Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reflux vragen

+9
Mom-Of-3
Slakje
Luce
Teddyaapje
Ayla
Lejow
Amber-
Aimee
Linda
13 plaatsers

Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:06

Zoals jullie misschien wel weten heeft onze zoon reflux. Afgelopen donderdag heeft de KA dit geconstateerd. Zij had in eerste instantie zantac voorgeschreven. De apotheker zei dat ze dit niet mocht geven, omdat hij daar nog te jong voor was en er alcohol in zit. Ik kreeg ranitidine mee. Dit moet ik hem 2 keer per dag 1,4 ml geven. Ik heb helaas nog niet het idee dat het werkt.
Even wat vragen voor de kindjes met reflux.

1. Wat waren de klachten?

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Aimee zo 12 mei 2013 - 8:12

1. Wat waren de klachten?
Huilen, niet willen liggen, overstrekken, later ook heel veel spugen

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?
In eerste instantie Nexium. Toen ik de bijsluiter ging lezen stond er dat het niet geschikt was voor baby's, dus heb dit niet gegeven. I.o.m. de ha hebben we toen omeprazol gekregen.

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?
Ik weet niet of het de medicatie was. Het is bij Luuk pas met 6 maanden vastgesteld. Toen werd het spugen niet minder, maar juist erger (toen ging hij zitten enzo dus kon het eruit ipv dat het bleef hangen). Hij huilde wel minder, maar dat kan dus óf de medicatie geweest zijn, of het feit dat het niet alleen maar steeds omhoog kwam en weer terug, maar dat hij het ook kwijt kon.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?
Nog steeds boert Luuk heel veel, spuugt nog regelmatig en je hoort hem drinken opboeren. Maar hij lijkt er geen last meer van te hebben (vanaf ongeveer 6 maanden)

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.
Geen tips, alleen een knuffel! Hopelijk slaat de medicatie snel aan hug
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Amber- zo 12 mei 2013 - 8:24


1. Wat waren de klachten?
Luuk spuugde erg veel, huilde veel, je hoorde voeding omhoog komen, vaak de hik, niet willen liggen.

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?
Nexium, geen idee waarom deze. De huisarts heeft hem voor geschreven.

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?
De medicatie helpt goed, ik denk dat het ongeveer na een kleine week begon te helpen.
We merkten vooral dat de pijnklachten minder werden en hij huilde minder.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?
Ik vind die moeilijk aan te geven, eeigenlijk gaat het nu wel heel goed. Ik merk wel als ik een keer de medicatie wat later geef of hij spuugt het eruit dat hij weer wat klachten krijgt. Durf dan ook nog niet te stoppen met de medicatie.

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.
Heb geen tips m.b.t. de borstvoeding. Wel hield ik luuk na een voeding nog en tijd rechtop zodat de voeding wat kon zakken.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Lejow zo 12 mei 2013 - 8:24

1. Wat waren de klachten? Opboeren, herkauwen, weg slikken, hikken, vieze gezichten, huilen uit het niets (en dan vooral 's nachts). Spugen eigenlijk niet.

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die? Ranitidine ook, geen idee waarom die

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er? Ja, het sloeg aan, duurde zeker wel een paar dagen. De klachten gingen weg

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over? We zijn na 2 maanden even gestopt met de medicijnen, dit leek goed te gaan, maar uiteindelijk kwamen de klachten toch weer terug, dus nu geven we het weer (hier is het 2 x pd 2 ml)

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.
Nope, ik hoop voor je dat het snel aanslaat!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Ayla zo 12 mei 2013 - 8:33

1. Wat waren de klachten?
Huilen huilen huilen, hikken, niet willen liggen en ze rook zuur.

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?
Hier ook begonnen met een gewone maagzuurremmer (net zoals rennies) maar die vond ze heel smerig en moest 4x per dag, ik kreeg het er na een paar dagen niet meer in. Daarna ook Zantac en dat hielp echt enorm goed. Ook begonnen met 1 of 2 ml (ik weet het niet meer precies) en op een gegeven moment gestopt omdat de hoeveelheid zantac wss geen nut meer had omdat ze te zwaar was. Dus niet nog is de hoeveelheid verhoogd maar haar "eruit laten groeien"

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?
Ja het hielp allebei meteen, ze huilde minder was gewoon veel meer tevreden.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?
Dat weet ik ook niet meer precies, ik geloof dat ze met 9 mnd al geen medicatie meer kreeg.

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Teddyaapje zo 12 mei 2013 - 8:35

Geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen. Voor tips icm bv moet je eens op bv.com lezen (heb je vast al gedaan). Maar daar staat niks op over deze medicatie geloof ik. Hoop in elk geval dat het snel beter gaat!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 8:41

Wat raar, als een KA een bepaald medicijn voorschrijft, wie is de apotheek dan om dat medicijn gewoon niet te geven zonder overleg?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:46

Luce schreef:Wat raar, als een KA een bepaald medicijn voorschrijft, wie is de apotheek dan om dat medicijn gewoon niet te geven zonder overleg?

Ik vond het ook vreemd. Maar de apotheker zei dat zantac op deze leeftijd nog niet mag.

Ook raar dat het receptje voor 3 maanden was en het potje maar een maand houdbaar is...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:47

Bedankt voor de reacties. Het verschilt dus in hoe lang het duurde voor het aansloeg. Ik moet het nog even een paar dagen aankijken...

Vannacht en vandaag waren echt dramatisch. Hij huilt en spuugt vandaag echt bizar veel... Sad

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Lejow zo 12 mei 2013 - 8:47

Je krijgt dan een nieuw potje hoor Linda!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Ayla zo 12 mei 2013 - 8:49

Elena was niet veel ouder of zelfs nog jonger als jou zoontje toen we met zantac begonnen, ik geloof dat ze een week of 5-6 was.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 8:53

Lejow schreef:Je krijgt dan een nieuw potje hoor Linda!

Jawel, alleen ik zou over 3 maanden pas opnieuw een herhalingsrecept krijgen. Snap je?
Dat moet ik dus eerder halen. Zantac zal waarschijnlijk wel zolang houdbaar zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Slakje zo 12 mei 2013 - 9:01

1. Wat waren de klachten? Huilen, veel huilen, vooral als ze plat lag, melk teruggeven, slikken (tot ver na haar voeding), hikken, onrustig, zuur ruiken, ...

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die? We zijn begonnen met motilium, dan Zantac en dan Losec.

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er? Pas met de Losec zagen we verbetering, dat was na een dag of 6.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over? Toen we met vaste voeding begonnen is het plots gestopt.

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom. Veel rechtop houden, ook schuins laten slapen, in de draagzak ipv de draagmand op de wandelwagen, ook tijdens het verschonen rechtop houden (dat was niet gemakkelijk), de voeding hebben we ook ingedikt


Laatst aangepast door Slakje op zo 12 mei 2013 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Mom-Of-3 zo 12 mei 2013 - 9:05


1. Wat waren de klachten?

Huilen, heel veel huilen als je haar plat neerlegde. Plat neerleggen dus en heel veel spugen, zuur ruiken.

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?
Ze spuugde toen ze 3 maanden was na een voeding bloed, naar de huisartsenpost gegaan en kreeg zantac voorgeschreven.

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?
De medicatie hielp heel erg goed, de hoeveelheid werd bepaald aan de hand van lichaamsgewicht en ze kreeg toen 2ml geloof ik en dat hebben we tot kleine 1,5 gebruikt die hoeveelheid. Daar bleef ze het goed op dien ondanks dat ze zwaarder werd.
Rond 1 jaar hebben we geprobeerd te stoppen met de medicatie maar dat ging nog niet. Ze heeft het ongeveer tot 1,5 jaar gebruikt.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?

Met 1,5 jaar ongeveer kunnen stoppen met medicatie.
Ze spuugt nog steeds makkelijk. Als he druk met haar stoeit bijvoorbeeld dan kan ze weleens een klein beetje spugen

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.

Wij hebben ook de voeding ingedikt dit hielp wel.
Weet je zeker dat hij geen zantac mag?
Het maakt niet alleen het maagzuur minder zuur maar legt ook een beschermlaagje om de slokdarm

[/quote]

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Luce zo 12 mei 2013 - 9:22

Linda schreef:
Luce schreef:Wat raar, als een KA een bepaald medicijn voorschrijft, wie is de apotheek dan om dat medicijn gewoon niet te geven zonder overleg?

Ik vond het ook vreemd. Maar de apotheker zei dat zantac op deze leeftijd nog niet mag.

Ook raar dat het receptje voor 3 maanden was en het potje maar een maand houdbaar is...

Ik zou als ik jou was direct contact opnemen met de KA morgen. Die arts schrijft natuurlijk niet voor niks dat medicijn voor!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 9:31

Ja, dat ga ik dan toch maar even doen.

Ranitidine is de werkzame stof in zantac. Maar er zal vast wel verschil in zitten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  ekjir@M zo 12 mei 2013 - 9:45

Linda schreef:Zoals jullie misschien wel weten heeft onze zoon reflux. Afgelopen donderdag heeft de KA dit geconstateerd. Zij had in eerste instantie zantac voorgeschreven. De apotheker zei dat ze dit niet mocht geven, omdat hij daar nog te jong voor was en er alcohol in zit. Ik kreeg ranitidine mee. Dit moet ik hem 2 keer per dag 1,4 ml geven. Ik heb helaas nog niet het idee dat het werkt.
Even wat vragen voor de kindjes met reflux.

1. Wat waren de klachten?

Huilen, overstrekken, veel slikken, verslikken, spugen, onrustig

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die?

Losec, dat heeft de ha voorgeschreven

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er?

De medicatie sloeg in zoverre goed aan dat het zuur een stuk minder werd en daardoor ook het huilen en overstrekken. Voor de andere klachten hebben we jbpm gebruikt op de maximale dosis

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over?

De reflux ging over na zijn 1e verjaardag

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.

Met borstvoeding niet echt. Ik kolfde alle voedingen en gaf deze met jbpm uit een dr. Brown's fles daarin loste ik ook de losec op. Het hoofdeinde van z'n bedje had ik opgehoogd met een half pak biervilten onder iedere poot en ik liet hem een half uur na de voeding in het wippertje zodat hij omhoog lag.



ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Wennes zo 12 mei 2013 - 10:42

Bij D kreeg ik zantac, maar na 5 dagen deed het niks en stuurde de huisarts ons door naar de Ka. Zij schreef nexium voor, dit heeft B ook gehad. We moeten afbouwen maar het lukt nog niet, hopelijk lukt het als D meer omhoog zit/staat/loopt.

Tips voor de bv: laten drinken als hij wil, dit verlicht de pijn bij hem. Uiteraard rechtop houden, verschonen voor het voeden, bedje en box aan 1 kant omhoog zetten, zelf opletten met voeding, maar dat deed je al toch?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 21:50

Ik heb vanmorgen gebeld. De KA belde net zelf terug. Ik krijg een ander medicijn, omeprazol. Omdat ze dacht dat het medicijn wat we nu hebben niet aan gaat slaan, omdat de klachten nog steeds niet minde zijn en zelfs erger worden. Dat geldt ook voor gewone zantac.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Happydobby zo 12 mei 2013 - 22:38

Omeprazol is wel een middel dat veel voorschreven word voor maagzuurklachten. Ik werk in de ouderenzorg en dat middel staat stipt op 1 smile Het werkt wel goed, hopelijk bij jou zoon ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 22:43

Ik hoop het ook! De apotheek belde net, ik kan het morgen pas ophalen, ze hebben het nu niet in huis, balen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Snoes zo 12 mei 2013 - 22:53

1. Wat waren de klachten? Veel hikken, boeren, voeding teruggeven, zuur dat omhoog kwam, slikken, ...

2. Welke medicatie kreeg je kind? En waarom juist die? Eerst hebben we Gaviscon voor baby's geprobeerd, dat hielp niet. Daarna hebben we Zantac voorgeschreven gekregen, maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk bleek hij ook nog eens een ontstoken/verbrandde slokdarm te hebben en zijn we naar Omeprazole overgestapt. Dat werkte pas na 2 weken.

3. Sloeg de medicatie goed aan? Hoe lang duurde dat? Wat veranderde er? Nee, pas de 3de medicatie hielp en ook dat 'pas' na ruim 2 weken.

4. Wanneer werd de reflux minder of wanneer ging het over? Hij geeft niet meer zoveel terug als in het begin en hij heeft nu ook veel minder last van het zuur etc. Voorlopig zit hij nog wel een tijdje 'vast' aan deze medicaie, maar hij is dan ook nog maar 5,5 maand.

5. Heb je nog tips voor me? Vooral tips icm de borstvoeding zijn welkom.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  ekjir@M ma 13 mei 2013 - 0:56

Nog wel even een tip voor het verschonen. Ik had altijd een opgevouwen handdoek onder het hoofdeinde van het aankleedkussen en rolde J. op zijn zij om zijn billen schoon te maken ipv hem bij z'n beentjes op te tillen.

Slapen deed hij ook op zijn zij in een zijligkussen en later in een safetysleep met het bedje omhoog. Daardoor had hij ook minder last van het zuur.

Ik keek altijd wat ik zelf prettig vond als ik last van het zuur had. Dan is plat op je rug liggen echt niet lekker. Onze zoon heeft ook vaak in het wippertje geslapen als hij erg huilde.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reflux vragen Empty Re: Reflux vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum