Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

namen

+12
LMCurious
Pandora
Dimphna
SarahKey
Océane
Jelin
Dolphinne
PapillonRose
kwak
Susan
mauwmauw
Blue flower
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

namen Empty namen

Bericht  Blue flower di 26 jul 2011 - 0:14

Ik ben benieuwd naar hoe jullie tot de naam van jullie kind(jes) zijn gekomen, en dan bedoel ik meer vernoemen, ooit gehoord, ergens gelezen etc.

Wij wilde graag een korte maar stoere naam maar we kwamen er eigenlijk niet uit, totdat mijn man met 27 weken zei wat vind je van R.oan?
Hij heeft het geloof ik 1x op de radio gehoord.

Laatst aangepast door Blue flower op di 26 jul 2011 - 0:23; in totaal 1 keer bewerkt
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

namen Empty Re: namen

Bericht  mauwmauw di 26 jul 2011 - 0:17

mijn vriend kwam er mee,naam komt voor in een computer spel die hij speelt.Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eerst aan moest wennen,ik vond het te veel op Fabian lijken.En toen hij geboren was is hij dus ook regelmatig Fabian genoemd in het ziekenhuis.Ik was vrij snel gewend aan zijn naam,en nu vind het ik ook echt bij hem passen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Susan di 26 jul 2011 - 0:20

Ik heb de naam Ezra voor het eerst gehoord toen ik nog bij mijn ouders woonde en we naar Brutale Meiden zaten te kijken. Tatum en Jennifer gingen een middagje op stap met een mannelijk model en hij heette Ezra van Groningen. Mijn moeder zei toen: 'Hij heet Ezra, wat een leuke naam.' Dat was nog ver voordat ik kinderen kreeg, dus daarna heb ik heel lang niet aan die naam gedacht. Toen ik positief testte waren we in Polen en die dag gingen we naar Auschwitz. Er was daar een bijeenkomst van Joodse jongeren en dat was heel indrukwekkend, na afloop had ik bedacht dat ik de baby graag een Joodse naam wilde geven. Ezra was een van de namen die ik toen vond.

Yrsa hoorden we in een kinderserie dat in de tijd van mijn tweede zwangerschap elke ochtend bij KRO Kindertijd kwam, Oh Yrsa. Aangezien we dat allebei een leuke naam vonden was de keuze al snel gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  kwak di 26 jul 2011 - 0:36

mijn man kwam met D.ani aanzetten en op dat moment heb ik hem voor gek verklaard want zo noem je, je kind toch niet!?!?
maar die naam bleef maar in mijn hoofd zitten en na een paar week vond ik het een super naam, en nu nog!

haar doopnaam "E.lisa" is een afkorting van E.lisabeth, de naam van mijn moeder.
als het een meisje werd noemde we haar naar mijn moeder en als het een jongetje werd zou hij vernoemd worden na mijn schoonvader.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  PapillonRose di 26 jul 2011 - 1:20

Ik heb allerlei namenboeken doorgespit en toen ik de naam A.maryllis las was ik gelijk verkocht! Nog wel verder gekeken, maar niks leukers gevonden. Wel heb ik er A.my van gemaakt als roepnaam, toch iets minder apart en ik denk wel beter voor een kindje als roepnaam. En een A.maryllis is de lievelingsbloem van mijn moeder, ik doe dan wel niet aan vernoemen maar zo toch ook nog mijn moeder een beetje in de naam kunnen betrekken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Dolphinne di 26 jul 2011 - 1:25

Wij keken altijd vrij veel series.
De naam van mijn zoontje is een personage uit een serie (Supernatural) die we tijdens mijn zwangerschap vrij veel keken.
We hebben nog een tijd getwijfeld omdat de naam erg lijkt op een erg populaire jongensnaam en het in combinatie met de achternaam weer lijkt op de naam van een bn-er.
Maar dit bleef toch echt DE naam.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Jelin di 26 jul 2011 - 1:53

Ik had een lijstje gemaakt met de namen, die gevonden had op internet en in mijn namenboek, en daar heeft mijn man de naam van onze dochter uitgekozen. Was niet mijn nummer 1 naam, stond ergens onderaan het lijstje.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Océane di 26 jul 2011 - 2:05

De tweede naam van mijn dochter is N.ina. Ze is vernoemd naar beiden oma's... Mijn schoonmoeder heet namelijk N.el en mijn moeder heet I.na... Very Happy

Haar eerste (en roep-)naam vonden we gewoon allebei mooi...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  SarahKey di 26 jul 2011 - 2:39

Ons kindje zal vernoemd worden. De meisjesnaam waren we al heel snel over uit. Vonden we beide meteen leuk klinken en echt bij ons passen.

De jongens naam was eerst moeilijk. Ik las de jongensnaam ergens en dacht, dat is een leuke! En is stiekem dan ook nog een vernoeming, is eigenlijk gewoon toevallig Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:43

H.ayley heb ik gehoord toen ik voor mijn toenmalige werkgever in Engeland was.
Er was een meisje dat daar ook werkte met deze naam.

Haar tweede naam D.aniëlle is vernoemd naar mijn zus, zij kan geen kindjes krijgen en dat vonden we wel een mooi idee.

Gast
Gast

Bericht  Dimphna di 26 jul 2011 - 3:10

De naam van onze dochter kwamen we tegen in een tijdschrift, nog verder gekeken maar deze naam bleef de nummer 1 Very Happy
Dimphna
Dimphna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:16

Meisjesnaam was ik echt allaaaang uit Wink en mijn vriend vond die ook mooi!

Maar het werd een jongetje...en moet eerlijk zeggen dat we daar best lang over gedaan hebben! Ik heb een beetje op internet rondgeneusd, en tv gekeken enzo smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:21

Ik wilde een ´makkelijke´ het liefst Hollandse naam. Jasper stond bij mij op 1. Dat vond mijn man te veel voorkomend en kwam met Jesper. En tsja voor 1 letter wilde ik wel een compromis sluiten smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:32

M.ilan komt heel orgineel uit een namenboek.
C.olin heb ik dat M klein was een keer gehoord in het zwembad en toen had ik al zoiets van mocht er nog een jongen komen.
E.lise kwam mijn man mee de laatste zwangerschap. De meisjesnaam die we bij de jongens hadden is dus opzij geschoven voor deze naam.

Gast
Gast

Bericht  Blue flower di 26 jul 2011 - 4:19

Leuk om te lezen hoe iedereen aan de naam gekomen is zeg! het is echt heel divers.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Pandora di 26 jul 2011 - 7:10

Wij wilden graag een friese naam voor ons dochtertje, na lang speuren op internet en in boekjes vonden we uiteindelijk dé naam; F.ardau!
Niks vernoemd of wat dan ook.... we vonden, en vinden het gewoon een mooie, leuke, pakkende naam!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 7:12

Hoe spreek je die naam uit Pandora?

Gast
Gast

Bericht  LMCurious di 26 jul 2011 - 7:35

Joris kwam ik tegen op tv, en vond ik gelijk leuker dan de namen die we al tijden in gedachten hadden. Gesmst naar Dave (ik was bang dat ik het misschien zou vergeten) en die vond het ook meteen een leuke naam. Dus die stond toen vast!

Meisjesnamen vonden we veel lastiger dit keer. Milou kwam door dit forum! Toen ik het zag staan was ik meteen verkocht, Dave moest even wennen, maar na een paar keer zeggen vond ie het ook leuk, maar nog niet overtuigd. Maar hij kwam nies leukers meer tegen.

Dorine is de 2e naam van Milou. Toen ik de 1e keer zwanger was wist ik al dat ik een meisje naar mijn overleden oma wilde vernoemen. Dorien is Dorine geworden, vonden we wat vlotter.

Doordat ik een meisje wilde vernoemen wilde ik als we eerst een jongen kregen ook vernoemen. (vind het raar om 1 kind wel 2 namen te geven en de andere niet.) Omdat ik mn omaatje al had had ik de keuze voor een jongen aan Dave overgelaten. Die koos voor Peter (zijn vader). Zelf had ik David ook erg leuk gevonden (uiteraard dan naar Dave vernoemd).
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pandora di 26 jul 2011 - 7:45

Arden schreef:Hoe spreek je die naam uit Pandora?

Gewoon zoals je het schrijft, Fardau en niet Fardo smile
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 8:03

Wij waren pas met 19 weken zwangerschap uit wat de naam zou worden van onze zoon. We wilde een korte en stoere naam en door veel te kijken bij namen site's kwamen we bij deze naam. We kennen beide ook echt niemand met deze naam in onze omgeving. Onze zoon heet St.ijn Th.eodorus. Zijn tweede naam is de naam van mijn vader (Th.eo) en die van mijn opa (Do.rus)

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 26 jul 2011 - 8:04

Pandora schreef:

Ik dacht altijd Far-doe
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 8:05

Mamsie schreef:
Pandora schreef:

Ik dacht altijd Far-doe

dat dacht ik ook altijd!

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 26 jul 2011 - 8:06

Alle 3 gewoon verzonnen. Al bestaat de naam van de oudste wel gewoon maar die hadden we niet ergens gezien/gehoord.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 8:07

Dromertje schreef:
Mamsie schreef:
Pandora schreef:

Ik dacht altijd Far-doe

dat dacht ik ook altijd!

Ik dus ook!

Gast
Gast

Bericht  Pandora di 26 jul 2011 - 8:37

Arden schreef:
Dromertje schreef:
Mamsie schreef:
Pandora schreef:

Ik dacht altijd Far-doe

dat dacht ik ook altijd!

Ik dus ook!

En ik maar denken dat het zo'n simpele naam is... je spreekt het dus echt uit met au zeg maar....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud