Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderopvangtoeslag vraagje

4 plaatsers

Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  duckie wo 21 maa 2012 - 22:09

ik heb ergens eens gelezen (weet niet meer waar) dat je toeslag terug krijgt over de gewerkte uren... maar hoe zit dat als je vakantie hebt zeg maar? want ik ga van baan wisselen maar heb van mn huidige baan nog 5 week vkantie staan dus die ga ik waarschijnlijk strax opnemen en dan gaat A. wel gewoon naar het kdv op haar vaste dag... want ik betaal er wel gewoon voor, hoe zit dit dan met de toeslag? en zoals vandaag heb ik geen opdracht van mn werk, ben wel beschikbaar zeg maar dus gewoon thuis maar A, is wel gewoon naar het kdv om zo wel voor haar ook de regelmaat er in te houden en ze vind het leuk maar hoe zit dat dan allemaal met de toeslag??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 22:22

Gaat het niet gewoon om de contracturen die je hebt? Het is anders toch bijna niet na te gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Tania wo 21 maa 2012 - 22:39

Over je vakantieuren krijg je ook gewoon toeslag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Wennes wo 21 maa 2012 - 22:44

Als jij minder uren dan je partner op contract hebt kun je over jouw contract uren 140% toeslag aanvragen.
Uiteraard geldt dit ook als jij of je kindje ziek is of op vakantie gaat. Jouw contract en die van de opvang lopen tenslotte gewoon door. Dit geldt dan wel voor de uren die je normaal ook afneemt, geen extra uren.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 7:10

mag ik je topic ff kapen duckie? Hoe gaat het dan met de uren als je zwangerschapsverlof hebt, kun je over deze uren ook gewoon KOT krijgen (ook al heb je op dat moment geen baan meer, mijn contract loopt namelijk af 4 dagen voor ik verlof krijg)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Wennes do 22 maa 2012 - 8:00

Rejoy, als jij geen werk hebt krijg je in principe geen kot. De belastingdienst heeft wel een regeling dat ze bij bv ontslag de kot langer doorbetalen, ik geloof ongeveer 4 of 6 maanden, maar dit weet ik niet zeker. Dit zou je even na moeten vragen bij de belastingdienst. Mocht je contract niet verlengd worden moet je wel op tijd je kot stop zetten om zo een grote rekening te voorkomen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:02

we zetten de kinderopvang wel stop, maar we hebben nu teveel uren kinderopvang zeg maar. Ik dacht dat als die uren in je verlof gewoon doorlopen, dit mooi kon compenseren, maar dat is dus niet het geval als ik het goed begrijp?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Wennes do 22 maa 2012 - 8:22

Hoe bedoel je dat je teveel uren aan kinderopvang hebt?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:24

je kunt maar over 140% kinderopvangtoeslag krijgen, maar onze dochter is de afgelopen weken gewoon naar de gastouder geweest, terwijl ik nog geen baan had. Over deze uren kunnen wij dus geen kinderopvangtoeslag krijgen. Dus ik dacht: als die uren in je verlof dan gewoon doorlopen over de uren waarover je ook een uitkering krijgt, dan kunnen we dat op die manier compenseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Wennes do 22 maa 2012 - 8:42

Heb je daarvoor wel een baan/opleiding gehad waarover je toeslag kreeg?
Ik durf dat niet te zeggen. Misschien dat je de belasting erover kunt bellen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:58

ja, ik deed een opleiding, maar daarvoor ben ik dus geslaagd, toen ruim een maand werkloos geweest (maar wel kinderopvang) en toen weer een baan. Ach, we zien wel hoeveel we aan het eind van het jaar krijgen of moeten betalen. Ik heb nu de kinderopvanguren maar op 1 uur per maand gezet, dus ik hoop dat we sowieso wat terug krijgen lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  PiP do 22 maa 2012 - 9:01

Ik weet niet precies hoe het zit, wil me er dus niet aan branden, maar heb al wel gezien dat het allemaal een stuk minder zwart/wit is dan in eerste instantie gezegd werd.
Kan me herinneren dat wij begin dit jaar wel eens een foldertje hebben gekregen, daar stond ook het een en ander in.

Wil je zekerheid, dan zou ik "even" met de belasting bellen.
Hoop voor je dat de toeslagen een ander nummer heeft dan de inkomensbelasting kinderopvangtoeslag vraagje 394967

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Wennes do 22 maa 2012 - 9:19

Rejoy, ik denk dat het bij jullie wel mee zal vallen, maar als je het precies wil weten zou ik de belasting bellen.

Ik heb trouwens een super hekel aan de belasting, want bij ons is de officiële uitkomst van kot 2010 nog steeds niet bekend, grrr.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  PiP do 22 maa 2012 - 9:58

En wij kregen nog even een definitieve zorgtoeslag over 2009 van een dikke €300,- Mad
Zag dat we dit jaar ook terug moeten betalen. Heb een wijziging doorgegeven in het loon en we krijgen dit jaar niets, maar heb nu al 4x 27,- ontvangen.
Dat laatste snap ik, maar 2009...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag vraagje Empty Re: kinderopvangtoeslag vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum