Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar bemoeit ze zich mee?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:58

Ik heb een collega die het er absoluut niet mee eens is dat ik zoveel sport.

Dit zegt ze regelmatig. Vooral als ik aangeef dat ik niet de enige ben die verantwoordelijk is voor de afdeling en dat we ook taken kunnen verdelen. Ik ben dan niet beroerd om het voortouw te nemen, maar wil wel feedback kunnen krijgen.
Dit om mezelf niet over te belasten. Dat heb ik al eens gehad en ik wil dat niet nog eens. Zeker niet nu met mijn komende wedstrijd. En gelukkig herken ik nu de signalen.
Volgens mij juist goed dat ik dit aangeef, omdat ik van mezelf weet dat ik anders gestrest/overbelast raak en daarheeft niemand wat aan.
We willen een bepaald keurmerk halen en ik ben degene die de dossiers het beste/makkelijkste aanmaak en bijhou en kan dus ook gewoon om 17:15 (werktijd is tot 17u) weg kan. Andere collega's hebben er meer moeite mee en zitten weleens tot 18:30/19:00. Dat moest ik ook maar eens doen volgens haar, want dan kan ik overdag meer doen en dan na werktijd rustig mijn administratie doen. Ja daag..ik red het toch binnen mijn werktijd? En het is echt niet zo dat ik te weinig doe of de kantjes er vanaf loop (aldus andere collega's)
Ik haal mijn aantal patiënten in de week en heb ook gewoon alles af. Doordat ik die dossiers snel genoeg aanmaak, krijg ik heel veel extra taken en heel veel nieuwe patiënten. Vorige week had ik er 10 in 4 dagen, dat is best veel. Met als reden dus dat ik het zo goed kan. Ze vergeet alleen dat het mij ook moeite en energie kost. Maar als ik dat aangeef (bijv dat 2/3 nieuwen op een dag de max is) dan moet ik volgens haar maar wat minder sporten... Pfff

Ik ben een harde werker, help collega's met de dossiers, klaag niet gauw, maar soms wordt het mij ook weleens even teveel. Heel menselijk lijkt mij. Zij komt steeds met het argument dat ik dan maar wat minder moet sporten, zodat ik meer energie heb voor mijn werk. Ik ga me dan nog zitten verdedigen ook. Zo van: Sport is mijn ontspanning, ik luister goed naar mijn lichaam, neem op tijd mijn rust, etc. Aan de andere kant denk ik..waar bemoeit ze zich eigenlijk mee? Ik mag toch zeker zelf wel weten wat ik in mijn privé tijd doe? Ik zeg toch ook niet tegen haar dat ze maar niet meer naar saxofoonles moet gaan?

Zo...wilde het even kwijt. Ik krijg gewoon negatieve energie door het gevoel mezelf altijd maar te moeten verdedigen, dát kost pas energie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gympie vr 20 jul 2012 - 3:01

Ik kan me voorstellen dat je dat irritant vindt. Waar bemoeit ze zich inderdaad mee.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:06

Dat zou mij ook irritaties bezorgen. Je behaalt je werkdoelen toch? Dat sporten lijkt mij er los van te staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:10

Ik zou het gewoon tegen haar zeggen: Waar bemoei je je eigenlijk mee?
Grote kans dat ze niet eens doorheeft dat het bij irritatie zorgt bij jou

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:14

Ik durf dat bij haar niet zo goed. Ze heeft altijd een weerwoord en zal ook nooit eens sorry zeggen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Kqip vr 20 jul 2012 - 3:15

Als jij je werk afkrijgt binnen je werkdag heeft helemaal niemand zich ermee te bemoeien. Daarbij je sport staat hier toch gewoon buiten..
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:22

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 12:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Lenthe vr 20 jul 2012 - 3:24

Ik weet niet precies wat je voor werk doet en wat het dus precies inhoudt, maar heb ik goed begrepen dat: jij gewoon van 8.00/8.30 uur tot 17.00uur werkt en in die tijd je werk afkrijgt, daardoor extra werk in je schoenen geschoven krijgt, wat je best veel vindt en dat je 's avonds, na werktijd sport. En als je dan iets zegt over dat het extra werk krijgt, je dan het verwijt krijgt dat je 's avonds teveel sport? Inderdaad, waar bemoeit ze zich mee?

Het lijkt mij dus dat dit twee dingen zijn die los staan van elkaar en dat je collega zich daar niet mee hoeft te bemoeien. Ik vind dat je dat best eens mag zeggen. Op een manier van "Jij hebt een andere manier van ontspannen, ik hou van sport. Ik geloof niet dat dit wat met mijn werkzaamheden overdag te maken hebben, dus volgens mij staat dit er helemaal buiten." En dan 'gewoon' haar afkappen. Jouw privéleven is haar zaak niet.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Minx vr 20 jul 2012 - 3:29

Oudere collega?? Herken het wel op mijn laatste stage en ook waar ik waargenomen heb was ik veel beter in de administratie dan de andere collega's.

En 10 nieuwen in 4 dagen is echt bizar. 5/6 in die tijd is al veel dit is het dubbele. En je collega moet toch ook snappen dat sport een uitlaatklep is.

Maken jullie trouwens gebruik van frm of een andr systeem?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:45

Ik ben f.ysio.ther.apeut. Werk van 8-17.

Wat jij schrijft durf ik denk ik wel te zeggen.

En idd een oudere collega en we maken gebruik van f.r.m. ( administratie programma voor mijn beroep).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Minx vr 20 jul 2012 - 4:08

Klinkt helaas bekend wij zijn opgegroeid met de pc en doen er ook niet zo lang over. Daar zit ook het grootste verschil in. Merken vriendinnen van mij ook. En met name dat onbegrip is vervelend. Daarbij slaat het natuurlijk nergens op dat jij maar extra werk moet doen omdat jij weet hoe frm werkt en het meer een automatische is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Lenthe vr 20 jul 2012 - 4:18

Jip83 schreef:

Wat jij schrijft durf ik denk ik wel te zeggen.

Het hoeft inderdaad niet altijd heel lullig gezegd te worden. Gewoon constateren dat jullie een andere manier van ontspannen hebben en daarna overgaan op een ander onderwerp.
Dan heb je je zegje gedaan en hoeft er geen discussie of een taboe van gemaakt te worden. smile


Laatst aangepast door Lenthe op vr 20 jul 2012 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 6:37

Ik ben in elk geval blij dat jullie mij 'gelijk' geven...voelde me al zo'n zeur dat ik af en toe nee zeg en me verdedig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Minx vr 20 jul 2012 - 7:34

Zeker niet druknover maken. Je bent niet de enige die er tegen aan loopt. En ik vraag me af of je collega's wel slim met de administratie omgaan als ze er zo lang extra voor nodig hebben. Met frm heb je normaal gesproken 3-5 min hooguit nodig toch. En dat is dan gem incl tte die je eens in de zoveel tijd doet. Ja een dossier goed opbouwen ben je even mee bezig maar dat is na je anamnese en Oz toch ook maar een minuut of 15 werk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 7:38

Nou...na de anamnese is het bij mij nog wel 20minuten werk. Het moet H.C.A proof zijn...dus aan allerlei eisen voldoen. En mijn collega's doen wel 45 minuten over een nieuwe kaart. Er wordt wel een uur voor een nieuwe ingepland, dan zijn ze zelf zo stom om dat uur aan de patiënt te besteden ipv 30min patiënt en 30 minuten kaart...

Ik ga het proberen los te laten..wil deze stress niet!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Minx vr 20 jul 2012 - 7:49

Ja maar neem aan dat je typt terwijl je de anamnese afneemt. En dat scheelt toch ook weer tijd. Moet zeggen vind het wel een luxe een uur voor een nieuwe patiënt. En dan is het inderdaad dom om een uur te gebruiken voor de patiënt. Vind ook dat je dat richting de patiënten niet kan verklaren. Waarom de ene een uur neemt voor anam Oz en de ander een half uur,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 8:00

Jep dat is luxe. Hebben we zelf voor gekozen om alles voor de h.c.a te kunnen doen. En vooral om de minder snelle te ondersteunen.

Ik typ idd waar de patiënt bij is, maar daarna moet je wel alles op de goede plek zetten. Nu tik ik nog weleensdoor, omdat het me anders tijd kost omstreeks heen en weer in de schermen de gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 11:12

Je bent geen zeur hoor. Wat een gezeur van die collega van jou. Vind het ook niet erg eerlijk dat jij dan steeds al het extra werk naar je toe geschoven krijgt. Zo krijg jij ook steeds meer druk op je. Die collega verwacht gewoon van jou dat je hard werkt en dat je zelfs nog harder moet werken en je sport moet laten vallen. Als zij wat harder door zou werken had ze misschien ook wat meer tijd voor haar ontspanning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 19:35

Dolcis_ schreef:Je bent geen zeur hoor. Wat een gezeur van die collega van jou. Vind het ook niet erg eerlijk dat jij dan steeds al het extra werk naar je toe geschoven krijgt. Zo krijg jij ook steeds meer druk op je. Die collega verwacht gewoon van jou dat je hard werkt en dat je zelfs nog harder moet werken en je sport moet laten vallen. Als zij wat harder door zou werken had ze misschien ook wat meer tijd voor haar ontspanning.

Ik ga mijn sport echt niet laten vallen voor mijn werk!

Het lijkt wel alsof ze me betaald zet dat ik drie jaar lang minder heb gewerkt door mijn studie... Maar de dagen dat ik er was, had ik gewoon een volle agenda. Nouja, misschien waait het weer over en zo niet...dan moet ik met knikkende knieën een gesprek met haar aangaan. (ik hoor haar nu al zeggen: ja, maar Jip.... ja, maar... Ja, maaaar....)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar bemoeit ze zich mee? Empty Re: Waar bemoeit ze zich mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum