Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

+12
LDJ
Atelier Madame
Parel
pindaatje
Catwoman79
Penélope
Bruintje Beer
Silver
Snack a Jack
Sterrin_
Caramba
JD
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  JD vr 4 jan 2013 - 12:30

Hoi,

Ik begin 1 Februari aan de BBL opleiding tot Verzorgende IG.
Hij duurt 3 jaar, ik ga 1 dag naar school en 3 dagen werken.

Het is alweer 8 jaar geleden dat ik op school zat, dus ik ben erg benieuwd of het erg wennen zal zijn.

Ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen van meiden die deze opleiding doen/deden.
Vinden jullie het zwaar? veel opdrachten? veel huiswerkbelasting? of vooral praktijkopdrachten?
Kunnen jullie rondkomen van het leerlingensalaris?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Caramba vr 4 jan 2013 - 13:02

Heb de opleiding gedaan, ben nu 4 jaar klaar.
Ik vond het niet een gigantisch pittige opleiding.
Heb er 2,5 jaar over gedaan, terwijl het in 2 jaar kon, door mijn laatste stage heb ik veel dongen moeten missen, waardoor ik halfjaar langer ben doorgegaan.
Deed de BOL opleiding.


Laatst aangepast door Sneezy op vr 4 jan 2013 - 21:31; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Sterrin_ vr 4 jan 2013 - 21:23

Ik heb ruim 10 jaar geleden de opleiding gedaan. Dan wel BOL, dus geen salaris.
Ik vond het voor mij heel goed te doen, kon het op mijn sloffen aan. Moet wel zeggen dat ik de mavo heb afgerond terwijl ik zeker havo had kunnen doen, ben gezakt naar de mavo omdat ik er bijna niks aan deed. Zonde.
Maar daardoor was deze opleiding heel goed te doen.


Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Snack a Jack za 5 jan 2013 - 2:51

Sterrin_ schreef:Ik heb ruim 10 13 jaar geleden de opleiding gedaan. Dan wel BOL, dus geen salaris.
Ik vond het voor mij heel goed te doen, kon het op mijn sloffen aan. Moet wel zeggen dat ik de mavo heb afgerond terwijl ik zeker havo had kunnen doen, ben gezakt naar de mavo omdat ik er bijna niks aan deed. Zonde.
Maar daardoor was deze opleiding heel goed te doen.


Hier precies hetzelfde.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Silver za 5 jan 2013 - 2:54

Ik heb 2x de opleiding BOL gedaan, en beide keren kwam ik in het laatste jaar moeilijk ervoor te staan. Ik was al paar jaar niet naar school geweest dus erin komen was sowieso moeilijk. Ik vond het wel pittig, maar ik ben meer een doener dan een denker, en leren was niet aan mij besteed. Helaas heb ik het niet gehaald, en ben ik als niveau 2 (Helpende) gewoon aan het werk gegaan.


Laatst aangepast door Silver op za 5 jan 2013 - 3:10; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Bruintje Beer za 5 jan 2013 - 2:57

Ik heb de VIG opleiding 10 jaar geleden gedaan in de BOL variant. En dan in 2 jaar gedaan ipv 3 jaar.
Ik vond het vrij gemakkelijk. En vond het meer praktijk als theorie. Omdat het wel echt een beroep is die je ook in de praktijk moet leren.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Penélope za 5 jan 2013 - 5:32

Ik heb de BOL opleiding in 2011 afgerond. Vond het erg goed te doen! Ik vond het fijn dat meer praktijk dan theorie is.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Catwoman79 za 5 jan 2013 - 7:40

Ik heb in 2000 de 3-jarige BBL opleiding VIG afgerond.
Ik vond het prima te doen.
Eerste 6 maand grotendeels school en 1 dag op het werk.
Ik kreeg toen 500 gulden per maand. Daarna fulltime bbl.
Ik weet niet meer precies wat ik kreeg, maar ik geloif 1000 gulden.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  pindaatje za 5 jan 2013 - 8:26

Sterrin_ schreef:Ik heb ruim 10 jaar geleden de opleiding gedaan. Dan wel BOL, dus geen salaris.
Ik vond het voor mij heel goed te doen, kon het op mijn sloffen aan. Moet wel zeggen dat ik de mavo heb afgerond terwijl ik zeker havo had kunnen doen, ben gezakt naar de mavo omdat ik er bijna niks aan deed door persoonlijke omstandigheden.
Maar daardoor was deze opleiding heel goed te doen.


+1

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  JD za 5 jan 2013 - 9:37

Bedankt voor jullie reacties!
Toch wel wat verschillende ervaringen dus,en aardig wat meiden die hem al heel wat jaartjes terug hebben gedaan.

Zijn er ook nog meiden die hem pas hebben afgerond?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Parel za 5 jan 2013 - 9:57

Ik start februari Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Flip Fluitketel za 5 jan 2013 - 9:59

Bruintje Beer schreef:Ik heb de VIG opleiding 10 jaar geleden gedaan in de BOL variant. En dan in 2 jaar gedaan ipv 3 jaar.
Ik vond het vrij gemakkelijk. En vond het meer praktijk als theorie. Omdat het wel echt een beroep is die je ook in de praktijk moet leren.

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Caramba za 5 jan 2013 - 22:48

JaneDoe schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Toch wel wat verschillende ervaringen dus,en aardig wat meiden die hem al heel wat jaartjes terug hebben gedaan.

Zijn er ook nog meiden die hem pas hebben afgerond?

Als je vragen hebt, ookal zijn het misschien geen vragen voor iemand die BOL heeft gedaan, misschien kunnen ze door mensen die al jaren klaar zijn, jouw vragen toch beantwoorden?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  JD zo 6 jan 2013 - 4:35

@Sneezy, ik ben vooral benieuwd naar hoe mensen de opleiding en de combi van weken/leren hebben ervaren. Natuurlijk kunnen mensen die lang klaar zijn me ook wel een beeld geven, maar vaak veranderen opleidingen en lesstof zo onwijs in een paar jaar tijd.
Ik ben nu ruim 8 jaar klaar met de SPW, maar als ik dan stagiaires van nu hoorde dan is de opleiding al zó totaal anders...
Natuurlik ben ik heel blij met alle reacties hoor, dat absoluut! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Silver zo 6 jan 2013 - 11:36

De eisen zijn veel strenger geworden. De lesstof is pittiger.
Ik ben in 2006 begonnen, en die was minder zwaar dan toen ik in 2010 de poging nog een keer deed. En met name het medisch rekenen dat was ook mijn valkuil (dankzij de discalcullie)
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  JD zo 6 jan 2013 - 11:40

ik zie ook onwijs op tegen het medisch rekenen. Ik begreep dat je dat in het 2e jaar krijgt?
Ik had al onwijs veel moeite met de toelatingstoets, en mijn hoogste cijfer voor wiskunde ooit is een 4,5 geweest.

Ik ben dan ook benieuwd hoe streng ze zijn; Stel je bent een superstudent (zeg niet dat ik dat ben), haalt je hele opleiding al goede cijfers en alleen voor je examen medisch rekenen haal je en onvoldoende...ben je dan gezakt?
Ik zie er onwijs tegenop, vooral omreken van zoveel gram is hoeveel mg enzo, dat kan ik niet, vind ik zó moeilijk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 11:58

JaneDoe schreef:

Ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen van meiden die deze opleiding doen/deden.
Vinden jullie het zwaar? veel opdrachten? veel huiswerkbelasting? of vooral praktijkopdrachten?
Kunnen jullie rondkomen van het leerlingensalaris?


Ik heb de opleiding ook gedaan maar dan een 2 jarige. Alles in combinatie met elkaar vond ik het zwaar. Ik heb flink wat zware tegenslagen gehad in de thuis situatie, en had een 2 jarig zoontje rond lopen. Ik heb 1,5 jaar op mijn tenen gelopen door alles bij elkaar(thuis situatie en school/werk). Toen ben ik een poosje uit de running geweest(depressie), en een half jaar langer door gegaan voor de opdrachten. ik vond het moeilijk om school naast me neer te leggen, ik had steeds in mijn hoofd: Dit moet ik nog, dat moet ik, hier moet ik nog heen, hoe moet ik dat doen etc. Dus echt ontspannen kon ik niet.
Ik had steeds werkdiensten van 3 uur, en moest wekelijks 16 uur werken, dus ik was veel dagen op de been voor weinig werkuren. Ik heb erg veel tijd in school gestoken, vooral ook buiten werk en school tijden om. Wij moesten veel verslagen uitwerken en uitprinten. Daar zat erg veel tijd in. De opdrachten uitvoeren waren bij mij ook vaak buiten mijn werktijden, omdat ik alleen smorgens tijdens de adl aan het werk was.

De kwaliteit van de opleiding vond ik een beetje flut, want echt streng waren ze niet. We hadden bijvoorbeeld een toets van injecteren, Subcutaan en intramusculair. 2 toetsen, en we gingen met 3 naar binnen. Zo kon de 3 persoon dus eerst zien hoe de andere 2 het deden, en vervolgens kon de 3e het gewoon na doen. Naar mijn inziens word je dan niet echt getoets op wat je zelf kan.

Medisch rekenen vond ik niet moeilijk. Voordat we mochten injecteren moesten we per se onze rekentoets halen. Anders kon je stoppen met je opleiding. Ik heb mezelf de formules aangeleerd, en die pas ik toe. Als ze me vragen waarom ik het zo doe, kan ik het niet uitleggen. Maar de antwoorden waren altijd goed.
Ik had meer moeite met het opmeten van oppervlakte,inhoud etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  JD zo 6 jan 2013 - 13:05

Dankjewel voor je reactie Pluto.

Wat ik me ook afvraag - Mochten jullie in je eerste jaar ook al avonddiensten draaien, of alleen dagdiensten?
Dat nachtdiensten niet mogen snap ik wel, maar avonddiensten zou ik toch wel heel fijn vinden smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 20:14

Ben je over, of tellen ze je al mee? Ik was nooit over en telde gewoon als werknemer mee. Hierdoorr mocht ik geen verantwoordelijke diensen werken. Omdat ik daar nog niet voor opgeleid was. Ik weet niet of er bij jou verantwoordelijke avond diensten zijn, of ook helpende diensten. Als je gewoon als stagiaire over bent, neem ik aan dat je ook wel in de avond mag mee lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Atelier Madame zo 6 jan 2013 - 20:51

Medisch rekenen is heel veel oefenen! Ik heb gelukkig in 1x gehaald (hbo is zelfde als mbo volgens mij). Maar heb d'r echt veel tijd in gestoken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Flip Fluitketel zo 6 jan 2013 - 21:48

Leerlingen mogen bij ons na een aantal maanden avonddiensten draaien in het 1e jaar(hangt ook van de leeftijd af volgens mij). Verantwoordelijke diensten pas als ze gediplomeerd zijn. Medisch rekenen is inderdaad een kwestie van veel oefenen en redelijk te doen. En ik ben ook geen rekenwonder!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Shisha zo 6 jan 2013 - 21:51

Ik vond het medisch rekenen niet heel moeilijk. Volgens mij mochten we gewoon een rekenmachine en kladpapier gebruiken en bij niv 3 hoefde wij maar een 5,5 te halen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 22:13

Shisha schreef:Ik vond het medisch rekenen niet heel moeilijk. Volgens mij mochten we gewoon een rekenmachine en kladpapier gebruiken en bij niv 3 hoefde wij maar een 5,5 te halen.

Bij het medisch rekenen mochten wij ook een rekenmachine gebruiken. Maar hadden jullie ook gewoon basisrekenen? Want wij hadden ook gewoon basisrekenen x + - / etc. Dat moesten we wel uit ons hoofd doen :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Shisha zo 6 jan 2013 - 22:20

Pluto schreef:
Shisha schreef:Ik vond het medisch rekenen niet heel moeilijk. Volgens mij mochten we gewoon een rekenmachine en kladpapier gebruiken en bij niv 3 hoefde wij maar een 5,5 te halen.

Bij het medisch rekenen mochten wij ook een rekenmachine gebruiken. Maar hadden jullie ook gewoon basisrekenen? Want wij hadden ook gewoon basisrekenen x + - / etc. Dat moesten we wel uit ons hoofd doen :O

Ja ook gewoon basisrekenen inderdaad. Mochten we wel kladpapier voor gebruiken dacht ik.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  LDJ ma 7 jan 2013 - 4:51

Ik lees even mee...
Ik ben nu helpende en helaas is mijn contract niet verlengt omdat ik een vast contract moest krijgen. Om weer als helpende aan de slag te gaan is best lastig, omdat ze gewoon veel meer vig-ers zoeken.
Daarom zit ik eraan te denken om de vig opleiding te gaan doen, maar ik vraag mij af of dat nu haalbaar is voor mij....
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan Empty Re: Meiden die opleiding Verzorgende IG doen/hebben gedaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum