Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen

+17
Makamba
Fiwen
MamaCa
Flemy
Flip Fluitketel
sheila123
Rumble
Merai
Bruintje Beer
PapillonRose
Meeko
Limburg85
Novalee
Happydobby
Smaragdje
duckie
Susan
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  MamaCa di 25 jan 2011 - 6:47

Ooh wat wisten de meesten van jullie al vroeg dan wat de naam werd. Ik vind het zooooo moeilijk!!!
Meisjesnaam hebben we er 2 die we heel leuk vinden, we kiezen de naam die het lekkerste klinkt met roepen en aanspreken en met snel praten enzo. Maar de jongensnaam...pfff... of mn vriend vind hem niet leuk, of ik niet.. en het moet nog bij de naam van ons zoontje passen en bij onze achternaam.. Pfff vond het echt n dillemma! De naam van ons zoontje begint met een Y (uitgesproken als J) dus vond ik n jongensnaam met een J al niet zo mooi erbij. Ik heb 2 weken geleden nog zo zitten zoeken maar ik weet zeker dat ik alle jongensnamen heb gezien zo'n beetje.. en we hebben besloten de naam te nemen die we beide dan toch wel mooi vonden. Ben er wel tevreden mee, maar als het aan de namen ligt, hoop ik dat het een meisje wordt. Omdat ik die naam gewoon altijd al heel mooi vind. Maar goed ik vind het belangrijk dat het n naam is die later niet kinderachtig klinkt, en dat het mooi klinkt bij de achternaam en bij onze namen. En dat doet deze naam wel vinden we. We twijfelen alleen nog of we hem een 2e naam geven. En wel de naam van mn vriends broer die verongelukt is. Dan blijft zijn naam voortbestaan. Maar ik vind het nou niet echt geweldig klinken samen.. en dan hadden we dat misschien bij ons 1e zoontje moeten doen. Die heeft geen 2e naam. Is dat niet n beetje lullig? Wat vinden jullie?

@ Meeko: ik ken iemand met een dochter met dezelfde naam als jouw dochter en dr zusje heet Robin. Kwenie of je daar van houdt? kvind het zelf wel leuk klinken samen.

@ mamavan2: ik vind Mara heel leuk bij Senna, leuker als de andere namen die je noemde. Goeie keus gemaakt, klinkt ook lekker samen.


Laatst aangepast door MamaCa op di 25 jan 2011 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Fiwen di 25 jan 2011 - 8:00

De meisjesnaam hadden we al ver voordat we zwanger waren, jongensnaam hebben we heel lang over getwijfeld en het nooit over eens geworden. Gelukkig was het bij de 20-weken echo heel duidelijk dat we een meisje zouden krijgen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Makamba di 25 jan 2011 - 8:50

Hier is er aardig wat tijd overheen gegaan voordat we een naam hadden.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  *Lookie* di 25 jan 2011 - 9:54

Wij weten al jaren hoe we een eventueel meisje gaan noemen al ben ik nog niet eens zwanger. Het zou kunnen dat we er nog van afwijken, als we echt iets nog leukers tegenkomen, maar ik denk dat deze het wel zou worden.

Voor een jongen vind ik het moeilijker. We hebben we een paar namen die we beide leuk vinden maar zijn er nog niet uit.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Parisienne di 25 jan 2011 - 12:02

Ik kwam met best veel suggesties voor meisjesnamen, maar N.oa stond toch al jarenlang op mijn eigen lijstje. Mede door de betekenis en 'waarde' die het voor mij heeft. Ik had hem al een paar keer genoemd maar na een tijdje vond hij het pas wat. Hij moest denk ik ook gewoon wennen. Mijn vriend kwam met een naam wat uiteindelijk een van N.'s doopnamen geworden is, deze naam vond ik het net niet als voornaam.

Een jongensnaam vonden we echt ontzettend moeilijk! Toen op de 20 weken echo bleek dat we een meisje zouden krijgen (wat overigens ook heel erg duidelijk was en 5x bevestigd de maanden erna) hebben we het daar ook eigenlijk niet echt meer over gehad. Mocht het toch een jongen geweest zijn (you never know!), dan hadden we wel een naam in gedachten maar ik denk dat ik daar achteraf 'spijt' van zou hebben. Deze was het ook net niet echt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Caresses di 25 jan 2011 - 18:19

@Mamaca: nee dat vind ik niet lullig, kan prima. Ikzelf heb geen 2e naam maar mijn zus wel en dat heb ik nooit gek of jammer gevonden.


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Floor di 25 jan 2011 - 20:41

Caresses schreef:@Mamaca: nee dat vind ik niet lullig, kan prima. Ikzelf heb geen 2e naam maar mijn zus wel en dat heb ik nooit gek of jammer gevonden.

Inderdaad, als jullie toch graag de naam willen behouden/voort laten bestaan kan je toch het tweede kindje een tweede naam geven, ook al heeft het eerste kindje dat niet.
Mijn man heeft gewoon weg 4 namen! Hij is vernoemt naar meerdere mensen in de familie, daarna was de familie klaar met alle vernoemingen Very Happy dus er zijn geen neefjes/nichtjes/broertjes/zusjes met meerdere namen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  MamaCa di 25 jan 2011 - 21:47

Haha dat vind ik dan wel weer grappig lol! Maar wij weten het nog niet zeker hoor, kvind de namen niet zo mooi samen..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen - Pagina 2 Empty Re: Namen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum