Waar bemoeit ze zich mee?!
+4
Polly
Susan
Sweety
SoGood
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Waar bemoeit ze zich mee?!
Zoals jullie misschien wel weten klaag ik al een tijd over een vriendin die me continue uit hoort, word er gek van. Heb dan ook het idee dat ik steeds verantwoording moet afleggen en daarom heb ik een tijd afstand genomen. Merkte dat ze er een beetje verdrietig van werd dus heb haar vandaag weer een mailtje gestuurd om te vragen hoe het met haar gaat. Ze vroeg me naar onze vakantieplannen en ik zei dat we 2 keer op vakantie willen of 1 grote reis.. Dus zegt zij.. "Zo! doe maar duur!"
ik: "Ja, je moet je geld toch ergens aan opmaken, dan maar aan iets leuks"
Zij: "Maar is het niet leuker om te sparen om een ander huis te kopen straks want *naam vriend* is al boven de 30 natuurlijk, en als er kinderen komen enzo, maar goed je moet het zelf weten"
Ik kan hier zo pissig van worden! Ten eerste hebben wij lage vaste lasten en dus spaargeld genoeg maar al zou ik al mijn geld opmaken aan vakanties dan moet ik dat nog zelf weten lijkt me?! En ten tweede, dat ben ik vergeten..
Ze is sociaal niet zo heel sterk dus ik probeer altijd maar een beetje hierdoor heen te kijken omdat veel vriendinnen daardoor al hebben afgehaakt. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan geloof ik..
ik: "Ja, je moet je geld toch ergens aan opmaken, dan maar aan iets leuks"
Zij: "Maar is het niet leuker om te sparen om een ander huis te kopen straks want *naam vriend* is al boven de 30 natuurlijk, en als er kinderen komen enzo, maar goed je moet het zelf weten"
Ik kan hier zo pissig van worden! Ten eerste hebben wij lage vaste lasten en dus spaargeld genoeg maar al zou ik al mijn geld opmaken aan vakanties dan moet ik dat nog zelf weten lijkt me?! En ten tweede, dat ben ik vergeten..
Ze is sociaal niet zo heel sterk dus ik probeer altijd maar een beetje hierdoor heen te kijken omdat veel vriendinnen daardoor al hebben afgehaakt. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan geloof ik..
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Waar bemoeit ze zich mee?!
Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Gast- Gast
Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Ja je hebt gelijk denk ik.. Mijn lontje is heel kort geworden en daarom had ik ook al afstand genomen. Ik weet dat ze het niet verkeerd bedoelt maar dit gebeurd dus iedere keer. Toen ik geen baan kon vinden (heel verdrietig werd ik ervan) mailde ze me bijvoorbeeld iedere morgen of ik al aan het solliciteren was en om er zeker van te zijn dat ik dat mailtje las sms'te ze maar even dat ik die mail moest lezen. 's Morgens om 8 uur al.
Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik haar duidelijk moet maken dat ik het vervelend vind zonder dat ze zich beledigd voelt (is al voorgekomen namelijk).
SoGood- Ratel
Misschien bedoelde ze het niet zo? Via mail en sms enz kan het vaak verkeerd overkomen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Je kunt het toch gewoon aangeven. In het voorbeeld dat jij noemt over de vakantie, kun je toch gewoon zeggen van, lief dat je meedenkt, maar wij willen gewoon graag samen op vakantie en hebben het geld er gewoon voor, ik vind het vervelend dat je dan allemaal haken en ogen ziet, terwijl ik het gewoon graag even wil vertellen omdat ik het zo leuk vind (iets in die trant). Misschien dat ze het dan, subtiel, wel begrijpt?
Gast- Gast
Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Ja maar sorry, het slaat toch ook nergens op. Je wilt op vakantie, maar je vriendin oppert dat je beter een huis kan kopen, + dat haar vriend ook 'al zo oud is' Kom nou, al wil ze het aan lolly's uitgeven, moet ze toch zelf weten? Ik word ook kriegelig vandat soort opmerkingen hoor.
Gast- Gast
Ik weet niet of je zoiets wel subtiel kan brengen. Tenminste als je het al vaker heb gedaan en dat kwam niet aan dan zal dit ook niet aankomen denk ik. Maar anders is de tip van Isabella een goede.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Ja maar sorry, het slaat toch ook nergens op. Je wilt op vakantie, maar je vriendin oppert dat je beter een huis kan kopen, + dat haar vriend ook 'al zo oud is' Kom nou, al wil ze het aan lolly's uitgeven, moet ze toch zelf weten? Ik word ook kriegelig vandat soort opmerkingen hoor.
Ik ook en als ik het stuk hierboven lees geloof ik dat dit misschien geen goede vriendschap voor mij zou zijn.
Iedere dag een mail + sms om te controleren of je aan het solliciteren bent? Als je daar zelf om gevraagd hebt is het wat anders, maar ik zou er dus helemaal gek van worden.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Helemaal mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, ik ben het wel met Jen eens. Maar soms heb ik ook dit soort gesprekken hoor, maar alleen als naar mijn mening gevraagd wordt, anders dan ben ik alleen maar blij dat iemand lekker leuke dingen gaat doen!
Gast- Gast
Ik heb vandaag voor de makkelijkste weg gekozen en gezegd dat we hiervoor ook genoeg spaargeld hebben. Vind het een beetje flauw van mezelf maar denk dat ik zoiets maar in een echt gesprek vertel i.p.v. via de mail want ik merk dat ik gewoon moeite heb om aardig te blijven nu.
Oja, dan durft ze overigens dit soort dingen niet te zeggen. Ben benieuwd wat voor mailtje er op volgt..
Oja, dan durft ze overigens dit soort dingen niet te zeggen. Ben benieuwd wat voor mailtje er op volgt..
SoGood- Ratel
Vreemde reactie van een vriendin.
Zo'n opmerkingen zou ik eigenlijk alleen accepteren van mijn ouders, dus ik zou meteen tegen haar zeggen dat ze mijn moeder niet is. Ik denk ook dat de vriendschap geen lang leven beschoren zou zijn.
Zo'n opmerkingen zou ik eigenlijk alleen accepteren van mijn ouders, dus ik zou meteen tegen haar zeggen dat ze mijn moeder niet is. Ik denk ook dat de vriendschap geen lang leven beschoren zou zijn.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Eens eens eens! Wat een belachelijk gedoe zeg. Net of leeftijd en huis kopen een must is.
Gast- Gast
We hebben al een koophuis (nou ja, appartement) maar dat is blijkbaar niet goed genoeg.CKC schreef:Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Eens eens eens! Wat een belachelijk gedoe zeg. Net of leeftijd en huis kopen een must is.
SoGood- Ratel
CKC schreef:Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Maar dan nog, dan bedoeld ze het toch niet onaardig, maar om mee te denken? Het is misschien té en ik zou het ook niet leuk vinden als een vriendin het zegt, want ik bepaal het zelf wel.
Gast- Gast
Dat ze het niet onaardig bedoelt verandert toch niks aan de irritatie?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind van wel. Al begrijp ik wel dat het een druppel is als ze altijd zo doet.
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat je zulke opmerkingen niet goed meer kan hebben na verloop van tijd. Voor mij zouden goedbedoelde adviezen en de irritatie die het bij mij opwekt ook los van elkaar kunnen staan overigens. De wijze waarop ik als volwassene mijn geld uitgeef, schaad ik niemand mee en zolang ik dus niemand (dus ook niet mijn vriendin) schade mee berokken, vind ik het ongepast van je vriendin dat ze ongevraagd telkens haar mening kenbaar wil maken. In dit opzicht heeft het geen enkele toegevoegde waarde.
Gast- Gast
Isabella schreef:CKC schreef:Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Maar dan nog, dan bedoeld ze het toch niet onaardig, maar om mee te denken? Het is misschien té en ik zou het ook niet leuk vinden als een vriendin het zegt, want ik bepaal het zelf wel.
Meedenken, meedenken? Waarover, ze heeft toch zeker niet om advies gevraagd? Hoezo meedenken? Ik snap het echt niet.
Gast- Gast
Ik vind het eerder als bemoeien overkomen dan constructief meedenken. Volgens mij heb je voor meedenken ook nog altijd voorafgaand een vraag nodig, namelijk of diegene er iets zinnigs over kan zeggen. Dat heeft Sogood niet gevraagd.
Gast- Gast
Guattari schreef:Ik vind het eerder als bemoeien overkomen dan constructief meedenken. Volgens mij heb je voor meedenken ook nog altijd voorafgaand een vraag nodig, namelijk of diegene er iets zinnigs over kan zeggen. Dat heeft Sogood niet gevraagd.
Precies, ze deelde gewoon iets leuks.
Gast- Gast
Ze klinkt een beetje jaloers. Heeft zij al wel een steady leven? Misschien zou ze soms wel willen jouw leven en vrijheid te hebben om geld aan dit soort leuke dingen uit te geven. Lijkt me wel erg vervelend!
Gast- Gast
+1 en je bent toch geen vriendinnen geworden omdat ze onaardig is.Isabella schreef:CKC schreef:Jen_ schreef:Isabella schreef:Maar ze bedoeld het volgens mij helemaal niet verkeerd. Is het niet zo dat jouw lontje ook gewoon heel kort is naar haar toe nu?
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Je kunt het idd gewoon aangeven, maar ben je haar zo'n uitleg schuldig dan? En om zoiets keer op keer te moeten uitleggen, word je snel zat van.Isabella schreef:Je kunt het toch gewoon aangeven. In het voorbeeld dat jij noemt over de vakantie, kun je toch gewoon zeggen van, lief dat je meedenkt, maar wij willen gewoon graag samen op vakantie en hebben het geld er gewoon voor, ik vind het vervelend dat je dan allemaal haken en ogen ziet, terwijl ik het gewoon graag even wil vertellen omdat ik het zo leuk vind (iets in die trant). Misschien dat ze het dan, subtiel, wel begrijpt?
Ik herken het wel van een vriendin van me, ik kan er heel slecht tegen. Steeds het gevoel dat je je moet verdedigen ofzo.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Pff, inderdaad, waar bemoeit zij zich mee. Misschien geeft zij wel veel geld uit aan meubels oid, dan ga je daar toch ook niks van zeggen? Iedereen moet toch zelf weten hoe je je geld uitgeeft?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waar bemoeit ze zich mee?
» Moeder gedraagt zich als 16
» Nieuwe vriendin van ex bemoeit zich met ons contact
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Schoonouders die zich moeien...
» Moeder gedraagt zich als 16
» Nieuwe vriendin van ex bemoeit zich met ons contact
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Schoonouders die zich moeien...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: