Welke maat winterjas?
+16
teletascha
Novalee
Annie24
Limburg85
Poisongirl
Printje
Susan
Coco
PapillonRose
pindaatje
Tania
Koetjeboe
Flower_L
Kat1980
duckie
Spring
20 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Welke maat winterjas?
Ik heb vanmiddag voor mijn dochter een winterjas gekocht.
Mijn dochter is van begin februari.
Ze heeft erg lang in 62 gezeten en zit nu een tijdje in 68. Ik vind het erg moeilijk welke maat ik moet kopen..
Ze heeft van de hema in vestjes maat 74 omdat ze die ook als vestje aan heeft.
Ik heb van het jasje maat 80 mee genomen maar deze zit echt nog wel wijd hoor...
Hoe bereken jij de maat voor een winterjas?
Mijn dochter is van begin februari.
Ze heeft erg lang in 62 gezeten en zit nu een tijdje in 68. Ik vind het erg moeilijk welke maat ik moet kopen..
Ze heeft van de hema in vestjes maat 74 omdat ze die ook als vestje aan heeft.
Ik heb van het jasje maat 80 mee genomen maar deze zit echt nog wel wijd hoor...
Hoe bereken jij de maat voor een winterjas?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke maat winterjas?
mijn dochtertje is van half december en zit nu in maatje 68 en soms 74
vond het ook erg lastig qua maat maar ik heb een maatje 80 meegenomen, ben bang dat 86 echt veel te groot zou zijn...
vond het ook erg lastig qua maat maar ik heb een maatje 80 meegenomen, ben bang dat 86 echt veel te groot zou zijn...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ja lastig is het he. Ik ga er van uit dat ze hem draagt van oktober/november tot eind winter, begin lente.
Hij was er ook nog wel in 74 maar er zat maar minimaal verschil in de maten..
Ze heeft hem nu gepast met een zomerpakje aan, haha. Dus ja, dan is is ergggg ruim.
Hm, zit zo te twijfelen om die 74 te kopen.. maar aan de andere kant, als het amper scheelt, kan ik beter de 80 houden, toch?
Het is ook een vrij wijd modelletje, en L is vrij smal.
Hij was er ook nog wel in 74 maar er zat maar minimaal verschil in de maten..
Ze heeft hem nu gepast met een zomerpakje aan, haha. Dus ja, dan is is ergggg ruim.
Hm, zit zo te twijfelen om die 74 te kopen.. maar aan de andere kant, als het amper scheelt, kan ik beter de 80 houden, toch?
Het is ook een vrij wijd modelletje, en L is vrij smal.
Spring- Kletskop
ik vond het ook erg lastig, heb hem niet gepast maar dacht als ik 74 doe dan zit ie aan het eind van de winter denk ik klein en ik wil eigenlijk dat ze er de hele winter mee doet... mocht hij toch te klein worden kan ik dan altijd nog kijken wat ik doe maar denk voor nu dat het zo wel goed is (hoop ik)
als het idd weinig scheelt en ze nu al 68 aan heeft... zou ik hem denk ik houden...
als het idd weinig scheelt en ze nu al 68 aan heeft... zou ik hem denk ik houden...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ja idd. Dat is ook zo. Er moet ook een truitje onder aan passen, en het moet ook niet te strak zitten, dat is ook niet fijn. Ik heb zelf mijn jassen ook wat groter.
Wat doen andere forummama's?
Wat doen andere forummama's?
Spring- Kletskop
Mijn zoontje zit nu net in maat 74 en heb dus ook een maat 74 jas gekocht. Van zijn oudere broer heb ik nog een winterjas in maat 80 liggen, dus die kan hij daarna nog aan. Als ik die andere jas niet had gehad dan had ik denk ik een maat 80 gekocht, dus een maatje groter dan hij nu heeft.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doe altijd 1 maat groter dan hij nu heeft of zijn eigen maat. Ligt er een beetje aan hoe groot de jassen vallen, maar nooit 2 maten groter omdat jassen sowieso al groter vallen en een te grote jas is niet fijn.
Gast- Gast
L. is van juni 2010 en heeft nu maat 80. Winterjassen heb ik 2 in 86 en 1 in 92.
Truitjes en vestjes in 86 zijn nu allemaal nog te wijd voor hem helaas.
Denk dat maat 80 voor jouw kindje wel iets te groot is.
Truitjes en vestjes in 86 zijn nu allemaal nog te wijd voor hem helaas.
Denk dat maat 80 voor jouw kindje wel iets te groot is.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn zoontje is 1 en hij zit nu qua kleding in maat 80, heb een winterjas in maat 86 gekocht. Ik denk dat maat 80 voor jouw dochtertje nog wel aan de grote/ruime kant is idd. Vind het ook moeilijk in te schatten hoor.. soms groeien ze zo snel om vervolgens heel lang in een bepaalde maat te blijven.
Koetjeboe- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 76
Registratiedatum : 11-07-11
Koetjeboe schreef:Mijn zoontje is 1 en hij zit nu qua kleding in maat 80, heb een winterjas in maat 86 gekocht. Ik denk dat maat 80 voor jouw dochtertje nog wel aan de grote/ruime kant is idd. Vind het ook moeilijk in te schatten hoor.. soms groeien ze zo snel om vervolgens heel lang in een bepaalde maat te blijven.
Is lastig he. Ik hoop ook niet dat onze zoon bijvoorbeeld ineens van 80 naar 92 schiet, en 86 vrijwel overslaat. Dan moet ik het 'vraag en aanbod topic' inschakelen, want er hangen hier heel wat kleertjes op hem te wachten in maat 86
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn zoontje heeft van truitjes nu maat 86/92 dus ik z'n winterjas in maat 92 gekocht. In jouw geval had ik denk ik maat 74 gekocht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, dat is misschien ook wel een betere maat,74.
Ik heb maat 74 ook gekocht. Kunnen we ze beiden passen en dan kijken welke het beste zit. Het is ook niet mooi als het veel te ruim is. Het jasje is van de hema dus kan het binnen 30 dagen ruilen haha. Nog vier weken dat we kunnen wachten en dan kijken hoe ze zitten. 1 maat groter is misschien ook beter. Nu is het echt twee maten groter dan ze draagt.
Ik heb maat 74 ook gekocht. Kunnen we ze beiden passen en dan kijken welke het beste zit. Het is ook niet mooi als het veel te ruim is. Het jasje is van de hema dus kan het binnen 30 dagen ruilen haha. Nog vier weken dat we kunnen wachten en dan kijken hoe ze zitten. 1 maat groter is misschien ook beter. Nu is het echt twee maten groter dan ze draagt.
Spring- Kletskop
Mijn dochter draagt maat 92/98 van truitjes (maat is wat afhankelijk van het merk), en 92 van broekjes. Heb haar winterjas in maat 98 gekocht.
Vorig jaar zat ze in maat 80/86, en had ik de winterjas in maat 86 gekocht. Ze heeft er de hele winter mee kunnen doen, jas viel wel redelijk ruim.
Ik denk dat ik in jou geval maat 74 had gekocht, denk ook dat 80 nog wel wat te groot is/blijft.
Vorig jaar zat ze in maat 80/86, en had ik de winterjas in maat 86 gekocht. Ze heeft er de hele winter mee kunnen doen, jas viel wel redelijk ruim.
Ik denk dat ik in jou geval maat 74 had gekocht, denk ook dat 80 nog wel wat te groot is/blijft.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn dochtertje heeft maat 74 op het moment. Ik heb een winterjas in maat 74, maar die valt groter (stond er ook bij op de site waar ik hem kocht), en eentje in 80. Beide jassen zijn ongeveer even groot. Ik denk dat ze daar de winter wel mee door komt, met deze maat.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Voor mijn zoontje heb ik een 92. In kleding draagt hij 80 en 86.
Voor mijn dochtertje heb ik een maat 80 en die is nu nog iets te groot, maar niet gigantisch. Ze draagt nu voornamelijk nog 74. Ik koop tijdens de winter waarschijnlijk nog wel een nieuwe voor haar of ze moet stil blijven staan met groeien.
Maar een jas waar ze nu nog in zwemmen vind ik verschrikkelijk.
Voor mijn dochtertje heb ik een maat 80 en die is nu nog iets te groot, maar niet gigantisch. Ze draagt nu voornamelijk nog 74. Ik koop tijdens de winter waarschijnlijk nog wel een nieuwe voor haar of ze moet stil blijven staan met groeien.
Maar een jas waar ze nu nog in zwemmen vind ik verschrikkelijk.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Als ze nu nog maat 68 draagt dan is maat 80 wel heel groot. Yrsa droeg vorig jaar rond deze tijd ook nog maat 68 en in de winter zat ze net in maat 74. We hadden ook een jas in maat 80 voor haar besteld, maar die was nog veel te groot, die hing zo ongeveer tot op de grond, waarschijnlijk zal ze die jas deze winter gaan dragen.
Ik zou vooralsnog een jas in maat 74 kopen, ik vermoed dat ze dat in het eerste deel van de winter ook wel zal passen. Mocht ze nou zo hard groeien dat maat 74 te klein wordt, dan kun je altijd nog een jasje in maat 80 bij kopen, aan het eind van de winter is er sowieso overal uitverkoop en bij bijvoorbeeld de Hema hebben ze superleuke jassen voor relatief weinig geld. Ik zou niet nu een jas kopen waar ze vermoedelijk in verzuipt.
Ik zou vooralsnog een jas in maat 74 kopen, ik vermoed dat ze dat in het eerste deel van de winter ook wel zal passen. Mocht ze nou zo hard groeien dat maat 74 te klein wordt, dan kun je altijd nog een jasje in maat 80 bij kopen, aan het eind van de winter is er sowieso overal uitverkoop en bij bijvoorbeeld de Hema hebben ze superleuke jassen voor relatief weinig geld. Ik zou niet nu een jas kopen waar ze vermoedelijk in verzuipt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Overigens weet je pas echt hoe een kledingstuk zit als je kindje het heeft gepast. Yrsa heeft nu gemiddeld ongeveer maat 80/86, maar ze heeft ook kleding in maat 92 en maat 74 die goed zit.
Susan- Lady Post-a-lot
Eens met Susan, scheelt mij een stuk typen Baby's kunnen in het begin erg hard groeien, maar ze blijven niet zo hard groeien. Onze dochter is 18 maanden, en ze draagt maat 74/80, haar winterjas in maat 80 van de Zara.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Eens met Susan, scheelt mij een stuk typen Baby's kunnen in het begin erg hard groeien, maar ze blijven niet zo hard groeien. Onze dochter is 18 maanden, en ze draagt maat 74/80, haar winterjas in maat 80 van de Zara.
Ezra en Yrsa groeien sowieso niet zo snel. Ezra heeft nog een heleboel kleren in maat 98 van toen hij twee was die nu nog steeds goed zitten, vooral spijkerbroeken.
Susan- Lady Post-a-lot
Inerdaad hier ook zo. M.ara zit al zo lang in maat 74, en nu een kleine 80. Maat 86 is echt nog veel te groot. S.enna groeide de eerste jaren wel snel, maar sinds ze 4 a 4,5 jaar is zit ze in maat 116/122, en daar past ze nu nog alles van.Haar winterkleren en winterjas van vorige jaar kan ze nog prima een jaar dragen.
Gast- Gast
Ik vind dat ook altijd zo lastig, hij zit nu in 80/86 en de jassen die ik in 92 gepast heb (omdat ik er dan toch de hele winter mee wil doen) zijn hem veel en veel te groot. Echt jassen met een kindje erin hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik vind dat ook altijd zo lastig, hij zit nu in 80/86 en de jassen die ik in 92 gepast heb (omdat ik er dan toch de hele winter mee wil doen) zijn hem veel en veel te groot. Echt jassen met een kindje erin hahaha
Ik zou gewoon even verder zoeken naar een ruimvallende 86 of een klein vallende 92, eigenlijk kun je heel erg nuanceren met die maten.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:Ik vind dat ook altijd zo lastig, hij zit nu in 80/86 en de jassen die ik in 92 gepast heb (omdat ik er dan toch de hele winter mee wil doen) zijn hem veel en veel te groot. Echt jassen met een kindje erin hahaha
Ik zou gewoon even verder zoeken naar een ruimvallende 86 of een klein vallende 92, eigenlijk kun je heel erg nuanceren met die maten.
Dat doe ik nu idd ook. Dacht anders toch een jasje maat 86 en dan in de uitverkoop eventueel een 92 kopen. Jullie misschien een idee welk merk er groter/kleiner valt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vind Benetton vrij klein vallen en S&D Le Chic (van Salty Dog) juist redelijk groot. Moodstreet vind ik ook wel groot vallen. Vingino valt dan wel weer klein. Lief vind ik ook klein vallen.
Maar goed, dit zijn natuurlijk ervaringen gebaseerd op maar één jas.
Ezra heeft trouwens een jas van Gaastra, dat is echt een aanrader, hij heeft die jas al twee jaar en dat ding blijft als nieuw. Nu begint die jas wel ietsje aan de korte kant te worden, maar hij heeft er echt heel lang plezier van gehad.
Maar goed, dit zijn natuurlijk ervaringen gebaseerd op maar één jas.
Ezra heeft trouwens een jas van Gaastra, dat is echt een aanrader, hij heeft die jas al twee jaar en dat ding blijft als nieuw. Nu begint die jas wel ietsje aan de korte kant te worden, maar hij heeft er echt heel lang plezier van gehad.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke maat winterjas?
» maat winterjas volgend jaar
» Winterjas smal meisje gezocht! maat 74 ongeveer
» Schoentjes, welke maat?
» Welke winterjas komende winter?
» maat winterjas volgend jaar