Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..'

+49
Filoria
Droopy28
Fayebella
Tinus
Atelier Madame
Bolleke
Printje
Lady1984
Sunshine
Steep
SuperGrover
Magenta
Snoes
Jasmine
Rose
Rumble
Ibbeltje
June
Gympie
Pompoen
Merai
nijntje4
Poubelle
luenca
Caramba
Kowalski
Ooh La La!
Phileine
Discordia
Dora
Mees
Catwoman79
Stuiterbal
Burn
Silver
Feline
Lenthe
Sarah1985
Cheesegirl
Marin
SnowWhite
Antibes
girli
SoGood
_Nina
ellibre
dr_oupy
Lejow
Roza
53 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..' - Pagina 3 Empty Re: Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..'

Bericht  Catwoman79 do 12 jul 2012 - 8:06

Als je mij echt zou kennen dan weet je ..... dat ik vroeger door mijn ouders zowel lichamelijk als geestelijk ben mishandeld. Zo erg dat ik op mijn 15de een vrijwillige uit huis plaatsing heb aangevraagd en gekregen.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..' - Pagina 3 Empty Re: Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..'

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:07

Als je me echt zou kennen dan zou je weten dat ik best een open boek ben, maar over sommige gebeurtenissen écht niet goed kan praten maar dat ik het toch ook niet fijn vind als het genegeerd wordt door mensen die dichtbij me staan. Overigens zijn anderen ook helemaal niet op de hoogte van dat alles en dat zal ik zo houden.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 8:07

Marin schreef:
Antibes schreef:
Marin schreef:
Antibes schreef:
Marin schreef:
Antibes schreef:
Burn schreef:Antibes, waarom een slecht programma?
Omdat ik het 1) een bijzonder slechte methode vind en 2) ik het teveel een sensatieprogramma vindt, sommige dingen hoef je geen (reality) tv over te maken.

Punt 2 ben ik het mee eens. Punt 1 vraag ik me af waarom je dat vindt. Ik heb het zelf ervaren als tiener en vond het bijzonder indrukwekkend en goed.

Omdat ik het niet goed vind om jonge, kwetsbare personen on the spot onder druk te zetten in de openbaarheid te treden over dingen waar ze soms nog niet aan toe zijn.

Maar ik ben al weg, anders wordt Roza boos en die is heel groot en eng natuurlijk.. :nopompom:

Laughing

Maar dat ben ik op zich wel een beetje met je eens. Maar je bent zelf nog altijd in staat om wel of niet op die oefeningen in te gaan en de waarheid te vertellen. Het kan ook een deur openen om wél open te zijn en aan te geven wat er in je leven speelt. Wel denk ik dat het heel belangrijk is dat er nazorg is (vanuit de school) voor de leerlingen die open zijn en echt heftige dingen mee hebben gemaakt, zodat het niet bij 1 dag blijft. Dan is het zinvol.

Dussss, dan ga ik ook maar vrolijk door met de reacties waar ik graag op wilde reageren.

Ik weet niet of nazorg compenseert voor het forceren van dit soort doorbraken. Ik geloof dat puberteit sowieso een kwetsbare periode is, dat je in deze situatie nog meer groepsdruk creëert dan er voor een puber al is en dat het beter is om dit soort soms bijzonder ernstige problemen eerst zélf te onderkennen (met individuele hulp) voor het in de groep gegooid wordt.

Ja, ik denk dat je het echt op twee manieren kunt benaderen. Ik kan me wel voorstellen dat in sommige gevallen dat negatief kan werken, het niet de juiste manier is om persoonlijke problemen aan te kaarten, of door peer pressure bepaalde dingen aan het licht of juist niet aan bod komen, of direct ondergesneeuwd worden door andere problemen (want het gaat vrij snel op elkaar natuurlijk). Maar daarentegen vergroot het het groepsgevoel wel heel erg, wat voor die tieners ook wel echt belangrijk is. Het gevoel dat ze niet alleen op de wereld zijn en dat ze meer gemeen hebben dan ze denken.

Laat ik het zo zeggen: De precieze psychologische implicaties weet ik niet, want heb er verder geen achtergrondinformatie over gelezen, maar als ervaringsdeskundige heb ik het echt als zeer bijzonder ervaren destijds.

Naja, ik heb me er ook niet in verdiept hoor. Maar ik denk dat het voor mij destijds verschrikkelijk slecht zou zijn geweest. Denk ook dat het heel erg van het karakter afhangt hoe het ervaren wordt en of het goed voor je is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:08

Roza schreef:
_Leaf_ schreef:
Roza schreef:
_Leaf_ schreef:Dan zou je weten dat achter mijn glimlach een groot verdriet schuilgaat.

hug hug
hug

Kun je er wel over praten met de mensen in je omgeving Leaf? Want altijd een glimlach opzetten, dat is ook niet goed Sad

Ik ben het punt van praten zelf een beetje voorbij. Ik heb zoooveeeel gepraat, er is niet zoveel meer over om nog over te praten. Vind ik. Tegenwoordig praat ik wel veel tegen papa, vooral in de auto komen er vaak veel emoties los. Dat lucht op, maar is soms ook heel verwarrend. Dan hoor ik mezelf ineens dingen zeggen waarvan ik niet wist dat het nog een issue was, zeg maar. Ik praa dus oprechter in het niets, vrees ik, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:09

Catwoman en stuiterbal, wat erg zeg... hug

Gast
Gast

Bericht  Lenthe do 12 jul 2012 - 8:19

Lenthe schreef:Als je mij echt zou kennen, weet je dat ik gevoeliger en onzekerder ben dan ik altijd laat zien.

Ik lees hem even terug en nou lijkt het alsof ik een zielig, onzeker meisje ben, maar dat is niet zo hoor! Het is meer dat ik vrijwel altijd heel zeker en vrolijk over kom en ik heb een beetje een muur om me heen gebouwd waarin ik dat beeld bevestig Wink en die gevoelige kant laat ik maar aan een paar mensen zien. Ik praat bijvoorbeeld bijna met niemand over mijn gevoelens. Wel over de rationele kant, maar niet wat sommige dingen met me doen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Stuiterbal do 12 jul 2012 - 8:19

@Catwomen hug

Het programma over de streep grijpt mij elke week wel weer aan. Als je ziet hoeveel mensen er kampen met eenzaamheid, een naar verleden, zelfmoord gedachten en noem maar op, dan sta ik echt versteld. Want kijk eens in je eigen omgeving daar zie je het niet snel terwijl er toch waarschijnlijk heel veel mensen zich alleen voelen wat we niet weten van elkaar.
En elke keer als het stuk komt in de grote zaal en mensen over lopen en zie hoeveel mensen overlopen, breek ik echt en kan ik het huilen niet meer tegen houden.

Daarnaast de samenhorigheid wat hierdoor terug komt (wat de bedoeling is van het programma) vind ik goed om te zien.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Roza do 12 jul 2012 - 8:22

_Leaf_ schreef:
Roza schreef:
_Leaf_ schreef:
Roza schreef:
_Leaf_ schreef:Dan zou je weten dat achter mijn glimlach een groot verdriet schuilgaat.

hug hug
hug

Kun je er wel over praten met de mensen in je omgeving Leaf? Want altijd een glimlach opzetten, dat is ook niet goed Sad

Ik ben het punt van praten zelf een beetje voorbij. Ik heb zoooveeeel gepraat, er is niet zoveel meer over om nog over te praten. Vind ik. Tegenwoordig praat ik wel veel tegen papa, vooral in de auto komen er vaak veel emoties los. Dat lucht op, maar is soms ook heel verwarrend. Dan hoor ik mezelf ineens dingen zeggen waarvan ik niet wist dat het nog een issue was, zeg maar. Ik praa dus oprechter in het niets, vrees ik, haha.

Maar kun je het punt van praten voorbij zijn? Ik denk het namelijk niet, ik denk dat je dat zelf graag wilt. Je wilt anderen niet tot last zijn om er wéér over te beginnen.
Als het oplucht en fijn is om tegen je vader te praten, moet je dat ook zeker blijven doen!! Als dat voor jou werkt, dan werkt dat!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Mees do 12 jul 2012 - 8:22

..dan zou je weten dat ik er heel veel moeite mee heb om het verlies van mijn moeder een plek te geven. Ik speel mooi weer, maar van binnen voel ik me het tegenovergestelde.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Roza do 12 jul 2012 - 8:23

Stuiterbal schreef:@Catwomen hug

Het programma over de streep grijpt mij elke week wel weer aan. Als je ziet hoeveel mensen er kampen met eenzaamheid, een naar verleden, zelfmoord gedachten en noem maar op, dan sta ik echt versteld. Want kijk eens in je eigen omgeving daar zie je het niet snel terwijl er toch waarschijnlijk heel veel mensen zich alleen voelen wat we niet weten van elkaar.
En elke keer als het stuk komt in de grote zaal en mensen over lopen en zie hoeveel mensen overlopen, breek ik echt en kan ik het huilen niet meer tegen houden.

Daarnaast de samenhorigheid wat hierdoor terug komt (wat de bedoeling is van het programma) vind ik goed om te zien.

Ik ben er ook grote voorstander van om een soort van dit programma voor te zetten binnen bedrijven waar mensen in teams samen werken. Tuurlijk, privé en werk moet je gescheiden houden (niet altijd), maar het is wel goed om te weten hoe je naaste collega's in elkaar zitten. Denk ik..

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:27

Wow wat heftig om de dingen in dit topic te lezen...de dingen waar mensen mee kampen Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..' - Pagina 3 699888

Zelf kijk ik het programma niet, ik word er erg somber van en kan er niet goed tegen. Ik ga even over mijn eigen 'als je me kent dan...' nadenken.

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 do 12 jul 2012 - 8:27

Stuiterbal schreef:@Catwomen hug

Een dikke +1 , en ook een hug voor jou stuiterbal.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 8:29

...Dan zou je weten hoe down ik me de laatste weken voel. En hoe erg ik er van baal dat mensen dicht om mij heen dat niet zien.
Dat ik van mezelf walg, ik niet in de spiegel durf te kijken als ik me moet aan/omkleden.
Ik het zo, zo ontzettend beu ben om steeds moe en ziek te zijn.
En dat ik helemaal niet zo;n trut ben als sommige mensen denken maar dat ik soms wat lomp uit de hoek kan komen en mijn woorden niet altijd even zorgvuldig uitkies.

Gast
Gast

Bericht  Dora do 12 jul 2012 - 9:17

Watermeloen schreef:...Dan zou je weten hoe down ik me de laatste weken voel. En hoe erg ik er van baal dat mensen dicht om mij heen dat niet zien.
Dat ik van mezelf walg, ik niet in de spiegel durf te kijken als ik me moet aan/omkleden.
Ik het zo, zo ontzettend beu ben om steeds moe en ziek te zijn.
En dat ik helemaal niet zo;n trut ben als sommige mensen denken maar dat ik soms wat lomp uit de hoek kan komen en mijn woorden niet altijd even zorgvuldig uitkies.

*knuf*
Woonde we maar wat dichterbij elkaar.... Dan zouden we elkaar nog beter kunnen steunen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Roza do 12 jul 2012 - 9:21

Ik wil iedereen in dit topic een hele dikke knuffel geven. Ik vind het heel erg knap dat jullie je persoonlijke verhalen hier neer durven te zetten. hug hug hug hug

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Discordia do 12 jul 2012 - 9:24

...dan zou je weten dat ik dat programma leuk vind voor die kids, maar mezelf er een beetje te oud voor vind.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Phileine do 12 jul 2012 - 9:26

Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat ik vroeger een lastige thuissituatie had (ouders met psychische problemen) en mijn hele schoolperiode ben gepest. Als gevolg daarvan heb ik moeite met het aangaan van sociale contacten en voel ik mij vaak niet prettig in groepen met mensen. Ook heb ik nog veel wantrouwen naar mensen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 9:37

Als je mij echt zou kennen dan zou je weten dat ik niet 2 maar 3 zoons heb. Dan zou je ook weten dat ik in een situatie zit waar ik zo graag uit wil maar niet weet hoe..

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! do 12 jul 2012 - 9:40

Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat *weg*

Laatst aangepast door Ooh La La! op zo 15 jul 2012 - 20:23; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 9:44

Wow Ooh la la, wat heftig. Heeft hij daar een aanwijsbare reden voor? (Als ik dat mag vragen)

Gast
Gast

Bericht  Kowalski do 12 jul 2012 - 9:49

......ik ondanks die smile op mijn gezicht en mijn 'het gaat goed hoor!' en 'ik red het wel!' al 5 jaar dood- en doodongelukkig ben en meer avonden huilend dan niet-huilend in slaap val...

Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..' - Pagina 3 699888 voor jullie allemaal!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Ooh La La! do 12 jul 2012 - 9:55

Powerbabe schreef:Wow Ooh la la, wat heftig. Heeft hij daar een aanwijsbare reden voor? (Als ik dat mag vragen)

Ja hoor Wink
*ook weg*

Laatst aangepast door Ooh La La! op zo 15 jul 2012 - 20:23; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 9:57

Kowalski Sad knuffel.

Ooh la la: wat heftig, wat verschrikkelijk naar dat hij dat antwoordde op je mail. Hoop dat hij er ooit op terug komt!

Gast
Gast

Bericht  Dora do 12 jul 2012 - 9:59

@ ooh la la: hug
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Ooh La La! do 12 jul 2012 - 10:00

Ergens hoop ik het ook, maar verwacht het absoluut niet.
Het liefst zou ik het accepteren en naast me neerleggen, maar dat is me nog niet gelukt.

Kowalski hug

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: