Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verloskundige, verzekering etc.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  tweeling di 31 jan 2012 - 1:17

Wanneer hebben jullie gebeld naar de verloskundige om een afspraak te maken? En de verzekering etc? Lijkt me nog een beetje vroeg voor mij om dat nu te doen of niet?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Tania di 31 jan 2012 - 1:19

De verloskundige met 5 weken ofzo. De verzekering heb ik niet gebeld, dat hoeft (bij mijn verzekering in ieder geval) niet. De huisarts heb ik het laten weten toen ik er toevallig was met mijn zoontje toen ik een week of tien was. En de kraamzorg heb ik aangevraagd na de eerste echo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  duckie di 31 jan 2012 - 1:21

ik had sweekends positief getest en smaandags de VK gebeld, meer zo van whaaaa wat moet ik doen ed Embarassed Verloskundige, verzekering etc. 166342 , vezekering heb ik pas later gebeld toen ik het kraam pakket aan ging vragen, volgens mij niet eens om het door tegeven maar dat weet ik niet meer zeker



ik had hier pas met een week of 10 ofzo de kraamzorg gebeld maar was bij deze organisatie al de laatste die er bij kon omdat ze al vol zaten, nu zitten er wel meer maar ik had hele goeie verhalen over deze gehoord dus vandaar... toen ze hier aan het kramen was vertelde ze ook dat er toch al wel mensen al bellen als de test net opgedroogd is bij wijze van... ik ga bij een et 2e ook zeker eerder bellen want ik wil haar zeker weer hebben als het lukt
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 1:21

Ik heb ongeveer met 6 weken naar de VK gebeld om een afspraak te maken. Ik heb mijn eerste echo met 7+3 gehad, alleen ik dacht dat ik toen al ruim 8 weken was smile Dus eigenlijk heb ik ook al heel vroeg gebeld.
Kortom het maakt niet uit wanneer je belt, je hoort wel wanneer je langs kan komen, als je vroeg belt moet je alleen wat langer wachten.

De verzekering hoef je niet te bellen, alleen straks als het in het pakket zit, een kraampakket aan vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 2:08

Snoepy87 schreef:De verzekering hoef je niet te bellen, alleen straks als het in het pakket zit, een kraampakket aan vragen.



De verzekering moet je toch voor 16 weken bellen? Anders krijg je de kraamzorg ook niet vergoed!

Hier hoefde ik alleen de verzekering (menzis) te bellen en kon meteen doorgeven welke kraamzorg-instantie ik wilde, en zij regelden dat dan verder.

De verloskundige heb ik rond de 6 weken gebeld geloof ik.

http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Zorgadvies/KraamzorgEnZwangerschap/KraamzorgAanvragen.htm

Edit, tegenwoordig voor de 20 weken dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 2:24

hier heb ik de verzekering wel al ingelicht dat in zwanger was (vorig jaar) omdat ik over wil stappen naar de aanvullende verzekering gezinnen. Dit wilde ik weten of dat voor 1 januari moest of heel het jaar door kan. Naar gezinnen kan je het hele jaar omzetten dus als mijn echo morgen goed is dan ga ik de verzekering omzetten, wilde toch wachten tot 12 weken omdat het dan meestal wel goed zit.
De VK heb ik gemaild toen ik 5 wkn zwanger was, dat hebben hun ook het liefst zodat je enkele weken later voor het eerst op gesprek kan komen en als je zo vroeg belt nog veel keuze hebt in datums/tijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Flower_L di 31 jan 2012 - 9:21

Verloskundige eerste zwangerschap met 4,5 wk. Tweede zwangerschap met 5,5 wk geloof ik, omdat ik wist dat ik een vroege echo mocht met 7 wkn. En die wilde ik graag inplannen Verloskundige, verzekering etc. 561177



Verzekering met....15 weken ofzo gok ik. Ben geswitcht en in januari 2010 heb ik kraampakket aangevraagd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verloskundige, verzekering etc. Empty Re: Verloskundige, verzekering etc.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum