Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+12
Urban Naked
Lady4
Elysia
sanne-84
Lenster
Sugarfall
Esperanza
Blond
Lenthe
Polly
RYW
Red Velvet
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet wo 11 jul 2012 - 11:07

Geen idee wat ik met dit topic wil, maar wil het even kwijt... (aub niet quoten)

3 Maanden geleden heb ik het contact verbroken met mijn "beste" vriendin. Ik had een date en om een lang verhaal kort te maken, ging zij er buiten mijn weten met mijn date ervandoor...Ik kreeg alle verweten, want het was geen date (zij kende hem via mij) stiekeme gedoe, leugens en ik gunde haar het geluk niet blablabla. Al met al narcistische trekjes dus.
Nu 3 maanden later krijg ik een bericht van haar hoe het met mij gaat en dat ze het moeilijk heeft met onze 'scheiding'.
Ik vind het ook niet makkelijk, maar ben er van overtuigd dat dit geen vriendin is, na wat ze mij geflikt heeft.
Nu vroeg ze mij vanmiddag of ik met haar wat wilde gaan drinken. Ik wil mijn poot stijf houden, mij niet laten kennen en laten merken dat ik écht boos ben (want dat ben ik ook). Maar aangezien ik ruzies haat en snel water bij de wijn gooi heb ik ja gezegd.

Nu vroeg ik mij af, wat jullie zouden doen als jullie in deze situatie zouden zitten? Dus je beste vriendin gaat er met je date/vriend vandoor en vraagt vervolgens om wat te gaan drinken?


Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 11:11

Ik vind het wat ver gaan om het 'narcistische trekjes' te noemen, ik vind het gewoon een ouderwetse kutstreek van haar. Ik zou er wel klaar mee zijn, toen ze er met die date vandoor ging vond ze jullie vriendschap kennelijk niet zo belangrijk. Ik zou haar er ook van verdenken dat het niks geworden is met die jongen en zij dus op het verkeerde paard heeft gewed, en het nu weer bij jou probeert. Ik zou me er niet voor lenen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 12:27

Ik zou het niet doen. Ik zou me in dit geval 'genaaid' voelen door die vriendin, wat voor mij geen vriendin meer zou zijn, en echt geen behoefte hebben om samen wat te gaan drinken. Net wat RYW zegt, het komt een beetje over alsof die date niks is geworden en ze terug komt bij jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Polly wo 11 jul 2012 - 12:33

Ik zou er ook geen behoefte meer aan hebben. Het was een kutstreek van haar en daar bovenop kreeg jij ook nog eens alle verwijten. Wie heeft er vijanden nodig met zo'n vriendin.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lenthe wo 11 jul 2012 - 20:00

Ik vind het ook een kutstreek van haar! En ik denk inderdaad dat het niks met die jongen is geworden en dat ze nu jou weer terug wil proberen te krijgen.
Ik zou haar een sms sturen met iets in de trant van "Beste ..., Ik heb er nog eens over nagedacht, maar wat je me 3 maanden geleden hebt geflikt met ... kan ik je niet vergeven. Ik heb dan ook geen zin om nu weer met jou iets te gaan drinken alsof er niks gebeurd is. Ik hoop dat jij en ... samen heel gelukkig worden".
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Blond wo 11 jul 2012 - 20:22

Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ook gebroken met een vriendin, en gisteravond kreeg ik weer een WhatsApp van haar, of we toch weer eens wat konden gaan drinken. Bij ons gaat het er niet om of ze er met man vandoor ging maar om andere dingen.

Ik heb besloten het een kans te geven, maar wel gezegd dat ik vind dat we dingen moeten uitspreken. Als ik na de avond een onbevredigd gevoel eraan over hou, dan stop ik er definitief mee.

Ik zou het dus nog wel een kans geven Wat zouden jullie doen? 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Esperanza wo 11 jul 2012 - 21:22

Na wat ze jou geflikt heeft en jou ook nog eens alles verweet, zou ik er geen behoefte aan hebben. Het komt op mij ook een beetje over alsof het niets is geworden met die jongen en ze nu weer bij jou komt.

Het ligt er ook aan of je haar nog een kans wilt geven en haar haar verhaal wil laten doen. Al lijkt het me dat het vertrouwen wel heel lastig wordt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Sugarfall wo 11 jul 2012 - 21:56

Ik zou niet gaan, heel jammer dat ze jullie vriendschap mist, maar toen zij er met jouw date vandoor ging heeft ze ook niet echt stil gestaan bij jullie vriendschap, dus wat bij betreft zou ze het nu lekker kunnen uitzoeken. Ik zou haar ook niet meer vertrouwen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 23:02

Ja doei, zij had van mij in de stront kunnen zakken. Vriendinnen doen dat niet.
Jammer dat ze de vriendschap nu mist maar daar dacht ze eerder ook niet aan.
Er zijn bepaalde dingen die je niet doet in een vriendshap en er met de date/vriend van je vriendin er mee vandoor gaan is daar één van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lenster wo 11 jul 2012 - 23:18

Ik zou ook heel hard roepen dat ze het maar moet vergeten, alleen ik zit nu in een soortgelijke situatie, en zo makkelijk is dat eigenlijk niet...

Ik zou haar heel duidelijk uitleggen wat het met je gedaan heeft en wat voor gevolgen het heeft/had en hoe jij je er nu onder voelt. Alleen je moet dus echt niet over je heen laten lopen!

en aan de hand van haar reactie, spijt of koppigheid ofzo, bedenken hoe nu verder.
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  sanne-84 wo 11 jul 2012 - 23:51

Moeilijk, want eigenlijk weet je dat je het niet zou meten doen, maar sommige mensen zijn (te) snel vergevingsgezind.
Ik denk dat ik wel zou gaan drinken (ja ook ik ben soms te goed voor anderen) maar misschien zou je wel aan kunnen geven dat het niet meteen koek en ei zal zijn omdat je nog steeds boos bent
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet wo 11 jul 2012 - 23:58

Pfff ik vind het zo lastig. Mijn verstand zegt nee en mijn hart zeg; ach misschien heeft ze wel écht spijt...
De kans is inderdaad groot dat ze is gedumpt door 'mijn' date en daarom nu weer bij mij komt aankloppen :S
Als ik een ander was, zou ik ook heel hard roepen dat ik het niet zou doen, maar blijkbaar ligt het toch anders als het 'aanbod' komt. Had dit ook niet verwacht van d'r, zeker niet na 3 maanden...
Hoe dan ook zal ik haar vanavond heeeeel duidelijk laten weten dat ze me echt gekwetst heeft!
Howwww waarom ben ik altijd zo vergevingsgezind??

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Blond do 12 jul 2012 - 0:09

Dat bedacht ik me ook gisteravond Wat zouden jullie doen? 561177. Maar je kan het altijd 1 keer proberen toch, en dan het heel duidelijk erover hebben.

Voor mijn gevoel had ik namelijk wel gebroken met die 'vriendin'. Maar toen ze gister toch weer WA, toen dacht ik ook, tja, ik heb ook jarenlang hele leuke momenten met haar gehad. Ik ken haar verdorie 9 jaar. Dus ik probeer het gewoon.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Elysia do 12 jul 2012 - 10:45

Ik zou persoonlijk, als een vriendin zoiets zo flikken, geen enkele interesse meer hebben in een vriendschap met haar.
Natuurlijk, mensen maken fouten en kunnen spijt hebben, maar vertrouwen is zo belangrijk in een vriendschap, en als ze op deze manier een mes in je rug steekt door er met je date vandoor te gaan, hoe kan je iemand dan ooit nog vertrouwen?
Dat is toch wel 1 van de gemeenste dingen die je kan doen in een vriendschap, je gaat er niet met elkaars exen vandoor, en dus ook niet met elkaars dates.

Maar goed, ik snap ook wel dat het makkelijker gezegd is als je zelf niet in zo'n situatie zit, ik merk zelf ook dat ik vriendinnen toch maar weer kans op kans geef wat ze ook flikken, dus of ik werkelijk zo zou reageren?

Wat drinken moet kunnen, gewoon eens om te kijken wat zij erover te zeggen heeft.
Elysia
Elysia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 100
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lady4 do 12 jul 2012 - 11:06

Als het echt een goede vriendin van je was dan zou ik wel gaan. Praat het uit, vergeef haar die klote-actie en pak de draad van jullie vriendschap weer op.

Dat zou ik doen, of althans proberen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet do 12 jul 2012 - 11:22

Ik ben dus vanavond toch naar de afspraak gegaan. En het is vergeven. Heb wel alles uitgesproken, wat ik kwijt wilde en ben heel eerlijk geweest dat dit wel mijn grens was.
Verder ben ik blij dat het weer 'goed' is en de tijd zal het leren of wij dezelfde vriendschap krijgen als dat we hadden...

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lenthe do 12 jul 2012 - 19:38

Red Velvet schreef:Ik ben dus vanavond toch naar de afspraak gegaan. En het is vergeven. Heb wel alles uitgesproken, wat ik kwijt wilde en ben heel eerlijk geweest dat dit wel mijn grens was.
Verder ben ik blij dat het weer 'goed' is en de tijd zal het leren of wij dezelfde vriendschap krijgen als dat we hadden...
Knap dat je het kunt vergeven. Ik weet niet of ik dat had gekund. Heeft ze haar excuses aangeboden? Ik vraag me af of ik haar ooit weer zou kunnen vertrouwen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet do 12 jul 2012 - 22:52

Lenthe schreef:
Red Velvet schreef:Ik ben dus vanavond toch naar de afspraak gegaan. En het is vergeven. Heb wel alles uitgesproken, wat ik kwijt wilde en ben heel eerlijk geweest dat dit wel mijn grens was.
Verder ben ik blij dat het weer 'goed' is en de tijd zal het leren of wij dezelfde vriendschap krijgen als dat we hadden...
Knap dat je het kunt vergeven. Ik weet niet of ik dat had gekund. Heeft ze haar excuses aangeboden? Ik vraag me af of ik haar ooit weer zou kunnen vertrouwen.

Ze heeft wederom haar excuses aangeboden, maar ook al zegt ze dat 100x, daar komt mijn vertrouwen niet mee terug en neemt niet weg wat ze heeft gedaan bij me.
Ik heb haar 'vergeven' maar ik ben het zeker niet vergeten. Toch wil ik het nog 1 kans geven, dat ik niet straks denk; had ik maar toch...' Maar ik denk dat de tijd zal moeten uitwijzen of het de goede keuze is geweest. Heb nu nog erg mijn twijfels.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Urban Naked vr 13 jul 2012 - 4:47

Hmm ik ben benieuwd hoe dat dan gaat in de toekomst. Je schrijft dat dit echt je grens was. Daar is ze dus keihard overheen gegaan en nu krijgt ze nog een kans.
Als iemand zo ver over mijn grens heen zou gaan krijgt diegene geen kans meer. Wat je al zegt: je vergeet het niet en het vertrouwen is weg, lijkt me heel moeilijk om met die twee zaken een vriendschap te kunnen behouden.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan vr 13 jul 2012 - 4:51

Voor mij zou het ook klaar zijn. Als ik haar zelf heel erg zou missen zou het nog iets anders zijn, maar als ik zelf heb besloten dat ik geen vriendinnen meer wil zijn zou ik het niet nog eens proberen omdat zij het er moeilijk mee heeft. Ik ben niet zo altruïstisch dat ik een vriendschap die voor mij over is omdat diegene me iets naars heeft geflikt weer ga oppakken omdat die ander dat zo graag wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet vr 13 jul 2012 - 6:42

Susan schreef:Voor mij zou het ook klaar zijn. Als ik haar zelf heel erg zou missen zou het nog iets anders zijn, maar als ik zelf heb besloten dat ik geen vriendinnen meer wil zijn zou ik het niet nog eens proberen omdat zij het er moeilijk mee heeft. Ik ben niet zo altruïstisch dat ik een vriendschap die voor mij over is omdat diegene me iets naars heeft geflikt weer ga oppakken omdat die ander dat zo graag wil.

Er staat in de OP dat ik het er ook moeilijk mee heb, want anders was de keuze inderdaad vrij simpel geweest. Dan had ik er
niet eens over na hoeven denken. Die ander heeft alleen de eerste stap gezet, iets wat ik niet gedaan zou hebben.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:47

Ik vind het knap dat je haar hebt kunnen vergeven, ik had dat niet gekund in deze situatie, en ik hoop van harte dat je hier goed aan hebt gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Red Velvet vr 13 jul 2012 - 6:55

Jaya schreef:Ik vind het knap dat je haar hebt kunnen vergeven, ik had dat niet gekund in deze situatie, en ik hoop van harte dat je hier goed aan hebt gedaan.

Ik denk dat de tijd het zal moeten uitwijzen. Als ik dit dilemma niet over mij zou gaan had ik diegene ook voor gek verklaard smile
Nu voelt het oke, maar zodra er maar enige twijfel is dan is het klaar. Er is maar 1 kans smile

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Sylvana vr 13 jul 2012 - 7:29

Is ze trouwens nog bij de betreffende date van toen of..?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Urban Naked vr 13 jul 2012 - 9:13

Red Velvet schreef:Er is maar 1 kans Wat zouden jullie doen? 561177
Dat vind ik bijzonder. Het is eigenlijk hetzelfde als zeggen 'ok als je vrienden bent mij mij heb je 2 kansen. Je mag er 1 keihard verprutsen en de andere niet.'
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum