestal in bed liggen of ze gaat in ons bed liggen.
De jongste gaat ook om 19u naar bed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:14

De oudste gaat tussen half 8 en 8. De middelste zit nu nog steeds in de woonkamer... lastige periode nu (wanneer niet?) dat ze weigert te gaan slapen en wij zijn even moe gestreden. Dus nu zit ze in de woonkamer in de duowagen, dat vindt ze fijn en ze zit rustig. Maar in goede periodes ligt ze om dezelfde tijd erin als haar broer.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 21 jul 2012 - 8:15

Yrsa gaat om 19.30, Ezra om 20.00. Als hij moe is gaat hij ook wel eens iets eerder, dan slaat hij het douchen een keertje over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annie24 za 21 jul 2012 - 8:16

Aha, dan is het dus toch niet zo gek dat ik het raar vind dat onze buurkinderen van 2 en 4 nog wakker zijn als ik tussen 23 en 23.30 uur naar bed ga Rolling Eyes

Kleine uitleg: onze buren waren eerst alleen 1 man en 1 vrouw toen we hier 3 jaar geleden kwamen wonen. Sinds 1,5 jaar wonen er nu nog 2 kinderen en 1 vrouw bij. De kindjes zijn 2 en 4, dat weet ik van een vriendin, want het kindje van 4 zit bij haar zoontje in de klas. We wonen in een oud huis uit 1918, erg klein dus en met boven alleen 2 slaapkamers, verder niets. De badkamer zit beneden bij iedereen in de uitbouw. Een tuin heeft niemand. Wij hebben beneden gelukkig een 'plaatsje' en boven op de uitbouw als enige een héél groot dakterras.
Voor ons met z'n drietjes is het al krap, want bergruimte hebben we niet. Zij wonen er dus met 3 volwassenen en 2 kinderen. Omdat niemand een tuin heeft speelt iedereen hier altijd gewoon op straat. Een voortuin heeft niemand.

Die 2 kinderen zijn dus altijd nog wakker als ik 's avonds naar bed ga (oud huis, dus erg gehorig) Nu het wat beter weer is dumpen ze die 2 kinderen buiten om daar even hun energie kwijt te kunnen ofzo, dus die lopen inmiddels al ruim een uur gillend door de straat te rennen. Ik zit me hier inmiddels op te vreten, want Y. wordt elke keer huilend wakker door dat gegil van hen Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Jasmine za 21 jul 2012 - 8:16

Meestal gaat J. tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Soms slaapt ze vrijwel direct, soms ligt ze om 22.00 uur nog te geiten.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:17

We hebben geen vaste tijd, ze gaat wanneer ze moe is. Dat hangt af van hoe laat ze 's ochtends wakker was, of ze tussen de middag geslapen heeft en wat ze overdag gedaan heeft. Soms gaat ze rond 19.30u, soms pas rond 22u.

Gast
Gast

Bericht  Tazz za 21 jul 2012 - 8:23

hier gaan ze tussen 18.00- 18.30 naar boven. om 19.00 uur slapen ze allebei. Ik houd deze tijd altijd aan, ook in vakanties en weekenden.

Hier geen slaapproblemen meer. Heerlijk ze blijven allebei stil in bed liggen en vallen uit zichzelf in slaap en slapen de hele nacht door. Ge-wel-dig!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda za 21 jul 2012 - 8:24

Vandaag sliep ze al om half 9, dat is hier vroeg.
We brengen haar meestal tussen 19.00 en 20.00 naar bed. Maar het duurt een eeuwigheid eer ze slaapt. Tegenwoordig is man degene die haar naar bed brengt, mijn geduld is op... Embarassed

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:27

Wat vervelend zeg! Ik had het hier van de week ook.
In sommige culturen (Turkije bv) is het heel normaal dat de kindjes nog om 23u buiten spelen.
Ik vind het prima hoor, maar ze hoeven niet te gillen en te roepen.
Dus ik heb gewoon netjes gevraagd of ze wat zachter konden doen, de buurman kwam ook naar buiten en zei meteen dat hij soms vergeet dat de kinderen in de buurt allang liggen te slapen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 21 jul 2012 - 8:35

Dochter ligt er uiterlijk om 19 uur in als ze niet geslapen heeft in de middag. Als ze in de middag wel geslapen heeft dan wordt het vaak 20.00/20.30 uur voor ze erin ligt en ligt ze in bed ook nog een hele tijd te praten en te zingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:36

Hier ligt hij meestal tussen half 8 en 8 wel op bed. Soms valt hij in een keer in slaap, soms duurt het wel een uur.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:38

Rond de klok van 19.45

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 8:39

Dat is erg laat ja. Maar ja, je weet niet wat er achter zit...

L gaat hier rond 20.00u naar bed.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 21 jul 2012 - 8:39

normaliter tussen 19 en 19.30 maar laatste tijd helaas pas rond 22u. Hij zit nu dus ook nog op de bank, suf te kijken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Angela_1986 za 21 jul 2012 - 8:50

Watermeloen schreef:Wat vervelend zeg! Ik had het hier van de week ook.
In sommige culturen (Turkije bv) is het heel normaal dat de kindjes nog om 23u buiten spelen.
Dus ik heb gewoon netjes gevraagd of ze wat zachter konden doen, de buurman kwam ook naar buiten en zei meteen dat hij soms vergeet dat de kinderen in de buurt allang liggen te slapen.

In de wijk waar ik woon, wonen veel verschillende nationaliteiten en de kindjes uit andere culturen zijn inderdaad altijd nog laat op straat. Ze rennen op en neer tussen hun eigen huis en dat van familie/vrienden en spelen ook gerust tot 22.30 uur of later buiten.

Het lijkt me alleen dat dit voor schoolgaande kindjes toch niet bepaald makkelijk is... Zij moeten toch gewoon om 8.30 uur op school zijn. Een vriendin van mij loopt stage op een school waar een aantal van mijn 'buurkindjes' ook op zitten en zegt het wel te merken.

Dat kan natuurlijk hun cultuur zijn maar ik vind dat je er als ouders ook wel rekening mee moet houden dat je in een andere cultuur woont. Natuurlijk kun je dan dingen uit je eigen cultuur aanhouden, dat is prima! Maar ik denk dat je met dit soort dingen je toch een beetje meer aan moet passen aan de cultuur van het land waar je woont, alleen al voor de kindjes want ik kan me niet voorstellen dat die zo voldoende slaap krijgen...

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje za 21 jul 2012 - 10:21

Meestal tussen 19.30-20.00 uur eerder is meneer echt niet moe. Afgelopen week zijn er zelfs twee dagen geweest, waarbij hij overdag heel even geslapen had in de auto, dat meneer tot 23 uur wakker was, en enorm actief was hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 18:01

Angela_1986 schreef:
Watermeloen schreef:Wat vervelend zeg! Ik had het hier van de week ook.

In de wijk waar ik woon, wonen veel verschillende nationaliteiten en de kindjes uit andere culturen zijn inderdaad altijd nog laat op straat. Ze rennen op en neer tussen hun eigen huis en dat van familie/vrienden en spelen ook gerust tot 22.30 uur of later buiten.

Het lijkt me alleen dat dit voor schoolgaande kindjes toch niet bepaald makkelijk is... Zij moeten toch gewoon om 8.30 uur op school zijn. Een vriendin van mij loopt stage op een school waar een aantal van mijn 'buurkindjes' ook op zitten en zegt het wel te merken.

Dat kan natuurlijk hun cultuur zijn maar ik vind dat je er als ouders ook wel rekening mee moet houden dat je in een andere cultuur woont. Natuurlijk kun je dan dingen uit je eigen cultuur aanhouden, dat is prima! Maar ik denk dat je met dit soort dingen je toch een beetje meer aan moet passen aan de cultuur van het land waar je woont, alleen al voor de kindjes want ik kan me niet voorstellen dat die zo voldoende slaap krijgen...

Klopt, dat ben ik ook helemaal met je eens.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 21 jul 2012 - 19:21

N en J liggen er tussen 19:00 en 19:30 in en slapen meestal direct. Mijn schoonfamilie is Marokkaans en ik merk dat verschil ook. Vooral in het weekend gaan hun kinderen echt laat naar bed. Zodra wij merkten dat N dat helemaal niet trok (als we bijv op bezoek gingen bij familie in de avond) hebben we hem 's avonds niet meer meegenomen. Mijn man heeft daar best discussie over gehad want er werd wel verwacht dat we ze mee zouden nemen. 1 nichtje is evenoud als J en aan haar merk je echt de vermoeidheid, ze struikeld dan echt over haar eigen benen.

Slaap is in zoveel opzichten belangrijk. Tijdens de slaap ontwikkelen kinderen zich en functioneren ze natuurlijk overdag beter. Daarnaast is bewezen dat kinderen die structureel tekort slaap krijgen meer last hebben van overgewicht.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 19:26

Maia: Gaan ze on Marokko ook later naar school?
In GRiekenland verbaasde ik me er over dat de kinderen nog zo laat over straat liepen.
Vrienden van mijn ouders daar hebben 2 kinderen die ook nog heel laat op waren dus ik vroeg aan haar of ze dan geen problemen hebben met vroeg op staan om naar school te gaan. Maar de scholen beginnen daar ook pas tussen 10.00 en 11.00.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 21 jul 2012 - 19:29

dat weet ik eigenlijk niet eens, ik zal het eens vragen aan mijn man!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende