Luier en billen
+18
Tania
piene1983
Parel
loesje
Linda
_Nina
Bloem86
SarahKey
Slakje
Annemie
Twellie
Annie24
PapillonRose
Susan
Printje
moepie
Novalee
Puggle
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Luier en billen
Smeerde jullie van het begin af aan iets op de billetjes van je kleintje of niet?
En wat gebruik je?
Wij smeren niks, dit deden ze de week dat ze in het ziekenhuis lag ook niet. Maar nu vond mijn schoonmoeder dat haar billen te rood waren en dat we zalf moeten smeren.
Ik had hier nog niet zo bij stil gestaan
En wat gebruik je?
Wij smeren niks, dit deden ze de week dat ze in het ziekenhuis lag ook niet. Maar nu vond mijn schoonmoeder dat haar billen te rood waren en dat we zalf moeten smeren.
Ik had hier nog niet zo bij stil gestaan
Laatst aangepast door Puggle op zo 15 jul 2012 - 9:53; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Luier en billen
Nee, wij doen dat niet. Ik vind dat eerlijk gezegd nergens voor nodig. Alleen als het inderdaad wat rood of geïrriteerd eruit ziet dan smeer ik er een dun laagje Bepanthen op, maar dat is maar zelden.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Wij smeren alleen als de billetjes van onze dochter rood of geïrriteerd zijn. Niet standaard hoor. We smeren met sudocreme.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik gebruik eigenlijk altijd sudocreme, heel soms bepanthen. Maar ik vind sudocreme het fijnste. Maar alleen als het nodig is, dus niet standaard bij elke verschoonbeurt.
Gast- Gast
Novalee schreef:Nee, wij doen dat niet. Ik vind dat eerlijk gezegd nergens voor nodig. Alleen als het inderdaad wat rood of geïrriteerd eruit ziet dan smeer ik er een dun laagje Bepanthen op, maar dat is maar zelden.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, als er niks aan de hand is dan smeer ik ook niks. Toen Ezra baby was had hij heel soms wel eens rode billen, dan smeerde ik Bio Billen Balsem van Biodermal, dat hielp erg goed, maar dat hebben ze volgens mij niet in zo veel winkels.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zolang alles er normaal uitziet smeerde (en nog steeds trouwens) ik niks. Bij de eerste tekenen van roodheid ga ik meteen smeren. Wij gebruiken bepanthen, werkt heel erg goed.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Printje schreef:Novalee schreef:Nee, wij doen dat niet. Ik vind dat eerlijk gezegd nergens voor nodig. Alleen als het inderdaad wat rood of geïrriteerd eruit ziet dan smeer ik er een dun laagje Bepanthen op, maar dat is maar zelden.
+1
+1, maar dan Sudocrem ipv Bepanthen
Gast- Gast
Printje schreef:Novalee schreef:Nee, wij doen dat niet. Ik vind dat eerlijk gezegd nergens voor nodig. Alleen als het inderdaad wat rood of geïrriteerd eruit ziet dan smeer ik er een dun laagje Bepanthen op, maar dat is maar zelden.
+1
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Bij mijn oudste dochter heb ik volgens mij nog nooit gesmeerd, ze heeft nooit wat in de richting van luieruitslag gehad. De jongste wel laatst (en nog steeds) na vijf dagen diarree en dan smeer ik er een laagje Sudocreme op.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn zoontje heeft elke dag rode billen,dan smeer ik sudocreme en zinkzalf om de pijn te verzachten,maar het helpt niet echt,aangezien hij de hele dag door poept...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik smeer zinkzalf bij uitslag.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik smeer ook alleen iets op zijn billen als het rood is oid. Ik heb sudocreme maar gebruik ook wel eens billenzalf van de etos.
Heb vaker smetplekjes in moeten smeren dus zo vaak is het nog niet gebeurt dat de billetjes rood waren.
Heb vaker smetplekjes in moeten smeren dus zo vaak is het nog niet gebeurt dat de billetjes rood waren.
Bedankt voor de reacties. Ik heb er gisteravond een beetje bepathan op gedaan en geen roodheid meer te zien hier
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb er gisteravond een beetje bepathan op gedaan en geen roodheid meer te zien hier
Kijk aan! Ik gebruik altijd sudocreme, maar vind ook altijd dat het snel helpt! Gebruik t ook maar zelden!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
in dat geval zou je ook eens maïzena kunnen proberen. Helpt als een tierelier!Annemie schreef:Mijn zoontje heeft elke dag rode billen,dan smeer ik sudocreme en zinkzalf om de pijn te verzachten,maar het helpt niet echt,aangezien hij de hele dag door poept...
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Ik heb weinig hoeven smeren. Ondanks dat dochter peuterdiarree had, had ze bijna nooit rode billen. Als ze dat wel had, dan smeerde ik met zinkzalf, dat werkte hier het beste.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
moepie schreef:Wij smeren alleen als de billetjes van onze dochter rood of geïrriteerd zijn. Niet standaard hoor. We smeren met sudocreme.
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Statler schreef:in dat geval zou je ook eens maïzena kunnen proberen. Helpt als een tierelier!Annemie schreef:Mijn zoontje heeft elke dag rode billen,dan smeer ik sudocreme en zinkzalf om de pijn te verzachten,maar het helpt niet echt,aangezien hij de hele dag door poept...
De creme van Weleda, en dan idd wat Maïzena erop, helpt echt!
En Puggle, jij ziet het echt wel als L. sudocrem of iets nodig heeft hoor!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Als mijn zoontje een poepluier heeft gehad dan maak ik dat schoon met een washandje met water en smeer ik er daarna standaard wat sudocreme of bepanthen op. Waarom? Geen idee, daarom...
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
piene1983 schreef:Als mijn zoontje een poepluier heeft gehad dan maak ik dat schoon met een washandje met water en smeer ik er daarna standaard wat sudocreme of bepanthen op. Waarom? Geen idee, daarom...
Neem toch aan dat je eerst de poep wegveegt met doekjes? Of niet?
Wel heel fris van je! Van die sudocreme of bepanthen is het trouwens wel zonde, dat is niet nodig.
Oh en een tip, pak een beetje en dep het op de plek, niet te veel en niet smeren! Mocht je kindje erge uitslag hebben kan je ook billenspray kopen!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Statler schreef:in dat geval zou je ook eens maïzena kunnen proberen. Helpt als een tierelier!Annemie schreef:Mijn zoontje heeft elke dag rode billen,dan smeer ik sudocreme en zinkzalf om de pijn te verzachten,maar het helpt niet echt,aangezien hij de hele dag door poept...
De creme van Weleda, en dan idd wat Maïzena erop, helpt echt!
En Puggle, jij ziet het echt wel als L. sudocrem of iets nodig heeft hoor!
Ja dat dacht ik dus ook, maar ja ik heb een schoonmoeder die altijd alles beter weet en wil bepalen
Puggle- Ratel
Ik zou niet bij elke verschoning wat smeren, ik heb wel eens gehoord dat de huid daar lui van wordt.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Op de billen slaan..
» Rode billen/ schimmelinfectie
» Eigen billen afvegen, hoe?
» Rode, open billen
» Billen zelf afvegen!
» Rode billen/ schimmelinfectie