Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke maat?!

+17
Clapperdie
TukTuk
Parel
SarahKey
Muppetje
M@niek
Puggle
Earane
Happydobby
Tania
Fiwen
Liadan
-Ieniemienie-
Lejow
RYW
Bruintje Beer
Paper Crown
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 2:02

Lejow schreef:Ik zeg: Gewoon shoppen PC Welke maat?! - Pagina 2 561177
En anders gewoon verkopen hier op het forum en op marktplaats, of weggeven whahahahaha Very Happy
Ik vond (vind..) het shoppen ook zo leuk!

B is kort en euhm proppig haha Very Happy
Veel dingen van Hema hebben trouwens echt een belabberde pasvorm vind ik!
Ze had dat bekende pakje, met bloemetjes mouwen, overslag en de twee poppetjes op de voorkant, nou der schouders hingen op de ellebogen haha!
Ja noppies 56 is wel echt te klein ja.

Ik heb van iemand hema kleertjes gehad voor mijn zoontje..allemaal bruin/grijs TE lelijk. Dat trek ik hem niet aan!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:03

Ik zou de dingen die je wilt hebben gewoon lekker kopen. Niets is heerlijker dan weg te dromen bij die schattige kleertjes met de vraag hoe het hem zal staan. En het is ook echt heerlijk om als hij wat groter is, hem op foto terug te zien in die leuke kleding. En shoppen is ook gewoon leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 2:09

Eh, is dit OK voor zijn bedje? Qua maat?
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/bed/dekbedovertrekset-dieren-%2833328000-33328000-15.00%29?lineitemid=b7d4689a-cb4a-46cb-bc3a-862d377d8479
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Earane vr 20 jul 2012 - 2:13

A. heeft nog best lang in maat 50/56 gezeten. Ze was dan wel net 6 pond bij de geboorte. Had zeker wel 5 setjes kleding in maat 50. Nu draagt ze voornamelijk maat 62 en 68.

@ Lejow: Dat pakje van de HEMA heb ik hier ook! Het truitje is maat 56 en nog steeds veel te breed. Het broekje zal nu nog steeds te breed zijn (en veel te kort inmiddels Wink) Echt een rare pasvorm inderdaad.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  -Ieniemienie- vr 20 jul 2012 - 2:15

Paper Crown schreef:Eh, is dit OK voor zijn bedje? Qua maat?
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/bed/dekbedovertrekset-dieren-%2833328000-33328000-15.00%29?lineitemid=b7d4689a-cb4a-46cb-bc3a-862d377d8479
Kwa maat is dit goed. Je moet alleen even kijken of je een deken wil met overtrek, of een deken met een lakentje.
Daar zit verschil in
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 2:17

-Ieniemienie- schreef:
Paper Crown schreef:Eh, is dit OK voor zijn bedje? Qua maat?
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/bed/dekbedovertrekset-dieren-%2833328000-33328000-15.00%29?lineitemid=b7d4689a-cb4a-46cb-bc3a-862d377d8479
Kwa maat is dit goed. Je moet alleen even kijken of je een deken wil met overtrek, of een deken met een lakentje.
Daar zit verschil in

Wat is het verschil? Hier stop ik toch het dekentje in?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Puggle vr 20 jul 2012 - 2:46

Ik had 3 setjes in maat 50 voor l.oïs. Die ze overigens nog steeds wel past nu. Al geef ik ze niet meer aan. Ze past nu redelijk goed in 56 en zoals ik het nu zie blijft dit ook nog wel een tijdje, omdat het vrij ruim is nog. Ze was 51 cm en 3570 bij de geboorte.

Overigens vind ik het wel per winkel erg verschillen, zo vind ik de Hema in 56 erg groot, want in die dingen kan ze nu echt zwemmen. Ik hou er ook niet van mouwen om te slaan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  M@niek vr 20 jul 2012 - 3:10

Paper Crown schreef:
-Ieniemienie- schreef:
Paper Crown schreef:Eh, is dit OK voor zijn bedje? Qua maat?
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/bed/dekbedovertrekset-dieren-%2833328000-33328000-15.00%29?lineitemid=b7d4689a-cb4a-46cb-bc3a-862d377d8479
Kwa maat is dit goed. Je moet alleen even kijken of je een deken wil met overtrek, of een deken met een lakentje.
Daar zit verschil in

Wat is het verschil? Hier stop ik toch het dekentje in?

Dat overtrekje heb ik ook. Maar onthou wel dat dit echt een dekbedovertrek is en dat als ze nog baby zijn er absoluut geen dekentje in mag! Je kunt dus beter een ledikantlakentje nemen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:14

Leuk dekbedovertrek, maar niet gebruiken voor een baby. Eerst deken met laken..

Mijn zoon woog 3kilo bij de geboorte en was 50 cm lang en die heeft volgens mij echt wel 2 maanden in 50/56 gezeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 3:16

Bedoelen jullie lakentje los en dekentje los en dan strak ingestopt?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Muppetje vr 20 jul 2012 - 3:17

Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  M@niek vr 20 jul 2012 - 3:18

Paper Crown schreef:Bedoelen jullie lakentje los en dekentje los en dan strak ingestopt?

Ja idd dat je zeg maar het voorste gedeelte over het dekentje heenslaat. Meestal staan er altijd leuke opdrukjes en of teksten op.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 3:18

M@niek schreef:
Paper Crown schreef:
-Ieniemienie- schreef:
Paper Crown schreef:Eh, is dit OK voor zijn bedje? Qua maat?
http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/bed/dekbedovertrekset-dieren-%2833328000-33328000-15.00%29?lineitemid=b7d4689a-cb4a-46cb-bc3a-862d377d8479
Kwa maat is dit goed. Je moet alleen even kijken of je een deken wil met overtrek, of een deken met een lakentje.
Daar zit verschil in

Wat is het verschil? Hier stop ik toch het dekentje in?

Dat overtrekje heb ik ook. Maar onthou wel dat dit echt een dekbedovertrek is en dat als ze nog baby zijn er absoluut geen dekentje in mag! Je kunt dus beter een ledikantlakentje nemen.

Er mag wel een dekentje in, alleen geen dubbele deken en je moet zorgen dat de baby niet in het dekbedhoesje kan kruipen. Dus bijvoorbeeld klittenband erop maken ofzo (of niet als je het zelf niet nodig vindt).

De maat is prima, maar je moet even kijken welk dekentje je wil hebben en hoe groot je ledikant is. Ik heb voor M. een ledikant van 70x140 en daarvoor vind ik haar deken van 100x135 eigenlijk net te smal om goed in te kunnen stoppen. Dan zou ik volgende keer een iets groter dekentje kopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  M@niek vr 20 jul 2012 - 3:19

Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Puggle vr 20 jul 2012 - 3:23

M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Hier ook gewoon een laken met een katoenen deken. Ik merk dat ik nu al vaak kijk of ze er toch niet onder kan enz. Embarassed dus een dekbedovertrek zou ik nooit doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 3:24

Puggle schreef:
M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Hier ook gewoon een laken met een katoenen deken. Ik merk dat ik nu al vaak kijk of ze er toch niet onder kan enz. Embarassed dus een dekbedovertrek zou ik nooit doen.

Ik snap het! ik denk dat ik voor de meest veilige manier ga. Ik wil trouwens ook zo'n matras wat gaat piepen als hij niet meer (klop het af!!) ademt, hoe heet dat ding?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 3:25

Waar zijn jullie zo bang voor bij een overtrekje dan? Ik kan een overtrek met deken echt veel makkelijker strak instoppen dan een losse deken met laken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Muppetje vr 20 jul 2012 - 3:25

M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Deze snap ik niet helemaal.

En Tanja, hoe zouden ze erin kunnen kruipen dan? De opening zit toch onderin en zeker in het begin helemaal onder het matras?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Muppetje vr 20 jul 2012 - 3:26

Tania schreef:Waar zijn jullie zo bang voor bij een overtrekje dan? Ik kan een overtrek met deken echt veel makkelijker strak instoppen dan een losse deken met laken.

Ja ik krijg het ook heel strak

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Tania vr 20 jul 2012 - 3:27

Muppetje schreef:
M@niek schreef:
Muppetje schreef:Een deken met een overtrekje kan gewoon hoor. Ik heb ook een deken (zo'n veilige vellux deken) met overtrekje, lees dat dat kan. Als je maar geen dekbed neemt....

Het ligt er natuurlijk aan hoe dik het dekentje is, als het net zo dik is als een dekbed zou ik het persoonlijk nooit doen.

Deze snap ik niet helemaal.

En Tanja, hoe zouden ze erin kunnen kruipen dan? De opening zit toch onderin en zeker in het begin helemaal onder het matras?

Uhm ja dat vraag ik me ook af daarom heb ik het ook niet dicht gemaakt Wink
Maar als kindjes wat ouders zijn kunnen ze natuurlijk makkelijk de dekens lostrekken en door het bed heen kruipen dus dan zou het theoretisch gezien misschien wel kunnen gebeuren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  SarahKey vr 20 jul 2012 - 3:34

S heeft nog een maand in maat 50 gezeten. Was op het laatst helemaal klaar met die paar pakjes wat ik had. Voor een volgende keer haal ik wat meer maat 50 in huis. (en zul je zien word dat een grote baby haha) En ik zou genoeg rompertjes met lange mouw halen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 3:47

SarahKey schreef:S heeft nog een maand in maat 50 gezeten. Was op het laatst helemaal klaar met die paar pakjes wat ik had. Voor een volgende keer haal ik wat meer maat 50 in huis. (en zul je zien word dat een grote baby haha) En ik zou genoeg rompertjes met lange mouw halen.

Is korte mouw niet beter? van die singlet achtige? als ik er iets overheen doe dan kruipt dat toch omhoog? Welke maat?! - Pagina 2 878948377
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:51

Ik vond lange mouw fijner omdat het hier best koud kan zijn, maar jullie woning is erg goed geisoleerd neem ik aan.
(nieuwbouw) dus dan is korte mouw denk ik voldoende.

De lange mouw rompers hield ik altijd vast met het aantrekken van het shirt, dan stropte het niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 3:54

Ja, het nieuwe huis is ook enorm goed geisoleerd en we zullen ook lekker warm de verwarming voor hem aan doen natuurlijk, en buiten zorg ik voor goede kleertjes.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:55

Ja, dan is korte mouw wel voldoende hoor.
De eerste dagen als je hem vast hebt of in de box wil leggen ligt er toch nog een dekentje over hem heen.
En in de wandelwagen een jasje/vestje aan met een lakentje+deken dan is dat ook genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat?! - Pagina 2 Empty Re: Welke maat?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum