Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen, en een hypotheek krijgen

+15
Snoes
Shisha
Atelier Madame
Error
Burn
Oasis
Fayebella
Zininzon
_Nina
Prosecco
May
Ella
Antibes
Jeanette
Stuiterbal
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal zo 15 jul 2012 - 7:51

Na de studie gaat de organisatie op zoek naar een werkplek voor mij binnen de organisatie. Juist omdat ze de opgeleide verpleegkundige ook graag binnen willen houden. Maar goed dat is pas over 4 jaar.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  _Nina zo 15 jul 2012 - 8:18

Ik heb ene hypotheek in m'n eentje en ik zou het je afraden. Ik verdien op jaarbasis 10.-12.000 meer dan jij en in mijn geval was het echt kiele kiele om een hypotheek van 127.000 euro te krijgen. Nu scheelde het dat ik m'n hypotheek over liet zetten en m'n huis al verbouwd was, dus die extra kosten had ik niet, maar bedenk dat je er met se vraagprijs alleen van de woning er nog niet bent. Ik ben helemaal uitgemolken omdat ze zekerheid willen hebben dat je de boel kunt ophoesten, plus daarbij zijn hypotheekverstrekkers enorm argwanend, ben je alleen en heb je een niet al te hoog inkomen, zien ze je lieve gaan dan blijven.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Zininzon zo 15 jul 2012 - 8:20

Een vrijblijvend gesprek bij een bank/hypotheker heeft altijd zin, al is het maar omdat je dan weet wat je mogelijkheden zijn. Misschien blijkt dat je niet kunt kopen, maar dan kun je ook stoppen met het uitkijken naar koophuizen.
Ik heb destijds ook een gesprek aangevraagd, om me in begrijpbare taal uit te leggen wat nu een hypotheek is en wat ik maximaal aan hypotheek zou kunnen krijgen. Mijn verwachting was dat ik (zeker in mijn dorp) geen huis zou kunnen kopen en dat ik of het dorp uit zou moeten voor een koophuis of zou moeten gaan huren.
Uiteindelijk is het mij meegevallen (maar ik zat nog in 2010) en heb ik in mijn eigen dorp een huis kunnen kopen. Ik had een contract voor bepaalde tijd (wel een intentieverklaring), maar wel een modaal salaris en spaargeld waarmee ik de kk kon betalen. Het schijnt ook uit te maken dat je een HBO- of universitaire opleiding hebt (waardoor ze er van uit gaan dat je doorgroeimogelijkheden hebt).
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Fayebella zo 15 jul 2012 - 11:41

Volgens mij heeft de provincie Limburg ook nog iets van een starterslening. Zou je eens na kunnen kijken. Verder weet ik dat Wonen Limburg ook een regeling heeft met huurhuizen die zij verkopen. Die kun je dan met 30% korting kopen, en als je verkoopt betaal die 30% weer terug. Maar ik weet niet in welke regio je woont in Limburg en of Wonen Limburg in de buurt.

Verder betaal je bij ons in Noord-Limburg ook zeker een 180.000 voor een huurhuis. Raar dat het zo per regio kan verschillen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal zo 15 jul 2012 - 21:44

Ik heb zojuist contact gehad met de verzekeringsagent en hij gaat me nu alles even bekijken en uitrekenen.
Zijn advies was om het sowieso nog op mijn huidig contract te gaan doen gezien dat een onbepaalde tijd contract is.
De garantie op mijn studie contract was niet bikkelhard zeg maar.

Daarnaast is het niet eens zo'n slecht idee gezien mijn loon er op vooruit gaat dadelijk dus altijd beter om lager in te stappen.
Ben benieuwd of ik een hypotheek kan krijgen. Mocht het max 100.000 zijn dan heb ik geluk want ik hem momenteel een woning op het oog wat 89.000 euro kost.

Duimen jullie mee ??
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal zo 15 jul 2012 - 23:43

Ik kan een hypotheek krijgen. Het is geen groot bedrag maar het kan en ik zou daarmee het huis wat ik op oog heb zelfs mee kunnen kopen mits ik nog wat van de prijs af krijg.

Zojuist gebeld voor een bezichtiging. Ik word zo terug gebeld en dan ga ik samen met mijn oom die gelukkig expert op dat gebied is, kijken.
Ik laat hem alles zeer realistisch bekijken en beslissen of het haalbaar is of niet.

Vind het toch wel spannend worden nu en ik hoop zelfs dat het me gaat lukken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Oasis zo 15 jul 2012 - 23:48

Wat gaaf, Stuiterbal! Ik hoop voor je dat het lukt!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Burn zo 15 jul 2012 - 23:49

Stuiterbal wat gaaf!

Ik duim voor je!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 2:06

:cheering: :cheering: :cheering: woensdag heb ik een bezichtiging opstaan :cheering: :cheering: :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Error ma 16 jul 2012 - 2:13

Leuk Stuiterbal!

Kan je geen advies geven tav je hypotheek ed, maar qua salaris zat ik als leerling verpleegkundige in het ziekenhuis gemiddeld op 1300 euro netto per maand, met een 32 uur werken. (het eerste jaar, enkel dag en avonddiensten) Laatste jaar opleiding zat ik aan 1400 - 1500 euro netto per maand met ORT. (ook nachtdiensten)
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Atelier Madame ma 16 jul 2012 - 2:13

Jeej geweldig!

Het maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit, of je hetzelfde bedrag aan huur of aan hypotheek ophoest, maar bedenk je wel dat je financieel de lasten van de verbouwing en onderhoud wel moet kunnen dragen? Zeker als het huis niet in een geweldige staat is, zijn die kosten soms best hoog.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:14

Luce schreef:Als ik jouw inkomen invoer op een site waar je een hypotheek kan berekenen kom ik uit op zo'n 90.000 euro. Dat is vrij weinig. Kan je daar een huis/appartement van kopen in jouw omgeving?

In Limburg kun je daar een mooi appartement voor kopen. De huizen in Limburg schelen sowieso wat qua prijs in vergelijking met de grote steden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:16

Als je nog stoere mannen nodig heb om meubels te tillen schop ik mijn vriend wel even naar je toe. Uiteraard wil ik graag ook een handje meehelpen met een lamp te dragen of iets dergelijks Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 1578173417

Maar toi toi toi, hopelijk heb je geluk!! Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:16

Dropdraakje schreef:
Luce schreef:Als ik jouw inkomen invoer op een site waar je een hypotheek kan berekenen kom ik uit op zo'n 90.000 euro. Dat is vrij weinig. Kan je daar een huis/appartement van kopen in jouw omgeving?

In Limburg kun je daar een mooi appartement voor kopen. De huizen in Limburg schelen sowieso wat qua prijs in vergelijking met de grote steden.

In het noorden hetzelfde. En zelfs de steden vallen nog mee.

Ik duim voor je Stuiterbal. Spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Shisha ma 16 jul 2012 - 2:19

Wat spannend! Ik duim voor je! Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:21

Maura schreef:
Dropdraakje schreef:
Luce schreef:Als ik jouw inkomen invoer op een site waar je een hypotheek kan berekenen kom ik uit op zo'n 90.000 euro. Dat is vrij weinig. Kan je daar een huis/appartement van kopen in jouw omgeving?

In Limburg kun je daar een mooi appartement voor kopen. De huizen in Limburg schelen sowieso wat qua prijs in vergelijking met de grote steden.

In het noorden hetzelfde. En zelfs de steden vallen nog mee.

Ik duim voor je Stuiterbal. Spannend!

Vindt je? Vrienden van ons wonen in het centrum van Arnhem in een appartement. Zij hebben toch zeker 50.000 meer betaald dan wij voor ons huis. Ik vind dat best een groot verschil, helemaal appartement en huis verhouding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 2:25

AM: klopt idd qua maandlasten zal het niet veel verschillen met nu maar het gaat er idd om wat er komen gaat.
Daarom neem ik mijn oom mee die kan voor mij bekijken of ik met problemen te maken krijg of dingen die vervangen moeten worden wat veel geld gaat kosten.
Indien dat zo is zal ik het niet moeten doen en ga ik wachten tot ik meer ruimte heb.

Hoe zit dat trouwens met hypotheek omzetten ter zijner tijd.
Gezien ik in de toekomst meer ga verdienen zou ik meer kunnen krijgen. Maar kan je dat dan wel tussendoor ?

Nah ja ff afwachten als dit door gaat en qua maandlast zal het niet veel meer worden heb ik toch maandelijks nog een mooie buffer om te kunnen sparen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Shisha ma 16 jul 2012 - 2:35

Dropdraakje schreef:
Maura schreef:
Dropdraakje schreef:
Luce schreef:Als ik jouw inkomen invoer op een site waar je een hypotheek kan berekenen kom ik uit op zo'n 90.000 euro. Dat is vrij weinig. Kan je daar een huis/appartement van kopen in jouw omgeving?

In Limburg kun je daar een mooi appartement voor kopen. De huizen in Limburg schelen sowieso wat qua prijs in vergelijking met de grote steden.

In het noorden hetzelfde. En zelfs de steden vallen nog mee.

Ik duim voor je Stuiterbal. Spannend!

Vindt je? Vrienden van ons wonen in het centrum van Arnhem in een appartement. Zij hebben toch zeker 50.000 meer betaald dan wij voor ons huis. Ik vind dat best een groot verschil, helemaal appartement en huis verhouding.

Ligt er ook wel aan in welke wijk je in Arnhem koopt. Centrum is duur inderdaad maar er zijn wijken net buiten het centrum waar je voor een eengezinswoning rond de 120.000 euro betaald en dan zit je 5min van het centrum af.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:40

Ik ga voor je duimen! Ik vind dat je het wel hebt verdiend om gewoon geluk te hebben met wat je graag wilt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 2:41

Pippa schreef:Ik ga voor je duimen! Ik vind dat je het wel hebt verdiend om gewoon geluk te hebben met wat je graag wilt smile
Wat lief van je !!!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Snoes ma 16 jul 2012 - 21:21

Oeeh, spannend meis! Ik ga voor je duimen dat alles goedkomt!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 21:27

Whaaaa, wat spannend Stuiterbal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal ma 16 jul 2012 - 22:24

Ik vind het ook wel spannend maar ben ook best wel nuchter of althans dat probeer ik. De kansen zijn niet heel groot en ik moet best laag gaan in zetten met bieden.
Mijn hypotheek bedrag is ook niet heel veel maar wel te doen voor deze woning.

Wat wel weer leuk is, stel dat het allemaal door gaat woon ik gewoon naast mijn nieuwe werkplek hahaha. Lang leve de benenwagen :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 3:08

Atelier Madame schreef:Jeej geweldig!

Het maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit, of je hetzelfde bedrag aan huur of aan hypotheek ophoest, maar bedenk je wel dat je financieel de lasten van de verbouwing en onderhoud wel moet kunnen dragen? Zeker als het huis niet in een geweldige staat is, zijn die kosten soms best hoog.

Dat houdt mij tegen. Nu ik huur, heb ik alleen de maandelijkse huur en verder totaal geen kosten, omdat de woningbouw alle reparaties/vervangingen betaalt. Als je koopt en je dak gaat lekken, je cv-ketel gaat stuk of je breekt een ruit, moet je dat allemaal zelf betalen. Volgens mij kunnen die kosten nog aardig tegenvallen. Daarnaast weet ik ook echt nog niet wat ik over vijf jaar doe of waar ik dan wil wonen, dus een koophuis vind ik een te grote verbintenis.

Succes met kijken, Stuiterbal! Hopelijk is het wat. Ik woon ook bijna naast m'n werk en dat is echt ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Stuiterbal di 17 jul 2012 - 23:31

Nou vandaag was het zover. Ik was erg rustig normaal ben ik echt altijd over enthousiast met zo'n dingen maar ik heb me nu echt voorgenomen heel realistisch te blijven.

Maar meiden jemig heey wat en ik onder de indruk Ik had het helemaal niet in die staat verwacht !
Het dak was nieuw, kozijnen waren nieuw, cv ketel goed en bekend merk en nieuw, meterkast gemoderniseerd en nieuw. Geen vocht in de kelder of op andere plaatsen.

De kleine punten wat wel aangepakt moeten worden waren o.a. het platte dak van de aanbouw. (gelukkig is mijn oom dakdekker en hij wil dat voor me maken )
De douchecabine werkt niet meer naar behoren, maar er is ook nog een bad.
De tuin was ruim schutting omheining maar ook moet het opgefleurd worden maar er is geen oerwoud. Gewoon terras en gedeelte grond.
En vooral schoonheidspunten zoals de muren verven, boven ligt een vloerbedekking wat echt niet meer mooi is.
Maar voor dat heb ik al besloten mijn laminaat hier eruit te halen en mee te nemen want dat is meer dan zat voor de hele boven verdieping en de trap te bekleden !!!!

In de toekomst is de mogelijkheid er om een vaste trap naar de zolder te realiseren voor een 3e slaapkamer. Kortom een woning met een toekomst en ideaal voor mij en S. !
Ik ben al blij met de tuin

Vrijdag om 9:30 afspraak bij de hypotheek adviseur en gaan we kijken wat ik precies kan krijgen en ook hij (is een bekende van mij) gaat me helpen met bieden
Zo nog even bellen voor een 2e bezichtiging te plannen want nu heb ik naar de grote dingen gekeken maar wil vooral nog echt naar de ruimte enz kijken.

Ik begin nu langzaam wel enthousiast te raken Yes
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen, en een hypotheek krijgen - Pagina 2 Empty Re: Alleen, en een hypotheek krijgen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum