slaapje eraf??
+3
snoezel
PapillonRose
duckie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
slaapje eraf??
vanaf wanneer ging jullie kindje overdag minder slapen? hier ging ze sochtends altijd nog weer even slapen maar nu de laatste paar dagen wrijft ze wel weer in haar oogjes maar als ik haar op bed leg is het drama, huilen en niet gaan slapen. maar als ik haar alleen smiddags laat slapen red ze het ook niet helemaal denk ik want gister viel ze tijdens het boodschappen doen al in slaap... wanneer ging jullie kindje naar 1 keer per dag slapen? en ging dat direct goed,...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: slaapje eraf??
We zijn er hier nog steeds niet helemaal uit. De ene dag maar een slaapje, de volgende dag kunnen het er zomaar weer twee zijn. Ligt er ook aan hoe vroeg of laat ze 's morgens wakker is. Daarnaast heeft ze de ene dag blijkbaar meer slaap nodig dan de andere keer. Al slaapt ze niet heel lang per keer wanneer ze 2x slaapt. We gaan hier wel steeds vaker richting 1 slaapje, maar soms redt ze het nog niet. En vaak als ze maar 1 slaapje wil doen dan kan ik dat aan het eind van de dag goed aan haar merken
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Vanaf dat ze een jaar is denk ik 1 slaapje. Rond half 11/11 uur weer naar bed. Dan slaapt ze meestal een uur of 2 (soms 1,5.. soms 3,5 ), maar ik merk wel dat ze soms aan het eind van de middag wel weer op is. Soms slaapt ze dan nog een half uurtje, niet lang. Ze zit nu echt in zo'n tussenfase...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hier begon dat met de 11 maanden. Maar het duurde wel even voor ze echt over was op 1 slaapje.
Soms was het een paar dagen toch nog twee keer en dan een week maar 1 keer.
Zo is dat een maand of 2/3 door gegaan denk ik en toen was ze helemaal over.
Soms was het een paar dagen toch nog twee keer en dan een week maar 1 keer.
Zo is dat een maand of 2/3 door gegaan denk ik en toen was ze helemaal over.
Gast- Gast
S. was geloof ik 8 maanden toen hij nog maar 1x overdag sliep en dat is nu nog steeds. Meestal slaapt hij van 12.00 tot 14.15 ongeveer. Soms iets korter en soms wat langer.
Gast- Gast
wij hebben een maand of 3 tussen twee slaapjes in gehangen (10-13 maanden), eigenlijk was 1 slaapje te weinig en 2 te veel. Op één slaapje redde ze het net niet, maar met 2 slaapjes was ze een stuiterende energiebal dat pas rond middernacht weer wilde slapen. Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen en zit ze nu al een poosje op één slaapje
Gast- Gast
Hier vanaf dat hij 1 jaar is,zijn we over gegaan op 1 slaapje.hij zat er al iets eerder tegen aan.aar vanaf 1 dus echt 1 slaapje,hij gaat er rond 11.30 slapen tot ongeveer 14uur.merk het wel aan het eind van de dag dat hij moe wordt,hij gaat nu dan ongeveer een half uurtje eerder naar bed 's avonds.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hier lukt het niet! Komt vanzelf wel! Als we doordeweeks opstaan met zn allen om half 7, gaat ze bij de opa en oma vaak tussen half 9 en 9 nog weer naar bed!
In het weekend slapen we uit en soms lukt het wel om haar pas tegen de middag te laten slapen, maar dan eind vd middag breekt het op en wil ze nog wel weer even naar bed!
In het weekend slapen we uit en soms lukt het wel om haar pas tegen de middag te laten slapen, maar dan eind vd middag breekt het op en wil ze nog wel weer even naar bed!
Gast- Gast
Razz_ schreef:S. was geloof ik 8 maanden toen hij nog maar 1x overdag sliep en dat is nu nog steeds. Meestal slaapt hij van 12.00 tot 14.15 ongeveer. Soms iets korter en soms wat langer.
Hier hetzelfde.
Ik weet alleen niet meer sinds wanneer ze op 1 slaapje zit, volgens mij rond de 9 maanden.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Y. is nu 9 maanden geweest en heeft soms nog maar 1 slaapje. We staan op kdv dagen om 6.30 uur op en dan zijn het er 2: meestal van 10 tot 11 en 's middags nog 1,5 uur. Op de overige dagen gaat hij nu sinds 1 week niet meer 's morgens naar bed, of hooguit een half uurtje. We staan dan rond 7.30 uur op en hij slaapt dan meestal tussen 13 en 15 uur. Gaat 's avonds om 20 uur naar bed, dus van 15 tot 20 uur is best lang voor zo'n kleintje. Héél soms is hij zo moe dat hij van 17.30 tot 18.15 ofzo nog eventjes slaapt, maar dat gebeurd maar zelden.
Meestal is hij 's avonds trouwens wel een beetje huilerig en vervelend, maar eerder dan 20 uur naar bed werkt niet, want dan gilt meneer de halve straat bij elkaar.
Meestal is hij 's avonds trouwens wel een beetje huilerig en vervelend, maar eerder dan 20 uur naar bed werkt niet, want dan gilt meneer de halve straat bij elkaar.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Rond een jaar had hij minder slaap nodig en ging langzaam het ochtend en middag slaapje in 1 slaapje over.
Gast- Gast
hier wil ze dan dus niet naar bed maar word dan op een geven moment wel wat vervelend maar gaat dan soms gewoon weer gezellig verder.... ze ligt nu vanaf 1 uur ofzo lekker te slapen dus moet maar even kijken hoe het vanavond gaat... sinds ze aan het spoken is met 1 slaapje overdag word ze savonds rond half 12 weer wakker voor een flesje
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Hier schommelt het nog steeds erg. Ene keer slaapt ze wel s'ochtends en de andere keer niet. Als ze s'ochtends rond 7.30 komt leg ik haar vaak nog in bed na de fles dan slaapt ze vaak nog wel een uurtje of meer. Anders niet meer.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Bel eraf halen tijdens slaapje?
» middag slaapje
» Over naar één slaapje
» Van 2 naar 1 slaapje
» Afspraak tijdens slaapje
» middag slaapje
» Over naar één slaapje