Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigen billen afvegen, hoe?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Eigen billen afvegen, hoe? Empty Eigen billen afvegen, hoe?

Bericht  Lolly's vr 15 jun 2012 - 4:28

We willen toch graag dat ons zoontje gaat leren om zelf zijn billen af te vegen, maar hoe pak ik dat het beste aan? Hoe hebben jullie dat aangepakt en vanaf welke leeftijd? En lieten jullie ze dan van voren afvegen of van achteren? God wat staat dat ordinair zeg, maar jullie snappen vast wat ik bedoel.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen billen afvegen, hoe? Empty Re: Eigen billen afvegen, hoe?

Bericht  LMCurious vr 15 jun 2012 - 6:30

Wij laten het Joris zelf doen, maar hij heeft regelmatig diarree en dan doen wij het echt meten voor hem, anders word het nog een zooitje zeg maar. Maar anders laat ik hem eerst zelf vegen, en veeg ik dan nog een keertje na. Staand werkt meestal het makkelijkste, dus hij gaat voor de wc staan, en dan kan hij er makkelijker bij. Ik laat hem van achteren afvegen. Ook omdat het bij mn dochter straks natuurlijk nog belangrijker is vanwege eventuele infecties. En het lijkt me ook niet veel handiger om het van voren te doen. Hij heeft het eerst een hele tijd zelf (samen) gedaan, direct vanaf het poepen op de wc eigenlijk (dus denk ie een jaar of 2,5-3 was toen) Totdat hij een keer goed ziek is geweest met diarree dus, en toen deden wij het een tijdje eigenlijk uit gewoonte. Nu is het weer een tijdje zo dat hij het eerst zelf moet doen, maar hij is wel makkelijk uitgevallen moet ik zeggen, dus vraagt liever direct of we helpen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan vr 15 jun 2012 - 7:14

Sinds deze week veegt onze dochter eerst zelf haar billen af en dan doe ik het nog een keer na haar (want meestal is het nog niet helemaal schoon). Ze veegt altijd haar billen van achteren en als ze geplast heeft van voren (en dan heb ik haar geleerd om van voor naar achter te vegen).
Ze staat trouwens altijd voor de wc en dan een beetje gebukt als ze haar billen gaat afvegen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius vr 15 jun 2012 - 7:20

Wij doen het nog zelf bij Laurens, hij heeft er nog niet om gevraagd, dus we laten het zo.

Wanneer gebruiken jullie trouwens gewoon droog wc papier? Wij gebruiken die vochtige doekjes, dat maakt toch wel makkelijker schoon.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan vr 15 jun 2012 - 7:21

Wij gebruiken droog wc papier bij haar sinds ze op de wc poept.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Wennes vr 15 jun 2012 - 7:25

Darius schreef:

Wanneer gebruiken jullie trouwens gewoon droog wc papier? Wij gebruiken die vochtige doekjes, dat maakt toch wel makkelijker schoon.

B is bezig met zindelijk worden en heeft ook al een paar keer op het toilet gepoept. Ik poets zijn billen eerst met droog papier, maar doe het nog wel af met vochtige doekjes.
Waar laten jullie daarna de doekjes? Wij kunnen ze echt niet in het toilet gooien, want dan is het toilet zo verstopt Rolling Eyes
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  LMCurious vr 15 jun 2012 - 7:26

Liadan schreef:Wij gebruiken droog wc papier bij haar sinds ze op de wc poept.

+1, vooral omdat dat juist DE reden was voor Joris om het toilet te poepen, hij had een hekel aan natte doekjes, haha. Maar ik vind het ook niet nodig om dan nog natte doekjes te gebruiken, het is dan maar een beetje vies, vind het wat anders als heel de billen vies zijn omdat ze zo lekker in die luier gedrukt hebben gezeten.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: