Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UWV vraagje

4 plaatsers

Ga naar beneden

UWV vraagje Empty UWV vraagje

Bericht  M@niek zo 5 feb 2012 - 1:04

Nadat ik wist dat mijn contract niet werd verlengd heb ik ww aangevraagd. Nu ben ik gaan solliciteren en heb ik per maart een nieuwe baan. Maar in februari zou ik dan toch nog wel ww krijgen? Ik heb alles optijd aangevraagd en alle stukken (contract e.d.) opgestuurd, maar ik heb nog niks gehoord van het uwv. Kan ik er nu wel vanuit gaan dat ik eind februari geld krijg of werkt dit niet zo.

Dit is de eerste keer dat ik in de ww kom (voor een maandje). Ik heb wel wat berichtjes gehad via mijn werkmap en maandag geef ik ook nog door dat ik een andere baan heb.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV vraagje Empty Re: UWV vraagje

Bericht  Kerel zo 5 feb 2012 - 1:20

Ja, dan heb je gewoon recht op WW. Maar het UWV is de snelste niet, dus je hebt kans dat je het pas met terugwerkende kracht krijgt. Neem aan dat je overigens wel aan de andere eisen (vier van de laatste 5 gewerkt en 26 van de laatste 39 weken) hebt voldaan?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV vraagje Empty Re: UWV vraagje

Bericht  M@niek zo 5 feb 2012 - 1:29

Ik heb precies een jaar gewerkt bij mijn vorige baas, dus ik voldoe aan die regel.

Ojeej nou ik hoop wel dat ik wat krijg moet immers aan het einde van de maand ook gewoon de rekeningen betalen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV vraagje Empty Re: UWV vraagje

Bericht  Tania zo 5 feb 2012 - 1:32

M@niek schreef:Ik heb precies een jaar gewerkt bij mijn vorige baas, dus ik voldoe aan die regel.

Ojeej nou ik hoop wel dat ik wat krijg moet immers aan het einde van de maand ook gewoon de rekeningen betalen.

Je krijgt het ook per vier weken. Wij kregen de eerste maand dat mijn man ww kreeg rond de 14de gestort, dat was dus maar de helft van het normale bedrag. Daarna moesten we weer vier weken wachten maar eind van de maand moesteen wel gewoon de rekeningen betaald worden. Erg onhandig is dat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV vraagje Empty Re: UWV vraagje

Bericht  Curious zo 5 feb 2012 - 3:05

UWV doet er gemiddeld zo'n 10 weken over voordat alles geregeld is, vanaf begin tot eind zeg maar. Begin: aanmelding, eind: betaling.
Reken er dus maar wel op dat je nog even moet wachten op je geld.

Vriendin van me, die heeft eind november gemeld, en heeft inmiddels van december en januari nog niets gehad.
Ik doe zelf regelmatig aanvragen voor clienten op mn werk, en dat duurt ook vaak een tijd. Meestal voor de 3 maanden vaak toch wel geregeld

En ze storten idd vaak rond 13/14/15e t geld. Dus waars krijg je het dan of half februari, of half maart. Ik zou van t laatste uitgaan. Erg balen idd!!

Edit: Je krijgt je geld pas achteraf, dus niet vooraf zoals bij de werkgever vaak wel is.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

UWV vraagje Empty Re: UWV vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum