Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+3
Paper Crown
Sarah1985
Zininzon
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:29

Zoals de meeste forummers weten is mijn auto, een Ford Ka, af. Hij is zeven jaar oud en in de afgelopen vijf jaar heeft hij alle mogelijke problemen gehad. Aankomende maandag zal mijn auto gekeurd worden en eigenlijk voel ik hem nu al in mijn portemonnee.

Naast de dingen die ik in mijn portemonnee voel, zijn er ook dingen die niets met de keuring te maken hebben. Zo is afgelopen winter het handvat van de autodeur geknapt. Het raam is geknapt. En iets onder de bumper hangt los, waardoor bestuurders van andere auto’s me continu op wijzen. De verwarming blaast nu 30 graden of nog warmer. De airco is waarschijnlijk lek. Etc.

Goed, al met al kan ik mijn auto opgeknapt worden. Dat kan ik deels bij de verzekering verhalen, maar er zijn ook kosten die ik zelf moet bekostigen. Plus dat ik mijn schadevrije jaren kwijt raak en de kosten van mijn autoverzekering met 100% verhoogd worden. Hierover heb ik geïnformeerd.

Nu kunnen dit allemaal smoesjes zijn, omdat ik gewoon een nieuwe auto wil. Maar ik heb werkelijk alles tot op het bot uitgezocht en kom tot verschrikkelijke conclusies. Conclusies die mijn portemonnee echt pijn doen en ik vraag me echt af of het, het waard is. Is mijn auto, die nog geen 2500 euro waard is, het nog waard om compleet opgelapt te worden?

In de afgelopen maand ben ik op zoek gegaan naar de perfecte auto. En deze heb ik gevonden. Ik kan hem enkel nu niet betalen zonder een financiering. Iets wat ik liever niet wil. Maar als ik de voor en tegen elkaar afweeg, dan kom ik tot de conclusie dat ik het gewoon moet doen. Ik kan de helft van mijn loon sparen en daarvan zou ik dan de helft kwijt zijn voor een financiering + “gratis” autoverzekering.

Ik zie ontzettend veel voordelen en als ik hierover spreek met familieleden/vrienden, dan zijn ze allemaal voor. Puur en alleen omdat ze weten hoe slecht mijn auto is en hoe hard ik hem nodig heb. Maar ja, zij zien een nieuwe auto, ik zie 24 maanden dezelfde maandlast. Ik zit dus ook niet op een roze wolk, maar als ik binnenkort zonder auto kom te zitten, dan ben ik verder van huis.

Wat zouden jullie doen? Wat adviseren jullie? Omdat ik open minded ben, is zelfs kritiek welkom. Ik wil gewoon een weloverwogen beslissing nemen en als jullie daarin kunnen bijdragen, dan vind ik dat alleen maar fijn. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:33

Op zoek gaan naar een goede tweedehands auto.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:35

Pippa schreef:Op zoek gaan naar een goede tweedehands auto.

Nee, dat gaat hem niet worden. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:37

Want?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:38

Angel Blue Eyes schreef:
Pippa schreef:Op zoek gaan naar een goede tweedehands auto.

Nee, dat gaat hem niet worden. smile

Waarom niet? Omdat je dan bang bent alsnog kosten te krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 7:38

Waarom niet?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:39

Pippa schreef:Want?

Ondanks dat ik sinds een maand bezig ben met een nieuwe auto, ben ik al maanden bezig met tweedehands auto. En ik heb mijn redenen om geen auto te willen waarin iemand al heeft geleefd. Goed, daar gaat mijn tekst ook niet over. Mijn tekst gaat over een nieuwe auto. En ik weet dat forummers het zonde vinden van het geld, maar dat is op dit moment even een keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:43

_MamaRosa_ schreef:
Angel Blue Eyes schreef:
Pippa schreef:Op zoek gaan naar een goede tweedehands auto.

Nee, dat gaat hem niet worden. smile

Waarom niet? Omdat je dan bang bent alsnog kosten te krijgen?

O.a. de kosten.

Ik heb echt alles voor mezelf uitgezocht. En de reden dat ik nieuw wil heeft te maken met alle narigheid die ik vond bij tweedehands.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:44

Je vraagt zelf wat wij zouden doen. Nou ik zou voor een goede tweedehands gaan en vind het inderdaad echt zonde van het geld als je dat niet doet, omdat het gewoon te duur is, koop dan een auto van een jaar oud. Alsof je daar ineens problemen mee hebt, die kans heb je ook met een nieuwe auto, waar je sowieso al meer voor betaald, dan kan er ook wel een reparatie af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 7:45

Ik ben waarschijnlijk niet erg objectief (ken jou en de auto niet), maar

1) zou ik nooit een auto kopen met een financiering. 24 maanden is te overzien en waarschijnlijk heb je aan het eind van die 2 jaar je auto ook nog wel, but you never know. In jouw leven maar ook met je auto kunnen dingen gebeuren die je nu nog niet weet en die dan niet meer in je financiele plaatje passen.
2) Ik vind dat je een auto moet kiezen die bij je budget past, niet een mooie auto uitkiezen en vervolgens het budget 'regelen'
2) een auto kost nou eenmaal geld en nog wat meer als hij wat ouder wordt. Je kunt een deel op je verzekering verhalen, weet je hoeveel?
3) kan ik me niet verdiepen in je redenen om geen 2e hands auto te willen, maar dat vind ik vaag


Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:47

Pippa schreef:Je vraagt zelf wat wij zouden doen. Nou ik zou voor een goede tweedehands gaan en vind het inderdaad echt zonde van het geld als je dat niet doet, omdat het gewoon te duur is, koop dan een auto van een jaar oud. Alsof je daar ineens problemen mee hebt, die kans heb je ook met een nieuwe auto, waar je sowieso al meer voor betaald, dan kan er ook wel een reparatie af.

Je hebt ergens ook wel gelijk, Pippa. Maar ergens ook niet. Het is een weloverwogen beslissing geweest om niet voor een andermans auto te gaan, maar voor een nieuwe.

En het gaat me meer om het verhaal; Ik spaar nu x bedrag, straks wordt dat de helft. De helft sparen van wat ik gewend ben vind ik eng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:50

Als je het eng vindt, niet doen. Toch begrijp ik niet helemaal waarom niet; het is maar een auto die je van A naar B brengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:54

Zininzon schreef:Ik ben waarschijnlijk niet erg objectief (ken jou en de auto niet), maar

1) zou ik nooit een auto kopen met een financiering. 24 maanden is te overzien en waarschijnlijk heb je aan het eind van die 2 jaar je auto ook nog wel, but you never know. In jouw leven maar ook met je auto kunnen dingen gebeuren die je nu nog niet weet en die dan niet meer in je financiele plaatje passen. Klopt, maar als het goed is teken ik binnenkort een vast contract en aangezien ons bedrijf groeiende is en ze mij met nog een collega niet kunnen missen qua kennis, zou ik erg goed zitten. Maar goed, het bedrijf kan ook failliet gaan en inderdaad dat heb ik ingebouwd. De financiering is vrij makkelijk. Ik lease hem, terwijl hij op eigen naam staat, maar kan ik het niet meer betalen, dan nemen we gelijk afscheid van elkaar. Maakt ook dat ik nu een auto heb zonder financiering, maar goed als die nu echt stuk gaat, dan ben ik ook nergens. En met tweedehands hetzelfde verhaal. Ik kan nu geen 100% op tafel leggen, voor nieuw of tweedehands.
2) Ik vind dat je een auto moet kiezen die bij je budget past, niet een mooie auto uitkiezen en vervolgens het budget 'regelen' Sowieso niet. Wat ik mooi vind kan ik echt niet betalen. Het gaat hierbij om een nieuwe Ford Fiesta. 2) een auto kost nou eenmaal geld en nog wat meer als hij wat ouder wordt. Je kunt een deel op je verzekering verhalen, weet je hoeveel? Dat wat ik kan verhalen komt neer op de mooiigheid van de auto. Dat zijn niet de dingen die gewoon stuk zijn gegaan. Ik moet eenmalig 150 euro betalen en dan wordt mijn hele auto overgespoten. Maar dat maakt de andere probleempjes iets wat niet binnen de verzekering valt.
3) kan ik me niet verdiepen in je redenen om geen 2e hands auto te willen, maar dat vind ik vaag

Dat is een weloverwogen beslissing geweest.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:56

Pippa schreef:Als je het eng vindt, niet doen. Toch begrijp ik niet helemaal waarom niet; het is maar een auto die je van A naar B brengt.
Ja, maar in het noorden is dat wel het enige vervoersmiddel dat je van A naar B brengt. Ik snap dat als je in DH woont ook andere wegen vindt naar waar je wilt komen, maar ik ben echt afhankelijk van de auto. Ik moet gewoon een goede auto hebben en de reden waarom ik eventueel zou kiezen voor een financiering is het feit dat hij continu onderhouden wordt door deskundige mensen in garantieperiode. Plus dat ik over twee jaar weer voor hetzelfde kan kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:59

Maar daar betaal je uiteraard ook royaal voor. En je doet nu net of het noorden een soort uithoek is waar je met paard en wagen alleen op de plek van bestemming kunt komen? Ik bedoelde het in het algemeen dat het 'maar' een auto is omdat je het erover hebt dat je geen auto wil hebben waarin al geleefd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:07

Pippa schreef:Maar daar betaal je uiteraard ook royaal voor. En je doet nu net of het noorden een soort uithoek is waar je met paard en wagen alleen op de plek van bestemming kunt komen? Ik bedoelde het in het algemeen dat het 'maar' een auto is omdat je het erover hebt dat je geen auto wil hebben waarin al geleefd is.

We hebben inderdaad twee dorpen hier waar dit nog het geval is.

Ik heb meerdere redenen, Pippa. Maar goed, ik hoef me toch niet te verantwoorden waarom ik geen tweedehands wil? Is dat niet een keuze die ik mag maken? Nadat ik alles heb uitgezocht. Want zoals je wellicht weet zit ik aardig op mijn centen. Ik kan de helft van mijn spaargeld kwijt aan een auto. Maandelijks. Dat vind ik eng. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, want stel je voor dat ik opeens wel iets anders duurs wils? Rationeel? Daar hoef ik dan nog maar 2 maanden voor te sparen i.p.v. 1. (En dat komt wellicht verwaand over, wat niet echt de bedoeling is, maar goed)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:11

Jouw leven, jouw keuze, maar dan snap ik niet zo goed waarom je dit topic opent en vraagt wat anderen zouden doen. Die geven aan dat ze een tweedehands auto aanraden, en dat wil je niet, prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:13

Pippa schreef:Jouw leven, jouw keuze, maar dan snap ik niet zo goed waarom je dit topic opent en vraagt wat anderen zouden doen. Die geven aan dat ze een tweedehands auto aanraden, en dat wil je niet, prima.

Nee, omdat dat de keuze niet is. smile

De keuze is:"Of een nieuwe auto kopen met financiering. Of huidige auto laten repareren en blijven sparen tot het wel kan. Of, en daar zit ik niet op te wachten, zonder auto leven. Tweedehands is voor mij gewoon geen optie.

En dat zegt niet dat ik jouw mening niet waardeer. Dat zegt wel dat dit juist het antwoord was wat ik niet wilde. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:15

Ik ben het volledig eens met Pippa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Sarah1985 di 28 jun 2011 - 8:17

ik zou een lening ervoor nemen, wij hebben dat ook gedaan met onze auto. en zou het zo weer doen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:17

Storm schreef:Ik ben het volledig eens met Pippa.

Dat is niet erg. Maar ik wil geen tweedehands auto. En dat was ook niet de keuze die ik hier stelde. Althans, ik was er niet van op de hoogte dat ik het deed overkomen alsof het een keuze was. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:17

Sarah1985 schreef:ik zou een lening ervoor nemen, wij hebben dat ook gedaan met onze auto. en zou het zo weer doen.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie het geregeld hadden/hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 8:20

Het was mij in je openingspost niet helemaal helder dat het om een nieuwe nieuwe auto ging. Bij ons is het ook wel gebruikelijk om 'nieuwe' te zeggen als het om een 2e hands gaat Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:22

Zininzon schreef:Het was mij in je openingspost niet helemaal helder dat het om een nieuwe nieuwe auto ging. Bij ons is het ook wel gebruikelijk om 'nieuwe' te zeggen als het om een 2e hands gaat Wink

Sorry. Ik had hierover al meer topics geopend en heb ook continu het weerwoord gehad dat van een 'nieuwe' tweedehandse de kop eraf was, waarbij ik dus dacht dat iedereen wel wist dat ik voor fonkelnieuw zou gaan.. Dus ik snap de verwarring wel. Maar het gaat hier dus om een auto die fonkelnieuw is. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Paper Crown di 28 jun 2011 - 8:23

Ik heb altijd geleerd dat een auto een hele slechte investering is. Dus een nieuwe auto, waar je 24mnd na aanschaf voor moet betalen, lijkt mij echt een slecht idee. Je moet niet denken dat je met een nieuwe auto nooit wat hebt.. houdt er ook rekening mee dat een nieuwe auto, nieuwe kosten met zich meebrengt.. zelfs al is de aanschaf makkelijk, een aanschaf zijn de kosten ook niet.

Ik zou zeggen, lap die auto nog een keertje op. Of geef in ieder geval de kans voor een extra keuring en blijf even de helft van ja salaris doorsparen. Dan komt er een moment dat je de auto gelijk kunt kopen. Als je 600 euro pm kan sparen zit je over een jaar alweer op 6000.- dat is al een end in de goede richting..

Verder, als je in je hart al weet wat je wil doen, open dan geen topics om vervolgens van je af te bijten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen?  Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum