Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoentjes, welke maat?

+3
TukTuk
Susan
Annemie
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Schoentjes, welke maat?

Bericht  Annemie vr 24 jun 2011 - 6:58

Misschien een hele domme vraag Embarassed , maar hoe weet je dan welke maat schoentjes je baby/dreumes heeft, zijn daar standaard maten voor net zoals bij kleertjes of moet je de schoenzool gewoon tegen het voetje houden? Of moet je de voetjes gewoon opmeten?

Alvast bedankt!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 7:02

Ik zou in de winkel gewoon even om advies vragen, of wilde je ze online bestellen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 7:03

http://www.leerwiki.nl/Maattabel_voor_de_baby_peuter_of_kleuter

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk vr 24 jun 2011 - 7:05

De voet overtekenen op karton en dan dit opmeten, volgens mij moet je er dan nog een halve cm bij op tellen maar dat kan je wel vinden op internet. De beste manier om een schoentje te passen is om te kijken of je dat uitgeknipte stuk karton in een schoentje kan krijgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Annemie vr 24 jun 2011 - 7:11

Ok, ja ik wilde idd online kijken, maar misschien kan ik beter gewoon eens in de winkel kijken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Annemie vr 24 jun 2011 - 7:14

FoolishSam schreef:http://www.leerwiki.nl/Maattabel_voor_de_baby_peuter_of_kleuter

Die is wel handig.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  meisjesmama vr 24 jun 2011 - 7:48

Ik heb ze laten opmeten want mijn jongste dochter heeft best grote voeten voor haar leeftijd.

Zie dat je zoontje zondag 1 word, grappig mijn oudste word dan 4. Alvast gefeliciteerd!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:27

Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk vr 24 jun 2011 - 10:28

_Nera_ schreef:Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Dat is echt onzin hoor... Door wie wordt dat aangeraden?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 10:36

Een maat groter nemen is juist NIET goed! Je moet een schoentje hebben dat goed past, echt geen maat groter. Dat is helemaal niet goed voor de voetjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  loesje vr 24 jun 2011 - 19:22

ik kan je niet echt helpen maar kan alleen zeggen dat alex nu maat 15/16 heeft en robin met 1 jaar maat 18 had en dat het dus per kindje kan verschillen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 22:57

Dat van 1 maat groter wordt gedaan omdat je anders eens in de zoveel maanden nieuwe schoenen aan kunt schaffen en geloof me, dat wil je echt niet. Schoenen zijn namelijk hartstikke duur.

Ik zou gewoon in de winkel op laten meten. Dan weet je de maat en zou je ze online kunnen bestellen. Ik zou dat echter nooit doen, de ene maat 18 is de andere maat 18 niet. De een valt klein uit, de ander breed en groot. Ik koop de schoenen gewoon in de winkel zodat ik (of een verkoopster) kan voelen hoe de schoenen zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk vr 24 jun 2011 - 23:06

Lieskuh schreef:Dat van 1 maat groter wordt gedaan omdat je anders eens in de zoveel maanden nieuwe schoenen aan kunt schaffen en geloof me, dat wil je echt niet. Schoenen zijn namelijk hartstikke duur.

Ik zou gewoon in de winkel op laten meten. Dan weet je de maat en zou je ze online kunnen bestellen. Ik zou dat echter nooit doen, de ene maat 18 is de andere maat 18 niet. De een valt klein uit, de ander breed en groot. Ik koop de schoenen gewoon in de winkel zodat ik (of een verkoopster) kan voelen hoe de schoenen zitten.

Dat is een keuze die iedereen zelf moeten weten uiteraard. Persoonlijk zou ik liever wat vaker nieuwe schoentjes kopen dan de kans lopen op het verpesten van de voeten en/of de ontwikkeling van het looppatroon van mijn kindje.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 23:12

AngelNyn schreef:
Lieskuh schreef:Dat van 1 maat groter wordt gedaan omdat je anders eens in de zoveel maanden nieuwe schoenen aan kunt schaffen en geloof me, dat wil je echt niet. Schoenen zijn namelijk hartstikke duur.

Ik zou gewoon in de winkel op laten meten. Dan weet je de maat en zou je ze online kunnen bestellen. Ik zou dat echter nooit doen, de ene maat 18 is de andere maat 18 niet. De een valt klein uit, de ander breed en groot. Ik koop de schoenen gewoon in de winkel zodat ik (of een verkoopster) kan voelen hoe de schoenen zitten.

Dat is een keuze die iedereen zelf moeten weten uiteraard. Persoonlijk zou ik liever wat vaker nieuwe schoentjes kopen dan de kans lopen op het verpesten van de voeten en/of de ontwikkeling van het looppatroon van mijn kindje.

+1. Ik koop schoenen gewoon in de juiste maat en als dat betekent dat ik een paar maanden later weer nieuwe moet kopen dan is dat maar zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:23

Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Dat is een keuze die iedereen zelf moeten weten uiteraard. Persoonlijk zou ik liever wat vaker nieuwe schoentjes kopen dan de kans lopen op het verpesten van de voeten en/of de ontwikkeling van het looppatroon van mijn kindje.

+1. Ik koop schoenen gewoon in de juiste maat en als dat betekent dat ik een paar maanden later weer nieuwe moet kopen dan is dat maar zo.

+2. Ik koop haar kleren ook niet een maat groter omdat ze er over een paar maanden anders weer is uitgegroeid. Echt een onzinargument. Schoenen zijn duur, ja. Maar als je de voeten van je kindje verpest ben je verder van huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:31

Alex schreef:
Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Dat is een keuze die iedereen zelf moeten weten uiteraard. Persoonlijk zou ik liever wat vaker nieuwe schoentjes kopen dan de kans lopen op het verpesten van de voeten en/of de ontwikkeling van het looppatroon van mijn kindje.

+1. Ik koop schoenen gewoon in de juiste maat en als dat betekent dat ik een paar maanden later weer nieuwe moet kopen dan is dat maar zo.

+2. Ik koop haar kleren ook niet een maat groter omdat ze er over een paar maanden anders weer is uitgegroeid. Echt een onzinargument. Schoenen zijn duur, ja. Maar als je de voeten van je kindje verpest ben je verder van huis.

+1.
Ik zou ook nooit schoentjes via Internet kopen. Tenzij het gewoon van die slofjes zijn.
H. heeft enorm smalle voetjes en het ene model schoen is het andere niet.

Loopt hij eigenlijk al?
Anders is het sowieso slecht om al echte schoentjes aan te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:33

AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Dat is echt onzin hoor... Door wie wordt dat aangeraden?

Dat werd aangeraden door de verkoper. Ben in meerdere winkels geweest en ze zeiden allemaal hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk vr 24 jun 2011 - 23:36

_Nera_ schreef:
AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Dat is echt onzin hoor... Door wie wordt dat aangeraden?

Dat werd aangeraden door de verkoper. Ben in meerdere winkels geweest en ze zeiden allemaal hetzelfde.

Sorry ik neem een verkoopster niet zo heel serieus eerlijk gezegd, ik snap dat je daar als consument gewoon op vertrouwd, maar ik neem het advies wat ik tijdens mijn studie krijg toch een stuk serieuzer.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:38

AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:
AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Dat is echt onzin hoor... Door wie wordt dat aangeraden?

Dat werd aangeraden door de verkoper. Ben in meerdere winkels geweest en ze zeiden allemaal hetzelfde.

Sorry ik neem een verkoopster niet zo heel serieus eerlijk gezegd, ik snap dat je daar als consument gewoon op vertrouwd, maar ik neem het advies wat ik tijdens mijn studie krijg toch een stuk serieuzer.

Wat voor studie heb je gedaan dan als ik vragen mag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk vr 24 jun 2011 - 23:52

_Nera_ schreef:
AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:
AngelNyn schreef:
_Nera_ schreef:Als je zeker wil weten dat je de goede maat hebt, zou ik het in de winkel laten opmeten. Heb ik laatst ook gedaan, mijn zoontje heeft nu maat 18. Er wordt wel aangeraden om 1 maat groter te nemen dan ze eigenlijk hebben ivm ruimte voorin de schoen, bewegingen en ontwikkeling vd voet etc..

Dat is echt onzin hoor... Door wie wordt dat aangeraden?

Dat werd aangeraden door de verkoper. Ben in meerdere winkels geweest en ze zeiden allemaal hetzelfde.

Sorry ik neem een verkoopster niet zo heel serieus eerlijk gezegd, ik snap dat je daar als consument gewoon op vertrouwd, maar ik neem het advies wat ik tijdens mijn studie krijg toch een stuk serieuzer.

Wat voor studie heb je gedaan dan als ik vragen mag?

Ik studeer nog, doe orthopedische technologie. 1 van de richtingen is orthopedische schoentechnologie, we leren over het aanmeten van onder andere (orthopedisch) schoeisel, maar hebben ook allerlei pathologieën behandeld van (kinder)voeten.
Van onze docenten hebben we ook het advies gekregen over kinderschoenen, onder andere dat je ze dus niet op de groei moet kopen, heb laatst op het forum ook al dit lijstje met tips etc gepost:

Controle:
– Teken voet uit op een
stuk karton, leg deze
dan in de schoen

En nog wat algemene "regels" en tips:

1. een kindervoet is in de groei en daarom (zeer) kwetsbaar.
2. kindervoeten bestaan nog voor een groot gedeelte uit kraakbeen. Ze
kunnen dus gemakkelijk misvormen.
3. slecht passende schoenen (te groot, te klein, te smal, te breed enz.)
kunnen voetveranderingen in de hand werken. De bijbehorende
klachten openbaren zich op latere leeftijd.
4. kleine kinderen hebben een hoge pijngrens en geven vaak niet aan
wanneer schoenen niet goed zitten.
5. niet passende schoenen verstoren de natuurlijke loopbeweging en
beïnvloeden de lichaamshouding. Dragen kinderen te kleine of slecht
passende schoenen, dan kan dat allerlei vervelende klachten tot gevolg
hebben. Denk daarbij aan het naar binnen groeien van de grote teen,
hamertenen, de beruchte knikvoet. Maar je kunt ook denken aan
huidproblemen. Likdoorns en zelfs voetschimmel als een schoen niet
van leer gemaakt is.

Kinderschoenen
1. de schoenen, in het bijzonder de zolen, dienen
soepel en niet te zwaar te zijn.
2. de teentjes hebben veel ruimte nodig in de lengte,
breedte en hoogte, zodat ze grijpbewegingen
kunnen maken. (Dit is dus iets anders als op de groei kopen)
3. in ventilerend materiaal kunnen de voeten veel
beter ademen. Kies daarom beslist voor leren
schoenen.
4. de loopzool mag niet te glad zijn.
5. bij voorkeur schoenen met vetersluiting
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Susan vr 24 jun 2011 - 23:59

Schoentjes moeten ook weer niet té flexibel zijn als het kind al goed loopt, toch? Ik had laatst een paar schoentjes voor Yrsa uitgezocht en ik had al afgerekend toen de verkoopster opeens vroeg of ze eigenlijk al kan lopen. Yrsa is klein en ziet er nogal jong uit, vandaar dat ze waarschijnlijk dachten dat ze net rond een jaar was en het niet hadden opgemerkt, maar ze is 20 maanden en loopt al sinds haar verjaardag, toen bleek dus dat de schoentjes die ik had uitgezocht helemaal niet goed waren en geschikt voor kindjes die net gingen lopen. Gelukkig hadden ze bijna dezelfde schoentjes met een zooltje dat wel geschikt was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  TukTuk za 25 jun 2011 - 0:11

Susan schreef:Schoentjes moeten ook weer niet té flexibel zijn als het kind al goed loopt, toch? Ik had laatst een paar schoentjes voor Yrsa uitgezocht en ik had al afgerekend toen de verkoopster opeens vroeg of ze eigenlijk al kan lopen. Yrsa is klein en ziet er nogal jong uit, vandaar dat ze waarschijnlijk dachten dat ze net rond een jaar was en het niet hadden opgemerkt, maar ze is 20 maanden en loopt al sinds haar verjaardag, toen bleek dus dat de schoentjes die ik had uitgezocht helemaal niet goed waren en geschikt voor kindjes die net gingen lopen. Gelukkig hadden ze bijna dezelfde schoentjes met een zooltje dat wel geschikt was.

Hmm dat weet ik niet precies.. Zolang de zool bij de overgang naar de tenen buigt is het goed. Allstars bijvoorbeeld hebben ook een flexibele zool, maar als je die dubbel vouwt, dan vouwen ze onder de voet dubbel, maar als je een goede schoen vast hebt, en probeert hem dubbel te vouwen, moet hij op het punt van de bal van de voet/overgang naar de tenen buigen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor schoentjes je dan op dat moment uitgezocht had, bij ons is in ieder geval alleen besproken dat zolen soepel moeten zijn, niet te zwaar en dus echt op dat punt wat ik net zei moet buigen.

En dus niet dat je voor een stuggere zool moet gaan zodra ze beter lopen. Maar dat zou goed kunnen, dat weet ik eerlijk gezegd echt niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Susan za 25 jun 2011 - 0:18

Ze buigen bij de overgang van de voet, de zolen zijn ook wel flexibel, maar de zolen van die andere waren zachter en dunner. Volgens de verkoopster zou haar voet daarmee teveel de grond raken tijdens het lopen. Het zijn trouwens ballerina's van Clarks.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Annemie za 25 jun 2011 - 0:22

Dankjewel meisjesmama, jij ook alvast gefeliciteerd met je dochter.

Nee, ik koop nog geen schoenen, ik wacht tot hij kan lopen, anders vind ik het zonde van het geld, want hij heeft er dan toch niks aan, maar vroeg het me gewoon af.
Mijn schoonzusje koopt altijd 2e hands schoentjes van Marktplaats, is dat dan ook slecht?? Omdat ze misschien dan al een beetje gevormd zijn naar de voeten van het kindje van wie ze geweest zijn?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 0:24

Dat is heel erg slecht! 2e Hands schoenen.
Ik snap echt niet dat mensen dat voor hun kinderen doen eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoentjes, welke maat? Empty Re: Schoentjes, welke maat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum