Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje aan thuisblijfmoeders

5 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  loesje do 12 jul 2012 - 22:19

Mijn zoontje word in oktober 2 jaar maar ik merk al een paar maanden dat hij zich steeds meer thuis verveelt en eigenlijk graag met andere kindjes speelt maar helaas zijn die hier bar weinig. Hij speelt wel met een buurjongetje maar door cultuurverschillen vinden wij dat niet zo heel fijn. (ze reageren harder op de kinderen, slapen altijd beneden, aparte slaaptijden, er is daar weinig speelgoed en nog een aantal dingen en a wil daar niet alleen heen).
Hoe vermaakt jullie kindje zich? wat doet die de hele dag??
Wij zitten er namelijk aan te denken hem toch 2 ochtenden naar het kinderdagverblijf te doen ter overbrugging zodat hij dan met 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaat.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Star007 do 12 jul 2012 - 22:26

Dit is ook 1 van de redenen dat ik het prettig vind dat ze naar een kdv gaat en dat ze bijvoorbeeld niet oma als vaste oppas heeft. Ik zou hem inderdaad een ochtend of 2 ochtenden naar het kdv laten gaan. Je kunt dan zelf misschien ook iets buiten de deur doen ( werken, vrijwilligerswerk), is misschien ook prettig voor jezelf.

Edit: zie nu dat je zwanger bent, dus een baantje zoeken is niet echt van toepassing haha
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 22:32

Ik zou voor die paar maanden hem niet op een kdv doen en dan daarna over doen naar een psz, dan moet hij 2 keer wennen en een keer afscheid nemen.
Ik zou wachten tot hij 2 is en dan hem 2 dagdelen naar en psz doen.
Tot die tijd, er lekker op uit gaan met hem. Misschien kan je hier wat moeders vinden die in de buurt wonen en daarmee afspreken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Susan do 12 jul 2012 - 22:47

Ik zat met Yrsa op Muziek op schoot, daar heeft ze een vriendinnetje leren kennen. Verder mocht ze een paar weken voor haar tweede verjaardag al beginnen op de peuterspeelzaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Annemie do 12 jul 2012 - 22:51

Als 1 van beide of als je allebei niet werkt krijg je geen toeslag,dus dan is het wel prijzig. Wij betalen voor 2 dagdelen 300 euro per maand aan de opvang. Dus ik zou in dat geval wachten tot hij naar de psp kan en tot die tijd veel dingen met hem ondernemen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 23:09

Ik zou het ook doen zoals Snoepy zegt.

Ik ben ook thuisblijfmoeder en mijn zoontje van 2 gaat twee ochtenden naar de psz, we gaan regelmatig naar de speeltuin waar hij ook met andere kindjes speelt en vanaf september starten we met de ouder en kind gym 1x per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Blue flower vr 13 jul 2012 - 0:23

Sinds december heb ik geen baan meer en we bleven ons zoontje wel naar kdv brengen, eerst nog een dag daarna een ochtendje omdat ik het belangrijk vond dat hij met kindjes omging. Maar dinsdag was hij daar voor de laatste x omdat het zo absurd duur is. Hij wordt pas in december 2 en gaat dan wel naar de psz, tot die tijd ga ik met hem op peuterzwemmen en veel naar de speeltuin en misschien nog een muziekachtig iets, zodat hij wel met kindjes omblijft gaan. Daarnaast heb ik veel vriendinnen met dezelfde leeftijd kinderen, dat scheelt ook wel.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan thuisblijfmoeders Empty Re: vraagje aan thuisblijfmoeders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum