Twijfel...dutje eraf of?
+5
Ibbeltje
Bloem86
PapillonRose
Happydobby
Flower_L
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Twijfel...dutje eraf of?
L slaapt prima tussen de middag, vaak anderhalf tot twee uur. Zonder klagen.
Maar laatste twee weken is het s avonds feest. Naar bed gaat goed, maar na half uur non stop huilen....is nog niet moe. Gevolg...speelt tot negen u beneden en valt dan alsnog in bed in slaap. Vind zelf te laat, op kdv dagen moet hij er voor 7u weer uit.
Vandaag geen dutje laten doen maar pfff....hij is vreselijk chagrijnig.
Fase? Doorzetten? Dutje eraf? Tips?
Maar laatste twee weken is het s avonds feest. Naar bed gaat goed, maar na half uur non stop huilen....is nog niet moe. Gevolg...speelt tot negen u beneden en valt dan alsnog in bed in slaap. Vind zelf te laat, op kdv dagen moet hij er voor 7u weer uit.
Vandaag geen dutje laten doen maar pfff....hij is vreselijk chagrijnig.
Fase? Doorzetten? Dutje eraf? Tips?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Twijfel...dutje eraf of?
Hier precies hetzelfde. Ze valt tussen de middag moeilijk in slaap, maar als ze slaapt, slaapt ze rustig 1.5 uur. Als ze tussen de middag slaapt, dan wordt 't 's avonds zo 22.15/22.30u. Bij de gastouder slaapt ze nu vaak even 15 á 20 minuutjes in de auto als ze één van haar eigen kinderen op moet halen en dan valt ze 's avonds een stuk gemakkelijker in slaap. Wij zijn dus ook zoekende, bij ons is het nu een beetje hoe het uit komt.
Gast- Gast
En als je hem 1 uurtje laat slapen?
Van 13.00 tot 14.00 of van 12.30 tot 13.30 (hangt ook van de lunch af natuurlijk).
Dan kan hij toch een beetje bijtanken maar slaapt hij waarschijnlijk niet te lang.
Ik zou willen dat H. nog tussen de middag sliep.
al was het maar 1 keer in de week
Van 13.00 tot 14.00 of van 12.30 tot 13.30 (hangt ook van de lunch af natuurlijk).
Dan kan hij toch een beetje bijtanken maar slaapt hij waarschijnlijk niet te lang.
Ik zou willen dat H. nog tussen de middag sliep.
al was het maar 1 keer in de week
Gast- Gast
Ik wil eigenlijk ook nog langggggg niet van dutje af! Maargoed, savonds peuter rond hebbem lopen is ook niets. Ben heel benieuwd vanavond. Korter laten slapen doen we al vaak, hij slaapt gerust 3 u nm.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
H. sliep al voor haar eerste verjaardag niet altijd meer tussen de middag.
Toen een paar maanden zo af en toe maar met 1 jaar en 3 maanden ofzo was het echt helemaal bekeken.
Erg jammer soms, haha.
Toen een paar maanden zo af en toe maar met 1 jaar en 3 maanden ofzo was het echt helemaal bekeken.
Erg jammer soms, haha.
Gast- Gast
Watermeloen schreef:H. sliep al voor haar eerste verjaardag niet altijd meer tussen de middag.
Erg jammer soms, haha.
O dat is snel, M. slaapt meestal 2 x nog. En nu door het lopen soms 3 x.
Maar ik zou hem 1 uur laten slapen, als het lukt.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien inderdaad proberen minder te laten slapen. Kan werken, merk ik hier. Pas was het hier hetzelfde als jij omschreef. Nu slaapt ze uit zichzelf de laatste paar weken hooguit een uurtje tussen de middag en nu hebben we met bedtijd ook geen gedoe meer. Alleen het nadeel is wel dat ze 's morgens idioot vroeg wakker is
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou hem idd nog wel even in bedje leggen overdag, om even zn rust te pakken! En dan na een uurtje weer wakker maken! Is ie toch even uitgerust, maar misschien 'savonds niet zo over zn slaap heen!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Idd wat korter laten slapen, zoals anderen ook aangeven, een uurtje of zo.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Yrsa doet om die reden ook geen middagslaapje meer. In het begin liet ik haar nog wel eens tussen 11.00 en 12.00 een uurtje slapen als ze niet naar de peuterspeelzaal hoefde en ze was erg moe (voorheen sliep ze tussen 12.00 tot 14.00) maar inmiddels is dat ook al geen optie meer. Als ze overdag slaapt, heeft ze 's avonds inslaapproblemen, dus houden we haar in principe wakker.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oei lastig.. Bij J was dit wel het eerste 'teken'. Ik heb toen het slaapje verkort en toen ging het wel weer even goed, maar vanaf dat hij 2,5 is, slaapt hij niet meer tussen de middag. Wat ik wel een nadeel vind hiervan is dat hij soms echt dagen heel chagrijnig is. Dan is hij vroeg wakker en merk ik dat meteen. Dus als je het slaapje met iets inkorten wel gewoon kan 'houden' zou ik het wel proberen...
Gast- Gast
Dat scheelt natuurlijk ook, hoe lang hij `s ochtends slaapt.
H. slaapt meestal tot 09.00/10.00 dus dan is een middagdutje ook zo goed als overbodig
En ze kan door tot 21u als het moet (of later zoals op vakantie weleens gebeurde) en dan is ze nog net zo vrolijk als dat ze uit bed kwam.
H. slaapt meestal tot 09.00/10.00 dus dan is een middagdutje ook zo goed als overbodig
En ze kan door tot 21u als het moet (of later zoals op vakantie weleens gebeurde) en dan is ze nog net zo vrolijk als dat ze uit bed kwam.
Gast- Gast
Hier heeft mijn zoontje ook een aantal weken gehad, dat het 's avonds drama was.. toen heb ik hem een aantal weken 's middags niet naar bed gedaan en toen ging het 's avonds wel goed. Op een gegeven moment heb ik hem 's middags wel weer naar bed gedaan en tot nu toe gaat het 's avonds wel goed (meestal), terwijl hij dus ook weer 's middags een aantal uren slaapt.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Hier een tijdje terug ook dat probleem gehad, we hebben eerst het slapen korter gemaakt, dit ging voor een tijdje beter. Daarna ging het slaapje er al vrij snel helemaal af.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier precies hetzelfde verhaal, met slaapje van ongeveer anderhalf uur, valt ie s'avonds heel moeilijk in slaap en zonder slaapje is het rond 5 uur een wedstrijd om hem wakker te houden zonder dat hij vervelend word. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het toch wakker houden s'middags, en dat gaat steeds stukken beter.
Gast- Gast
Rond die leeftijd begon hier hetzelfde. Ze heeft sindsdien al periodes gehad helemaal zonder middagdutje, dan toch weer elke dag en momenteel een paar dagen in de week. Eerder wakker maken gaat hier niet, dan wordt ze enorm chagrijnig.
Ik heb toen ook zo'n topic geopend en toen kreeg ik de tip om een rustpunt in de dag in te bouwen: dus niet slapen, maar even onder een dekentje liggen op de bank bijvoorbeeld.
Ik heb toen ook zo'n topic geopend en toen kreeg ik de tip om een rustpunt in de dag in te bouwen: dus niet slapen, maar even onder een dekentje liggen op de bank bijvoorbeeld.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij zitten nu ook in de fase maar die van ons ligt er pas om 22.00 in. Of we nu geen middagdutje laten doen of maar een uurtje laten slapen het maakt niks uit. Wel is hij na een actieve dag (s'ochtends bijv. mee naar het dorp geweest en s'middags flink een uur of 2 buiten gespeelt) gaat hij vrijwel meteen slapen. S. kan nog echt niet zonder zijn middag slaapje. Hij valt altijd direct als een blok in slaap en ik moet hem echt wakker maken daarna. Als we hem niet naar bed doen s'middags is hij s'middags echt super moe en wil alleen maar op de bank tv kijken maar later op de middag is hij weer over zijn slaap heen
Ik hoop eigenlijk ook nog dat hij nog een half jaar - jaar s'middags wil slapen
Ik hoop eigenlijk ook nog dat hij nog een half jaar - jaar s'middags wil slapen
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Afgevallen of 'baby'vet eraf?
» Nog een fles eraf?
» speen eraf...kdv
» Middagslaapje eraf?
» slaapje eraf??
» Nog een fles eraf?
» speen eraf...kdv
» Middagslaapje eraf?