Verloskundige of meteen gynaecoloog?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verloskundige of meteen gynaecoloog?
Ik was gisteren bij de verloskundige en zij vroeg zich af of ik wel bij hun kon blijven tot de 36 weken. Ze noemde wat punten op bij mijn vorige zwangerschap waardoor ze twijfels had. Met 36 weken moet ik sowieso naar de gynaecoloog omdat ik een ks heb gehad. Ze heeft een fax gestuurd naar de gyn met wat vragen. Door de manier waarop ze bezig was met ons gesprek werd ik er een beetje onzeker door. Voor mijn gevoel is er geen reden tot paniek om meteen naar de gyn te moeten. Maar zij bracht een heel ander gevoel bij me over. De stress viel wel een beetje van me af toen ik een bewegende baby in mijn buik zag met de echo.
Wat hebben jullie gedaan bij een 2e zwangerschap na een ks? Wel meteen naar de gyn of tot 36 weken bij de verloskundige? En waarom?
Wat hebben jullie gedaan bij een 2e zwangerschap na een ks? Wel meteen naar de gyn of tot 36 weken bij de verloskundige? En waarom?
Gast- Gast
Re: Verloskundige of meteen gynaecoloog?
Wat voor redenen gaf ze nog meer dan, voor controle's bij de gyn? Een keizersnee geeft toch alleen een licht verhoogd risico op complicaties tijdens de bevalling?
Gast- Gast
Ik heb voor controle in het zkh gekozen. Op die manier raak ik vast 'vertrouwd' met de omgeving, medewerkers enz.
Het enige waar ik op moet letten is dat ik een verloskundige inschakel die mij in mijn kraamtijd komt bezoeken (dat doen ze vanuit het zkh niet)
Het enige waar ik op moet letten is dat ik een verloskundige inschakel die mij in mijn kraamtijd komt bezoeken (dat doen ze vanuit het zkh niet)
Gast- Gast
Ik moet bij een volgende zwangerschap direct naar de gyn en die bepaalt dan of ik bij de gyn blijf of tot de 36/37 weken bij een verloskundige kan. Maar dit is mij ook wel heel duidelijk gezegd bij mijn ontslag uit het ziekenhuis en ook nog bij de nacontrole.
Zolang dat toen niet gemeld is, lijkt mij het ook niet noodzakelijk.
Bij mij was dit overigens door de tweelingzwangerschap zodat wanneer ik weer in verwachting zal zijn van een tweeling, ik al direct bij de gyn loop. Volgens mij had de keizersnede er niets mee van doen.
Zolang dat toen niet gemeld is, lijkt mij het ook niet noodzakelijk.
Bij mij was dit overigens door de tweelingzwangerschap zodat wanneer ik weer in verwachting zal zijn van een tweeling, ik al direct bij de gyn loop. Volgens mij had de keizersnede er niets mee van doen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
zwangerschap na ks heb ik tot 36 wk bij verloskundige gelopen, en daarna pas gyn.
Als er verder geen complicaties oid zijn zie ik geen reden om eerder onder behandeling van gyn te gaan.
Als er verder geen complicaties oid zijn zie ik geen reden om eerder onder behandeling van gyn te gaan.
Zandkoek- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 07-04-12
Ik moet straks op het eind ook naar de gyn, maar nu nog lekker bij de vk, vind ik toch veel persoonlijker en "anders" en dat vind ik fijn. Bij welke vk was je? Er is er een altijd wat warrig en kan wat raar overkomen met wat ze zegt en bedoeld.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Ik moet een evt volgende keer wel onder controle bij de gyn, ivm de keizersnee.
Gast- Gast
Ik mag kiezen en ik wil tot de 36 weken naar een verloskundige
Gast- Gast
Mij is gezegd dat ik me moest melden bij de gyn als ik zwanger zou zijn. Nu is het zover en bleek dat ik een verwijsbrief nodig had.
Heb me nu gemeld bij de verloskundige en dan zien we wel.
Heb me nu gemeld bij de verloskundige en dan zien we wel.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Zandkoek schreef:zwangerschap na ks heb ik tot 36 wk bij verloskundige gelopen, en daarna pas gyn.
Dat dacht ik dus ook. Maar voglens de verloskundige was er toch wel twijfel of ik bij hun kon blijven of niet. Ik heb vorige zwangerschap Hellp syndroom gehad, mijn zoontje zat nog heel hoog met een voldragen zwangerschap. Weet ook niet precies waarom ze zo onrustig deed.
Vlinder bij l.eda dit was de wat dikkere vrouw met bril ;-)
Ik denk dat ik toch over ga naar de gyn. Ik weet niet wie het zei, maar vind het wel een goed punt dat ik dan al vertrouwd raak met het personeel. Aangezien ik straks toch naar hun toe moet.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Zandkoek schreef:zwangerschap na ks heb ik tot 36 wk bij verloskundige gelopen, en daarna pas gyn.
Dat dacht ik dus ook. Maar voglens de verloskundige was er toch wel twijfel of ik bij hun kon blijven of niet. Ik heb vorige zwangerschap Hellp syndroom gehad, mijn zoontje zat nog heel hoog met een voldragen zwangerschap. Weet ook niet precies waarom ze zo onrustig deed.
Vlinder bij l.eda dit was de wat dikkere vrouw met bril ;-)
Ik denk dat ik toch over ga naar de gyn. Ik weet niet wie het zei, maar vind het wel een goed punt dat ik dan al vertrouwd raak met het personeel. Aangezien ik straks toch naar hun toe moet.
Dat verklaard een hele boel....wie weet heb je volgende afspraak S of M en kun je alles ff vragen, wie weet valt het allemaal wel mee. De 'dikke' M is altijd wat 'apart'
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Nacontrole gynaecoloog
» doorverwijzing gynaecoloog
» Verloskundige, verzekering etc.
» Werk en bezoek gynaecoloog
» Overdracht aan gynaecoloog i.v.m. geplande keizersnee
» doorverwijzing gynaecoloog
» Verloskundige, verzekering etc.