Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap)

+34
Snoopy
Happydobby
Novalee
Pien
Barbabella
chipa
Floor
Minx
Fiebje
CCC
_Lana_
Stuiterbal
Printje
Purpleflower
PapillonRose
Prosecco
Clapperdie
kwak
-Ieniemienie-
Annemie
Mama Titty
Parel
Blair
Juutjepetuutje
nillis
Steep
Annie24
Twellie
Aimee
snoezel
Fearie
Océane
SarahKey
Lejow
38 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap) - Pagina 3 Empty Re: Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap)

Bericht  Barbabella za 14 jul 2012 - 19:59

Ik heb er te weinig van genoten. Dat zou ik een volgende keer wel anders aanpakken.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap) - Pagina 3 Empty Re: Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap)

Bericht  Lejow za 14 jul 2012 - 20:19

Chipa, hoe gaat het nu tussen jullie?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien za 14 jul 2012 - 20:32

Ik ben tekort kraamvrouw geweest. Op maandag bevallen, dinsdag hobbelde ik het hele ziekenhuis al door en vrijdags toen ik ontslagen was uit ben ik al gaan winkelen voor kleinere kleertjes voor E.
Zaterdagse al het huis helemaal gepoetst en de was helemaal bij gewerkt.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  chipa za 14 jul 2012 - 20:32

Lief dat je het vraagt Lejow. Gaat nu eigenlijk wel heel erg goed. Hij is veel meer betrokken bij F en F is nu ook echt gek op hem. Ik durf nu wel weer naar de toekomst te kijken (als gezin).
Maar als ik terug denk aan mijn zwangerschap en het eerste jaar, dan kan ik echt wel janken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Novalee za 14 jul 2012 - 21:33

Wat fijn om te lezen, Chipa! Geniet ervan hug
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby za 14 jul 2012 - 23:37

Floor schreef:Niet tijdens de zwangerschap maar wel na de bevalling. Ik vind het erg vervelend dat mijn man en ik geen moment alleen hebben gehad met de baby. Ik heb een lange zware bevalling gehad en was erg blij dat het erop zat ('wou graag dat het over was' beetje zo'n idee). Toen is direct iedereen gebeld terwijl ik nog uit m'n operatiekleding moest en verzorgd werd, zelfs onze zoon had nog geen kleertjes aan op dat moment. Dus toen we naar onze kamer werden gereden stond daar iedereen al te wachten, dat was me eigenlijk toch echt te veel, ik wou dat we een moment zelf hadden gehad. Later was iedereen weg maar het was al nacht dus de nachtzuster kwam kijken of we nog wat nodig hadden en dat was het, weltrusten, ga maar slapen.

Dit heb ik dus ook, toen ik op de kraam terug was was mijn vriend iedereen aan het bellen, en al het personeel dat in een uit loopt, en voor ik het wist stond mijn schoonmoeder er al, baal er nu nog van.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  _Lana_ za 14 jul 2012 - 23:44

Pien schreef:Ik ben tekort kraamvrouw geweest. Op maandag bevallen, dinsdag hobbelde ik het hele ziekenhuis al door en vrijdags toen ik ontslagen was uit ben ik al gaan winkelen voor kleinere kleertjes voor E.

Maar waarom deed je dat dan? Had je geen kraamzorg?
Zonde dat je dat achteraf pas ziet.
Ik beende ook het hele ziekenhuis door en heb er 10 dagen ingelegen, maar ik ben zo ontzettend verwend door die meiden daar. Dus ondanks dat het een rottijd was, wat betreft de kinderen, heb ik er wel een heerlijke tijd gehad.

Wel heel naar dat jij die ervaring niet hebt. Het is toch een tijd je je niet meer over kunt doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ za 14 jul 2012 - 23:46

chipa schreef:Lief dat je het vraagt Lejow. Gaat nu eigenlijk wel heel erg goed. Hij is veel meer betrokken bij F en F is nu ook echt gek op hem. Ik durf nu wel weer naar de toekomst te kijken (als gezin).
Maar als ik terug denk aan mijn zwangerschap en het eerste jaar, dan kan ik echt wel janken.

Oh die laatste zin vind ik echt heel naar voor je om te lezen. Gelukkig gaat het nu wel beter en kun je weer naar de toekomst kijken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Snoopy za 14 jul 2012 - 23:50

*

Laatst aangepast door Snoopy op zo 16 dec 2012 - 12:46; in totaal 1 keer bewerkt
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320

Bericht  Lejow zo 15 jul 2012 - 3:10

Wat fijn Chipa!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 3:27

Snoopy schreef:
Minx schreef:
Prosecco schreef:
Babydoll schreef:Ik heb de 3D echo niet gedaan, wat ik echt heel jammer vind. En ik wilde altijd met een dolfijn zwemmen toen ik zwanger was, maar ik werd massaal tegengehouden door hubby & fam.

als je zwanger bent kun je niet met dolfijnen zwemmen, door de echo golven die je dan uitstoot gaan ze met hun neus in je buik prikken. Dat is dan weer gevaarlijk voor de baby.

Haha wou precies hetzelfde zeggen. Waar wij met dolfijnen hebben gezwommen was zelfs een vrouw geweest waar ze heel erg op gereageerd hadden. Tot agressie aan toe die vrouw wist zelf niet dat ze zwanger was. Doordat de dolfijnen de baby niet kunnen plaatsen vallen ze het maar aan. Er was wel een alternatief dan stond je op een rand en kwamen ze zo naar je toe. Je kon dan alleen niet met je buik in het water

Dit is echt de grootste onzin! De reden dat je niet met dolfijnen mag zwemmen als je zwanger bent is het risico dat het bedrijf dan neemt. Je bent namelijk bij een wild dier in de buurt, die ondanks goede training onverwacht kan reageren. Eerste reactie van een dolfijn als hij het er niet mee eens is om met zijn snuit ergens tegenaan te gaan of om zich snel om te draaien om weg te zwemmen. Als jij een staart (die een klap geeft waar je minstens gekneusde ribben aan overhoudt) of een snuit (zo hard als beton) tegen je buik krijgt, kan dat gevaarlijk zijn. Daarbij heb je in de meeste gebieden ook nog de kans om flink uit te glijden, aangezien je in een natte omgeving bent.

Als het iets met echo of wat dan ook te maken heeft, dan maakt het echt geen donder uit of je buik nou in het water is of net er boven.

En nu ben ik wel heel benieuwd naar een bron van deze informatie. Op Google is het al even tegenstrijdig namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 15 jul 2012 - 5:24

Bron van prosecco en mij is de Dolphin academy op Curaçao
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Snoopy zo 15 jul 2012 - 11:07

*

Laatst aangepast door Snoopy op zo 16 dec 2012 - 12:45; in totaal 1 keer bewerkt
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320

Bericht  M@niek zo 15 jul 2012 - 11:43

Ik had graag meer foto´s willen maken van mijn zwangere buik, die mis ik nu wel. Daarnaast hoop ik bij een 2e niet ziek te zijn zodat ik meer kan genieten van de zwangerschap. Ik ga nu ook echt alles bijhouden in een dagboekje, helaas heb ik dat nu niet gedaan ben dus al veel dingen vergeten.

Na de zwangerschap wil ik gewoon echt een kraamvrouw zijn, van lekker verwennen met lekkernijnen tot aan smiddags lekker dutjes doen haha. Ik ben gewoon te snel gegaan als kwaamvrouw als in poetsen en dingen zelf willen doen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  SparklingEyes zo 15 jul 2012 - 19:40

Ik had graag meer genoten van mijn zwangerschap ipv balen van alles.. Ik ben door mijn zwangerschap in een burn -out terecht gekomen ( zwangerschap / hormonen waren de druppel) en ik heb eigenlijk mijn hele zwangerschap het gevoel gehad: was ik maar niet zwanger geweest..

En 't stomme is, ik was er super blij mee dat ik zwanger was en ik ben nu ook enorm blij met mijn kleine ventje, maar tijdens mijn zwangerschap kon ik dat niet denken. Heb ook niet met zoveel enthousiasme naar de echo's gekeken. Heb gelukkig foto's en een dvd van de pretecho, dus ik kan het terug kijken als ik wil..

Maar had er zo graag meer van genoten..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow zo 15 jul 2012 - 19:43

Dat ik geen kraamvrouw ben geweest baal ik ook heel erg van, maar goed dat was niet 'mijn eigen schuld'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pien zo 15 jul 2012 - 19:56

_Lana_ schreef:
Pien schreef:Ik ben tekort kraamvrouw geweest. Op maandag bevallen, dinsdag hobbelde ik het hele ziekenhuis al door en vrijdags toen ik ontslagen was uit ben ik al gaan winkelen voor kleinere kleertjes voor E.

Maar waarom deed je dat dan? Had je geen kraamzorg?
Zonde dat je dat achteraf pas ziet.
Ik beende ook het hele ziekenhuis door en heb er 10 dagen ingelegen, maar ik ben zo ontzettend verwend door die meiden daar. Dus ondanks dat het een rottijd was, wat betreft de kinderen, heb ik er wel een heerlijke tijd gehad.

Wel heel naar dat jij die ervaring niet hebt. Het is toch een tijd je je niet meer over kunt doen.
kraamzorg kregen we pas vanaf maandag, toen is e ook pas ontslagen uit het ziekenhuis. Ik had zelf 12dagen in het ziekenhuis gelegen en mijn man heeft al die tijd niks in het huishouden gedaan. We kregen ook overigens maar 3 keer 4uur kraamzorg. In het ziekenhuis ben ik ook echt niet verwend, op maandagavond bevallen en de dinsdag moest ik alles al zelf doen. Kreeg 0,0 hulp!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Kat1980 ma 16 jul 2012 - 1:23

Parel schreef:
Babydoll schreef:
Youandi schreef:Een vraag tussendoor: waarom wil je de placenta zien? Wat is daar de meerwaarde van? Ik krijg de rillingen bij het idee...

"Kijk eens, het huisje van je baby de afgelopen 9 maand!" mn vriend heeft er zelfs een foto van gemaakt Waar baal jij van (iets niet gedaan in zwangerschap) - Pagina 3 394967 maar ik vond het zelf ook niet zo speciaal.

Hahahaha, mijn vriend ook!

Ik heb nog wel iets wat ik bij een volgende wel wil doen!
Jullie gaan vast gruwelen haha, maar ik wil het graag of gefilmd, of foto's ervan hebben. En ik wil met een spiegel kijken, zodra het hoofdje staat en het eruit komt.
De vk vroeg dat bij de geboorte van T nog aan me toen het hoofdje stond of ik wilde kijken. Nee, hij moet er uit, zei ik Wink Mijn vriend heeft wel gekeken en wou dat hij het niet gedaan had, vond het er toch wel 'eng' uit zien.

Bij J had ik meer buikfoto's willen nemen. Doordat hij te vroeg was, is de laatste foto van 28 weken of zo.
Verder had ik bij beide kids graag een fotoshoot willen doen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kat1980 ma 16 jul 2012 - 1:27

Lejow schreef:Dat ik geen kraamvrouw ben geweest baal ik ook heel erg van, maar goed dat was niet 'mijn eigen schuld'.
Heb je geen kraamhulp gehad dan? Toen ik bij J na 4 dagen ontslagen werd uit het ziekenhuis, heb ik nog 4 dagen kraamhulp gehad. En ook toen J thuis kwam nog een paar dagen een paar uurtjes hulp.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 16 jul 2012 - 1:54

Lejow schreef:Dat ik geen kraamvrouw ben geweest baal ik ook heel erg van, maar goed dat was niet 'mijn eigen schuld'.

+1
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: