Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke maat?!

+17
Clapperdie
TukTuk
Parel
SarahKey
Muppetje
M@niek
Puggle
Earane
Happydobby
Tania
Fiwen
Liadan
-Ieniemienie-
Lejow
RYW
Bruintje Beer
Paper Crown
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Lejow vr 20 jul 2012 - 3:55

Ik heb voor B ook veel rompers met lange mouw.
Ze heeft er dan vaak een shirt overheen met korte mouwen!

En gewoon mouwtjes vasthouden als je er wat overheen doet!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Muppetje vr 20 jul 2012 - 3:58

Nog even over de deken met overtrek... Als je het rondom goed in kan stoppen mag het dus...

http://www.veiligslapen.info/producten-per-categorie-gerangschikt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Parel vr 20 jul 2012 - 4:01

PC, jij bedoeld een matje ónder zijn matras neem ik aan, sensormatje van Nannycare (bij ons volledig betaald door de verzekering). Dat leg je onder zijn matras en dat gaat af als hij 20 seconden of langer geen ademhaling registreert. Heel af en toe gaat hij overigens ook 'gewoon' af en als ze gaan bewegen, bed door kruipen, is het niet meer te doen dan gaat hij om de haverklap af!

Je hebt ook een matrashoes (en speciale matrasjes zelfs) van Aerosleep, dat zorgt ervoor dat een baby niet kan stikken als het zich naar zijn buik draait.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 4:03

Parel schreef:PC, jij bedoeld een matje ónder zijn matras neem ik aan, sensormatje van Nannycare (bij ons volledig betaald door de verzekering). Dat leg je onder zijn matras en dat gaat af als hij 20 seconden of langer geen ademhaling registreert. Heel af en toe gaat hij overigens ook 'gewoon' af en als ze gaan bewegen, bed door kruipen, is het niet meer te doen dan gaat hij om de haverklap af!

Je hebt ook een matrashoes (en speciale matrasjes zelfs) van Aerosleep, dat zorgt ervoor dat een baby niet kan stikken als het zich naar zijn buik draait.

Er is niet bewezen dat de aerosleep echt helpt tegen stikken. De matrasjes van aerosleep zijn ook niet speciaal, het zijn gewone matrasjes met zo'n aerosleep topper erbij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 4:21

Mijn zzoon heeft bijna geen rompers met lange mouwen aangehad. Maar ik hou er ook niet van om daar een shirt met korte mouwen overheen te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  SarahKey vr 20 jul 2012 - 4:26

Watermeloen schreef:Ik vond lange mouw fijner omdat het hier best koud kan zijn, maar jullie woning is erg goed geisoleerd neem ik aan.
(nieuwbouw) dus dan is korte mouw denk ik voldoende.

De lange mouw rompers hield ik altijd vast met het aantrekken van het shirt, dan stropte het niet op.

Zo deed ik het ook.

Niet elke mini baby kan zichzelf nog goed op temperatuur houden. Hoe goed je huis ook is geisoleerd en hoe warm je de kachel ook hebt staan. Hier stond de eerste week de kachel standaard op 22 graden. Phff wij hadden stukke neuzen van de droogte Laughing en was blij dat hij met een paar dagen zichzelf warm kon houden. De kruiken waren al snel weg ondanks dat het buiten toen héél koud was en er sneeuw lag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  TukTuk vr 20 jul 2012 - 4:31

Tania schreef:
Parel schreef:PC, jij bedoeld een matje ónder zijn matras neem ik aan, sensormatje van Nannycare (bij ons volledig betaald door de verzekering). Dat leg je onder zijn matras en dat gaat af als hij 20 seconden of langer geen ademhaling registreert. Heel af en toe gaat hij overigens ook 'gewoon' af en als ze gaan bewegen, bed door kruipen, is het niet meer te doen dan gaat hij om de haverklap af!

Je hebt ook een matrashoes (en speciale matrasjes zelfs) van Aerosleep, dat zorgt ervoor dat een baby niet kan stikken als het zich naar zijn buik draait.

Er is niet bewezen dat de aerosleep echt helpt tegen stikken. De matrasjes van aerosleep zijn ook niet speciaal, het zijn gewone matrasjes met zo'n aerosleep topper erbij.

Volgens mij zijn er ook volledige aerosleep matrasjes toch? Dus geen topper die je nog op een ander matras moet leggen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 4:33

AngelNyn schreef:
Tania schreef:
Parel schreef:PC, jij bedoeld een matje ónder zijn matras neem ik aan, sensormatje van Nannycare (bij ons volledig betaald door de verzekering). Dat leg je onder zijn matras en dat gaat af als hij 20 seconden of langer geen ademhaling registreert. Heel af en toe gaat hij overigens ook 'gewoon' af en als ze gaan bewegen, bed door kruipen, is het niet meer te doen dan gaat hij om de haverklap af!

Je hebt ook een matrashoes (en speciale matrasjes zelfs) van Aerosleep, dat zorgt ervoor dat een baby niet kan stikken als het zich naar zijn buik draait.

Er is niet bewezen dat de aerosleep echt helpt tegen stikken. De matrasjes van aerosleep zijn ook niet speciaal, het zijn gewone matrasjes met zo'n aerosleep topper erbij.

Volgens mij zijn er ook volledige aerosleep matrasjes toch? Dus geen topper die je nog op een ander matras moet leggen.

Nee, ik heb voor allebei een aerosleepmatrasje en dat is gewoon een los schuimmatras en dan zit er een aerosleepmatje bij.

Edit, dat zou ook niet kunnen want je moet de aerosleep wel in de wasmachine kunnen doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 4:38

Lejow schreef:B is nu gecorrigeerd 3 maanden en past nu eigenlijk pas 62. Ze past ook nog veel dingen in 56!
Van 62 zijn de mouwtjes nog vaak te lang.

toen onze dochter 3 maanden was, zat ze al zo ongeveer in maat 68!


Lange mouw rompers vind ik trouwens helemaal niet fijn, hebben we voor deze baby ook niet aangeschaft. Persoonlijk vind ik het ook een beetje onzin. Ook in de winter heb je het binnen zo'n 20 graden met een kleine baby. Een mouwloze romper met een truitje is dan ook wel warm genoeg. Heel in het begin misschien niet, maar toen lag onze dochter vaak nog in wikkeldekens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  M@niek vr 20 jul 2012 - 4:59

Muppetje schreef:
M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Deze snap ik niet helemaal.

En Tanja, hoe zouden ze erin kunnen kruipen dan? De opening zit toch onderin en zeker in het begin helemaal onder het matras?

Nou je hebt toch dunne of dikke dekentjes. Toen F net geboren was had ik een heel dun dekentje erop liggen en nu met het koude weer een dik dekentje maar ze is nu oud genoeg om dit weg te slaan, het dekentje is bijna net zo dik als een dekbedje zeg maar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Clapperdie vr 20 jul 2012 - 5:00

Lastig is het he PC!

Ik denk dat je gewoon niet te veel moet aanschaffen in kleinere maatjes en gewoon moet wachten tot de kleine geboren is.

T. was bij zijn geboorte 4300 gram, vrij flink dus. Hij heeft 4 weken maat 50/56 aangehad en daarna tot zeker wel 3 maanden maat 56. Nu weegt hij ongeveer 7250 gram draagt nu 4 weken maat 62 waarvan sommige broekjes nog echt te lang zijn.

Ook hebben wij wat lichte kleding (licht blauw of licht grijs) en dat staat hem niet zo leuk. Donkere kleuren staan veel beter bij T. Maar dat kun je van te voren natuurlijk niet weten.

Maat 56 zit je denk ik zoiezo wel goed mee maar met grotere maten zou ik proberen zo min mogelijk seizoensgebonden kleding aanschaffen.

Oh en over rompers. Onder kleding draagt T altijd zonder mouw. Als hij gaat slapen dan draagt hij een romper met lange/korte mouw met een broekje in zijn slaapzak of bij heel warm weer zonder broekje in de slaapzak.
Als het heel koud is doe ik liever een vestje aan. Mocht hij het te warm hebben dan is dat zo uit.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Vieze oogjes

Bericht  Puggle vr 20 jul 2012 - 5:07

.


Laatst aangepast door Puggle op vr 20 jul 2012 - 5:09; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Muppetje vr 20 jul 2012 - 5:08

M@niek schreef:
Muppetje schreef:
M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Deze snap ik niet helemaal.

En Tanja, hoe zouden ze erin kunnen kruipen dan? De opening zit toch onderin en zeker in het begin helemaal onder het matras?

Nou je hebt toch dunne of dikke dekentjes. Toen F net geboren was had ik een heel dun dekentje erop liggen en nu met het koude weer een dik dekentje maar ze is nu oud genoeg om dit weg te slaan, het dekentje is bijna net zo dik als een dekbedje zeg maar.

Oh, nee het dekentje is niet zo dik en goed rondom ingestopt...

Welke maat?! - Pagina 3 Foto-O6PKLJJP

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Supertalentje vr 20 jul 2012 - 6:07

Ik hou ook niet van dat verzuipen in kleding, zoon was 3090 gram en 48 cm en we hebben snel maat 46-48 gekocht. Maat 50-56 kon hij 3 maanden aan.

Ik vind lange rompers een uitkomst. Zoon draagt veel bloesjes, ook met spencer, maar dan vind ik de bloesjes te dun bij de armen dus dan is een lange mouw warmer. En ik heb ook shirtjes gekocht voor de geboorte in maat 62 en toen hij het pastte was het nog te koud, dus doe ik er een lange mouw onder. Met dit weer slaapt kleine man in een hele dunne slaapzak met laken, maar zn armen doet hij altijd boven de dekens, dus trek ik hem savonds een lange mouw aan.

Ik vind Noppies wel klein vallen, Mexx ook en Benneton ook.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  SarahKey vr 20 jul 2012 - 6:22

trouwens, ik las dat je de spencer weer uit het winkelmandje hebt gekiept. Zou er toch 1 kopen Welke maat?! - Pagina 3 827601 I love you
Nu is het ook zomer maar heb vorige week nog twee keer een spencer aangedaan bij S. Was best fris sommige dagen en dan kan een spencer goed. Ik ben echt fan van spencers I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  PiP vr 20 jul 2012 - 7:23

F woog 3700gr en was 49 cm lang
S woog 4175gr en is 53cm lang
Mijn man en ik zijn beide 1.76

Het zegt dus niet echt wat voor een kind je krijgt aan de hand van je eigen lengte.

F heeft nog wel even haar 50 pakje aangekund en 56 zat ruim.
Bij S zit 56 meteen al mooi, pakje 50 wat hij heeft kan hij net aan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  ekjir@M vr 20 jul 2012 - 10:37

Lejow schreef:Veel dingen van Hema hebben trouwens echt een belabberde pasvorm vind ik!
Ze had dat bekende pakje, met bloemetjes mouwen, overslag en de twee poppetjes op de voorkant, nou der schouders hingen op de ellebogen haha!
Ja noppies 56 is wel echt te klein ja.

haha mijn dochter is dus niet de enige waarbij hema zwaar belabberd zit... Bij m'n zoon zat hema als gegoten maar bij m'n dochter hangt alles op d'r ellebogen. Vooral de rompers met lange mouwen en het bekende overslag shirtje met de bloemetjes (die is nu in gebruik als poetsdoek wat een onding).

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Twellie vr 20 jul 2012 - 10:43

Paper Crown schreef:
Bruintje Beer schreef:Noppies valt klein.
Mijn dochter is begonnen met maat 50. Zoontje die heeft nog maat 44 aangehad.

Of iedere baby maat 50 past is de vraag maar de gemiddelde baby is 3500 gram en rond 51 cm. Dan is maat 50 perfect.

Ik gok dat wij (ik 164cm en man 178cm) geen grote kinderen zullen krijgen haha. Is Noppies maat 50 dan te klein?

Dat zegt niet zoveel, wij zijn van ongeveer de lengte, ik ben net twee centimeter groter dan jou. Ik heb twee kolossale meiden op de wereld gezet smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 3 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum